יום חמישי, 02.05.2024 שעה 00:19

גלעדי: קורונה? ההכנות לטוקיו נמשכות כרגיל

סגן יו"ר הוועדה המארגנת למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020: "הזיקה הייתה בברזיל ב-2016 ובסוף הכל היה כרגיל, גם אסטרואיד יכול לפגוע בכדור הארץ"

|
אלכס גלעדי (רדאד ג'בארה)
אלכס גלעדי (רדאד ג'בארה)

סגן יו”ר וועדת התיאום האולימפית של המשחקים האולימפיים וחבר הנהלת הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, התייחס לבהלת הקורונה לפני אולימפיאדת טוקיו: “ההכנות ביפן מתקיימות כרגיל, עובדים כל הזמן. גם אסטרואיד יכול לפגוע בכדור הארץ, לא? אין שום דד-ליין, אנחנו חמישה חודשים לפני האירוע. אנחנו מתכוננים לארח את המשחקים האולימפיים ב-24 ביולי בטוקיו, נקודה”.

גלעדי הוסיף: “עד לפני זמן קצר דאגנו רק מהחום או מאיזה טייפון שיהיה בטוקיו. נכון, יש כרגע קורונה, אבל אם הנגיף הזה לא היה - היה משהו אחר. בסיאול 1988 ביוני-יולי הסטודנטים היו בהפגנות עם דם ברחובות וכל עיתוני העולם כתבו שהמשחקים האולימפיים לא יתקיימו. גם נפילת התאומים קרתה בספטמבר ושלושה חודשים אחר כך ארצות הברית אירחה את אולימפיאדת החורף”.

אלכס גלעדי (רדאד ג'בארה)אלכס גלעדי (רדאד ג'בארה)

עוד אמר גלעדי: “הזיקה הייתה לפני ארבע שנים בברזיל וכל העולם אמר שזה נורא ואיום היתוש הזה ולכן צריך לדחות את המשחקים. מה קרה בסוף? הכל היה כרגיל. אנחנו לא יודעים מה יהיה, אבל אנחנו יודעים שאנחנו ממשיכים בהכנות שלנו. היפנים משתמשים בכל האמצעים כדי להדביר את הנגיף הזה. קרה להם ברוך גדול עם הספינה הזו, כי כרגע מתוך 945 חולים בקורונה יש 700 רק מהספינה. אנחנו מקווים שהשבועות הקרובים ינקו את זה”.

את הדברים אמר גלעדי בתדרוך עיתונאים שקיים היום (ראשון) הוועד האולימפי בישראל במשרדיו בתל אביב, שם הוא התייחס גם לגבי עונש ההרחקה של המשלחת הרוסית בגלל פרשת החומרים האסורים: “הרוסים ערערו על ההשעיה שלהם מהמשחקים האולימפיים לארבע שנים, CAS אמור לדון בזה. עד מאי יש להם זמן לערער ורוסיה כנראה תגרור את זה עד לשנייה האחרונה. האם רוסיה תצעד עם דגל והמנון בטוקיו? אני לא יכול לומר, אבל ספורטאים רוסים ישתתפו כל זמן שהם נקיים”.

גילי לוסטיג (שחר גרוס)גילי לוסטיג (שחר גרוס)

ראש הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי, פרופ’ גל דובנוב, ציין: “ברגע שנתקלים במשהו לא ידוע צריך להיות יותר זהירים. אנחנו כפופים להמלצות משרד הבריאות העולמי והישראלי. ההנחיות לספורטאים הן שאם צריך בידוד אז עושים בידוד ושצריך לשקול היטב את הנחיצות של טיסות. ברור לכולם שספורטאי אולימפי לא יכול לשכב בבית סתם כך כמו כולם, אז זה הופך את הכל למורכב יותר”.

מנכ”ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, עדכן כי מבחינתו ההכנות נמשכות כרגיל והציפיות מהמשלחת הישראלית הן “להשיג לפחות את אותה כמות המדליות האולימפיות כמו שהייתה באולימפיאדת ריו, כלומר שתיים ומעלה, כולל זכייה במדליה בענף חדש”.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */