יום ראשון, 19.05.2024 שעה 04:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"אי אפשר לבנות סכר מסביב לבלומפילד"

יום לאחר ביטול המשחק באצטדיון המחודש, מנכ"ל היכלי הספורט לא חושב שעיריית ת"א אשמה בביטול המשחק של בני יהודה: "זה משהו שקורה אחת ל-20 שנה"

|
הדשא בבלומפילד, אתמול (מערכת ONE)
הדשא בבלומפילד, אתמול (מערכת ONE)

בעיריית תל אביב לא חושבים שהם אשמים באי קיום המשחק אתמול (שבת) בין בני יהודה לסקציה נס ציונה באצטדיון בלומפילד. בעירייה אומרים כי זה לא משנה אם היה גג שמכסה את כל האצטדיון והודפים את כל הטענות על התשתיות של האצטדיון המשופץ ביפו.

מאור בנימיני, מנכ"ל היכלי הספורט ומי שלפני כן היה יד ימינו של ראש העירייה רון חולדאי במשך שנים רבות, לא חושב שעיריית ת"א אשמה ותולה את האשמה “בגשם הקיצוני שירד אתמול”.

הצפות גדולות באצטדיון בלומפילד

בנימיני גם לא חושב שזו הייתה טעות לא להקים גג שיכסה את כל האצטדיון, בנוסף לכך הוא מציין כי לא הייתה ברירה להוריד את החשמל באצטדיון, וכי פעולה כזו מבחינתו הייתה נעשית גם אם היה גג.

24 שעות אחרי האירוע, מה האשמה של עיריית תל אביב בכך שלא התקיים המשחק?
“אני לא מחלק האשמות ולא מנסה להגיד מי אשם ולא אשם. היה מזג אוויר קיצוני ברמה חריגה, והיום אנחנו מבינים יותר טוב את ההיקפים. זה לא משהו שקורה באופן רגיל. אני לא חושב שיש מערכות שיכלו להכיל את כמויות המים האלו. אי קיום המשחק היה האירוע הקטן שקרה אתמול”.

שלוליות בבלומפילד (רדאד ג'בארה)שלוליות בבלומפילד (רדאד ג'בארה)

בסופו של דבר המשחק לא התקיים בגלל בעיה במערכות החשמל בבלומפילד. האם ב-2020 מערכות כאלה לא היו אמורות להיות ערוכות לכך? הרי ראינו שהתקיימו משחקים בנתניה, בפתח תקווה.
“בנתניה ובפתח תקווה לא היו את כמות המשקעים החריגה, אפשר גם לבדוק את זה בשירות המטאורולוגי. אתמול לא ידענו בזמן אמת כמה גשם ירד בדיוק והיום אנחנו יודעים. זה נכון שהיה צריך להתאושש מהמכה הגדולה של השיטפונות שהיו והיה צריך לחכות כמה שעות, אבל זה היה פחות נוח והחליטו לדחות את המשחק”.

כל הכניסה לבלומפילד הייתה מוצפת. אם שיפצו אצטדיון ב-500 מיליון שקל, לא היו צריכים לדאוג לפחות שדרכי הכניסה יהיה ראויות? זה מצב לא הגיוני.
“אפשר להגיד אלף דברים. מעבר לכמות החריגה של המים בכל האזור וראינו את זה בכל אזור המרכז ובעיקר ביפו, בסופו של דבר המערכות ניקזו את המים, אי אפשר לשפוט את זה ברמה הנקודתית. בכזה מזג אוויר חריג זה לא משנה מה היינו עושים”.

מזג האוויר העולמי השתנה. אולי רון חולדאי, בהחלטתו לא לשים גג והעובדה שכל האזור טלאי על טלאי, אולי היה צריך לחכות עם האצטדיון עד שהיו נגמרים השיפוצים באזור?
“אנחנו חיים בעולם שבו אתה מנסה ליצור איזונים על מנת לייצר מצב שאנשים חיים ומתפקדים. היה לנו רצון לפתוח את האצטדיון עבור הקבוצות. כמובן שהכי קל היה לחכות למצב שהכל יהיה סטרילי, אבל בעיר המצב אף פעם לא סטרילי. תמיד יש עבודות ושיפוצים. אתה חי ברקמה עירונית מורכבת ואתה צריך לקבל החלטות שאף פעם לא עונות ב-100 אחוז על הכל. היום אנחנו מבינים שבסופו של דבר רמת הבנייה של האצטדיון היא ברמה גבוהה, ועובדה שברגע שזה התאפשר, הדשא התנקז מיידית ואחרי מספר שעות הרמנו את החשמל והכל עבד”.

הצפה מחוץ לבלומפילד (רדאד ג'בארה)הצפה מחוץ לבלומפילד (רדאד ג'בארה)

גם בשבוע שעבר, כשלא היה מזג אוויר קיצוני, אוהדים התלוננו שהם נרטבו ביציעים, והיו נזילות לא צפויות. נראה שהאצטדיון לא מוכן עדיין לחורף.
“צריך להבדיל בין סוגיית הגג שהוא נושא לגיטימי לוויכוח ולכל אחד יש את הדעה שלו, לבין סיטואציה של המערכות הקיימות באצטדיון, שמתפקדות בסדר גמור, בוודאי בשנה הראשונה שלו. הוויכוח על הגג הוא נושא אחר ועושים סלט מהכל”.

אתה חושב שכל הביקורות על רון חולדאי ועיריית תל אביב לא מוצדקות?
“דווקא בתור מישהו שמלווה אותו כבר הרבה שנים, אני יודע איזו תרומה יש לעיר הזה ברמה של שיפור התשתיות בעיר. זה משהו שאם לא היה קורה בעשרים השנה האחרונות, המצב היה הרבה יותר גרוע. אנשים לא מבינים את כמות ההשקעה. זה נכון שזה לא מספיק ואף פעם לא תגיע לרמה של מאה אחוז, בטח לא במצבי קיצון כאלה”.

רון חולדאי. "אנשים לא מבינים את כמות ההשקעה" (עמרי שטיין)רון חולדאי. "אנשים לא מבינים את כמות ההשקעה" (עמרי שטיין)

אתה שלם עם כל מה שקרה אתמול? איפה הטעויות שלכם?
“אני יכול להפיק לקחים ברמה שלנו. קל להגיד בדיעבד, אבל אם הייתי יודע אתמול את המשמעות של כמות המשקעים החריגה שהייתה, כבר בבוקר הייתי מציע לבטל את המשחק. ניסינו, עשינו מאמץ, רצינו שהמשחק יתקיים ולכן עשינו התייעצויות וחיכינו. לא הייתה כמות אוהדים גדולה שהייתה צפויה להגיע”.

בשנת 2020 ועם מתקן חדיש, מערכות החשמל לא אמורות להיות בנויות למצב הזה?
“מערכות החשמל בנויות בצורה טובה, אבל המים שהציפו את האצטדיון גרמו לנו להוריד את החשמל. עשינו פעולת מנע. המים שהגיע מבחוץ הציפו ברמה של 50 סנטימטר מהרצפה, והיינו צריכים לעשות פעולה על מנת למנוע סכנה מאנשים. יכול להיות שהחשמל היה מתפקד, אבל לא רצינו להגיע למצב שיכול לקרות אסון”.

הצפות מחוץ לבלומפילד (מערכת ONE)הצפות מחוץ לבלומפילד (מערכת ONE)

אז על פי מה שאתה מתאר, בכל מקרה חריג של מים יכול להתרחש אסון בבלומפילד?
“לא, מה פתאום. אין דבר כזה שיש הצפה כזאת, זה מקרה מאוד חריג ובמצב כזה אנחנו צריכים להיות מספיק עירניים. זה משהו שקורה אחת ל-20 שנה, אי אפשר לבנות סכר מסביב לאצטדיון. אם נראה שמזג האוויר הזה שכיח, אז צריכים יהיו להיות שינויים הרבה יותר רחבים ברמת התשתיות, זה כבר ברמה עירונית ולאומית. בלומפילד הוא לא אי בודד. ברגע שיש מים ברמה כזאת שהניקוז העירוני לא יכול להכיל אותם, אז הם יציפו הכל”.

אולי בדיעבד צריך היה לחכות עם הפתיחה של בלומפילד?
“בסופו של דבר, האצטדיון הגיע לרמה שהוא יכול לארח משחקים ואין שום בעיה. עובדה ש-26 משחקים שוחקו, המערכות עובדות. לא הוקם גג וזה ויכוח אחר. בוא נדבר בסוף העונה, אנחנו נעשה הערכת מצב. כמובן שהייתי רוצה שבימים של גשם יהיה איזשהו גג, אבל יש לזה מחיר. זה הרבה מאוד כסף שצריך להוסיף”.

בשבוע שעבר ראינו שזה לא רק עניין הגג. היו מקומות שנזלו מים כי האצטדיון לא מושלם במאה אחוז.
“אני מזמין אותך לעשות סיור איתי אם שוב יהיה גשם, ותוכל לראות שמדובר בעניינים מאוד איזוטריים שאין להם שום משמעות ברמה הגדולה של בלומפילד”.

המושבים באצטדיון בלומפילד. לא רק הגג (רדאד ג'בארה)המושבים באצטדיון בלומפילד. לא רק הגג (רדאד ג'בארה)

כשאתה מנתח כל מה שהיה, אתה שלם עם ההתנהלות של עיריית ת”א והיכלי הספורט?
“אנחנו רק אחרי האירוע של הגשם. נשב היום, נפיק את הלקחים, נראה מה אפשר לעשות יותר טוב בפעם הבאה. כל הזמן רוצים להשתפר, אנחנו לא מושלמים ואני תמיד מנסה ללמוד ממה שהיה. בסופו של דבר, אני חושב שהעניין של בלומפילד אתמול לא היה הסיפור האמיתי של מה שחווינו”.

“אני לא חושב שזה חלם”

אולי המיקום של בלומפילד בעייתי? אין חניות באיזור והכל מוצף.
“להחזיר היום את הגלגל להחלטות שהיו אי אפשר. תמיד יש חלום לבנות אצטדיון במקום חדש שהכל מסודר, אבל אם היינו בונים את האצטדיון מחוץ לעיר היו באים בטענות, והיו מתלוננים שלא שימרו את בלומפילד, ולמה זה לוקח 15 שנה. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות. המיקום של האצטדיון הוא יתרון, צריך לראות את הדברים החיוביים ונעשה הכל כדי שהמצב ישתפר”.

יש גורמים שקראו לרון חולדאי להתפטר בעקבות מה שקרה.
“אני חושב שאין לזה שום משמעות. בסופו של דבר, אני מכיר את חולדאי היטב ואין איש ציבור בארץ שהשקיע בתשתיות יותר ממנו, ואני אומר את זה בוודאות ומתוך ידיעה. אפשר לבדוק את ספרי התקציב ולראות כמה כסף הושקע במערכות בעיר, והביאו למצב שגם במזג אוויר כזה ועל כל האסון שקרה, המצב הרבה פחות גרוע ממה שיכל להיות”.

גשם מחוץ לבלומפילד (רדאד ג'בארה)גשם מחוץ לבלומפילד (רדאד ג'בארה)

“האוהדים שנרטבו באצטדיון לא נרטבו בגלל שהוא לא מוכן, הם נרטבו בגלל שאין גג, זה לא היה בגלל תשתיות אחרות. צולמו נזילות אבל בסופו של דבר מדובר בנקודות מינוריות. המבנים תקינים, אין נזילות ברמה שהמבנה לא מתפקד. המצב כרגע הוא שאין גג וזה דיון שעוד נעסוק בו”.

לא היה שווה להשקיע עוד כמה עשרות מיליונים ולסגור את עניין הגג? זה נראה חלם.
“דיברנו על זה. יכול להיות שבעתיד תתקבל החלטה אחרת. אני לא חושב שזה חלם. צריך בכל דבר לקחת החלטות, ובסופו של דבר כשאתה מסתכל על ההיסטוריה והסטטיסטיקה, סביר שלא יהיה גג”.

רון חולדאי אמר שלושה ימי גשם בשנה, כבר עברנו את המכסה הזאת.
“תראה, הוא אמר שלושה ימים לקבוצה אבל לא ניכנס לזה. בסוף העונה אנחנו נעשה הערכת מצב, נבחן את החורף שעברנו ונקבל החלטות. להוציא עשרות מיליוני שקלים זה לא דבר שקל לעשות בעירייה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */