יום חמישי, 02.05.2024 שעה 05:34

מוקי: קשה לי מאוד שלא אתחרה בגראנד פרי

אלוף העולם התייחס להיעדרותו מאירוע הג'ודו בת"א: "הנזק לפציעה יכול להיות גדול יותר". מירי רגב: "צר לי שספורטאים מאיראן וסוריה לא לוקחים חלק"

|
פיטר פלצ'יק, שגיא מוקי (רדאד ג'בארה)
פיטר פלצ'יק, שגיא מוקי (רדאד ג'בארה)

גראנד פרי תל אביב בג’ודו 2020 יוצא לדרך. היום (רביעי) נערכה בבית המלון דן פנורמה מסיבת העיתונאים שהזניקה את התחרות, שתתקיים בפעם השנייה בארץ בהשתתפות של 583 ג’ודאים מ-85 מדינות. מדובר בגראנד פרי הגדול ביותר שנעשה אי פעם בעולם הג’ודו ורוב המשלחות כבר הגיעו ארצה.

יום הקרבות הראשון ייפתח מחר (חמישי) ב-9:30 וכך יהיה גם ביום שישי, כאשר רק ביום שבת התחרויות יחלו ב-10:00 בבוקר. כל קרבות הגמר יחלו בשעה 17:00. נבחרת ישראל תהיה הגדולה ביותר בתחרות ולא פחות מ-40 ג’ודאים ישראלים יתחרו בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב, רובם צעירים. אומנם שגיא מוקי וטוהר בוטבול לא יתחרו בגלל פציעות, אבל בין השמות הבולטים שיופיעו יהיו גילי כהן, גפן פרימו, תמנע נלסון לוי, שירה ראשוני, ברוך שמאילוב, טל פליקר, ענבל שמש, אורי ששון ופיטר פלצ’יק.

מוקי: עשיתי הכל כדי שאתחרה

הגעתו של הכוכב הגדול מהמשקל הפתוח, טדי רינר הצרפתי, עדיין בסימן שאלה משום שאין אף כרטיס טיסה, אין אף חדר במלון שהוזמן על שמו והוא גם לא נכלל ברשימת המתחרים שפרסם האיגוד הצרפתי במסמכיו, אך הוא מתחרה רק ביום שבת והצרפתים טרם מחקו אותו מרשימת המשתתפים הרשמית, כך שעדיין ייתכן שהוא יגיע, אם כי כרגע נוכחותו מוטלת בספק כאמור.

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה: “אני מתרגשת מאוד מהאירוע ואני שמחה לפתוח את אירועי הגראנד פרי בפעם השנייה. לא ייאמן איך הגראנד פרי בתל אביב הפכה לתחרות הגדולה ביותר בכל הזמנים בכל העולם. זו תחרות שנייה מתוך סבב של ארבע שנים. הבטחתי למר מריוס ויזר שישראל תפתח שעריה לכל ספורטאי. צר לי על כך שהספורטאים מאיראן, סוריה ויתר מדינות ערב לא לוקחים חלק בתחרות בשל לחצים פוליטיים. יש לנו עוד שנתיים, אולי הם עוד יפתיעו אותנו”.

מירי רגב (רדאד ג'בארה)מירי רגב (רדאד ג'בארה)

החרם על ישראל: “אנחנו מאמינים שצריך לנתק את הפוליטיקה מהספורט. זכינו להתארח במדינות ערב תחת דגל ישראל, אך לצערי המלאכה עוד לא הושלמה כי יש עוד כמה מדינות שמונעות זאת וזוהי תופעה פסולה שהיא חלק מהאנטישמיות החדשה. אין מקום לאנטישמיות ולגזענות באף מקום בעולם. הפכנו למדינה מרכזית שמארחת אירועי ספורט בינלאומיים יוקרתיים וגדולים, בזכות תקציב ייעודי שהעמדתי לכך. הספורטאים שמגיעים לכאן רואים את פניה היפות של ישראל. יחד עם זאת, בגראנד פרי הקרוב אני מקווה שהמשלחת הישראלית תתעלה ותגדיל את כמו המדליות שהשיגה. אני מצדיעה למשה פונטי ומודה לך על עשייתך”.

בהיעדרו של יו”ר האיגוד העולמי מריוס ויזר, מהאיגוד העולמי, נכח במקומו ראש מערך השיווק ולאד מרינסקו שאמר: “אנחנו גאים שיש פה כל כך הרבה מדינות. ישראל היא מדינה שמוכיחה עד כמה הג’ודו הוא לא רק ספורט, אלא הוא משהו שיכול להביא לשינוי בעולם”.

ולאד מרינסקו (רדאד ג'בארה)ולאד מרינסקו (רדאד ג'בארה)

יו”ר האיגוד משה פונטי הוסיף: “כסף ותקציב זה חלק מההישגים של הספורט הישראלי ושל הג’ודו בפרט, וזה בזכות השרה מירי רגב. לפני כמה שנים היה לי חלום לארח אליפות אירופה עד גיל 23 וזה קרה. כך גם היה באליפות אירופה לבוגרים ובגראנד פרי, וזה קרה. חלמתי שספורטאים מאיראן ומסוריה יתחרו כאן בישראל, אבל החלום הזה לא יצא לפועל אבל אני מאמין שזה עוד יקרה בעתיד. יש לפנינו טורניר ענק בסדר הגודל שלו”.

אלוף העולם שגיא מוקי שלא ישתתף סיפר: “כשמתקיימות תחרויות בארץ בסדר גודל כזה, שחוויתי אותן בעבר, זה חלום של כל ספורטאי ישראלי. בגמרים שלי בימי שישי לא ציפיתי שיישארו אנשים אבל האולם היה מלא וזה היה מרגש. לצערי אני לא אתחרה הפעם וזה מאוד קשה לי, עשיתי הכל כדי שאתחרה ולצערי הפציעה עדיין מפריעה ועלולה לגרום לנזק גדול יותר, אז לא נותרה לי ברירה”.

מסיבת העיתונאים של הג'ודו (רדאד ג'בארה)מסיבת העיתונאים של הג'ודו (רדאד ג'בארה)

חברו לסגל נבחרת הג’ודו פיטר פלצ’יק סיכם: “אין ספק שהאירוע הזה מרגש מאוד, הקהל בפעם שעברה נתן לי את הכוחות והמטרה שלי היא שאצליח לרתום את כל האנרגיה הזו לטובתי”.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */