יום חמישי, 02.05.2024 שעה 00:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

אבוקסיס יכריע לגבי צדק, ניסיון להרגיע את הקהל

מאמן ב"ש מנסה לשכנע את ההנהלה להשיב את הבלם לפעילות, במועדון פועלים למניעת הבוז להאסלביינק. מחמאות לז'וסוואה וספורי אחרי ה-0:1 על הפועל חיפה

|
שיר צדק מגיע לאימון הפועל באר שבע (מרטין גוטדאמק)
שיר צדק מגיע לאימון הפועל באר שבע (מרטין גוטדאמק)

אחרי שני הפסדי ליגה רצופים להפועל תל אביב ולהפועל רעננה, הפועל באר שבע חזרה לנצח. החבורה של יוסי אבוקסיס הצליחה למנף את הניצחון האחרון על מכבי נתניה בגביע וחיברה ניצחון שני ברציפות בכל המסגרת, כשגברה ביכולת פושרת אמש (שני) 0:1 בטוטו טרנר על הפועל חיפה. בכך, באר שבע נשארת במקום ברביעי בטבלה כשבמאזנה 32 נקודות, במרחק חמש נקודות מבית"ר ירושלים שבמקום השלישי המוביל למוקדמות הליגה האירופית.

"הביטחון של השחקנים ישתפר רק בזכות ניצחונות”, אמרו בבאר שבע. "היכולת לא הייתה כמו שציפינו. השחקנים היו בלחץ ואפשר היה לראות את זה אחרי הגול של רמזי ספורי, הם רק רצו שהמשחק יסתיים עם ניצחון. זה סימפטום של הרבה מתח. אמנם הניצחון על מכבי נתניה שחרר הרבה אבל יש לנו עוד עבודה. הצוות עובד קשה מאוד כדי לאפס את המערכת אחרי השבועות האינטנסיביים האחרונים ונקווה להמשיך את המומנטום כבר בשבת נגד קריית שמונה".

בבאר שבע מרוצים מאוד הניצחון השני ברציפות בכל המסגרות, אבל מבינים שבכל הקשור ליכולת יש עוד דרך ארוכה. מאמן הקבוצה יוסי אבוקסיס, שעדיין בשלבי היכרות של שחקניו החדשים, היה מרוצה בעיקר מהגישה והלחימה של חניכיו בנוסף לנקודות שמנעו מבית"ר ירושלים לפתוח פער במקום השלישי. לעומת מערך שלושת הבלמים בניצחון על נתניה, אבוקסיס עלה הפעם במערך יהלום ויצא מסופק יחסית לניסוי הכלים הראשון. בצוות המקצועי היו מרוצים מהיכולת של הקשרים מרואן קבהא ודוד קלטינס, כמו כן מהמנהיגות של ז’וסוואה שהמשיך לקחת על עצמו בזמן לחץ.

מה מתכננת הפועל ב״ש בחלון ההעברות?

מי שזכה למרבית המחמאות הוא הקשר רמזי ספורי שהכריע את המשחק וכבש שער בכורה אדיר במדי הפועל באר שבע. "זה כל כך הגיע לרמזי", אמרו שחקנים. "הוא עבד קשה כדי להוכיח מחדש שמגיע לו לשחק ויוסי נותן לו הרבה ביטחון באימונים. סוף סוף הוא חגג גול ראשון וזה שחרר אצלו הרבה, נקווה שהגול הזה ירים לו את הביטחון ונראה את ספורי של העונה שעברה". אבוקסיס היה מרוצה ממשחק ההגנה של חניכיו בעיקר במחצית הראשונה, כשקיבל את מיגל ויטור שחזר מצהובים.

בבאר שבע ביקרו את ההחלטה לא לשרוק פנדל על העבירה בתוך הרחבה על דוד קלטינס במחצית הראשונה. מי שהתאכזב מההחלטה של יגאל פריד הוא חלוץ באר שבע, בן שהר, שכבר דמיין את הפנדל. "היה ברור לי שזה פנדל", אמר. "הייתי עשרה מטרים משם וזה היה ברור. חבל כי זה משנה משחק ומומנטום של קבוצה, סבלנו גם מטעויות בעבר של השופטים אבל זה חלק מהמשחק ואנחנו צריכים לדעת להתמודד. מבחינת ביטחון, אנחנו לא נראים כמו שרוצים להיראות. אנחנו כן עובדים וכן רוצים, אבל עדיין זה לא זה. יש הרבה עליות וירידות אבל חלק זה מהמשחק. אנחנו מנסים להשתפר כל אימון כל משחק. ניצחנו וזה הכי חשוב".

האווירה במועדון ממשיכה בקו העלייה וכעת בוחנים בקפידה את האפשרויות השונות לחיזוק נקודתי בחלון העברות של ינואר. אבוקסיס עצמו מתרכז בהענקת ביטחון לשחקנים אבל במקביל בודק אופציות לחזק את הקבוצה בקשר אחורי זר. אתמול עבדו בבאר שבע במרץ כדי לסיים את ההתקשרות מול פאוליניו הברזילאי, שהגיע בקול תרועה מהאקן השבדית ולבסוף שוחרר בקול ענות חלושה בגלל פציעה ללא דקת משחק אחת במדי הקבוצה. למועדון הוצעו מספר שחקנים בעיקר ממדינות הבלקן, אבל עדיין אין אחד שלכד את עיניו של יוסי אבוקסיס. בבאר שבע רוצים לצרף קודם כל קשר אחורי זר ואם יצליחו להשאיל את ג'ימי מרין, ינסו לצרף גם חלוץ זר.

נייג'ל האסלביינק מנסה להגיע לכדור (חגי מיכאלי)נייג'ל האסלביינק מנסה להגיע לכדור (חגי מיכאלי)

כפי שפורסם אתמול לראשונה ב-ONE, הבלם שיר צדק בדרך חזרה לרוטציה של יוסי אבוקסיס. צדק, שלא נמצא בתוכניות המקצועיות עוד מהעונה שעברה, מגלה יכולת טובה באימונים והגעתו של המאמן טרפה את הקלפים בעניינו. המאמן החדש מרוצה מצדק ואף ערך איתו ועם הנהלת המועדון מספר שיחות. "פניתי להנהלה כדי להחזיר את שיר צדק, בימים הקרובים אתם תדעו", שיתף אבוקסיס. לפי גורמים במועדון, המאמן מנסה לפתוח דף חדש עם כולם כולל כולם והוא יקבל את ההחלטה הסופית למרות המתיחות בין ההנהלה לצדק, שמבחינתו רוצה להישאר ולחזור לקדמת הבמה עם באר שבע. סיבה נוספת למאמץ של אבוקסיס בנושא היא המצוקה בשחקני ההגנה. מצבת הבלמים הטבעיים של המאמן עומדת על שניים בלבד (ויטור ועמית ביטון). אף על פי שקלטינס וקבהא יכולים להוות אלטרנטיבה כבלמים, המטרה של המאמן היא לצוות אותם בעמדתם הטבעית בקישור, כך שצדק ייכנס לרוטציית הבלמים.

אחד הדברים שהעיבו על הניצחון הוא היחס מצד הקהל לנייג'ל האסלביינק. עם רגע כניסתו של ההולנדי-סורינאמי כמחליף, החלו קריאות בוז מהיציעים שלא הוסיפו לאווירה בטרנר. בהמשך החלו להישמע גם מחיאות כפיים מצד חלק האוהדים שלא הסכימו עם הבוז. לפי הערכות, בין הסיבות לכך שהמנייה של האסלביינק אצל אוהדי באר שבע בירידה היא תנועת השקט שעשה לעברם לאחר שער הניצחון שכבש נגד מ.ס. אשדוד וגם היכולת החלשה ו"הלא מתאמצת" שלו לטענתם במשחקים האחרונים. כך או כך, בהנהלת המועדון מבינים שיצטרכו ליישר את ההדורים בין השחקן לאוהדים כדי למנוע סיטואציה דומה במשחק הבא. התכנון הוא להפגיש את האסלביינק עם אוהדים ופוסט מצד השחקן שיסביר את הצד שלו. "לא נעים לשמוע שריקות בוז לשחקן שלך. אפשר למחות, אבל האוהדים צריכים להבין שזאת לא הדרך. שריקות בוז לכל שחקן פוגעות רק בקבוצה ובביטחון של השחקנים", אמרו בקבוצה.

מה שחימם את הלב לאוהדי ועובדי הפועל באר שבע, היה טקס הפרידה מהמאמן המעוטר בתולדות המועדון, ברק בכר. אחרי שסיים את תפקידו בטונים צורמים, בכר נכנע ללחצים והגיע לטקס הפרידה המרגש. המאמן לשעבר שלא הגיע להיפרד אחרי ההודעה על עזיבתו, סחט תשואות אדירות מהיציעים שהוקירו את פועלו. בהנהלת באר שבע הכינו קליפ והפתיעו את בכר בכך שהזמינו לטקס את אנשי הצוות שלו מהשנים האחרונות, בין היתר הדובר לשעבר גיל לבנוני והמאמן המנטלי לשעבר איתן עזריה שעבדו איתו מקרוב. בכר היה נרגש מאוד וחש מוזר מהסיטואציה והתקשה להישאר בטרנר לצפות במשחק מהיציע. "היה טקס מרגש מאוד, ירדו דמעות. זה מאוד מוזר להיפרד ממנו. עובדי המועדון שהיו קרובים לברק הראו כמה אהבו אותו ועדיין אוהבים, הוא נכנס ללב של כולם והדלת בפניו תמיד תהיה פתוחה", אמרו בבאר שבע. 

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */