יום חמישי, 02.05.2024 שעה 15:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

חזר מאהבה: כך שב בן שמעון לכדורגל הישראלי

המאמן לא תכנן זאת, אך הרומן עם אשדוד חודש. ההסכם הג'נטלמני עם בן זקן, סיום הדרך בקפריסין, השיחה המכריעה וההצגה בפני השחקנים. מאחורי הקלעים

|
רן בן שמעון (שחר גרוס)
רן בן שמעון (שחר גרוס)

חשיפת ONE על חזרתו של רן בן שמעון למ.ס אשדוד ולכדורגל הישראלי תפסה את כולם לא מוכנים, מאנשי המועדון, השחקנים, הצוות המקצועי ועד לרוני אוואט ומחליפו הזמני אלי לוי. אחרי שנתיים מעבר לים, בן שמעון חוזר לליגת העל בסערה ורגע לפני שיפגוש בשבת הקרובה את מכבי תל אביב, ONE מביאים לכם את הפרטים מאחורי הקלעים של המהלך שהצליח להמם את עיר הנמל, כך החזיר ג'קי בן זקן את רן בן שמעון לכדורגל הישראלי.

תחילה, בן שמעון כלל לא תיכנן לחזור לאמן בישראל העונה. בשיחות עם מקורבים, הוא סיפר שבכל מקרה ישהה בקפריסין עד סוף השנה, כאשר תסתיים שנת הלימודים של ילדיו בבית הספר.

אלי לוי אחרי המשחק

הרומן בין בן שמעון למ.ס אשדוד וג'קי בן זקן בפרט החל אי שם בפברואר 2017 מיד אחרי שפוטר המאמן מבית"ר ירושלים ופחות משבועיים אחרי כבר מצא עצמו על מדי האימון באצטדיון הי"א. את אותה העונה השלימה אשדוד עם הבטחת ההישארות בליגת העל שני מחזורים לסיום הליגה כשבאותה העת בדיוק החליט בן זקן להאריך את חוזהו של המאמן בשלוש שנים נוספות ולא דמיין לעצמו שמספר חודשים לאחר מכן יאלץ להיפרד ממנו.

בן שמעון קיבל בהפתעה את ההצעה לאמן את נבחרת קפריסין וקיבל את ברכת הדרך מהאיש החזק במועדון, בעוד השניים סיכמו ביניהם בעל פה כי דרכם עוד תתמזג ביום מן הימים. אכן כך היה בעוד המאמן הוביל את הקפריסאים בשני הקמפיינים האחרונים, הקשר הטוב נשמר אך לא התבשל לשיחות על חזרה ארצה.

שחקני קפריסין חוגגים (רויטרס)שחקני קפריסין חוגגים (רויטרס)

המאמן ובעיקר משפחתו היו מרוצים מאוד מהחיים הנוחים בקפריסין וברמה המקצועית, נחשב רן לדמות מוערכת מאוד, אך עניין הארכת החוזה בנבחרת הקפריסאית נפל בשל צמצום התקציבים של ההתאחדות המקומית בכל הנוגע לצוות המאמנים של הישראלי, דבר שלא התקבל בברכה אצלו. כמו כן, קפריסין נפלה במוקדמות היורו בבית קשה ביותר, שלא היה סיכוי לבן שמעון להפתיע בו עם נבחרתו יחד עם גל פציעות וסגל שחקנים בינוני ומטה שעמד לרשותו ועל כן החליט כי לא ימשיך בתפקידו כמאמן הנבחרת של האי. מנגד, גם הקפריסאים לא התאמצו בסופו של דבר להשאיר את בן שמעון.

באותו הזמן הבין בן זקן כי יאלץ ככל הנראה למצוא מאמן במקומו של רוני אוואט בעקבות מצבו הרפואי ועם הדיווחים על אי הארכת החוזה של בן שמעון, החל האיש החזק באשדוד לבדוק את השטח, אך די מהר הבין ממקורבי המאמן כי אינו מתכוון לשוב לפחות עד שילדיו כאמור יסיימו את שנת הלימודים מעבר לים.

רוני אוואט (דן יידוב)רוני אוואט (דן יידוב)

אשדוד השקיעה משאבים רבים בבניית הסגל העונה שהציב רף ציפיות גבוה, אך הימים חלפו והקבוצה לא הצליחה להביא את התוצאות להן ציפו, חדר ההלבשה מעט התערער ואילו מצבו הרפואי של אוואט הצריך הליך רפואי בגינו תפס אלי לוי את מקומו בחודש האחרון. הקבוצה הצליחה לנצח שני משחקים מתוך השלושה בהם עמד לוי על הקווים וזכה להערכה גדולה מהשחקנים בקבוצה, אך המכשול הגדול היה תעודת הפרו של המאמן ועל כן חשבו באשדוד לאפשר את שיתוף הפעולה בין אוואט ולוי שמסתדרים מצוין ביניהם. השניים אף הלכו כצמד מאמנים ביום שני לבחון את אדג'י הייפורד במשחק של הכח עמידר רמת גן במטרה להחליט האם לצרפו לסגל העונה או לא.

בן שמעון שסיים את החוזה שלו עם נבחרת קפריסין בחודש נובמבר עוד היה במו"מ עם מספר קבוצות באי השכן, הוא בדק גם עוד אופציות בחו"ל. הניתוק מהכדורגל הישראלי והשקט עשו לו טוב. הוא העדיף להמשיך להיות מחוץ לביצה המקומית, אך כאשר ההצעות שקיבל לא היו גבוהות, בן שמעון הבין, שהוא לא יכול לשבת סתם עוד חצי שנה בבית, זה לא ייתן לו כלום.

רן בן שמעון עם ג'קי בן זקן (שחר גרוס)רן בן שמעון עם ג'קי בן זקן (שחר גרוס)

כאמור, המציאות הייתה מעט שונה, אחרי שלל חיזורים הגיעה שיחת הטלפון בין בן זקן ובן שמעון שהובילה לכך שכבר בלילה בין שני לשלישי, יצאה הטיסה מקפריסין ועליה המאמן שנחת בישראל, הלך לנוח מעט וכבר על הבוקר הופיע במשרדי המועדון. לשני הצדדים היה ברור כי עם הגעתו ארצה, הדברים למעשה כבר די סגורים, עד כמה סגורים? את הזמן שהיה לו בין הטיסה לפגישה ניצל בעיקר כדי ללמוד על הקבוצה שנבנתה הקיץ ועל חניכיו העתידיים, כך שלשיחה עם בן זקן כבר הגיע מוכן. השיחה הייתה עניינית אך ארכה כמעט שעתיים בעוד לג'קי חשוב היה לשמור על הצוות הקיים ובן שמעון הסכים ונתן אור ירוק לכך שרוני אוואט, אלי לוי ומשה אוחיון יישארו בצוות המקצועי ביחד איתו כשהעבודה תהיה בצוות רחב.

"ג'קי הבין שהוא רוצה יציבות והשחקנים זקוקים לרוח חדשה בשביל להוביל את הקבוצה למקומות שהוא כיוון אליהם בתחילת העונה", סיפרו באשדוד. "אבל אם רן לא היה פנוי לא בטוח שהיה עושה את הצעד הזה. הוא רצה שרן יחזור כבר ביום שהוא עזב, יש ביניהם כבוד והערכה מאוד גדולה אחד לשני והוא עקב באדיקות אחרי המצב שלו". אחרי שסיכמו על רוב התנאים ביניהם שהחוזה יהיה לשנתיים וחצי ואת העובדה כי בן שמעון ומשפחתו יתגוררו בעיר, יצא המאמן ממשרדו של בן זקן שהתפנה לשלב השיחות עם רוני אוואט ואלי לוי וביקש מהם להגיע למשרדו.

אלי לוי (מרטין גוטדאמק)אלי לוי (מרטין גוטדאמק)

באותו השלב כבר נחשף המהלך כאן ב-ONE ולמעשה, כך גם התבשרו השניים על מה שעתיד להיות בשיחות. למרות זאת, בשיחות עצמן בן זקן עדכן את אוואט בשיחה על חזרתו של בן שמעון והדגיש כי הוא רוצה שימשיך במועדון אך הכל תלוי בו ובהחלטה שלו האם להמשיך או לא, אוואט עוד התלבט באיזה תפקיד הוא רוצה להיות, אך לבסוף החליט כי ישמש כעוזר כפי שהיה ב-2017. גם ללוי כאמור הוצע להמשיך בקבוצת הבוגרים לצידו של בן שמעון אך הוא ביקש לסרב בנימוס ולאמן רק את הנוער כפי שעשה קודם במטרה לעלות עימם לליגת העל לנוער.  

"ג'קי ידע שזה הזמן 'לתפוס' את רן. אם זה היה עוד חודש או לפני חודש לא היה לדבר הזה שום סיכוי", טענו בסביבתו של המאמן, כמו כן סיפרו כי עם החזרה לישראל המאמן כבר הרגיש שלם עם החזרה למועדון כי מבחינתו אשדוד נשמרה בזיכרונו כמקום שהיה לו טוב להיות בו והוא מרגיש באיזשהו מקום שיש לו חוב מוסרי שעליו למלא לאור העזיבה של הקדנציה הקודמת ונראה כי הוא פה הפעם כדי להישאר. מיד אחרי החתימה וההודעה הרשמית, הגיע כבר המאמן לאצטדיון הי"א ברכב ביחד עם בן זקן ונכנס לחדר ההלבשה להיפגש עם שחקניו החדשים שהיו חלקם בין אימון לבין משחק אימון מול מכבי יפו. 

רן בן שמעון באצטדיון באשדוד (שחר גרוס)רן בן שמעון באצטדיון באשדוד (שחר גרוס)

המאמן התקבל באהבה גדולה מאנשי הצוות הישנים שזכרו לו תקופה יפה בעבר, סיפר להם כי הוא לא מאמין עדיין שהוא שב לתפקיד ואחרי זה התפנה לקצת חיבוקים מהשחקנים שאימן בעבר באשדוד או בקבוצה אחרת וכן הותיר רושם חיובי על החדשים שטרם הכירו אותו. באסיפה הקבוצתית, בן זקן הציג את המאמן החדש-ישן בפני כלל השחקנים והודה ללוי על העבודה שעשה במשחקים האחרונים בהיעדרו של רוני.

מיד לאחר מכן, פרס בן שמעון בפני השחקנים את ה"אני מאמין" שלו, ביקש שיישארו מאוחדים, אחד בשביל השני ויתנהלו כמשפחה וחתם את דבריו, עם "תכוננו למחר". מיד לאחר מכן רגע לפני פתיחת המשחק, תפס המאמן את מקומו ביציע עם דף ועט לצידם של ג'קי בן זקן ואחיו נוני אלמוזנינו, בין לבין קם המאמן מהכיסא ושוחח מיציע הכבוד עם אוואט ולוי שניהלו את המשחק ביחד. במחצית המשחק ירד לחדר ההלבשה וכשחזר כבר תפס את מקומו על הספסל לצפייה מקרוב יותר. 

שחקני אשדוד (דן יידוב)שחקני אשדוד (דן יידוב)

בימים הקרובים אמר בן שמעון לחבריו כי הוא יורד ל"מחתרת" לצורך עבודה קשה ומרובה שמצפה לו, על מנת ללמוד כל צעד של שחקניו במטרה להבין איך הסגל הנוכחי והדי נוצץ של הקבוצה עדיין לא הצליח להוציא את המיטב ועל כן גם יקדיש ימים כלילות לצפייה במשחקים שהיו עד היום ואיסוף כמה שיותר נתונים שיסייעו לו בהבנת השטח. היום כבר יערוך בן שמעון את אימון הבכורה המחודש שלו כשיעלה על חליפת האימונים והמשרוקית במטרה להכין את חניכיו המצויים במקום העשירי, כבר למבחן הראשון שלו מול האלופה באצטדיון בלומפילד. מיד לאחר מכן צפוי המאמן לבחון את הנדרש לו מבחינת החיזוקים של חלון ההעברות, אך כבר עכשיו טוענים באשדוד כי הוא מאמין בסגל הקיים וביכולת שלהם להוציא הרבה יותר ממה שהוציאו עד היום, על כן לא עתיד לבצע שינויים גדולים.

אגב, החזרה של בן שמעון לאשדוד, הפעם הוא אף יעבור לגור בעיר הדרומית, ולא יעשה יותר את הדרך לחיפה כפי שעשה בעבר . בן שמעון הבין שהזמן בדרכים לוקח לו אנרגיות וזמן, ולכן הוא מעכשיו יהיה תושב אשדוד. כמו כן, בן שמעון בטח ינסה להצטרף למרוץ על אימון נבחרת ישראל לאחר שקדנציית אנדי הרצוג תסתיים אם הנבחרת לא תעפיל ליורו מהפלייאוף, זאת כמובן אם יצעיד את אשדוד לתקופה טובה. מבחינת הסיכום עם בן זקן, אין לו סעיף שחרור וזה על שיקול דעתו. כבר ראינו את בן שמעון נפרד מאשדוד לטובת נבחרת קפריסין.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */