יום שישי, 26.04.2024 שעה 19:07
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6420-5232עירוני ק"ש1
6239-5832בני יהודה2
6029-5132עירוני טבריה3
5335-5432הפועל נוף הגליל4
5047-6232מכבי יפו5
4853-6032הפועל ניר רמה"ש6
4548-3732מכבי הרצליה7
4238-3932הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4542-4632הפועל עכו1
3837-4132הפועל ר"ג2
3745-3332מ.ס כפר קאסם3
3655-4032סקציה נס ציונה4
3543-3232הפועל כפ"ס5
3543-2832הפועל ראשל"צ6
3053-3632הפועל עפולה7
1771-2932איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • מכבי הרצליה
  • חמישי, 02/05, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל נוף הגליל
  • עירוני טבריה
  • שישי, 03/05, 16:00
  • בני יהודה
  • מכבי יפו
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • מ.ס כפר קאסם
  • שישי, 03/05, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל ראשל"צ
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל עכו
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל עפולה
  • איחוד בני שפרעם
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל כפ"ס

עותמאן: לעלות ליגה? הכל תלוי בנו, יש ביטחון

קפטן בני סכנין לפני הפועל פתח תקווה ב-15:00: "ההנהלה נותנת שקט", "אם נעלה או לא, העיקר המחויבות". הפועל עפולה ונוף הגליל ייפגשו לקרב בצפון

|
עלי עותמאן (שחר גרוס)
עלי עותמאן (שחר גרוס)

המחזור ה-26 בליגה הלאומית ייצא לדרך היום (שישי) עם חמישה משחקים שייערכו במקביל בשעה 15:00: הפועל פתח תקווה תנסה לצאת מהתקופה הרעה שעוברת עליה דווקא מול הקבוצה החמה בליגה – בני סכנין, שחולמת על עליית ליגה. בית”ר תל אביב/בת ים תפגוש בקרב ישיר על הפלייאוף העליון את הפועל רמת גן המתדרדרת, הפועל עפולה המתאוששת תפגוש את הפועל נוף הגליל והפועל רמת השרון תתמודד בגרונדמן מול הפועל עכו. הפועל אשקלון שמנסה לברוח מהתחתית תארח את מ.ס כפר קאסם שרוצה לצאת מהמשבר בו היא מצויה.

הפועל פ”ת – בני סכנין (המושבה)

המלאבסים ינסו להתאושש מהתקופה העגומה שעוברת עליהם ולהימנע מקרבות תחתית, שכן הקבוצה של מסאי דגו הייתה קרובה לצאת לדרך חדשה לאחר שכבר הובילה בחוץ על הפועל ראשון לציון, אך ספגה שער מיותר בדקות הסיום שמנע ממנה ניצחון חשוב אחרי חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון. כעת, פתח תקווה נמצאת במקום ה-11 בטבלה עם 30 נקודות, מרחק של שש נקודות בלבד מעל המקום ה-14 המוביל למבחנים לליגה א’. מי שייעדרו בשורות הכחולים הם עוז פרץ (צהובים) והקפטן רם לוי שסובל מפציעה.

מן העבר השני, חלום העלייה של בני סכנין חי, נושם ובועט. קבוצתו של אלדד שביט נמצאת בריצה נהדרת עם קאמבק אדיר העונה, כשהיא ללא הפסד במשך 11 משחקים. בצמד המפגשים האחרונים שלה, סכנין הנחילה תבוסות: 0:3 לבית”ר תל אביב/בת ים שבאה אחרי החמישייה המהדהדת לרשת של הפועל רמת גן ולהתמודדות הקרובה האורחת מגיעה מהמקום השלישי בטבלה, מרחק של בסך הכל ארבע נקודות מהפועל ראשון לציון ומהמקום המוביל לליגת העל בתום העונה.

שחקני בני סכנין חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני בני סכנין חוגגים (איציק בלניצקי)

קשר הפועל פ”ת, עומר צלישר, אמר לקראת ההתמודדות: “אמנם אנחנו מאוכזבים מאוד מהמשחק נגד ראשון לציון כי לספוג שוויון בשנייה האחרונה של המשחק זה מבאס ומרגיש כמו הפסד, אבל אם ננטרל רגע את הרגשות, נראינו טוב והיינו שווים ניצחון מול קבוצה טובה, וזה מעודד. זה מראה את הפוטנציאל של הקבוצה הזו. אנחנו עדיין רוצים להגיע לפלייאוף העליון ומאמינים בעצמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה, בטח אם נמשיך להציג יכולת כזו לאורך זמן, נדע לתקן ולשפר את מה שצריך. בכל מקרה אנחנו מגיעים לכל משחק על מנת לנצח, בשביל עצמנו ובשביל הקהל שלנו”.

עומר צלישר מוצג במדי הפועל פ"ת (מערכת ONE)עומר צלישר מוצג במדי הפועל פ"ת (מערכת ONE)

מאמן בני סכנין, אלדד שביט, אמר לקראת המשחק: “מדובר במשחק שלישי בשבוע אחד, זה לא עניין פשוט. התעסקנו בעיקר בהתאוששות. אנחנו משחקים נגד יריבה קשה וההתמודדות הולכת להיות מאתגרת עבורנו. בכל אופן חשוב לנו מאד להמשיך לייצר נקודות ולהלחיץ את הצמרת הגבוהה. אני חושב שאת היכולת של הצעירים והכימיה בקבוצה, קובעים השחקנים המובילים. ברגע שהוותיקים טובים, הצעירים נדבקים וכך גם ההפך. נקווה שתחושת האיזון תימשך ונהנה מהשילוב של צעירי הקבוצה והוותיקים יותר בעלי הרזומה”.

אלדד שביט (רדאד ג'בארה)אלדד שביט (רדאד ג'בארה)

קפטן בני סכנין, עלי עותמאן, אמר ל-ONE לפני המשחק: "זה לא מובן מאליו מה שאנחנו עושים בחודש-חודשיים האחרונים. הצוות מקצועי שהגיע חיבק את הקבוצה, אלדד הוא כמובן לא קוסם אבל הוא הגיע עם דרך, שיטה, גיבש את חדר ההלבשה ואת השחקנים. יש תחושת ביטחון, כל שחקן נותן הכל על המגרש וגם החזרה של הקהל למגרשים עוזרת מאוד. ההנהלה לקחה צעד אחורה, נתנה שקט, השחקנים נותנים הכל על המגרש גם במשחק טוב יותר או משחק פחות”.

“הגענו למצב שאנחנו הולכים על כל הקופה, כל שחקן נותן מאה אחוז. הראנו לכולם מה אנחנו שווים, שהשחקנים נאמנים לקבוצה ובזכות זה אנחנו מציגים כדורגל נפלא. אני מקווה שנמשיך הלאה. אין משחק שאנחנו מזלזלים בו, חובת ההוכחה על כל שחקן. אנחנו לא מסתכלים יותר מדי קדימה, עולים בסולם צעד אחר צעד, לא מסתכלים מה ראשון לציון עושה ואם נמשיך להציג את הכדורגל שהצגנו, הכל תלוי בנוי ונוכל לנצח כל קבוצה. אם נעלה או לא, העיקר שנראה שאנחנו קבוצה מחויבת".

עלי עותמאן (עמרי שטיין)עלי עותמאן (עמרי שטיין)

בית”ר ת”א/בת ים – הפועל רמת גן (נס ציונה)

קרב חזק על המקום בפלייאוף העליון – קבוצתו הצעירה וחסרת היציבות של ריימונד אטוולד, הממוקמת במקום השביעי בטבלה, ארבע נקודות בלבד מעל יריבתה מרמת גן, תנסה לחזור למסלול הניצחונות וזאת לאחר שהפסידה במחזור שעבר 3:0 לבני סכנין. מנגד, קבוצתו של עופר טסלפפה, שמחפש ניצחון בכורה, מגיעה למשחק כשהיא ממוקמת במקום העשירי בטבלה, עם שאיפות ברורות להגיע לפלייאוף העליון אלא שהאורדונים לא נמצאים בתקופה טובה כאשר לא ניצחו במשחק במשך שישה מפגשים רצופים, כשבאחרון סיימה בתיקו ללא שערים במשחק הביתי מול מכבי אחי נצרת.  

שחקני הפועל רמת גן מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל רמת גן מאוכזבים (חגי מיכאלי)

קשר הפועל ר”ג, יואב גביזון, אמר לקראת המפגש: “התקופה האחרונה הייתה מאוד לא פשוטה בשבילנו, הייתה התלהבות גדולה סביבנו גם במועדון וגם מחוצה לו ופתאום דברים התחילו קצת פחות לעבוד, גם שריקות הלכו נגדנו, גם המזל היה פחות איתנו ופתאום מדיבורים על עליית ליגה אנחנו מוצאים את עצמנו נלחמים על מקום בפלייאוף העליון וזה לא פשוט בכלל. אחרי תקופה לא קלה ההנהלה החליטה להחליף מאמן במטרה להביא רוח חדשה ואנרגיות חדשות בתקווה שזה יעזור לנו להבטיח את המקום בפלייאוף העליון. עופר (טסלפפה) הגיע וכבר הנחיל לנו שיטה חדשה ומנסה להסביר לנו את ה”אני מאמין” שלו. אני חושב שהתוצאות יתחילו להגיע בקרוב מאוד כי הוא באמת הכניס אנרגיה חדשה וכולנו מאמינים בו כמו שהוא מאמין בנו”.

“לכולם ברור שאחת הבעיות המרכזיות שלנו העונה היא בשליש האחרון כי עובדתית אנחנו לא מבקיעים מספיק גולים ואני חושב שמהרגע שעופר הגיע הוא שם על זה דגש מאוד גדול ומנסה לשחק במערך יותר התקפי מששיחקנו עד עכשיו, מה שיעזור לחלוצים שלנו ולנו כקבוצה להבקיע יותר ואני מאמין שגם בפן הזה אנחנו נראה שיפור משמעותי בשבועות הקרובים. בסיבוב הראשון נגד ביתר ת”א/בת ים ניצחנו 0:1 אבל היה משחק מאוד קשה, הם גרמו לנו לרוץ הרבה ונלחמנו עד השנייה האחרונה. אני בטוח שגם במשחק הקרוב צפוי לנו משחק קשה מאוד אבל בסופו של דבר אנחנו כדורגלנים וזה משחק שהוא ישירות על הכרטיס לפלייאוף העליון. אנחנו חיים בשביל משחקים כאלה ורגעים כאלה, אני מאמין שעם הרוח החדשה והאמונה שלנו נצליח להביא מחר שלוש נקודות חשובות שיקרבו אותנו לפלייאוף העליון”.

יואב גביזון, ירדן אבוחצירה וינון אליהו חוגגים (חגי מיכאלי)יואב גביזון, ירדן אבוחצירה וינון אליהו חוגגים (חגי מיכאלי)

הפועל עפולה – הפועל נוף הגליל (הסוכריה, עפולה)

קרב אזורי מרתק בצפון: היה נראה כי הקבוצה מבירת העמק כבר עם רגל וחצי בליגה א’, אך בצמד המחזורים האחרונים חניכיו של שלומי דורה השיגו שני ניצחונות בתוצאה 0:1 שהיו קטנים-גדולים מול הפועל עכו ומ.ס כפר קאסם במה שהביא את עפולה למרחק של שש נקודות בלבד מתחת לקו האדום.

מנגד, שחקניו של איתי מרדכי, רעבים לאסוף נקודות בטח אחרי השערורייה הגדולה במשחק מול בני לוד במחזור הקודם, שכזכור כבשה שער לא ספורטיבי אשר גזל שתי נקודות יקרות מנוף הגליל: אחרי פציעת שחקן של הצפוניים, הלודאים היו אמורים להחזיר את הכדור אך במקום לעשות כך, כבשו שער בזמן ששחקני נוף הגליל עומדים ומחכים לכדור. האורחת כרגע תשיעית בטבלה, רחוקה שתי נקודות בלבד מהמטרה החשוב ביותר מבחינתה: הפלייאוף העליון. מי שכבר חזר לסגל הקבוצה הוא הקשר גיא דיין שעבר ניתוח בברך וכבר הספיק להשתתף במשחק האחרון ואף עשוי לקבל יותר דקות בהתמודדות הקרובה.

שחקני נוף הגליל מאוכזבים. איבדו נקודות בגלל מעשה לא ספורטיבי (עמרי שטיין)שחקני נוף הגליל מאוכזבים. איבדו נקודות בגלל מעשה לא ספורטיבי (עמרי שטיין)

חלוץ הפועל עפולה, דודו ביטון, אמר לקראת ההתמודדות: “באופן אישי אני מאוד שמח על השער שהבקעתי והביא שלוש נקודות חשובות מאוד במאבק שלנו בתחתית, כמובן שאנחנו יודעים מבחינתנו שכל משחק עבורנו עד סוף העונה הוא גמר, ככה אנחנו מתייחסים לזה. למשחק הקרוב נגד נוף הגליל אני בטוח שהמון עפולאים יגיעו ואנחנו מרגישים את הטירוף, האמונה בעיר מתחילה לחזור ונצטרך לעשות את העבודה על הדשא”.

דודו ביטון שומר על הכדור (עמרי שטיין)דודו ביטון שומר על הכדור (עמרי שטיין)

קשר נוף הגליל שחוזר מפציעה, גיא דיין, סיפר ל-ONE: “קודם כל כיף מאוד לחזור, האמת שהתגעגעתי מאוד ותמיד כיף לחזור לעשות את מה שאתה אוהב. עכשיו המטרה היא לעזור לקבוצה להגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו העונה. אני חוזר לכושר ובעזרת השם אחזור להיות כמו שהייתי לפני. המטרה שלנו העונה היא להתברג בפלייאוף העליון, וזה מתחיל מהמשחק הקרוב נגד עפולה. יש לנו משחק קשה נגד קבוצה מצוינת שכרגע נמצאת במומנטום חיובי, הליגה הלאומית קשה וכל הקבוצות שוות. מי שתרצה ותילחם יותר, תיקח את הנקודות”. 

גיא דיין עם הכדור (חגי מיכאלי)גיא דיין עם הכדור (חגי מיכאלי)

הפועל רמת השרון – הפועל עכו (גרונדמן)

הספינה של ירון הוכנבוים ממשיכה בעליות וירידות שלה, משחק אחרי משחק כך שזה הפך לקבוע: בששת המפגשים האחרונים של רמת השרון, היא הפסידה ומחזור לאחר מכן ניצחה – אין באמצע. הכחולים-לבנים הצליחו להתאושש מהרביעייה שחטפו במחזור הקודם בגרונדמן ממכבי פתח תקווה (4:0) עם 0:2 על מ.ס. כפר קאסם, כשהחלוץ אליאור משלי כבר עם שלושה שערים מאז שהגיע בינואר מאום אל פאחם. מנגד, החבורה של אלי כהן כבר חיברה שני ניצחונות רצופים במטרה לברוח מהתחתית הבוערת אך מי שמשכה אותה למטה היא דווקא נועלת הטבלה הפועל עפולה שהיממה אותה עם 0:1 וכעת עכו מתהדקת יחד עם כל החלק התחתון כלפי מטה. 

שחקני רמת השרון חוגגים (שחר גרוס)שחקני רמת השרון חוגגים (שחר גרוס)

הפועל אשקלון – מ.ס כפר קאסם (סלה, אשקלון)

שני משחקים בהם החבורה של מוטי איוניר צברה ארבע נקודות - בניצחון 0:3 על הפועל אום אל פאחם וב-2:2 מול הפועל קטמון בטדי נתנו מנה של תקווה בשורות הדרומיים, אך אשקלון חזרה להפסיד שכן מוליכת הטבלה מכבי פתח תקווה קצת הייתה גדולה עליה, לה נכנעה 2:0 במושבה. במקביל, עפולה ניצחה ועקפה אותה בטבלה כך שכעת אשקלון היא נועלת הטבלה החדשה. מן העבר השני, הקבוצה של תומר קשטן המשיכה בירידה ביכולת שלה עם הפסד שני ברציפות כשנכנעה 2:0 בבית להפועל רמת השרון, דווקא אחרי ריצה נהדרת של ארבעה ניצחונות זה אחר זה. למרות זאת, העולה החדשה עדיין במקום השישי עם 37 נקודות ואם היא תאבד את מקומה בפלייאוף העליון זאת בהחלט תהיה בעיטה בדלי. 

תומר קשטן (עמרי שטיין)תומר קשטן (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */