יום שני, 13.05.2024 שעה 03:16

מלקה ניצח במרתון טבריה, 7,000 רצים לקחו חלק

המרוץ התקיים עם משתתפים מ-34 מדינות, מלקה עצר את השעון על 02:14:55 שעות. דויטש ניצחה בנשים, גבר (40) פונה לביה"ח במצב קשה אחרי שסבל ממכת חום

|
תחלואיני מלקה (חגי מיכאלי)
תחלואיני מלקה (חגי מיכאלי)

עונת המרתונים הבינלאומיים של ישראל נפתחת בשעה הבוקר (שישי) באופן רשמי עם הזנקתם של הרצים במרתון ‘Winner’ טבריה הבינלאומי שהתקיים בפעם ה-43. המרתון נחשב בעיני חלק מהרצים כמרתון ״ידידותי״, בזכות המבנה הטופוגרפי של המסלול. זאת גם אחת הסיבות ששיאו של מסלול במקצה המרתון הנו מהיר יותר ב-3 דקות ממרתון תל אביב וב-10 דקות ממרתון ‘Winner’ ירושלים.

תחלואיני מלקה היה זה שסיים במקום הראשון כשעצר את השעון על 02:14:55 שעות ואמר בסיום הריצה: "היה מסלול טוב מאוד, היה לי חבר שעזר לי בדרך כי זה לא היה פשוט אבל אני שמח. זאת הפעם הראשונה שאני רץ מרתון. אני שמח מאוד, הייתי במחנה אימונים באתיופיה, הרגשתי טוב בריצה ואני מרוצה מהתוצאה שעשיתי". 

קובי: ״חוויה גדולה לעיר טבריה״
יורם אורנשטיין מנכ"ל מרכז הפועל, מאיר ברדוגו סמנכ"ל רגולציה ופיתוח עסקי בטוטו, יעל אלמור מ״מ מנכ״ל הטוטו, עופרה שרון מ״מ יו״ר הטוטו וראש עיריית טבריה רון קובי (יח"צ)יורם אורנשטיין מנכ"ל מרכז הפועל, מאיר ברדוגו סמנכ"ל רגולציה ופיתוח עסקי בטוטו, יעל אלמור מ״מ מנכ״ל הטוטו, עופרה שרון מ״מ יו״ר הטוטו וראש עיריית טבריה רון קובי (יח"צ)
תחלואיני מלקה (חגי מיכאלי)תחלואיני מלקה (חגי מיכאלי)

אמיר רמון סיים במקום שני עם 02:25:40 ובמקום השלישי ניצב מוקאט פאטנה עם תוצאה של 02:29:21. אצל הנשים ביטי דויטש זכתה באליפות ישראל בפעם השנייה עם תוצאה של 02:23:36. מארו טפרי הצליח לשבור את השיא בחצי מרתון כשסיים 21.1 קילומטרים בשעה, דקה ו-23 שניות. מדובר בזמן הכי מהיר שנקבע בישראל בריצה זו.

ביטי דויטש (חגי מיכאלי)ביטי דויטש (חגי מיכאלי)

המרוץ השנה אירח משלחת מרשימה של כ-7,000 רצים ורצות מ-34 מדינות בארבעה מקצים שונים: מרתון מלא, מקצה 21 ק"מ ומקצה 10 ק"מ. תוצאת השיא במרתון ווינר טבריה נקבעה בשנת 2012 על ידי פטריק טאמבווה מצרפת, שעצר את השעונים על 2:07:30 שעות. מאז השיא לא נשבר ואם אחד מהרצים היה מצליח לשבור אותו הוא היה זוכה מהטוטו  לפרס כספי בסך 100 אלף דולר.

מרתון טבריה (חגי מיכאלי)מרתון טבריה (חגי מיכאלי)
מרתון טבריה (חגי מיכאלי)מרתון טבריה (חגי מיכאלי)

רון קובי, ראש עיריית טבריה: "קודם כל זאת חוויה גדולה, העיר הזאת מקבלת פה את כמות הרצים הכי גדולה שהייתה אי פעם, כ-7,000 רצים, והבאנו את כולם לכנרת ולתוך הטיילת. העיר הזאת הפכה את המרתון לפסטיבל, גם מסיבה גדולה תהיה פה הערב. אנחנו מקווים שהכמות תלך ותגדל, מזג האוויר מאיר פנים ואנחנו מרוצים".

מה זה עושה לעיר טבריה: "זה מינוף ברמה העולמית, אנשים מכל העולם באים ומעלים תמונות ברשתות החברתיות וזאת פרסומת אדירה, הדבר הכי חשוב אנחנו רוצים להיות מובילים בספורט העממי בישראל ביחד כל הכנרת".

רון קובי (חגי מיכאלי)רון קובי (חגי מיכאלי)

בצד הפחות חיובי של המרוץ, אחד הרצים סבל ממכת חום ופונה לבית החולים פוריה במצב קשה. מדוברות מד"א נמסר בנושא: “בשעה 11:46 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן על גבר שסובל ממכת חום במהלך ריצה סמוך לכניסה לטבריה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהיו פרוסים לאורך המסלול כחלק מהאבטחה הרפואית העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לביה"ח פוריה גבר כבן 40 במצב קשה עם סימני מכת חום כשהוא מורדם ומונשם”. 

מרתון טבריה (חגי מיכאלי)מרתון טבריה (חגי מיכאלי)
מרתון טבריה (חגי מיכאלי)מרתון טבריה (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */