יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"חשש להתנהלות פסולה ומפלה בקורס הפרו"

סגל שיגר מכתב להתאחדות: "מועמדים שמעולם לא שימשו כמאמנים, שאינם מעוניינים לשמש כמאמנים בשנים הקרובות או כאלו בעלי ותק מועט". גם פ"ת מלינה

|
אייל סגל (חגי מיכאלי)
אייל סגל (חגי מיכאלי)

אייל סגל, שהודיע בחודש שעבר על עזיבתו את מכבי נתניה בסיום העונה והתפטר מדירקטוריון המועדון, עשה זאת בשל היעדר ההשקעה של עיריית נתניה, אנשי העסקים שהבטיחו עזרה כלכלית ולא קיימו והשיח השלילי שנוצר סביב היהלומים, אך כזכור, לא פחות בשל העובדה שמאס במוסדות ההתאחדות לכדורגל. היום (שלישי) הוא שיגר להתאחדות מכתב רשמי באמצעות עורכי הדין רועי רוזן ויובל שדמי, בנוגע להליך בחירת מאמני קורס הפרו שיחל בקרוב, ושפורסמו בשבוע שעבר. בין היתר, הוא מלין על "חשש להתנהלות פסולה”.

כזכור, ברשימה נכללים: יוסי בניון, אליניב ברדה, גל אלברמן, ברק יצחקי, ניר ברקוביץ’, גל כהן, מיכאל זנדברג, משה אוחיון, דני בונדר, עומר בוקסנבאום, עמי נמני, איסמעיל עמאר, קלמי סבן, עידן שום, רן אליאס ואיה כהן. 

זהבי וסבע במחנה האימונים בדובאי

“אני נאלץ לפנות אליכם, בלית ברירה, בשל חשש להתנהלות פסולה ומפלה, המציפה תהיות רבות בנוגע לתהליך הקבלה לקורס UEFA PRO ולרשימת המועמדים הסופיים הנכללים במחזור הקרוב, כמו אלה שאינם נכללים ברשימה כאמור”, כתבו עורכי הדין רוזן ושדמי בשם סגל. “לפני זמן קצר נחשף מרשי לרשימת המשתתפים הסופית בקורס UEFA PRO לשנת 2020, הכוללת מספר מועמדים שמעולם לא שימשו כמאמנים, אחרים שאינם מעוניינים לשמש כמאמנים בשנים הקרובות או כאלו בעלי ותק מועט במיוחד. זאת, בזמן שמאמנים כישרוניים, בעלי רזומה עשיר וניסיון רב באימון נאלצו למצוא עצמם מחוץ לקורס הקרוב, המונה 18 חברים בלבד (כאשר למיטב הבנתו של מרשי, ובניגוד להיתר שניתן על ידי אופי”א, בחרתם להפחית את מספר המשתתפים הנהוג אשר עמד על 25 משתתפים).

“תחושתו (הלגיטימית) של מרשי היא כי הקבלה לקורס אינה מתבססת על שיקולים עניינים, לצד זניחת קריטריונים מקצועיים, ומתן משקל מכריע, בלתי מדיד ולא פרופורציונאלי בעליל למבחנים אישיותיים. דה פקטו, נראה כי נוצר (לכאורה) מעין "מועדון חברים סגוריי, המונע ממאמנים ראויים ומוערכים את האפשרות לעשות את קפיצת המדרגה המקצועית ולהשיג דריסת רגל בליגת העל, תוך העדפת אחרים.

בניון, אלברמן, בן חיים ויצחקי מאוכזבים (רדאד ג'בארה)בניון, אלברמן, בן חיים ויצחקי מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

“לנוכח חוסר הבהירות וסימני השאלה הנוגעים לתהליך הקבלה לקורס, הינכם מתבקשים למסור למרשי (באמצעותי) את פרטי המידע, המסמכים והנתונים הבאים: הרכב חברי ועדת הקבלה ואופן מינויים (מתי מונו, כיצד ועל ידי מי). פרוטוקולים מלאים של ישיבות ועדת הקבלה. פרוטוקולים מלאים של ראיונות שמערכו עם המועמדים להשתתף בקורס. רשימת השיקולים המקצועיים והאישיותיים שעמדו לנגד עיניהם של חברי הוועדה. (פרמטרים, אמות מידה והמשקל שניתן לכל אחד מהנייל). אופן ושיטת קבלת ההחלטות בקורסי עבר, אופן מתן הניקוד בקריטריונים השונים (לרבות בשלבי ניתוח פוטנציאל אישיות והערכה מקצועית), אופן הבחירה וקבלת ההחלטות על ידי חברי הוועדה, קשרים אישיים בין חברי הוועדה לבין מועמדים (מסמך ניגוד עניינים, ככל וקיים), פטורים מטעם UEFA מניסיון נדרש כמאמן למועמדים הרלוונטיים, תעודות UEFA A של משתתפי הקורס, טפסים שהוגשו על ידי משתתפי הקורס בשלבי המיון, כל מסמך אחר שהוכן על ידי ועדת הקבלה, עבור ועדת הקבלה או שעמד לנגד עיניה.

וילי רוטנשטיינר (חגי מיכאלי)וילי רוטנשטיינר (חגי מיכאלי)

“יצוין כי בקשותיו של מרשי מבוססות על חוק חופש המידע, תשנ"ח-1988, ועל זכותו של מרשי לקבל את מלוא המידע הנחוץ לשם בחינת ההתנהלות בנושא והגברת השקיפות. יובהר מראש כי מרשי לא ישליס - בשום אופן - עם אי מסירת מלוא המידע המבוקש והוא יפעל בנחישות על מנת למצות את זכויותיו. אבקש את תשומת ליבכם הרצינית ביותר לאמור במכתבי זה, על מנת כאמור להימנע מהשלכות קשות אשר עשויות לנבוע מסירובכם להעברת המידע או להעברת מידע באופן חלקי. מובן כי אין באמור במכתבי זה, או במה שלא נאמר בו, כדי למצות את טענות מרשי או לגרוע מזכויותיו ו/או מהסעדים המוקנים לו באופן כלשהו וכל זכויותיו שמורות”.

כמו כן, ל-ONE נודע כי מי שהלינה גם היא על הליך הבחירה של המאמנים בקורס היא מכבי פתח תקווה, כאשר המועמדים שלה היו תמיר ונאור לוזון, מאמני קבוצת הנוער ועוזרי המאמן של גיא לוזון בקבוצה הבוגרת בשנה האחרונה. יו”ר מכבי פ”ת, אבי לוזון, שתהה לגבי הקריטריונים לבחירה והמאמנים שנבחרו כשנאמר למועמדים שלו “אין להם סיכוי”, מתכוון לבקש הבהרות מההתאחדות ובמקרה הצורך יעתור לבית הדין העליון של ההתאחדות וכן לבית משפט מחוזי, אם וכאשר. ל-ONE אמר לוזון: “הבחירה של המאמנים מוזרה. אלו שהיו צריכים להתקבל לא התקבלו ואלו שהתקבלו לא היו צריכים להתקבל”.

נאור לוזון ותמיר לוזון (איתי כהן)נאור לוזון ותמיר לוזון (איתי כהן)

בלי קשר, ב-ONE פורסם כי חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, שמעון מימון, פנה בבקשה לקבלת מידע לפי חוק חופש המידע, וביקש לדעת כיצד הורכבה הוועדה לבחירת משתתפי הקורס, מי אישר אותה, מי אישר את הקריטריונים לקבלת המשתתפים וכו’, וזאת במטרה לוודא שהכול נעשה בהתאם לנהלים.

ההתאחדות לכדורגל הגיבה בנוגע למכתב של סגל: “קיבלנו את הפניה ונגיב”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */