יום שבת, 27.04.2024 שעה 05:51
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

חמסה כפול 3: הפועל מבקשת – אל תעצרו אותנו

האדומים מתמוגגים אחרי חמישה ניצחונות רצופים ו-1:3 על רעננה: "רק שיימשך". קלינגר: "אני הולך בדרך שלי". וגם: נקמה קטנה באביטן, הפצועים והחמסה

|
סטפן ספירובסקי ושחקני הפועל תל אביב חוגגים (חגי מיכאלי)
סטפן ספירובסקי ושחקני הפועל תל אביב חוגגים (חגי מיכאלי)

ב-20 בדצמבר 2019, לפני חודש בדיוק, הכל היה נראה אחרת לגמרי. חמישה ימים אחרי נקודת השפל של הפועל תל אביב העונה, ה-4:0 למכבי נתניה שבדיעבד עשה לה רק טוב, במתחם חודורוב שרר לחץ אטומי. כ-100 אוהדים היו על הגדרות, השחקנים קיבלו מנות יפות של "ברכות" לכבוד השנה החדשה והמאבטחים עזרו להם לעזוב לביתם. ורק ניר קלינגר נשאר כשעה אחרי האימון ביום שישי בצהריים והקשיב ללבם של האוהדים, וגם ללא מעט קללות שלהם כלפיו.

“אני רק חודש וחצי כאן, תנו לי זמן והכול יהיה בסדר", סיכם קלינגר את דבריו מול האוהדים החמים וחסרי הסבלנות שכבר ראו אותו נשאר עם המחמאות בדרבי ומול בית"ר ירושלים והחלו לחשוש מירידת ליגה, כשהקו האדום הלך והתקרב. "חכו, תראו מה יקרה פה בעוד חודש", סינן לסיום. והנה, הזמן שביקש עשה את שלו. חודש בדיוק חלף מאז אותה נקודת שבר, על המגרש ובוולפסון, והפועל ת"א בכיוון אחר לגמרי. ה-1:3 על הפועל רעננה אמש (ראשון) באצטדיון הוכיח עוד הרבה יותר מכך, אבל בעיקר שהאדומים חזק במאבק על הפלייאוף העליון, גם אם הם לא מוכנים לדבר על כך בפירוש.

קלינגר: ״מרוצים מאוד מהרצף״

"גם כשהייתי בהפועל חיפה והיינו במקום שלישי ורביעי, זה לא היה העניין של להצהיר", אמר המאמן בעמדת הראיונות לגבי הנושא. "התקשורת רוצה איזה משהו, אז אין בעיה, תכתבו מה שאתם רוצים. שימו את הטבלה בשלטי חוצות. אני רוצה בסופו של דבר במחזור ה-26 להיות שם. ובשביל להיות שם, בתוך עמי אני חי, אני יודע איך צריך לשמור את השחקנים כל הזמן על הגל זה, זה לא פשוט. הסגל שלנו לא כזה ארוך והנה עוד פעם הוא מתקצר לנו, אני מקווה שלא להרבה זמן. זו העבודה שלי. ואתם, באמת, וולקאם, תכתבו מה שאתם רוצים. אני הולך בדרך שלי".

ניר קלינגר (חגי מיכאלי)ניר קלינגר (חגי מיכאלי)

והדרך של קלינגר מביאה את הפועל ת"א כבר למקום החמישי בליגת העל אחרי חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. ה-5-5 הזה הביא את מחלקת המדיה של המועדון לצייץ אימוג'י של חמסה לאחר המשחק, כדי לחגוג את הרצף, את מיקום השיא לעונה הנוכחית ובעיקר, אתם יודעים, כנגד עין הרע. השחקנים חוגגים על כר הדשא ובחדר ההלבשה בטירוף, האוהדים בעננים ואפילו הבעלים תועדו שרים וצוהלים ביציע. הפועל ת"א באקסטזה והיא רק רוצה להמשיך ולחלום. 

"אנחנו מבקשים מהצוות, מהשחקנים, מהאוהדים, מהבעלים, מכולם – רק אל תעצרו אותנו", התמוגגו במועדון. "בלי מחאות, בלי ירידות קיצוניות ביכולת, בלי התעסקויות מיותרות שלא בכדורגל. שכל אחד ימשיך לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב, שהשקט יישמר, רק רוצים שזה יימשך ככה".

סטפן ספירובסקי (חגי מיכאלי)סטפן ספירובסקי (חגי מיכאלי)

ביטול השער של רעננה ב-VAR, העוצמות, השערים היפים שנכבשו על ידי סטפן ספירובסקי (צמד, מלך שערי הקבוצה עם 5 בכל המסגרות) ועומרי אלטמן, האופי לקום ולחזור למשחק, ההתגברות על הפציעות המשמעותיות של אוראל דגני ואריק ינקו – כל אלה בישרו על עליית מדרגה של ממש. ברמת האופי וההקרבה, בחוסר הפשרות, בקלינגריות. הפועל הנוכחית היא קלינגרית לחלוטין, לא ותרנית כמו שהייתה לפרקים העונה (גם בתחילת דרכו), מצהירה כוונות גם ללא מילים, ובעיקר מבטיחה שתילחם עד לרגע האחרון למרות כל הקשיים ובמודעות מוחלטת לכל המגבלות, כשהמשחק אתמול כמשל.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם עומרי אלטמן (חגי מיכאלי)שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם עומרי אלטמן (חגי מיכאלי)

"זה היה משחק קריטי וטוב מאוד שסיימנו אותו עם ניצחון כי זה ממש לא היה בכיס שלנו", אמרו בהפועל ת"א. "יכולנו להפסיד את המשחק הזה, לסיים בתיקו ולהיעצר, גם היכולת לא הייתה מבריקה בלשון המעטה, אבל אנחנו אומרים תודה רבה על שלוש נקודות בקרב שלנו על הפלייאוף העליון. אם אנחנו באמת רוצים להיות שם יש לנו משחק קריטי לא פחות מול כפ"ס. אנחנו חושבים הלאה, עד לסיום הסיבוב השני, ומתקרבים למשחקי החוץ הקשים שמצפים לנו בהמשך מול מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והדרבי. חייבים להמשיך ולאגור נקודות בתקופה הזאת כי בסדרה הזאת יהיה לנו קשה מאוד".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם סטפן ספירובסקי (חגי מיכאלי)שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם סטפן ספירובסקי (חגי מיכאלי)

בהפועל ת"א אכן רואים בניצחון על רעננה כחשוב ביותר, בטח נוכח המשך הרצף וכמובן שאר תוצאות המחזור וכעת מחזיקים אצבעות להפועל באר שבע מול הפועל חיפה. מעבר לכך, ומעבר לעובדה שאת קלינגר ואת משה סיני זה ממש לא מעניין, אבל עבור חלק לא מבוטל מאנשי הקבוצה והמועדון היה זה ניצחון מתוק מול ניסו אביטן האקס. המאמן המפוטר מהפועל ת"א התראיין אחרי שמונה למאמנה של רעננה, דיבר על כך "שלא ידע מי איתו ומי נגדו במועדון", "התחושה הלא נעימה להגיע למועדון" ואמר משפטים נוספים שפגעו בכמה וכמה גורמים בהפועל ת"א, כך שעבורם הייתה זו שמחה מהולה בנקמה קטנה. 

סטפן ספירובסקי ועידו שרון (חגי מיכאלי)סטפן ספירובסקי ועידו שרון (חגי מיכאלי)

בחזרה לכדורגל, האדומים היו שבעי רצון אתמול מההופעות הנפלאות של ספירובסקי ואלטמן, ששוב לקחו אחריות ועלו על לוח התוצאות כשני המוציאים לפועל המרכזיים של הקבוצה, מההצטיינות של שי אייזן ועמנואל בואטנג בחלק האחורי ומהשיפור המתמיד של מוטי ברצשקי, כאשר הייתה זו הופעה הגנתית פחות טובה. בעוד אין כבר סופרלטיבים כדי להחמיא למהפך המדהים של ספירובסקי, שאחרי סדרת החינוך שעבר אצל קלינגר השתפר פלאים ופשוט לוהט מדי שבוע, בהפועל ת"א בחרו להסתכל עליו ועל היכולת הטובה של שאר השחקנים בדרך קצת שונה.

עומרי אלטמן חוגג (חגי מיכאלי)עומרי אלטמן חוגג (חגי מיכאלי)

"ניר ומשה מקבלים קרדיט על הרבה מאוד דברים ומפספסים בדרך נקודה חשובה", הדגישו בהפועל. "הם אולי קיבלו רק שני שחקנים חדשים לסגל ושחררו שניים, אבל בפועל הם ייצרו לעצמם סגל חדש כמעט לגמרי. גם מבחינת האנרגיות וגם מבחינת זה שהם החזירו לחיים שחקנים כמו סטפן ומוטי, נתנו את המקום לאייזן בקביעות, נתנו ביטחון וקרדיט עד הסוף לאלטמן. הם השיגו לעצמם חיזוק של עוד כמה שחקנים לפני חלון ההעברות, וזאת אחת הגדולות שלהם. ועוד יש להם כמה שחקני נוער רעבים שקיבלו תיאבון בתקופה האחרונה".

ניר קלינגר חוגג, ניסו אביטן מאוכזב (חגי מיכאלי)ניר קלינגר חוגג, ניסו אביטן מאוכזב (חגי מיכאלי)

בתוך כך, כפי שהבהיר אמש קלינגר בעמדת הראיונות, הוא ינסה להתחזק בשחקן נוסף, אם בכלל, רק לקראת סגירת חלון ההעברות בתחילת החודש הבא, בהתאם כמובן למצב בסגל, הצרכים שעשויים להשתנות, עומס המשחקים הצפוי והחשש מפציעות. בעוד התוכנית היא לצרף קשר 8 נוסף, אם וכאשר, המאמן גם הדגיש שהחיזוק עשוי אכן להגיע מקבוצת הנוער ולאו דווקא בצירוף שחקן חדש. מה גם שעד שאור אינברום לא יפנה את מקומו בסגל הפועל ת"א לא תוכל לצרף אף שחקן מבחינה תקציבית, אך כרגע לשחקן אין הצעות, שכן שכרו מכביד על השאלה לקבוצה אחרת, כמו גם העובדה שכל קבוצה שלא תהיה לא תקבל אופציה לרכישה מגנט הבלגית, קבוצת האם שלו.

אריק ינקו יורד אל הספסל (חגי מיכאלי)אריק ינקו יורד אל הספסל (חגי מיכאלי)

בכל הנוגע לפציעות, דגני, שסובל מכיווץ בשריר הירך האחורי, ינוח ויעבור בדיקת אולטרסאונד, אך מי שמדאיג יותר את הפועל ת"א הוא ינקו, שסובל מכאבים בחיבור שריר הארבע ראשי באזור המפשעה ושיחק למרות זאת ובמועדון מקווים כי לא מדובר בשבר תלישה וכי הוא יוכל להמשיך ולעמוד בין הקורות, זאת בעוד גם יואב ג'ראפי לא כשיר ולא יוכל לשחק בשבוע-שבועיים הקרובים בשל הכאבים באצבע בידו. במידת הצורך, שוער קבוצת הנוער, עידו שרון, שנכנס במקום ינקו אמש, ימשיך למלא את מקומם בקבוצה הבוגרת.

אגב, מדובר באחיין של פיני “שווארמה” שרון, האוהד השרוף של מכבי ת”א. זו הפעם הראשונה שבמשפחת שרון רצו שהפועל תנצח והחזיקו אצבעות שהקבוצה לא תספוג. הבוקר אפילו רצה בדיחה שבמתחם התחנה המרכזית ב”שווארמה ראש העיר” של האחים שרון יחלקו שווארמה בחינם.

רז שלמה (חגי מיכאלי)רז שלמה (חגי מיכאלי)

כמו כן, אייזן, רז שלמה וספירובסקי יצאו מהאצטדיון עם חבישת קרח, אבל לא נפגעו בצורה משמעותית. עבאדי פרחאת צפוי לשוב לפעילות מלאה בעוד שבועיים, בעוד עלי כנאנה צפוי לעשות זאת בעוד כשבוע. מאור בוזגלו נכלל בסגל אך שוב לא נכנס כמחליף בשל האילוצים והפציעות, עומר דמארי כלל לא נכלל ב-18 מסיבה מקצועית.

ברשצקי: “ההפסד לנתניה גרם לנו לחשב מסלול מחדש, להבין את המצב שלנו”

"אנחנו בתקופה טובה ובמומנטום טוב", אמר ברשצקי בסיום המשחק. "זה בא אחרי תקופה לא מוצלחת כל כך. זה בא מעבודה קשה, מנחישות, עברנו המון דברים לא פשוטים העונה. אנחנו צריכים ליהנות מזה וכבר להתכונן להפועל כפ"ס. בליגה הזאת הכל משתנה בשניות, שני ניצחונות ואתה כבר מסתכל למעלה, וגם להפך, זה מאוד הפכפך. אנחנו צריכים לדעת להסתכל ממשחק למשחק ולא להסתנוור, כי צריך לשמור על זה".

שניר שוקר מנסה לחטוף למוטי ברשצקי (חגי מיכאלי)שניר שוקר מנסה לחטוף למוטי ברשצקי (חגי מיכאלי)

הפלייאוף העליון: "הפועל ת"א תמיד תשאף להיות בפלייאוף העליון, זה מובן מאליו, זה מועדון גדול שתמיד יהיו לו שאיפות. כרגע אנחנו בדרך לשם, אבל כמובן שצריך לשמור על זה, להישאר צנועים ולעבוד קשה. אם נישאר ככה, אני מאמין שגם בסוף נוכל להגיע לשם".

המשך ההתמודדות בליגה ובגביע: "מה שאפיין אותנו בנתניה בעונה שעברה זה שהיינו נורא צנועים, זה מזכיר לי את הפועל של עכשיו כי אנחנו בועטים המון, לוחצים חזק, מאוד מחויבים והיינו מסתכלים רק ממשחק למשחק וזה גם מה שקורה עכשיו וצריך להמשיך עם זה ככה".

ההפסד ההוא למכבי נתניה ששינה כל כך הרבה למועדון: "המשחק הזה גרם לנו לחשב מסלול מחדש. להבין את המצב שלנו. מאז אנחנו הרבה יותר מחויבים במשחקים, אנשים פה רצים הרבה יותר ורואים את זה בכל המדדים שלנו. זה גרם לכולנו להבין שאנחנו כנראה צריכים לשחק אחרת ולהתנהל אחרת, וזה מה שעשינו".

סטפן ספירובסקי מנסה להגיע לכדור (חגי מיכאלי)סטפן ספירובסקי מנסה להגיע לכדור (חגי מיכאלי)

השינוי של השחקן שהכי מייצג את המהפך, ספירובסקי: "הוא אף פעם לא עשה פרצופים באימונים, גם כשהוא פתח וגם כשהוא לא פתח. הוא מאוד מקצוען, לא מדבר ולא מלכלך. הוא לא סתם משחק בנבחרת שלו ויש לו ניסיון, אפשר ללמוד הרבה מההתנהלות שלו".

העונה שעוברת עליו והשינוי אצלו: "מהמחזור הראשון מול נתניה לא שיחקתי הרבה, גם כי לא הייתי טוב. אבל ניר דיבר איתי, גרם לי להתחיל לעבוד הרבה יותר קשה ועזר לי. צריך להמשיך ככה ולהחזיר על המגרש".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */