יום שבת, 04.05.2024 שעה 06:01

שייע: סיני וקלינגר מנוסים, הפועל ת"א מצליחה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם שחקן העבר של האדומים: "האוהדים צריכים לקבל שחקני עבר כמו סיני". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נדבר על הניצחון 0:1 של מכבי חיפה בגביע המדינה, ונתכונן לקראת המשחק של הפועל תל אביב מול בני סכנין בגביע ולמפגש בין הפועל באר שבע למכבי נתניה. בנוסף, נדון על ההישג המרשים של רוי ניסני בפורמולה 1 ונתכונן למשחק הגביע של יובנטוס מול אודינזה.

שייע פיינגנבוים: “סיני וקלינגר אנשים ותיקים ומנוסים, הפועל ת”א מצליחה”

שוחחנו עם מאמן ושחקן העבר שייע פיינגנבוים, שמזוהה עם הפועל תל אביב, על ההצלחה של הקבוצה במחזורים האחרונים ועל המהפך שביצעו משה סיני וניר קלינגר.

אוהדי הפועל ת”א חזרו לכבד ולאהוב את משה סיני.
”תמיד שמענו באוויר שמשה לא יגיע, אבל הכל לא אמיתי. אם שחקן עבר רוצה לעזור לקבוצה ולעבוד ושהקבוצה תצליח האוהדים צריך לקבל אותו. הקבוצה מצליחה ולא צריך יותר מזה”.

איך זה שבחודש וחצי קרתה מהפכה שלמה?
”הייתי בהרבה קבוצות שעמדו לירידה, אבל משה סיני וניר קלינגר הם אנשים ותיקים מאוד ומנוסים בכדורגל”. 

איזה מאמן תמנה לקבוצה במידה ותהיה בעלים?
”רק מאמן ותיק. לא הולך על צעירים. הם צריכים להתחיל לאמן בליגה א’. כמו שאני התחלתי בבית”ר בת ים בליגה א’. צריך ניסיון. אורי גוטמן הגיע למקום חמישי, הם לא זזו מהמקום הזה. אני בתור שחקן רציתי להתאמן תחת הכוכבים שהיו מאמנים ותיקים”.

שייע פייגנבוים (רדאד ג'בארה)שייע פייגנבוים (רדאד ג'בארה)

למועדון טכנולוגי מאמן מבוגר לא יתאים.
”לגבי ברק בכר, תזכרו טוב שאמרתי אחרי הזכייה ב-3 אליפויות, שאני רוצה לראות אותו בזמן משבר או שהקבוצה לא מצליחה. אם מאמן צעיר יצליח שיהיה לו בכיף”.

קשה לך לשמוע שהעולם שייך לצעירים?
”לא. זה בסדר, אבל יש ויש. יש מאמנים ותיקים בעולם שמאוד מצליחים וממשיכים בדרכם, ויש גם צעירים. אבל אי אפשר לתת ל”פישר” יש לקפוץ לליגת העל. מאמן צריך לצבור ניסיון, לתת למאמן שלא עבר מספיק דרך זה לא חכם, מאמנים חסרי ניסיון יקבלו פיק ברכיים במשחק של 30,000 צופים בסמי עופר”.

מה דעתך על מעמד המאמן כיום?
“ניר ברקוביץ’ עשה משהו היסטרי באום אל פאחם, שישה ניצחונות ברצף, קהל שיא, העיף את מכבי תל אביב בגביע לאחר שאף אחד לא האמין שהקבוצה תכבוש שער אחד. בסופו של דבר מפטרים אותו? זו הדרך שאנחנו רוצים? המאמנים מוכנים בכל מחיר לחתום על חוזים לא הגיוניים כדי להיות מאמן. איפה איגוד המאמנים? הוא צריך להחליט שקבוצה לוקחת מאמן בחוזה של מינימום שנה ולשלם לו פיצויים מלאים במידה ומפטרים אותו”.

שייע פייגנבוים (שחר גרוס)שייע פייגנבוים (שחר גרוס)

ניסני: “כרגע אני נהג מבחן, ב-2021 אני מקווה להיות נהג מרוץ בפורמולה 1”

דיברנו עם רוי ניסני, נהג המרוצים שרשם ציון דרך מדהים כשחתם בקבוצת וויליאמס מהפורמולה 1.

ערב טוב רוי ניסני, אנחנו גאים בך מאוד.
”ערב טוב, תודה רבה”.

זו הייתה גאווה לשבת במסיבת העיתונאים ולראות אותך. תסביר לנו מהי קבוצת וויליאמס ומתי נזכה לראות אותך מתמודד בפורמולה 1 ומתי תתחיל את הסבב?
”זו כניסה רשמית למועדון הנהגים היוקרתי של הפורמולה 1. אחרי 20 שנים של עבודה קשה ומפרכת הגענו לרגע זה, בו אני הופך לחלק מהטופ של הספורט המוטורי. וויליאמס היא קבוצה עם שושלת ענקית שמוכרת עוד משנות ה-50, זה כבוד גדול להצטרף לקבוצה שכזו”.

מה מעמדך כרגע בוויליאמס?
“אני נהג מבחן כרגע, תפקידו הוא לבחון את הרכב. אני אקבל שלושה מקצי אימון במהלך השנה. בוויליאמס יש שני נהגי מירוץ ואני הנהג השלישי. אני אבצע בחינה של הרכב לקראת המרוץ ובמהלך השנה המון ימי עבודה וסימולטור בקבוצה כדי שאוכל להתכונן להיות נהג מרוץ בשנת 2021”.

מי הם הנהגים מעליך בקבוצה?
”ניקולס לטיפי וג’ורג’ ראסל שהתחרו איתי בעבר, והם כבר מצאו את הדרך להיות נהגי מרוץ, מקווה להיות כזה גם”.

מה התהליך לעבור מנהג שלישי לנהג מרוץ?
”יש המון פרמטרים שיחליטו את הדבר הזה. העבודה שלי היא ללמוד את העבודה של נהג המרוץ, לתת פידבק בתור נהג מבחן, לגרום לקבוצה להיות מסופקת מהיכולות שלי בסימולטור ובמרוצים כדי לקבל את הכניסה לתפקיד נהג המרוץ”.

לכמה זמן אתה חתום בוויליאמס?
”לשנה”.

רוי ניסני (רדאד ג'בארה)רוי ניסני (רדאד ג'בארה)

מה הציפיות שלך מהשנה הקרובה?
”להוציא את המקסימום שאני יכול מעצמי, לתת לקבוצה, ללמוד כמה שיותר מכל הכלים שיינתנו לי מהקבוצה וממה שאעבור, מהאימונים שיהיו ברחבי העולם. לאחר מכן אני רוצה לקחת הכל לארסנל שלי ולהשתמש בזה בשנים הקרובות כדי להפוך לנהג מרוץ”.

תסביר לנו קצת על סטיבן אדאמס שתורם לך המון?
”סילבן אדאמס ו”Israel Start-Up Nations” מהווים את התמיכה שלי והכניסה לקבוצת וויליאמס. החזון שלהם הוא אדיר, יש להם יכולת ניהולית גדולה שאפשרו לי להכנס לפורמולה 1, יש להם שני רוכבים גם בטור דה פראנס. יחד איתם אנחנו חלוצים של ישראל בתחום הספורט. סילבן אדאמס הוא אדם ענק עם חזון מדהים. הוא עושה זאת בצורה מאוד מיוחדת, היכולות שלו בתור אדם לראות משהו ולבצע אותו מדהימות”.

האם נהג מרוץ משיל ארבעה קילוגרמים במרוץ?
”כן. על הגוף מופעלים המון כוחות ג’י, לרכב יש המון אחיזה שכשהוא פונה במהירות אדירה, כוח הצנטריפוגה מושך את הגוף לצד מסוים בכוח מאוד חזק. זה גורם לגוף להתנגד לו במשך שעה וחצי, הכוח הזה שווה ל-50-60 קילו שמופעלים על הגוף ולכן כל שרירי הליבה והידיים והצוואר עומדים מאוד חזק, ויחד עם האדרנלין מושלים קילוגרמים מהגוף. במירוצים חמים יש אובדן נוזלים במקומות כמו בחריין ואבו דאבי, לכן זה גם מהווה פקטור של ירידה במשקל, אבל כמובן הכל חוזר”.

אתם שותים במהלך מרוץ?
”יש משאבת מים קטנה שאפשר לשתות ממנה כמה לגימות במרוץ אבל לא מעבר”.

רוי ניסני (רדאד ג'בארה)רוי ניסני (רדאד ג'בארה)

בן נעים: “הקמת מסלול פורמולה בישראל – תהליך שרוקם עור וגידים”

שוחחנו עם דני בן נעים, מנהל חברת ההפקה קומקט ושותפו של סילבן אדאמס, הפילנתרופ היהודי שמימן את הגעתו של רוי ניסני לפורמולה 1.

ערב טוב דני בן נעים, מנהל חברת ההפקה קומטק.
”ערב טוב לכם”.

כל הרגעים היפים בספורט שאתם מביאים לארץ מדהימים, מה הלאה?
”האמת שהיום שאלתי את סילבן. לפנינו יש כמובן משחקי ידידות בענף הטניס, פתחנו דלת לטור דה פראנס, אחרי הג’ירו ד’איטליה אנחנו רוצים להגיע לשם, במיוחד אחרי הקבוצה שסילבן גייס, זה מקדם אותנו למטרה, ומה שקרה בפורמולה היה מדהים. שאלתי מישהו מהממשלה אם הם מוכנים להקים מסלול פורמולה בישראל. יש שותפים לחלום הזה וזה מתחיל לרקום עור וגידים. זה החלום. סילבן נכנס למקומות בהם הוא רוצה להגשים חלומות, זה אחד מענפי הספורט הכי נצפים בעולם. ספורט זו שפה בין לאומית וגורמת לאנשים להצביע ברגליים ולהתאהב, מה צריך יותר מזה?”

מה רוצה סילבן אדאמס? מה מטרתו?
”הוא תורם כמו כל התורמים האחרים, לבתי חולים ומנציח את שמו. הוא מנצל את ההון שלו והחברה שלו בקנדה עדיין רווחית והוא ממשיך להרוויח. הוא משפץ את המיון באיכילוב, הוא מקים בית חולים לילדים בוולפסון, הוא תורם מאוד לנושאי חינוך ובריאות. הוא אלוף סייקלינג ומבין מה זה ספורט, לכן זה מושך אותו. הוא גר בתל אביב, הוא עשה עלייה לפני שנתיים. הוא בן 61, הוא מבין את ערך המוסף של הספורט ומה זה עושה למדינה, הוא אמר שהוא לא רוצה להיות רק איש אופניים, אז אני לוקח אותו איתי לשאר הענפים. כל הכסף מגיע בזכות התמיכה הכלכלית שלו. צריך יחסים טובים, גישה וקשרים”.

ממה הוא הרוויח את כל הכסף?
”מנדל”ן. החברה שלו ממשיכה להרוויח כסף משם, ומבחינתו שכל הכסף יגיע לישראל כדי לעשות טוב למדינה שלנו”.

סילבן אדמס ודני בן נעים (רדאד ג'בארה)סילבן אדמס ודני בן נעים (רדאד ג'בארה)

דורון ג’מצ’י: “היכל מנורה הפך למבצר, מגיע המון קרדיט ליאניס ספרופולוס”

שוחחנו עם שחקן העבר של מכבי תל אביב, דורון ג’מצ’י, על ההצלחה של מכבי תל אביב והצוות המקצועי.

דורון ג’מצ’י ערב טוב, איך ההתלהבות מהניצחון של מכבי?
“ההתלהבות עבור ספורטאים לשעבר היא מסוכנת. כששיחקנו זה היה סם ולא ריגוש”.

מה גרם למכבי תל אביב להביס את ברצלונה?
”שיחקנו בבית. מנורה מבטחים הפך להיות מבצר. הקהל שלנו בפורמה בלתי רגילה, ראינו זאת כבר נגד ברלין שטסו לשם 1,000 אוהדים. ההיכל והאווירה תורמים מאוד. שנית, זה העומק של הקבוצה. יש קבוצה עמוקה, ורסטילית, שמחה. יש 10-12 שחקנים מובילים ולא רק שחקן אחד. אין שחקן ממורמר, כל זה שייך לעבודה של הצוות המקצועי. זו הסיבה שאפשר לעמוד ולנצח קבוצות עשירות כמו ברצלונה”.

מכבי לא נחשבת כקבוצה עשירה?
”היא לא נחשבת אחת מהעשירות באירופה. באפשרותה היא עושה מעל ומעבר, היו שנים לא טובות שלנו, הופקו לקחים, ולא קל לעשות זאת בשוק הנוכחי לנוכח תקציבים של קבוצות כמו ברצלונה, ריאל מדריד, אנדולו אפס וצסק”א מוסקבה”.

אז מה גורם להצלחה?
”הכל מצליח כי ההנהלה בחרה מאמן נכון שעושה עבודה יוצאת מן הכלל. קשה למצוא מאמנים טובים כיום. אין צורך לדבר על העבר. מגיע ליאניס ספרופולוס המון קרדיט. הגיעו המון שחקנים טובים, הצוות המקצועי מנוהל היטב”.

דורון ג'מצ'י (אחמד מוררה)דורון ג'מצ'י (אחמד מוררה)

מה מצבו של עומרי כספי? אמנם הוא לא משחק אבל מסתדרים בלעדיו
”הוא פתח את העונה יוצא מן הכלל, החמישיות בהן שיחק היו הכי טובות למכבי, אבל אין מה לעשות, פציעות זה חלק מהמשחק. הוא עיין בוחן את אופי הכאב בברך, הוא יושב בצד ומאוד רוצה לחזור. כשנוצר חור בדמות שחקן כמו כספי שפתח עונה נהדר, אין ואקום ושחקנים נכנסנו לנעליים כמו אנג’לו קלויארו”.

האם מכבי מתקדמת לטופ 8 ביורוליג?
”אין מה להתבייש, אנחנו בדרך לשם. בהצהרות אי אפשר להגיע לשום דבר, אבל מצד שאני שאתה מראה יכולת לאורך זמן ובצורה קבועה, אתה שומר על הבית ואתה נראה טוב אז יש גם ציפיות”.

מה שלום דייויד פדרמן?
”משתפר מאוד. למיטב ידיעתי הוא עושה את דרכו ארצה בחזרה כרגע. שומרים על פרטיותו לטובת המשפחה, אבל אני מודע לסכנות של אלה שאוהבים אותו באמת ונאחל לו לחזור להכנס לאט לאט ולבצע החלמה מהירה, ולתת לו לחזור לדבר שהוא בנה ושהוא כל כך אוהב. חבל שהוא לא ראה בחודשיים האחרונים את הקבוצה שלו”.

דורון ג'מצ'י (מור שאולי)דורון ג'מצ'י (מור שאולי)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */