יום שישי, 03.05.2024 שעה 07:11

אורי ששון: יודע להתעלות על עצמי ברגע האמת

הג'ודאי הישראלי הבכיר ביותר במשקלו שיתף לקראת הגראנד פרי בתל אביב בשבוע הבא: "מקווה שהקהל הישראלי ירים אותי. מרגיש מחויב עם המון מוטיבציה"

|
אורי ששון (רדאד ג'בארה)
אורי ששון (רדאד ג'בארה)

בזמן שכולם עוסקים בשאלה האם טדי רינר יגיע לישראל בימים הקרובים, הג’ודאי הישראלי הבכיר ביותר מהמשקל שלו, אורי ששון, עובד במרץ לקראת גראנד פרי תל אביב שיתקיים בסוף השבוע. רגע לפני שייכנס להיכל שלמה בתל אביב, ששון דיבר בהרחבה על מדליית הזהב בה זכה בשנה שעברה בתחרות הזו, הקשיים שחווה מאז זכה במדליה האולימפית בריו, המגמות בקטגוריה בה הוא מתחרה ומה שצפוי לו לקראת אולימפיאדת טוקיו.

ששון שיתף לפני גראנד פרי תל אביב: “היו לי שתי חוויות מהתחרויות בארץ. חוויה אחת באליפות אירופה, שהסתיימה בהפסד בקרב הראשון בצורה מלחיצה והשנייה הייתה שנה לאחר מכן בגראנד פרי שהסתיים בזהב. אני צריך פשוט להגיע, ליהנות מזה ולעשות הכי טוב שאפשר בכל קרב וקרב. לקהל יש אפקט אדיר ואני אוהב את זה. הקהל הישראלי קהל חם ואני מקווה שהוא ירים אותי למעלה”.

אורי ששון (רדאד ג'בארה)אורי ששון (רדאד ג'בארה)

ששון עבד קשה בתקופה האחרונה. בזמן שכולם נחו בסוף השנה, הוא המשיך לפקוד את אולם האימונים וערך אימונים אישיים כהכנה לקראת השנה האולימפית החשובה. בעוד כחצי שנה הוא צפוי להתחרות באולימפיאדת טוקיו, כאשר כל תמונת המשתתפים השתנתה. במקום יריבים גדולים וכבדים, המשקל הפתוח זימן אליו לא מעט ג’ודאים שעשו את הדרך שעשה ששון לפני ריו 2016 ולכן כעת יעמדו מולו עוד ועוד יריבים שקפצו מהקטגוריה הנמוכה יותר כמו לוקאס קרפלק הצ’כי למשל. כרגע ששון ניצב במקום ה-12 בדירוג האולימפי, אחרי שהפחית את כמות התחרויות שלו במטרה להתאושש טוב יותר ולהשיג תוצאות טובות יותר - והוא עצמו טוען כי יש לו עוד הרבה שפנים בכובע.

ההכנות לשנה האולימפית ולגראנד פרי תל אביב: “אחרי אליפות העולם כולם קיבלו חופשה ואני הרגשתי שאני צריך לעבוד יותר קשה ואולי בגלל זה אני יכול להגיד שאני בכושר טוב יותר היום, או לפחות כך אני מרגיש. בסיום העונה לקחתי שבוע עם עצמי והחלטתי לחזור לעבוד לבד. אני מרגיש טוב ומחויב עם המון מוטיבציה, אני מקווה שזה יתחבר. יחד עם זאת, ברור לי שיש הרבה משתנים בג’ודו ויכול להיות שבגלל משהו אחד שלא מתחבר אתה עלול להפסיד קרב, אז אין לדעת לאן זה יקח אותי”.

אורי ששון (רדאד ג'בארה)אורי ששון (רדאד ג'בארה)

העובדה שיש יותר ג’ודאים שעושים את הדרך מהמשקל הנמוך של עד 100 ק”ג למשקל הפתוח של מעל 100 ק”ג: “זה הופך את המשקל להרבה יותר אטרקטיבי והרבה יותר מעניין ומאתגר. התרגילים שעבדו לי בזמנו? היום הרבה יותר קשה לעשות אותם, אבל עבדנו על תרגילים חדשים ואבוא להפתיע”.

ההתמודדות עם ההפסדים מאז אולימפיאדת טוקיו: “ההפסדים האלה היו לדעתי שילוב של עניינים פיזיים ומנטליים. אומרים שגוף בא עם נפש, אז כן, היו קרבות שנפשית לא הצלחתי להתמודד איתם והיו קרבות שמבחינת הכושר הגופני לא הסתדרתי. נראה לי ששיפרתי את שני המרכיבים האלה בתקופה האחרונה. למרות שהפסדתי באליפות העולם בשלב מוקדם, אני עדיין מדורג במקום גבוה יחסית בעולם והמטרה שלי היא להתקדם, להיכנס לשמינייה הראשונה בעולם כדי להיות מדורג בתחרות האולימפית ולקוות שהכל יתחבר לי בטוקיו. ברגעי האמת אני יודע להתעלות על עצמי, הוכחתי את זה ב-2016, שם מחודש פברואר עד אוגוסט עשיתי קפיצת מדרגה משמעותית, ואני מקווה שגם עכשיו זה יקרה. המטרה שלי היא להיכנס לשמינייה גם בשביל הביטחון שלי, אני רוצה להגיע כמועמד למדליה ולנצח את היריבים הטובים שלי. יש כמה ספורטאים שעדיין לא ניצחתי וזה חשוב לי לא פחות להמשך”.

אורי ששון חוגג (רדאד ג'בארה)אורי ששון חוגג (רדאד ג'בארה)

ההחלטה המקצועית להשתתף בפחות תחרויות עד לטוקיו: “עבורי זה הרבה יותר טוב מלהתחרות בכל שבועיים, כי אני מסוג האנשים שלוקח להם יותר זמן להתאושש מנטלית מכל תחרות ואני מרגיש הרבה יותר טוב ככה, כשהתחרויות נבחרות בקפידה. אני מאמין בתוכנית הזו”.

האפשרות שיתמודד מול טדי רינר בתל אביב: "אם הוא יגיע זה מעולה, הוא ספורטאי גדול. זו תהיה עוד הזדמנות להתחרות מולו ואין ספק שאחת מהמטרות שלי היא גם לנצח אותו".

טדי רינר (רויטרס)טדי רינר (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */