יום חמישי, 09.05.2024 שעה 17:05

מכון וינגייט חנך את שני האולמות להתעמלות

הענף המוביל קיבל בית לאומי, עם שיפוץ אולם ברלין המיתולוגי לנבחרת המכשירים ואולם-אוהל מיוחד ללינוי אשרם: "מדהים איך שזה נראה". צפו בתיעוד

|
האוהל החדש (חגי מיכאלי)
האוהל החדש (חגי מיכאלי)

שלב נוסף בעבודות השיפוץ של מכון וינגייט הסתיים. הבוקר (חמישי) חנכו במכון הלאומי אולם דמוי אוהל חדש שהוקם במיוחד לטובת ההתעמלות האמנותית והציגו גם את אולם ברלין המחודש שעבר שיפוץ נרחב לטובת נבחרת התעמלות המכשירים של ישראל. בכך למעשה, הענף המוביל קיבל בית לאומי חדש וחזר לפעול במכון. משרד התרבות והספורט שיזם את המהלך השקיע מעל כ-10 מיליון שקלים בהקמת האולמות כאשר האוהל עלה 6.5 מיליון שקלים ושיפוץ אולם ברלין עלה 3.8 מיליון שקלים.

אשרם: ״מאושרות שנתנו לנו את התנאים האלה״

האוהל, שהוקם במיוחד למתעמלות האמנותיות לינוי אשרם וניקול זליקמן, הוא גדול ורחב. האוהל במידות של 38X50 מטר, כך שהוא יכול להכיל חמישה משטחים, והוא גם מתנשא לגובה של 20 מטר, כך שהמתעמלות האמנותיות יוכלו להתאמן על זריקת המכשירים לגובה רב יותר ממה שהיה להן באולמות בהם השתיים התאמנו עד כה. אשרם, זליקמן ונבחרת ההתעמלות ביצעו אימון ראווה לצד טקס חניכת האוהל החדש.

האוהל החדש (חגי מיכאלי)האוהל החדש (חגי מיכאלי)
לינוי אשרם (חגי מיכאלי)לינוי אשרם (חגי מיכאלי)

אשרם שיתפה בתחושותיה: “מדהים איך שזה נראה. אני רוצה לומר תודה לאיגוד, למכון ולמשרד הספורט שנתנו לנו תנאים כאלה לקראת טוקיו. זה מטורף שהצליחו להרים את זה. אסע לטוקיו כדי לעשות את הטוב ביותר שלי”. זליקמן הוסיפה: “זה עוזר מאוד ותורם להכנה שלנו. אני שמחה שהגענו ליום הזה. עוד מעט נתחיל את עונת התחרויות, עכשיו נשאר רק להתכונן לדבר האמיתי לטוקיו”.

ארטיום דולגופיאט (חגי מיכאלי)ארטיום דולגופיאט (חגי מיכאלי)

המאמנת-כוריאוגרפית של אשרם, איילת זוסמן, תיארה: “זה אוהל ברמה בינלאומית. זה טוב לשנות אווירה ולשנות אולם, אפשר לעבוד פה ואפשר לגדל פה דור חדש. קצת חוצפה להגיד את זה, כי חבל שזה נעשה רק עכשיו, אבל גם עכשיו אנחנו שמחות לקבל מתקן בתנאים האלה. אין ספק שזה מהלך היסטורי”. לנה קופילנקו הוסיפה: “מאוד נוח להתאמן פה, התנאים עכשיו הרבה יותר טובים”. אלה סמופלוב: “זה לא נורמלי, זה היה החלום שלנו לקבל אולם כזה”.

איילת זוסמן, לינוי אשרם (חגי מיכאלי)איילת זוסמן, לינוי אשרם (חגי מיכאלי)

גם נבחרת התעמלות המכשירים עברה לווינגייט ונכנסה לאולם ברלין המחודש, בו מתאמנים כעת אלכס שטילוב וארטיום דולגופיאט שיתחרו באולימפיאדת טוקיו. מאמנם סרגיי ויסבורג אמר על אולם ברלין החדש שישמש רק את הנבחרת: “כולם עשו את המקסימום כדי שהאולם הזה יעמוד כמו שצריך וגם אנחנו מצידנו ננסה להשקיע יותר כדי להביא יותר הצלחות. תמיד יש עוד לאן להשתפר בכל התחומים אבל יפה לראות שמשקיעים יותר ויותר”.

המאמנות והמתעמלות (חגי מיכאלי)המאמנות והמתעמלות (חגי מיכאלי)

מנכ”ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי אמר במעמד חניכת האוהל הייחודי: “זה יום חג, גם לספורט ההישגי וגם למכון. אף אחד מאיתנו לא חשב שהרגע הזה יגיע כל כך מהר עם מתקן ברמה כזאת שיכול לייצר כל כך הרבה הזדמנויות. מה שעמד לנגד עיניינו כאשר הבאנו את הכסף לאולמות האלה זו המצוינות של ההתעמלות. יש לענף הזה הישגים מוכחים ורצינו לתת להם את כל הכלים כדי לממש את הפוטנציאל הזה. להתעמלות האמנותית אין מספיק אפשרויות במתקנים שהיו עד כה ולכן לא רצינו להחמיץ הזדמנות היסטורית, כי זה ענף שמביא גאווה לאומית עם מסורת ומורשת של הצלחות. נעמיד לו את כל הכלים כדי שימשיך לשגשג. מכון וינגייט נראה הרבה יותר מזמין ונוח, וזה מעורר תקווה לראות שהמקום הזה על המסלול”.

ניקול זליקמן (חגי מיכאלי)ניקול זליקמן (חגי מיכאלי)

יו”ר מכון וינגייט, יקי אנוך, ציין: “אנו חונכים מתקני אימון ייעודיים לאיגוד ההתעמלות, שביקש להקים את ביתו במכון הלאומי. המתקנים יהוו מענה ראוי למתעמלים. בזמן קצר לקחנו על עצמנו משימה בלתי אפשרית, אבל איחדנו כוחות עם האיגוד ומשרד הספורט, והקמנו במהירות את האוהל ושיפצנו את אולם ברלין החדש. אני מקווה שהם יגיעו מעכשיו לשיאים חדשים”.

אלכס שטילוב (חגי מיכאלי)אלכס שטילוב (חגי מיכאלי)

יושבי הראש המשותפים של איגוד ההתעמלות, כנרת צדף ועודד אברמסון, הגיעו גם הם לאירוע. מנכ”לית האיגוד, שרית שנער, אמרה בטקס: “במשך שנים המתעמלים שלנו קוטפים הישגים למרות התנאים בהם התאמנו, ובשיחות שלנו כולם הסכימו שחייבים לשפר את תנאי האימון שלהם. הרשנו לעצמנו לחלום ולפעמים חלומות מתגשמים. חמישה חודשים לפתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו ואפשר לומר בסיפוק רב ובגאווה שעשינו זאת”.

מנכ”ל מכון וינגייט שי אברהמי הוסיף: “עבדנו לתוך הלילה עם תאורה ולפעמים אפילו אל תוך סוף השבוע, בשיתוף עם צוותים מהעולם, כדי להשלים את הפרויקט החשוב הזה. שיתוף הפעולה של כל הגורמים כל הפרויקט הזה היה נהדר. אני בטוח שתהיה לנו פעילות משותפת ארוכה ויפה עם ענף ההתעמלות”.

שי אברהמי (חגי מיכאלי)שי אברהמי (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */