יום שבת, 11.05.2024 שעה 18:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • 0 - 0
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • 0 - 0
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • 0 - 0
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • 0 - 2
  • הפועל פ"ת

"חיפה עדיפה? במכבי מדברים אחרי המשחק"

במכבי ת"א מרגישים שהמבוכה בגביע העירה אותם, כהן מודה שקיבל עוד "כאפה" והצהובים מבינים שאיביץ' החל לנעול את הסגל. ושכטר? מבחינתו יש מכבי אחת

|
איתי שכטר חוגג עם עומר אצילי (רדאד ג'בארה)
איתי שכטר חוגג עם עומר אצילי (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב התעוררה אחרי המבוכה שהיא ספגה בגביע המדינה. אמירות המשבר וההתעסקות בעתידו של ולדימיר איביץ', התחלפו כעת במחשבות על דבר אחד בלבד - איך זוכים באליפות שנייה ברציפות. בהתאם למתרחש בליגת העל העונה, נראה כי התואר יוכרע על ידי המפגשים הפנימיים בין הצהובים לבין מכבי חיפה. בסופו של דבר, הפער ביניהן כיום הוא שלוש נקודות בשל ההפסד הבודד של הירוקים העונה, בבלומפילד בסיבוב הראשון. 

הרבה זמן עבר מאז. מכבי ת"א שאחרי אותו ניצחון על מכבי חיפה המשיכה ל-0:4 על בית"ר ירושלים בטדי, הוסיפה עוד 0:3 על הפועל חיפה ו-0:3 על הפועל ת"א, אבל בדרך רשמה כמה משחקים לא איכותיים, כאלה שהובילו לכך שאף אחד לא סופר לה כמה פעמים היא סיימה העונה עם שלישיות או רביעיות, אלא מתעסקים בלמה היא כבר לא נוצצת מספיק. יכול להיות שהצהובים הרוויחו את זה בצדק, בכל זאת, הציפייה מהם היא שתמיד יהיו הטובים ביותר, ואחרי העונה שעברה, רצוי שגם בפער. 

איביץ': הגיע לנו לנצח, מסתכלים הלאה

כעת כל אלה מתנקזים למשחק העונה. שבעת הימים שעברו מאז הרגע המשפיל בעפולה, התחלפו עם 0:7 חלק. שלישייה לרשת של בני יהודה, רביעייה לזו של כפר סבא. אם שני המשחקים היו מסתיימים בתוצאות הרבה יותר גבוהות, אף אחד לא היה מרים גבה לנוכח מה שקרה על הדשא. האלופה חזרה להיראות חזקה. נראה כי יש לכך השפעה גם בהחלטה של איביץ' ללכת עם 14 שחקנים בלבד לשני המשחקים האחרונים. סוג של "נעילת הסגל". אותם 11 פתחו, אותם שלושה שחקנים עלו מהספסל, ולצידם החלו על הספסל את המשחק אותם הפרצופים.

הדמויות שבחוץ נותרו זהות. אלירן עטר, ניק בלקמן, מתן חוזז, רוסלן ברסקי, מאור קנדיל ושרן ייני. אליהם כמובן צריך להוסיף את דור פרץ ואורוש ניקוליץ', שנראה כי אין מנוס מכך שהוא ייצא לניתוח ולא ישוב לשחק העונה. אבל השורה התחתונה היא שמתוך כל הדמויות שנותרו בחוץ, אף אחד לא יופתע אם שלוש או ארבע מהן יסיימו את דרכן בינואר במועדון. חלק בשחרור בכפוף להסכם כספי, חלק בהשאלה. איביץ' מצידו לא הכחיש זאת. הוא נשאל מפורשות על אותם שישה שחקנים כשירים שישבו בחוץ, האם ניתן להסיק כי הם אלה שימצאו עצמם בחוץ, ולא שלל זאת. הוא לא נקב כמובן בשמות המשוחררים העתידיים, אבל זה נראה ברור לכל כי המטרה היא לדלל. גם השחקנים במכבי ת”א מבינים את זה אחרי השבוע האחרון. 

יונתן כהן חוגג עם דור מיכה ואנריק סבוריט (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג עם דור מיכה ואנריק סבוריט (רדאד ג'בארה)

בהנחה שאף אחד לא מתכנן להיפרד מקפטן המועדון או מקנדיל שהוא המגן הימני היחיד בסגל אחרי אנדרה ז'ראלדש, השמות המועמדים לצאת ברורים. כעת יצטרכו לראות בהנהלה איך מוציאים את הנושא הזה אל הפועל כאשר חלון ההעברות ייפתח בעוד כעשרה ימים. אבל עד אז, ההתעסקות המערכתית תהיה אחת - המשחק ביום שני הבא, בסמי עופר, מול מכבי חיפה. בעוד בפן המשפטי, המועדון יעסוק בערעור על עונש הרדיוס על מנת שלא להעביר גם את המשחק שאחריו בסמי עופר, כמשחק "ביתי" מול בית"ר ירושלים. מבחינה מקצועית, נראה כי איביץ' ימשיך עם אותם 11. בסיום המשחק הוא החמיא להגנה ששניים משחקניה הצליחו לבשל (אנריק סבוריט ואנדרה ז'ראלדש), ואף לייצר מצבים נוספים (מספר מסירות ארוכות של איתן טיבי ליונתן כהן שהפכו למצבי הבקעה).

המאמן אף ציין את אייל גולסה, אבי ריקן, עומר אצילי ויונתן כהן על משחקם הטוב, וכמובן את איתי שכטר שהצליח למצוא את הרשת עם שער נאה מזווית קשה. כך שנראה כי הם יקבלו את הקרדיט גם בסמי עופר. גם המחליפים, צ'יקו אופואדו, דור מיכה ואילון אלמוג, הצליחו להרים את האנרגיות מחדש, כאשר איביץ' החליט לדחוף אותם עד הסוף ומרגע ההרחקה סימן לכהן לעבור לשחק כחלוץ שני, העביר את מיכה לצד שמאל ושיחק דקות ארוכות במה שהיה נראה כמו 4-4-2 סופר התקפי. בכל הנוגע לכהן, גם הוא הודה לאחר המשחק כי אם בתחילת העונה הוא קיבל "סטירה", אזי שבסדרת החינוך האחרונה הוא קיבל "כאפה". כך או כך, הוא ללא ספק אחד השחקנים הטובים ביותר במכבי ת"א העונה עם שישה שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות.  

עומר אצילי חוגג (רדאד ג'בארה)עומר אצילי חוגג (רדאד ג'בארה)

שכטר סיכם את שני המשחקים האחרונים של הקבוצה: "לא רק לי, לכל הקבוצה היה משחק טוב נגד בני יהודה. היינו שם, היינו אגרסיביים. לגבי המשחק עם כפ"ס, אין ספק שחלוץ שכובש מקבל ביטחון, ועוד אחרי תקופה שבה נדדתי בין ספסל לדשא. אנחנו שמחים מאוד מהניצחונות. יום - יומיים, נשמח משלוש הנקודות ונמשיך הלאה. חד משמעית מה שקרה מול אום אל פאחם זעזע אותנו. יש דברים בכדורגל שאתה צריך לפעמים להיענש ולקבל מכה כדי להתעורר. הייתי רוצה שזה יקרה במשחק אחר ולא במשחק סופר חשוב כזה. ידענו שנצטרך להרים את עצמנו לגבהים אחרים אחרי ההפסד הזה. יש הפתעות בכדורגל, לא ציפינו לזה והובלנו 0:2, אבל זה מאחורינו. המועדון חזק יותר מכל דבר וממשיכים קדימה בכל הכוח". 

האם זה הכתם הגדול בעשור האחרון של מכבי ת"א: "אני חושב שטיפה הגזימו והקצינו. לא שיחקנו נגד קבוצה בליגה ב'. שיחקנו נגד קבוצה בליגה השנייה עם שחקנים מקצועניים שהיו בליגה הראשונה. אין ספק שזה כתם, הפסדנו לקבוצה שאסור לנו להפסיד לה, אבל לא שיחקנו נגד קבוצה מליגה חובבנית, זו קבוצה מליגה לאומית, בחלק העליון, קרו הפתעות בעבר, קבוצות מהלאומית העיפו גדולות. אלו דברים שקורים בכל ליגות, ספרד, אנגליה וגרמניה. ברור שאנחנו עומדים מאחורי זה שאסור שזה יקרה לנו, זה לא היה צריך לקרות לנו. הגול הזה ב-2:1 טיפה ערער אותנו ואחרי זה כבר רדפנו אחריהם. יש דברים שאי אפשר להסביר. הפסדנו, זה כתם אין ספק אבל טיפה הגזימו". 

איתי שכטר (רדאד ג'בארה)איתי שכטר (רדאד ג'בארה)

האפשרות לתקן מהר מאוד אחרי ההדחה: "אי אפשר להגיד ששמחנו מזה שהייתה לנו הזדמנות מהירה לתקן עם שני משחקי ליגה צמודים, אבל ידענו שנוכל כבר במשחק הבא להראות את העוצמה שלנו וקיבלנו יריבה שלא עושה לנו חיים קלים בשנים האחרונות, עמדנו יפה, באנו כמו גברים, אנשים הרימו את עצמם אחרי משחק לא פשוט בגביע. מהיום כל משחק שלנו הוא גמר גביע". 

באים מוכנים לסמי עופר: "אני מקווה מאוד שכן, אני תמיד אומר שלפני משחקי עונה צריך להתאמן טוב, לבוא מוכנים ומרוכזים. אני אומר שלדבר מדברים אחרי. אני מטבעי תמיד אומר לבוא צנועים וחרוצים כמו שאנחנו כמועדון ואני מאמין שנעשה את העבודה בסמי עופר".

הדיבורים כי למכבי הגנה חזקה ולחיפה ההתקפה המוכשרת יותר: "זה בסדר, זו העבודה שלכם להגיד למי יש הגנה טובה יותר או התקפה טובה יותר. את כל אלה הרי עושים ביחד. כולם עובדים כקבוצה אחת. נמשיך לעבוד קשה בצניעות וניתן לכם בתקשורת להגיד מי עדיף". 

ז'איר אמאדור (רדאד ג'בארה)ז'איר אמאדור (רדאד ג'בארה)

בצד של מכבי חיפה מדברים כאילו הם הפייבוריטים או לכל הפחות שווי כוחות: "במכבי ת"א מדברים אחרי המשחק, לא לפני. גם לפני בלומפילד הם אמרו שהם פייבוריטים, אנחנו נבוא צנועים כדי לעשות את העבודה על הדשא ובואו נראה כמה ייגמר המשחק". 

כאחד שגדל בצפון, מי זו "מכבי": "בשבילי זו מכבי ת"א, ברור". 

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */