יום שבת, 11.05.2024 שעה 10:27

לראשונה: שלי ברזניאק זכתה באליפות ישראל

הטניסאית בת ה-19 השיגה בפעם הראשונה את התואר בתחרות שנערכה ברעננה, לאחר שגברה 2:6 ו-5:7 על ולדה קאטיץ': "חלום שהתגשם, זה עדיין לא נתפס"

|
שלי ברזניאק (חגי מיכאלי)
שלי ברזניאק (חגי מיכאלי)

גמר אליפות ישראל בטניס נערך היום (ראשון) במרכז הטניס ברעננה, כשבתחילה נערך משחק הנשים בו ניצחה שלי ברזניאק הצעירה בת ה-19 מבת ים בתוצאה 0:2 במערכות ו-2:6, 5:7 במשחקונים. שלי זכתה באליפות ישראל לבוגרות בפעם הראשונה בקריירה, לאחר שעשתה זאת באליפות הארץ לנוער בגיל 16. בגמר ניצחה הטניסאית הצעירה את ולדה קאטיץ’ המנוסה, שהגיעה כפייבוריטית לזכייה לאחר שעשתה זאת ב-2017.

בין שני המפגשים נערך טקס מרגש ליוליה גלושקו שפרשה בשבוע שעבר בגיל 30 מטניס, וסיפרה: “זה היה זמן טוב בשבילי לסיים ולהתחיל משהו חדש, זה הזמן המתאים ביותר לפרוש. יש הרבה רגעים שאקח איתי לקריירה אבל בעיקר את הקיץ שעבר שהיה מאוד אינטנסיבי בשבילי”. בנוסף, הוענק פרס מפעל חיים לשופט הטניס, סטנלי ספרבר בן ה-78, השופט הבינלאומי הפעיל הכי מבוגר בעולם המחזיק בתג ארד.

יוליה גלושקו (חגי מיכאלי)יוליה גלושקו (חגי מיכאלי)
השופט סטלני ספרבר (חגי מיכאלי)השופט סטלני ספרבר (חגי מיכאלי)

המשחק התחיל בהגשות של ברזניאק שגם ניצחה את המשחקון הראשון ועלתה ל-0:1. המערכה נמשכה והייתה צמודה מהרגיל כשאחרי שוויון, חזרה ברזניאק להוביל ועלתה ל-1:2. לאחר עוד מערכה צמודה, הצליחה שלי לשבור את ההגשות של קאטיץ’ ולעלות ליתרון של 1:3 מבטיח.

שלי ברזניאק (חגי מיכאלי)שלי ברזניאק (חגי מיכאלי)

ברזניאק המשיכה להרשים עם טניס פשוט נהדר גם בשני המשחקונים הבאים כאשר היא לקחה את היתרון וגילתה המון אופי בדרך ל-1:5 מהיר. יריבתה נראתה מעט לחוצה ולא הציגה את הטניס שהיא רגילה, כשאף החליפה מספר דיבורים עם השופטת המרכזית לאחר שלא הייתה מרוצה מהפסיקות. המערכה הסתיימה בסטייל עם מכת גב יד אחורית שסידרה לברז’יאק ניצחון 2:6 מוחץ.

המערכה השנייה נפתחה בדומה לאיך שהסתיימה הראשונה. ההגשות אמנם היו של קאטיץ’, אך ברזניאק הייתה זו שסיימה את המשחקון הצמוד עם ידה על העליונה ועלתה ל-0:1. כשנדמה היה ששלי משייטת לניצחון אחרי ששברה במשחקון הראשון, קאטיץ’ לא הרימה ידיים ושברה בעצמה בדרך לשוויון 1:1.

ולדה קאטיץ' ושלי ברזניאק (חגי מיכאלי)ולדה קאטיץ' ושלי ברזניאק (חגי מיכאלי)

קאטיץ’ המשיכה להיראות מאוד לחוצה ועצבנית אך בניגוד למשחקון ההגשה הקודם, הצליחה לנצח משחקון צמוד וארוך כשסיימה אותו עם האייס הראשון במשחק ועלתה ל-1:2. בהמשך קאטיץ׳ המשיכה להכתיב את הטון במשחק ונראה שהיא לגמרי נכנסת לעניינים, כשעלתה ל-1:3, אחרי ששברה שוב את ההגשות של שלי.

ולדה קאטיץ' ושלי ברזניאק (חגי מיכאלי)ולדה קאטיץ' ושלי ברזניאק (חגי מיכאלי)

משחקי ההגשה של השחקניות המשיכו להיות רעים, כשהפעם הייתה זו קאטיץ’ שאיבדה את ההגשות והפסידה במשחקון, אך בזה שאחריו ניצחה ועלתה ל-2:4 כשהיא התחילה להציג את הטניס שלה עם המון עוצמות בחבטה ושליטה מוחלטת בנעשה על המגרש. ברזניאק שוב שברה את קאטיץ’ והפנינג פונג נמשך כשהשוותה ל-4:4. המשחק הוסיף להיות צמוד במערכה השנייה, כשהטניסאיות הציגו משחק עיקש בדרך ל-5:5. דווקא כשעלתה ליתרון 5:6, קאטיץ’ נזקקה לטיפול רפואי ברגלה הימנית ונראה שהיא סובלת מכאבים ויש חשש להמשך משחקה.

ולדה קאטיץ' (חגי מיכאלי)ולדה קאטיץ' (חגי מיכאלי)

בסופו של דבר המשחק נמשך אחרי טיפול של מספר דקות ונראה שקאטיץ’ התקשתה להתאושש ושלי ניצלה זאת ושלחה את המערכה לשובר שוויון, שהיה צמוד ומותח מאוד גם כן. ברזניאק השיגה מיני שבירה אך קאטיץ׳ לא הרימה ידיים וחזרה בדרך ל-4:4. לאחר עוד שיוויון, ברזניאק השיגה נקודת משחק, ניצחה 5:7 וזכתה לראשונה בקריירה באליפות ישראל.

ברזניאק אמרה לאחר הניצחון: “הרגשה שעדיין לא נתפסת לי, אני עדיין לא יכולה לתאר מה אני מרגישה, זה כמו חלום שהתגשם. העתיד? אני מקווה שאתקדם בדירוג העולמי ואצליח יותר בתחרויות הנשים הבינלאומיות וכמובן שארצה להתקדם גם בארץ. אני מאוד מקווה שאצליח לזכות גם בשנה הבאה בתואר אלופת ישראל”.

שלי ברזניאק (חגי מיכאלי)שלי ברזניאק (חגי מיכאלי)

ולדה קאטיץ׳ סיפרה: “שלי שיחקה טניס מצוין, לא הפסידה אף כדור וכל הברכות מגיעות לה. היא נלחמה עד הסוף ואני שמחה בשבילה, הניצחון הגיע לה. כמובן שגם אני נלחמתי וניסיתי לנצח עד הסוף אך היא נתנה קרב אדיר וניצחה. הפציעה במהלך המשחק? הרגשתי באחת ההגשות שנמתח לי השריר וכאב לי מאוד אך ניסיתי להמשיך להלחם עד הסוף, אני גאה בעצמי שנלחמתי עד הסוף וניסיתי לנצח. בעיקר בגמר צריכים לבוא במקסימום ריכוז, זה המון עניין מנטלי. צריכים להיות מרוכזים בכל נקודה”.

ולדה קאטיץ' (חגי מיכאלי)ולדה קאטיץ' (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */