יום ראשון, 19.05.2024 שעה 05:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

וירוס הכתר: סיכום העונה הסדירה בליגת העל

מכבי חיפה ומכבי תל אביב מעל כל הליגה, אבל מי יותר טובה? תוצאות הבחירות כבר כאן: מי המצטיינים, מי הכי אכזבו ומי ה-11 בנבחרת העונה הסדירה?

|
ניקיטה רוקאביצה מול ז'איר אמאדור (רדאד ג'בארה)
ניקיטה רוקאביצה מול ז'איר אמאדור (רדאד ג'בארה)

העונה הסדירה של ליגת העל הסתיימה וכעת הכדורגל הישראלי הולך למשחקי הפלייאוף, שיכריעו את זהות האלופה וגם מי יהיו הקבוצות שייאלצו לרדת ליגה. העונה הנוכחית החזירה את השמות הגדולים לצמרת והביאה הרבה אקשן, כולל משחק עונה אחד בלתי נשכח שהשאיר טעם של עוד.

"וירוס הכתר", שמכה בעולם כולו וגורם לפאניקה המונית, עדיין כאן. עד לסיום העונה צפויים להימשך המאבקים בצמרת, תוך כדי המירוץ לאליפות. אחרי 26 משחקים, הקרב על הצלחת עדיין חי וקיים, כאשר בין הראשונה מכבי תל אביב לשנייה מכבי חיפה מפרידות רק שש נקודות. המאבק ביניהן עדיין פתוח לחלוטין, גם בגלל שהן עוד ייפגשו האחת עם השנייה וגם בגלל שעוד צפויים בהמשך כמה משחקי דרבי, אחרי שהפועל תל אביב והפועל חיפה הצליחו להתברג ממש ברגע האחרון לתמונת הפלייאוף העליון. אין ספק, זו הולכת להיות אחת מהעונות הגדולות.

בלבול: ״החוזק שלנו זה האופי״

נבחרת העונה הסדירה: 11 מ-2

בעונה הזו יש שתי קבוצות שנמצאות מעל הליגה. זה מה שהיה בסיבוב הראשון וזה מה שקורה גם בתום העונה הסדירה. עם כל השינויים שנעשו בבית"ר ירושלים ובהפועל באר שבע, שתיהן מחוץ למאבק על המקום הראשון. השחקנים הטובים ביותר מגיעים ממכבי תל אביב וממכבי חיפה.

בעוד שהשוער של מכבי חיפה הוכיח שהוא הטוב ביותר בליגה עם הדיפות גדולות, הצהובים הציגו קו הגנה בלתי חדיר שספג רק 7 שערים עד כה, תוך כדי שהקבוצה כולה שמרה על רשת נקייה ב-21 משחקים מתוך 26. לכן כל שחקני ההגנה בנבחרת הסדירה הם ממכבי תל אביב.

ז'איר אמאדור חוגג עם איתן טיבי (רדאד ג'בארה)ז'איר אמאדור חוגג עם איתן טיבי (רדאד ג'בארה)

הקישור של נבחרת העונה הסדירה מכיל שחקנים משתי הקבוצות. יונתן כהן הוא שחקן ההתקפה המוביל של האלופה עם עשרה שערים ועשרה בישולים, גם עומר אצילי עם תרומה משמעותית וחשובה עזר לה לנצח לא פעם, ומנגד דולב חזיזה וצ'ירון שרי היו בלתי ניתנים לעצירה מבין שחקניו של מרקו בלבול. בנוסף, היה גם שחקן אחד בירוק שהיה חסר מאוד במשחק העונה בין הקבוצות, הקשר נטע לביא, שמציג יכולת מרשימה. וכמובן, מקדימה, יש רק חלוץ אחד ששווה מקום בהרכב, וזהו ניקיטה רוקאביצה. אלו ה-11 של העונה הסדירה.

צ'ירון שרי (עמרי שטיין)צ'ירון שרי (עמרי שטיין)

שוער: ג'וש כהן (מכבי חיפה).

ג'וש כהן (עמרי שטיין)ג'וש כהן (עמרי שטיין)

הגנה: אנדרה ז'ראלדש (מכבי ת"א), איתן טיבי (מכבי ת"א), ז'איר אמאדור (מכבי ת"א), אנריק סאבוריט (מכבי ת"א).

יונתן כהן חוגג עם אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג עם אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)

קישור: עומר אצילי (מכבי ת"א), דולב חזיזה (מכבי חיפה), צ'ירון שרי (מכבי חיפה), נטע לביא (מכבי חיפה), יונתן כהן (מכבי ת"א).

עומר אצילי חוגג (נעם מורנו)עומר אצילי חוגג (נעם מורנו)

התקפה: ניקיטה רוקאביצה (מכבי חיפה).

ניקיטה רוקאביצה (עמרי שטיין)ניקיטה רוקאביצה (עמרי שטיין)

קבוצת העונה הסדירה: מכבי חיפה

המוליכה מכבי תל אביב מציגה הגנת ברזל ונראית כמו קבוצה שאף יריבה לא תצליח להוריד מהמסלול בדרך לאליפות, אבל לצד זאת אי אפשר להשוות את המשחקים שלה לאלה של מכבי חיפה. הכדורגל של הצהובים הוא מאוד יעיל והם עדיין על אפס הפסדים, אבל הוא עדיין לא באמת מלהיב וכשהחבורה של ולדימיר איביץ' מסתכלת במראה האחורית היא רואה מאחוריה קבוצה תוססת שרושמת תצוגות ענק ועדיין צמודה אליה בצמרת.

מכבי תל אביב הביסה 0:4 את בית"ר ירושלים ואת הפועל כפר סבא וניצחה בדרבי 0:3 את הפועל תל אביב, אבל הכדורגל של מכבי חיפה הוא מעולם אחר, כדורגל ששווה לקנות בשבילו כרטיס ולא פלא שאוהדי מכבי חיפה מפוצצים את היציעים. גם אם זה לא תמיד מסתיים בניצחון, המשחקים הכי טובים בעונה הזו היו של הירוקים. עם 58 שערי ליגה ב-26 משחקים, ממוצע הכיבושים שלה למשחק עומד על 2.23 שערים. היא כבשה עשרה שערים יותר ממכבי תל אביב והיא גם היחידה שהצליחה לכבוש יותר משער אחד במשחק בודד מול הצהובים.

שחקני מכבי חיפה חוגגים (נעם מורנו)שחקני מכבי חיפה חוגגים (נעם מורנו)

היה לה 0:4 על הפועל באר שבע, 0:5 על הפועל ת"א, 3:4 על הפועל רעננה, 3:3 עם מ.ס אשדוד וכמובן את משחק העונה, שאומנם הסתיים בהפסד של 4:3 דרמטי למכבי ת”א, אבל גרם לאוהדים הירוקים הרבה הנאה. זה מה שהם רצו לראות, זה מה שהכדורגל הישראלי רצה לראות. מכבי ת"א אולי במקום הראשון, אבל מי שנמצאת אחריה היא קבוצת העונה הסדירה. למרות הכל.

שחקני מכבי חיפה חוגגים (נעם מורנו)שחקני מכבי חיפה חוגגים (נעם מורנו)

הקבוצה המאכזבת בעונה הסדירה: עירוני קריית שמונה

יש כמה קבוצות שמסיימות את העונה הסדירה כשהן מודאגות מאוד ממצבן. הקבוצה שספגה הכי הרבה שערים היא הפועל רעננה שניצבת במקום האחרון, וזו שכבשה הכי מעט היא סקציה נס ציונה שנמצאת מקום אחד מעליה. שתיהן מתחת לקו האדום, בדרך לליגה הלאומית, אבל האמת ששתיהן מלכתחילה נראו כמו קבוצות שייאבקו בתחתית.

מבין כל הקבוצות שנקלעו לחלק התחתון של הטבלה, המאכזבת מכולן היא עירוני קריית שמונה. הקבוצה מהצפון רחוקה בנקודה אחת מהקו האדום, אחרי שבעשור האחרון היא הייתה חלק מהצמרת ואפילו זכתה באליפות ובגביע. הקבוצה שהייתה חממה נהדרת לגידול שחקנים והציגה כדורגל איכותי, איבדה את הייחודיות שלה.

שחקני עירוני קריית שמונה מאוכזבים (ניסן עייש)שחקני עירוני קריית שמונה מאוכזבים (ניסן עייש)

הבעיה כנראה נובעת מההחלטות המקצועיות שנלקחו במועדון הזה בשנה האחרונה. הבעלים איזי שרצקי הודיע בתחילת העונה שלא יתערב, אבל בסוף הוביל לפיטוריו של מסאי דגו והביא במקומו את המאמן קובי רפואה שבינתיים לא הוביל לשינוי. ההפסד לנס ציונה הוכיח את זה. קריית שמונה נכשלה בזרים, שחררה אפילו את קיליאן שרידן בינואר אחרי שלא התאים לשיטה ודעך והיא בסכנת ירידה.

איזי שרצקי (ניסן עייש)איזי שרצקי (ניסן עייש)

שחקן העונה הסדירה: ניקיטה רוקאביצה

בעוד שלמכבי תל אביב יש את ההגנה הטובה ביותר בליגה - מכבי חיפה כבשה הכי הרבה. כאמור, מדובר בממוצע של 2.23 שערים למשחק. יש לה הרבה כלים התקפיים נהדרים, אבל זה קורה בעיקר בזכות חלוץ אחד שרץ קדימה בראש טבלת מלך השערים, ניקיטה רוקאביצה, שהפך למוציא לפועל העיקרי שלה.

החלוץ בן ה-32 נמצא בעונת השיא שלו בישראל, עם 18 שערי ליגה והעונה עדיין לא הסתיימה. כשמכבי חיפה מתקשה לכבוש מול הגנות סגורות, רוקאביצה לא פעם הוא זה שפורץ את הסכר. ובכלל, היו לו גם שערים חשובים, כמו שער הניצחון ב-0:1 על הפועל חדרה, השער המצמק נגד מכבי ת"א שהכניס את אצטדיון סמי עופר לטירוף במשחק העונה, הצמד ב-0:3 על הפועל חיפה שגמר את המשחק, שער המהפך נגד בית"ר ירושלים וצמד שעשה מהפך אחר של 3:4 על הפועל רעננה. בזכות ח"י השערים שלו, מאבק האליפות עדיין חי.

ניקיטה רוקאביצה חוגג (רדאד ג'בארה)ניקיטה רוקאביצה חוגג (רדאד ג'בארה)

השחקן המאכזב בעונה הסדירה: אלמוג כהן

כשאלמוג כהן עלה לאימון הבכורה שלו במכבי נתניה, הייתה אווירה של רומנטיקה באוויר. אלא שככל שהזמן עבר, הקבוצה שלו נקלעה לרצף של משחקים לא טובים - וכגודל הציפיות, כך גם גודל האכזבות. היהלום לא בעונה נוצצת במיוחד.

זה לא שהוא שחקן רע. מבין הקשרים שיש בליגה, הוא אחד מהמוסרים הטובים, כמעט בכל מאבק על כדור הוא מנצח, הוא מחלץ הרבה, מתקל נהדר ועושה הרבה פעולות חיוביות שתורמות למשחקים של מכבי נתניה - אבל יחד עם זאת, אלמוג כהן לא פעם איבד את הראש וראה לא פחות מארבעה כרטיסים אדומים, שיא שלילי חדש לשחקן.

אלמוג כהן (חגי מיכאלי)אלמוג כהן (חגי מיכאלי)

במובן מסוים, הקשר הוותיק נהג בחוסר אחריות כשספג את הכרטיסים האדומים הללו וזה השפיע מאוד על מצבה של מכבי נתניה. במקום להנהיג ולהוביל קדימה, ההרחקות הללו גרמו לה לבעיות נוספות ולאיבוד נקודות. הוא יכול לתרום הרבה יותר מזה כי הוא שחקן גדול, ומכאן בעצם נובעת האכזבה.

אלמוג כהן מאוכזב (רדאד ג'בארה)אלמוג כהן מאוכזב (רדאד ג'בארה)

מאמן העונה הסדירה: ולדימיר איביץ'

אי אפשר להתעלם ממה שמרקו בלבול עושה במכבי חיפה אחרי שנים של בצורת. כמובן שאי אפשר להתעלם גם ממה שניר קלינגר עשה בהפועל תל אביב, אלא שהפעם מסכמים את העונה הסדירה כולה, ומעל כולם יש מועדון אחד שנמצא בראש הטבלה.

ולדימיר איביץ' נבחר למאמן המוביל כי זו הפעם השנייה ברציפות שהוא מסיים את העונה הסדירה ללא הפסד, הישג מרשים לכל הדעות. וזה קורה כשמכבי תל אביב שלו משחקת בסגנון קבוצתי ומסודר, וממשיכה להוביל בראש.

ולדימיר איביץ' (נעם מורנו)ולדימיר איביץ' (נעם מורנו)

המאמן המאכזב בעונה הסדירה: ניסו אביטן

אחרי עונה מוצלחת מאוד בהפועל חדרה, ניסו אביטן קיבל את המפתחות בתחילת העונה להוביל מהקווים את הפועל תל אביב. הרבה ציפיות היו מהמאמן הזה, שאימן את החדרתים בעונה שעברה, תוך שהפתיע עם הזרים והדהים את כל הליגה בשליטה יוצאת הדופן שהייתה לו במועדון הזה. אלא שלצערו, הוא סיים את תפקידו באזור חיוג 03 בתוך פחות מחצי עונה, אחרי שאיבד שליטה על הנעשה בהפועל תל אביב.

למרות זאת, מהר מאוד אביטן מצא עבודה בהפועל רעננה מהתחתית ושם קיווה כי הקסם שלו יחזור, אך התקוות היו לשווא. בתוך כחודשיים וחצי אביטן פוטר גם מהמועדון הזה, שהלך והתדרדר למקום האחרון בטבלה בחלוף הזמן. בסך הכל, אביטן סיים רק עם שני ניצחונות מתוך 20 משחקי הליגה שניהל בשתי הקבוצות הללו. עונה שהוא ירצה לשכוח.

ניסו אביטן (רדאד ג'בארה)ניסו אביטן (רדאד ג'בארה)

מאמן הסיבוב השני: ניר קלינגר

הוא הגיע למועדון במצב של 7 נקודות אחרי תשעה מחזורים, במרחק של שתי נקודות מהקו האדום - ומשם הגיע לקצב צבירת נקודות מרשים מאוד של קבוצת צמרת. הפועל תל אביב החלה לשחק כדורגל אחר. אומנם היא המשיכה לחטוף תבוסות מדי פעם, כמו הסטירה שקיבלה ממכבי נתניה וסטירה אחרת שקיבלה ממכבי חיפה, אבל בשורה התחתונה, בכל פעם היא ידעה להתאושש מההפסדים האלה ולצאת לדרך חדשה. כי בכל פעם שהקבוצה הזו התרסקה, היא גם חזרה לעצמה בענק.

הפועל תל אביב בשנים האחרונות חשבה מעבר למידות שלה, פעלה כמו קבוצת צמרת למרות שהכלים שהיו לה בפועל לא תאמו את הציפיות. זה מה שהיה עד שהגיע ניר קלינגר, מאמן שמודע למה שהשחקנים שלו מסוגלים לעשות ולמה שהם לא מסוגלים לעשות. זה בולט בעיקר במשחק ההתקפה שלה, שם החלוצים לא מספקים את הסחורה, אבל הקבוצה עדיין יעילה מאוד וקלינגר מסתייע בעומרי אלטמן שהיה מעורב ב-13 שערים מתוך ה-24 של הקבוצה. הוא מוציא ממנו את המיטב.

ניר קלינגר (שחר גרוס)ניר קלינגר (שחר גרוס)

כשהבין עם מה הוא מתמודד, קלינגר עשה סדרת חינוך לסטפן ספירובסקי, האימונים הפכו להרבה יותר קשים, הוא עשה שינוי מנטאלי בעזרת משה סיני שמקיים עם השחקנים יותר שיחות קבוצתיות ואישיות, ומשם הכל התחיל להסתדר. מקבוצת תחתית, הפועל תל אביב נכנסה לפלייאוף העליון, ניצחה שמונה משחקים מתוך ה-11 האחרונים שלה, והיא עוד מסוגלת להעפיל לחצי גמר גביע המדינה. זו הצלחה ענקית, לאור מה שקרה בפתיחת העונה שלה. קלינגר לקח קבוצה מפורקת, פירק אותה לגורמים והרכיב מחדש. 

ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)

התופעה: הרבה תזוזות אצל הבעלים

בשנה האחרונה הבעלים בכדורגל הישראלי לא פעם התלוננו על המצב, כמעט כל מי שלוקח עליו קבוצה בסופו של דבר שוקל אם להמשיך, ואחד מהם אפילו שאף לכך שהאוהדים שלו ישקיעו יותר כסף ויהיו חלק מהבעלות על המועדון אבל גם ירד מזה מהר מאוד.

הרבה תזוזות יש בקרב הבעלים ובעיקר הרבה חוסר יציבות. משה חוגג מאוד דומיננטי בניהול המועדון שלו והשקיע כסף רב בבית"ר ירושלים אבל הוא ככל הנראה יוריד את מידת ההשקעה שלו בקרוב בגלל שהקהל לא מגיע, הניסנובים זזו הצידה לטובת כניסתו של משה סיני להפועל תל אביב, אייל סגל בדרך להיפרד ממכבי נתניה אחרי שמאס בהתנהלות של ההתאחדות לכדורגל, ברק אברמוב הצהיר שהוא מוכן לוותר על הניהול של בני יהודה, גם איזי שרצקי כבר פחות הגיע למשחקיה של קריית שמונה, ואלונה ברקת שרצתה ללכת לפוליטיקה בסוף נשארה בהפועל באר שבע וממשיכה לתמוך בה.

יעקב שחר ומשה חוגג (רדאד ג'בארה)יעקב שחר ומשה חוגג (רדאד ג'בארה)

בעונה הזו יש חוסר יציבות אצל מי שמנהל את הקבוצות בישראל, כשהיחידים שנשארו יציבים באמת זה יעקב שחר ומיץ' גולדהאר, שמובילים את שתי הקבוצות הגדולות בארץ במשך שנים בשקט מופתי.

מיץ' גולדהאר (אורן בן חקון)מיץ' גולדהאר (אורן בן חקון)

המשחק של העונה: 3:4 למכבי תל אביב על מכבי חיפה

משחק שהראה את כל מה שיכול להיות טוב בכדורגל הישראלי. המאמנים נותנים חופש להתקפה ולא מסתגרים, השחקנים רוצים לנצח ולא מנסים לבזבז זמן, קצב משחק גבוה, שיגעון ביציעים, כוכבים חדשים על המגרש, שערים מרהיבים ודרמה גדולה - היה הכל במשחק הזה. אפילו אוהדי מכבי חיפה עמדו ומחאו כפיים בסיום, למרות ההפסד. בקיצור, משחק עונה.

יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג (רדאד ג'בארה)

הקהל של העונה הסדירה: מכבי חיפה

כשמכבי חיפה שיחקה באשדוד בחודש האחרון, היה אפשר לראות מחזה יוצא דופן. כל היציעים באצטדיון הי"א נצבעו ירוק, אפילו ביציעים של המארחת, כשאלפים מאוהדי הקבוצה האורחת גרמו לאווירה ביתית במשחק חוץ. משהו מיוחד קורה העונה בקהל הזה שצמא להצלחות.

לעומת זאת, הקהלים של הקבוצות הקטנות לא באמת באים למגרשים. בבית"ר ירושלים מתלוננים על כמות הצופים, הקהל של הפועל ת"א רוב הזמן "נבלע" בגודל העצום של בלומפילד המחודש, ואצל הקבוצות הקטנות המצב הרבה יותר קשה. במשחקים של רעננה ונס ציונה למשל, קורה לא פעם שרק מאות בודדות של אוהדים ממלאים את היציעים. לסיכומו של עניין, גם בצד של הקהל, שתי הגדולות הן היחידות שמצליחות להרשים באמת.

אוהדי מכבי חיפה (נעם מורנו)אוהדי מכבי חיפה (נעם מורנו)

ציטוט העונה הסדירה: קלינגר ומפלס הכינרת

"אני לא מתנצל בפני אף אחד. הטקטיקה ניצחה. אם למישהו יש בעיה הכינרת מלאה, שילך להתרחץ שם" - מאמן הפועל ת"א, ניר קלינגר, משיב לביקורות על סגנון המשחק ההגנתי שהציגה קבוצתו בניצחון 0:1 על בית"ר ירושלים בחודש האחרון.

ניר קלינגר (אורן בן חקון)ניר קלינגר (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */