יום שישי, 10.05.2024 שעה 19:12
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 90 - 89
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • 84 - 67
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

הלאומית מאיימת לפעול נגד משרד הספורט

קבוצות הלאומית החליטו למנות את עו"ד רועי רוזן למאבק בנושא התקצוב ומבחן התמיכה ומכתב חריף שהגיע בלעדית לידי ONE ישלח למנכ"ל המשרד יוסי שרעבי

|
יוסי שרעבי ומירי רגב  (רדאד ג'בארה)
יוסי שרעבי ומירי רגב (רדאד ג'בארה)

המלחמה בין הליגה הלאומית למנהלת ליגת ווינר סל ומשרד הספורט עולה מדרגה. ל-ONE נודע הבוקר (שישי) לראשונה כי במהלך ישיבת הקבוצות אמש אושרה העסקתו של עורך דין רועי רוזן לצורך המאבק במשרד הספורט בנושא התקצוב ומבחן התמיכה החדש ובמנהלת ליגת העל בנושא שתי העולות והיורדות.

רוזן כבר החל לעבוד ולידי ONE הגיע באופן בלעדי מכתב שאמור להגיע למנכ”ל משרד הספורט יוסי שרעבי, בו הנושא: “דרישה מיידית לשינוי התנאים והמבחנים לחלוקת תמיכות של משרד הספורט לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה - 1983”. גם שרת הספורט מירי רגב, יו”ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי וראשי 14 קבוצות הליגה הלאומית קיבלו עותק של המכתב המדובר.

רועי רוזן (איציק בלניצקי)רועי רוזן (איציק בלניצקי)

בראשית המכתב הובהר: “פנייתי זו אליכם נעשית בלית ברירה, בשל התנהלות קיצונית בחומרתה, לא עניינית, מפרה, חסרת תום לב, בלתי סבירה בעליל ואף פסולה ומנוגדת לדין מצידכם – משרד התרבות והספורט, כלפי הליגה הלאומית. מבחני חלוקת התמיכות של משרד הספורט הם המשך ישיר לפעילותו של המשרד, אשר בשנים האחרונות מבכר להעמיק את הפערים בין הליגה הלאומית לליגת העל ולפגוע אנושות בשחקן הישראלי, וזאת במקום לשים את מעמדו וקידומו של השחקן הישראלי בראש מעיניו, כפי שמצופה ונדרש ממנו. כל זאת, לצד אמירות פומפוזיות כאלה ואחרות, כאשר הצעדים הננקטים והמבוצעים בפועל שונים בתכלית”.

על מבחן החלוקה: “ב-11.12.2019 נחשפה מנהלת הליגה הלאומית בתדהמה מוחלטת, להודעת המשרד בדבר חלוקת התמיכות, אשר אין בה דבר מלבד אפליה מקוממת של קבוצות הליגה הלאומית תוך העדפתן המובהקת של קבוצות ליגת העל, מתוך שיקולים פסולים ובלתי מובנים, ותוך יצירת מבחנים לשם קבלת תמיכות, שאין אפשרות טכנית לעמוד בהם. באופן אירוני למדי, המשרד מצא לנכון לשים בראש המסמך את הכותרת הבאה: "מבחנים לחלוקת תמיכות של משרד התרבות והספורט לצורך חיזוק מעמד השחקן המקומי הישראלי בענפי העל". .לאחר קריאתה של כותרת מעוררת תוחלת זו ניתן היה לחשוב שמא המשרד הפנים כי עתיד הכדורסל הישראלי טמון בהצלחת השחקן הישראלי, וכפועל יוצא, בליגה הלאומית - החממה המרכזית של השחקן הישראלי”.

אור לאומי על קו העונשין (נעם מורנו)אור לאומי על קו העונשין (נעם מורנו)

“לאחר קריאתה של כותרת מעוררת תוחלת זו ניתן היה לחשוב שמא המשרד הפנים כי עתיד הכדורסל הישראלי טמון בהצלחת השחקן הישראלי, וכפועל יוצא, בליגה הלאומית - החממה המרכזית של השחקן הישראלי. והנה, לצערנו, משרד הספורט "התבלבל" ושכח את מטרתה ומהותה האמיתית של חלוקת התמיכות, עד כדי שהקורא עשוי לחשוב כי האדם שכתב את פרק המטרות ואת יתר המסמך הינו אדם שונה לחלוטין. כידוע, בהתאם לתקנונים החלים קבוצות הליגה הלאומית רשאיות לרשום שני שחקנים "זרים" בלבד, לצד החובה לרשום 13 שחקנים בטופס משחקיהן. במילים אחרות, במידה וקבוצה בליגה הלאומית בוחרת לצרף שני זרים לשורותיה (המקסימום המותר), הם מהווים 15.38% מסך הספורטאים הרשומים בטופס המשחק. רוצה לומר – תנאי סף זה קובע בהכרח כי קבוצות הליגה הלאומית לא יכולות לעמוד בו ואינן זכאיות ולו לאגורה שחוקה מהמשרד בכל הקשור לתחומי א' וב', וכפועל יוצא, לא רק שמקבע את הפערים בין הליגות הבכירות, אלא מרחיב אותן לאין שיעור. מדובר בהחלטה מנהלית שערורייתית, מפלה ובלתי סבירה שלא תעמוד ולא יכולה לעמוד בכל מבחן משפטי”.

המכתב נמשך כך: “הדברים ברורים ולא יכול להיות עליהם כל חולק – היה ותנאי סף הזוי זה יוותר על כנו, באופן שמונע מראש כל אפשרות לעמוד בו, תיווצר פגיעה משמעותית במעטפת המקצועית המוענקת על ידי קבוצות הליגה הלאומית לשחקניה הישראלים, כאשר בטווח הארוך, גורלן של קבוצות הליגה הלאומית לוט בערפל, וספק עצום אם הן ימשיכו להתקיים במתכונתן הנוכחית ללא תמיכתו הקרדינלית של המשרד. מעבר לאפליה בוטה זו, ברור מאליו שגם ברמה המשפטית לא יעלה על הדעת כי רשות מנהלית תייצר תנאי תמיכה שאין כל אפשרות או יכולת לעמוד בו. מסקנות ועדת שרעבי נועדו לתמרץ את הקבוצות להעניק לשחקנים הישראלים דקות משחק רבות יותר במקומות בהן קבוצות עלולות לתת העדפה לשחקנים זרים ומתאזרחים על פני השחקנים הישראלים. לא ברור איך תנאי הסף האמור, אשר לא ניתן לעמוד בו ואשר מונע מראש אפשרות לקבלת תמיכות אצל קבוצות הליגה הלאומית, עולה בקנה אחד עם מסקנות ועדת שרעבי או עשוי לתרום בדרך כלשהי להשבחת שחקנים ישראלים, נוער ובוגרים כאחד, על מנת שיצעידו את הכדורסל הישראלי להישגים משמעותיים, שהרי במצב הקיים קבוצות הליגה הלאומית לא יכולות להיות מתוקצבות באופן כלשהו”.

עמירם הלוי (נעם מורנו)עמירם הלוי (נעם מורנו)

“אם לא די באמור, עולה התהייה (המתבקשת) מדוע המשקל שמעניק המשרד לשיתוף שחקנים ישראלים בליגת העל עומד על %80 בעוד המשקל שניתן לשילוב השחקנים בליגה הלאומית הינו %20 בלבד. מבחני חלוקות התמיכה יוצרים סיטואציה בלתי אפשרית, המנציחה את הפערים הפיננסיים העצומים בין הליגות הבכירות, והשלכותיה עשויות להיות הרסניות עבור השחקן הישראלי והכדורסל הישראלי כולו. דעו, כי אין בדעתה של מנהלת הליגה הלאומית להסכים עם פעולות מנוגדות לדין, החוטאות למטרותיו של חוק התקציב ושל מבחני התמיכה, בלתי סבירות ושוויוניות ואף מנוגדות לשורת ההיגיון ולכל אמת מידה רלוונטית בעניינו, תוך קבלת החלטות פסולות ופוגעניות, אשר לא מאפשרות לעבור על כך לסדר היום”.

הפעולות שינקטו ע”י הלאומית: “בשים לב לכך, הרי שבאם חרף האמור במכתבי זה להלן, לא יפעל המשרד כנדרש וכמתחייב - לאלתר - ויתקן את תנאי ומבחני התמיכה תוך שיתוף פעולה מלא עם מנהלת הליגה הלאומית, לא נהסס למצות את זכויותינו במלואן, על כל המשתמע מכך. נשמח לסייע בכל הדרוש לשם פתרון המשבר, קבלת ההחלטות הדרושות והשבת הסדר והספורט הטוב על כנם, שכן הותרת המסמך האמור בנוסחו הנוכחי הינו גזר דין מוות לקבוצות הליגה הלאומית ומשכך גם לשחקן הישראלי. .כולנו תקווה כי תשכילו לפעול בהגינות, בנחישות, ביעילות, בשוויוניות ועל פי דין כדי לעשות את הדבר הנכון ולהימנע ממאבקים מיותרים וחסרי תוחלת שלא יועילו לאיש, ובפרט לציבור הרחב העוטף את ענף הכדורסל היקר ללב כולנו ואשר עתידו וגורלו הופקד על ידי הציבור בידי המשרד”.

תגובת משרד הספורט תובא לכשתתקבל.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */