יום רביעי, 22.05.2024 שעה 01:43

דריהן זכתה בארד: ספיצ’קוב חסמה אותי, אערער

הישראלית שהייתה קרובה לזהב ולכרטיס לטוקיו סיימה תשיעית בשיוט המדליות וטוענת: "קטי שיחקה מלוכלך וגרמה למדינה להפסיד מדליה. כלום לא סגור"

|
דריהן וספיצ'קוב (ROBERT HAJDUK ו-SAILING ENERGY)
דריהן וספיצ'קוב (ROBERT HAJDUK ו-SAILING ENERGY)

הקרב שהוא כבר מזמן הרבה מעבר לקרב ספורטיבי בין נוי דריהן לקטי ספיצ’קוב עלה מדרגה בצורה הכי דרמטית שיש. דריהן זכתה הלילה (בין שישי לשבת) במדליית הארד באליפות העולם באוסטרליה, אחרי שסיימה את השיוט במקום התשיעי, שהקנה לה את המקום השלישי הכללי עם 52 נקודות שליליות, אלא שיש לה טענות לספיצ’קוב ואין לה כוונה לוותר על הכרטיס למשחקים האולימפיים.

על פניו, המקום השלישי לא הספיק לגולשת הישראלית להשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים על חשבון ספיצ’קוב, שכן דריהן, שהגיעה לשיוט המדליות כשהיא ניצבת במקום השני, ידעה שרק המקום על ראש הפודיום בסיומו יעזור לה לחלוף על פני ספיצ’קוב ברגע האחרון. אך דריהן טוענת כי בשיוט המדליות נעשה תרגיל מצידה של ספיצ’קוב על מנת שהיא לא תזכה בתואר ובכרטיס על חשבונה.

האירוע השנוי במחלוקת בין ספיצ'קוב לדריהן

בפתיחת שיוט המדליות שתי הגולשות נצמדו זו לזו והתעמתו במים, ואף צעקו זו על זו. העימות עלה ביוקר לדריהן, שזינקה אחרונה לשיוט, ספגה עונש מהשופטים והפסידה את ההזדמנות להיאבק על מדליית הזהב. דריהן, שהוליכה לאורך כל התחרות וידעה שהיא צריכה להקדים רק את ליליאן דה חאוס ההולנדית כדי לסיים על המקום הראשון בפודיום העולמי, איבדה סיכוי לזהב כבר בפתיחת השיוט. 

נוי דירהן ולי קורזיץ אחרי שיוט המדליות (איגוד השיט)נוי דירהן ולי קורזיץ אחרי שיוט המדליות (איגוד השיט)

במקום זאת, דריהן סיימה במקום התשיעי בשיוט המדליות וספיצ’קוב סיימה במקום העשירי. בסיכום הכללי דריהן סיימה במקום השלישי הכללי עם 52 נקודות שליליות. מעליה סיימה מי שזכתה בכסף היא שרלין פיקון הצרפתייה עם 51 נקודות שליליות והזוכה במדליית הזהב היא ליליאן דה חאוס ההולנדית עם 42 נקודות. ספיצ’קוב שסיימה את שיוט המדליות במקום העשירי, דורגה בסיום האליפות במקום השישי הכללי.

בגלל ששתיהן הגיעו אחרונות לקו הסיום בשיוט המדליות, דריהן הסתפקה רק במדליית הארד בתחרות - ופירוש הדבר כאמור הוא שספיצ’קוב אמורה להיות זו שתצא למשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הקרוב. אלא שבעקבות מה שקרה בים, באיגוד יבדקו האם ספיצ’קוב באמת חסמה את דריהן בפתיחת שיוט המדליות והאם העימות ביניהן הוא זה שהכריע הכל.

קטי ספיצ'קוב ונוי דריהן בימים יפים יותר (איגוד השייט)קטי ספיצ'קוב ונוי דריהן בימים יפים יותר (איגוד השייט)

דריהן צפויה להגיש לאיגוד הישראלי תלונה נגד ספיצ’קוב ולערער על אופן ההכרעה באשר לזהות הנציגה במשחקים האולימפיים, כאשר בעוד כשבועיים תתכנס הוועדה המקצועית שתקבל אליה את המלצות המאמנים והיא זו שתחליט באופן סופי מי מבין השתיים תצא למשחקים האולימפיים.

אחרי התחרות הסוערת, מדליסטית הארד נוי דריהן אמרה ל-ONE: “אני שמחה על התחרות שלי כי זו הפעם הראשונה שלי בעשירייה המובילה באליפות העולם ופעם ראשונה שאני זוכה גם במדליה כל-כך משמעותית. זו הרגשה מטורפת, אבל אני גם מרגישה תחושת פספוס. הובלתי לאורך רוב התחרות ולפני שיוט המדליות הייתי בשוויון עם ליליאן שזכתה במדליית הזהב, אבל בסוף סיימתי רק עם הארד. זה מבאס”.

נוי דריהן (SAILING ENERGY)נוי דריהן (SAILING ENERGY)

דריהן סיפרה על מה שהתחולל בפתיחת שיוט המדליות: “התמודדתי על המקום הראשון עם ליליאן וידעתי שאני צריכה לעקוף רק אותה כדי לזכות בזהב. לקטי היה גם סיכוי לעשות מדליה בשיוט האחרון, אבל היא מראש שיחקה מלוכלך ועברה על חוק 69 של שייט לא הוגן. בקו הזינוק היא באה באופן לא חוקי, חסמה אותי עם הגלשן שלה ולא נתנה לי לצאת. השופטים לא ראו את זה, הם ראו אותי רק מנסה לצאת בכוח, ונתנו לי עונש על משהו אחר. מן הסתם הקריטריון הישראלי לא מעניין אותם, הם לא ראו את מה שהיא עשתה לי בהתחלה אלא רק את מה שאני עשיתי, ובסוף הם טענו שאני הייתי לא בסדר”.

הגולשת יצאה מאוכזבת מאוד ההתנהלות של ספיצ’קוב וציינה: “זה מבאס אותי כי כשהיא זכתה במקום השני באליפות העולם לפני כמה חודשים, יצאתי על סירה במיוחד כדי לראות אותה והכי פרגנתי לה. מבאס אותי שהיא עושה הפוך כשאני מובילה וגורמת למדינה להפסיד מדליה יוקרתית. במקום שהיא תסתכל על התמונה של התחרות ותנסה לזכות במדליה בעצמה, היא בעצם הסתכלה רק על עצמה וגרמה למדינת ישראל להפסיד שתי מדליות חשובות. היא באה בכוונה כדי לגרום לי לרדת מהמקום השני לשלישי. היא לא נתנה לי לצאת בזינוק ולדעתי היא פשוט באה לוודא שאני לא אצליח לעקוף את ההולנדית בשביל שלא אזכה בזהב. שתינו סיימנו אחרונות בשיוט המדליות רק בגלל שהיא רצתה לוודא שאני אהיה מאחור מהרגע הראשון. יהיה ערעור על זה בארץ. כלום לא סגור ולא בטוח שהיא באמת זו שתיסע למשחקים האולימפיים. עדיין לא בחרו את הנציגים שנוסעים לטוקיו. יש ועדה בעוד שבועיים באיגוד וכל מאמן נבחרת יגיע אליה עם המלצה לגבי הגולש שהוא רוצה שיהיה שם, מנבחרת הגברים ומנבחרת הנשים. בגלל שקטי לא זכתה בניקוד זהב, המאמנים עדיין יכולים להמליץ על מישהי אחרת וזה בעיקר תלוי בהם”.

תגובתה של קטי ספיצ’קוב תובא כשתתקבל

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */