יום שישי, 17.05.2024 שעה 07:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

נתניה תפתח במו"מ עם דראפיץ' וברדה על קיצוץ

עוזר המאמן לאחר ה-1:0 למכבי ת"א: "אם יש מצוקה, נעזור", "הרבה דברים הפריעו לנו, יהיה סגל אחר". שחקנים שלא יקצצו ישוחררו, כחלון מתכונן לעזיבה

|
סלובודאן דראפיץ' עם שי ברדה (נעם מורנו)
סלובודאן דראפיץ' עם שי ברדה (נעם מורנו)

מכבי נתניה הכאיבה לעצמה עוד יותר אתמול (שבת) באצטדיונה הביתי, כאשר הפסידה 1:0 למכבי תל אביב, ויצאה עם המחמאות בלבד. במשחק שמסכם את העונה שלה - בו היא נראתה טוב יותר מיריבתה והוכיחה כמה פוטנציאל טמון בה, היא שוב הייתה אנמית בהתקפה ולא מצליחה לתרגם עוד משחק טוב לכדי נקודות . היהלומים חתמו את העונה הסדירה של ליגת העל עם הפסד לאלופה ומעתה יתחילו לשחק מול קבוצות התחתית בפלייאוף התחתון עד לסיום העונה.

אחרי שהרסה במו ידיה את הסיכוי להעפיל לפלייאוף העליון כבר בשבוע שעבר, מכבי נתניה איימה יותר על השער מאשר מכבי ת"א וגם שלטה בכדור יותר ממנה, אבל שער בודד של אילון אלמוג כבר בפתיחת המשחק הספיק לאורחת כדי לנצח. הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה אמנם לחמה עד לסיום המשחק, אבל פניהם של המאמנים בעת שריקת הסיום – דראפיץ' זעם וברדה חייך במבוכה – אמרו הכל נוכח עוד ועוד מצבים עקרים של חניכיהם בתוך רחבת היריבה.

איביץ: אחד המשחקים החלשים שלנו העונה

"אני לא זוכר את עצמי הרבה פעמים עומד מולכם ואומר את זה, אני חושב שהמחצית השנייה הייתה הכי טובה שלנו העונה, אבל בסוף אנחנו יוצאים מפה עם מחמאות ומאמנים לא סובלים לצאת ממשחק עם מחמאות", אמר ברדה בסיום המשחק. "היינו צריכים להבקיע. שיחקנו מול הקבוצה הכי טובה בישראל, לא סתם היא האלופה. הגענו להמון מצבים, 15 איומים. אלה דברים שהיו בעוכרנו כל העונה, אבל אפשר להסתכל גם על הדרך דווקא היום. כשאתה יוצא ולוחץ את מכבי ת"א בשטח שלה, ולא מסתגר, עם שחקנים צעירים כמו כארם ג'אבר, דולב אזולאי ואביב אברהם, זה מקדם אותם להיות שחקנים אמיתיים. לא ללכת אחורה. בתוצאה זה לא הצליח, אבל ביכולת אני צופה להם עתיד גדול".

איך נתניה לא הצליחה לכבוש מול מכבי ת"א ביום כזה חלש שלה: "אני לא יודע, אבל אם היינו משחקים ככה לאורך זמן אז המצב היה הרבה יותר טוב. אי אפשר לשחק ככה לאורך זמן ולא להבקיע. אני מסתכל על דבר אחר, על זה שאנחנו מעזים לשחק ככה מול האלופה, ואותו דבר מול כל הקבוצות. אם אתה רוצה לפתח את השחקנים האלה, אתה חייב לדעת לשחק איתם באותה דינמיות גם מול מכבי ת"א. צריך גם לומר את האמת, מכבי ת"א קבוצה אדירה בעיניי. אם היא נראתה לא טוב, סימן שהייתה פה קבוצה שגרמה לה להיראות לא טוב".

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (נעם מורנו)שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (נעם מורנו)

השפעת ההפסד הכואב בקריית שמונה על פתיחת המשחק מול מכבי ת"א: "באנו למשחק עם חוסר הביטחון מהשבוע שעבר. הרגליים היו כבדות. אבל דווקא בסיטואציה הזאת, לבוא ולהגיד לשחקנים, עם כל הערפל שיש, ואחרי שקיבלו 3:0 ולא הצליחו להעפיל לפלייאוף העליון - שנתניה הוכיחה שיש לה עתיד טוב. אני חושב שעם תיקונים קטנים אנחנו בונים פה קבוצה טובה. צר לי שאני אומר את זה אחרי האכזבה של העונה ועם זה שלא הגענו לפלייאוף העליון, אבל צריך לומר את האמת. גם כשלא היינו לא טובים באתי ואמרתי. החוכמה היא לשחק ככה כל הפלייאוף התחתון. מבחינת הסגנון והשיטה עשינו את זה כל העונה, אבל יש עכשיו שבעה משחקים שבהם אנחנו צריכים לשחק ככה".

המטרות של נתניה בפלייאוף התחתון: "לסיים כמה שיותר גבוה. אם נשחק כמו היום אז המצב הוא טוב. אבל אנחנו לא יציבים במהלך העונה הזאת, יש הבלחות כאלה ואחרות. במרבית המשחקים אנחנו שולטים בכדור, צריך את הגולים. שלוש שנים זה עבד, באותה שיטה ובאותה דרך. אני מאמין שגם אם העונה היו כמה דברים שהפריעו, בעונה הבאה נצטרך להסתדר כנראה עם סגל אחר. נשחק באותה שיטה ובאותו סגנון, אבל נכבוש שער אחד יותר".

כמה משפיעה עליו ועל דראפיץ' עזיבתו של אייל סגל: "זה לא מדויק לדבר על זה בשלב הזה. המועדון הזה הוא חזק מהכול. מכבי נתניה הוא לא עוד מועדון בכדורגל הישראלי. אני בטוח שיימצא לזה פתרון. יש לנו חוזה לעונה הבאה במכבי נתניה. אם ההנהלה תקרא לנו ותבקש להתאזן, אנחנו הראשונים שנעשה את זה. דיברנו גם עם עורך הדין רועי דניאל שמייצג אותנו ומבחינתנו נהיה הראשונים שנבוא לקראת המועדון. מכבי נתניה זה לא עוד סתם מועדון עבורנו. זה מועדון שנתנו לו לא מעט והוא החזיר לנו הרבה יותר. אם יש מצוקה, נהיה הראשונים שמספיק אחראיים לעזור. ננהל מו"מ ונקווה שהכל יסתדר כי המועדון זה יקר לנו מאוד".

אייל סגל (רדאד ג'בארה)אייל סגל (רדאד ג'בארה)

בתוך כך, מלבד המו"מ שיחל בין עו"ד רועי דניאל למנכ"ל מכבי נתניה ניב גולדשטיין נוכח אחוזי הקיצוץ בשכר המאמנים, בתקווה שיעלה יפה משני הצדדים, בעיר היהלומים יחלו לתכנן את העונה הבאה מבחינה כלכלית ולבנות את הסגל לאט לאט, כאשר שחקנים בכירים ובעלי חוזים גבוהים יתבקשו לקצץ ובמידה שלא יסכימו – יעזבו את הקבוצה – כך הבהירו במועדון בימים האחרונים.

עם זאת, בקבוצה לא רואים בעזיבת סגל ובתקציב המקוצץ המסתמן כמכת מוות עבור מכבי נתניה ודווקא רואים בכך אתגר גדול. "בקיצוץ שיוחלט ובמציאות החדשה שלנו, עם המאמנים האלה אפשר לעשות קסמים", אמרו במכבי נתניה בתקווה לקראת ההכנות לעונה הבאה.

מי שככל הנראה לא יישאר בכל מקרה הוא ויקי כחלון. המגן הימני של מכבי נתניה, שעלה איתה מהליגה הלאומית, שימש כינור ראשון בשלוש השנים האחרונות וגם כאחד הקפטנים של הקבוצה, מבין היטב את המגמה בקבוצה ומתכונן לעזיבה בקיץ. בעוד נתניה מריצה בחודשים האחרונים את כארם ג'אבר הצעיר באגף הימני, ונוכח העובדה שהוא מסיים חוזה ולא הוגשה לו הצעה חדשה, כבר החלו גישושים לגביו מכיוון קבוצות אחרות שהבינו כי יהיה חופשי בסיום העונה.

ויקי כחלון (רדאד ג'בארה)ויקי כחלון (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */