יום שבת, 11.05.2024 שעה 09:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

זנדברג: לאמן בליגת העל? אולי בהמשך הדרך

אחד המאמנים באקדמיה למצוינות בכדורגל סיפר על התרחבות הפרויקט המסקרן: "עכשיו זו התחלה טובה בשבילי", בנאדו: "השינוי יגיע מהדור הצעיר ומהילדים"

|
מיכאל זנדברג מתדרך חניך (רדאד ג'בארה)
מיכאל זנדברג מתדרך חניך (רדאד ג'בארה)

בעידן בו כמעט לכל שחקן כדורגל ישנה מסגרת נוספת לזו שמציעות הקבוצות המקצועיות, האקדמיה למצוינות בכדורגל ממשיכה לגדול ולהתפתח זו השנה השנייה במתחם מגרשי הכדורגל הסינתטיים בהדר יוסף. האקדמיה הוקמה על ידי שחקן העבר אריק בנאדו ושותפיו, שי אבוהב וכפיר אלפונטה, במטרה למסד את נושא האימונים האישיים לכדורגלנים על ידי תוכנית העשרה אינטגרטיבית.

תכנית האימונים כוללת אימונים אישיים בשיטת שלוש תחנות המבוססים על התמצאות במרחב בשילוב עם טכנולוגיה ייחודית באימונו של אלפונטה, הכוונה אישית משחקני עבר: בנאדו עצמו, מיכאל זנדברג, יוסי שבחון, מאיר מליקה וסלים טועמה. השחקנים עורכים אימונים פיזיולוגיים וכן במהלך התהליך משולבת גם תזונאית צמודה.

בנאדו: נותנים לילדים עוד כלים להתפתחות

האקדמיה צמחה מ-14 שחקנים שהגיעו להתאמן באופן פרטני לכדי 150 כדורגלנים המתאמנים בה באופן קבוע ומחולקים לשלושה ימי פעילות, בעוד במהלך הקיץ הצטרפו 150 שחקנים נוספים שעשו הכנה לעונה באמצעות מתקני האקדמיה. בטרם הכניסה אל האקדמיה עוברים השחקנים מבדקים קפדניים,כשכל תנאי הקבלה הראשוני לתוכנית הינו שעל הכדורגלנים להיות שחקני ליגה פעילים מגילאי 10-18.

המנהל הכללי של אפקס, שי אבוהב סיפר על האקדמיה: ״זה למעשה מרכז מצוינות לשחקנים צעירים שרוצים להתקדם, למעשה אנחנו סוגרים למעטפת של הילד שנמצא במועדון כדורגל ורוצה עוד השלמה של אימון את שלושת התחומים המרכזיים. הילדים עובדים מאוד קשה, זה דבר שמקובל בעוד כמה מדינות כמו פורטוגל וספרד, למדנו גם ממרכזי התמיכה בגרמניה שיש להם 50 כאלו וזה מתוך הבנה שאם הילד מתאמן עם המאמן שקובע אם ישחק בשבת אז הוא מאוד לחוץ ממנו והיכולת ספיגה של החומר מאוד החנוכה אז כשהוא מגיע לפה אנשים כמו בנאדו וזנדברג לא מלחיצים אותו כי הם לא קובעים אם ישחק או לא והוא יכול לשאול אותם שאלות וללמוד מהם אז ככה הוא מתפתח הכי טוב שאפשר״. 

שי אבוהב (רדאד ג'בארה)שי אבוהב (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיף אבוהב: ״זה יהיה יומרני להגיד שאנחנו נשנה אבל אני חושב שאם יהיו עוד מרכזים כאלה אז כן יהיה אפשר לשפר את השחקנים בארץ לצד עוד אתגרים אבל זו יכולה להיות סנונית ראשונה של תהליך נכון. אני התחלתי את זה מתוך ניסיון אישי עם הילד שלי שחיפשתי לו מסגרת מעבר לקבוצה, הבנתי שיש פה צורך וביחד עם כפיר יזמנו את הרעיון וחיברנו אלינו את אריק בנאדו ועופר דורון שהוא מאמן הכושר של הפועל תל אביב. אנחנו שמים דגש גדול על החלק של האתלטיקה כי אנחנו מבינים שיש פער משמעותי בהתפתחות של השחקן שלנו ביחס לאירופה אז אני מקווה שזה יעשה משהו ונצליח לפתח עוד כאלה אחרי שפתחנו לא מזמן עם אבירם ברוכיאן, זדה ומתן פרנסיס בירושלים אז זה נראה מאוד מעניין. הלוואי שיהיה פרויקט יותר גדול ורחב שנוכל לעשות עוד דברים כאלה״.

״אני מאוד נהנה לבוא לפה ולאמן את הילדים, זה הדור הבא שלנו בכדורגל״, סיפר אריק בנאדו אחד היזמים בפרויקט וגם מאמן בעצמו. ״יש פה ילדים שאיתנו כבר שנתיים פה וזה כיף לראות את ההתקדמות שלהם עם מה באו ומה שהם עברו ואיפה הם עכשיו אז אנחנו מאוד שמחים על הפרויקט הזה. בתקופה שלי פחות היה את זה, גם היה זה היה יותר ברמת המאמן האישי, האחד על אחד, בפארק או חדר כושר לא היו פרויקטים מהסוג הזה זה בטוח. אנחנו תמיד שואפים להשתפר אם זה ברמה של האמצעים הטכנולוגיים, הציוד ואם זה ברמה של המאמנים שבאים לאמן פה אז באמת כל אימון נותנים הכל, מתייחסים לדקויות הקטנות כמו מיכאל זנדברג שבא בתור שחקן עבר ויכול להעיר הערות מניסיון שמאמן טוב ככל שיהיה לא יכול להעיר וזה הערך המוסך שהשחקן שעשה את זה יכול להעביר לדור הצעיר״.

אריק בנאדו ושחקני האקדמיה למצוינות (רדאד ג'בארה)אריק בנאדו ושחקני האקדמיה למצוינות (רדאד ג'בארה)

בנאדו המשיך ואמר: ״את רוב השעות הילד מבלה בקבוצה, אנחנו לא תחליף לקבוצה ולא מתיימרים להיות תחליף, זה אימון העשרה נוסף איכותי לילדים האלה. יש את האימונים, השיטות והלימוד שבקבוצה ואנחנו נותנים את האקסטרה שאנחנו מסוגלים לתת באימון שלנו. אני חושב שהשינוי בכדורגל הישראלי אם אנחנו מסתכלים בפן היותר רחב, השינוי יגיע מהדור הצעיר והילדים, שינוי לא יכול להגיע בגיל 18, 19 או 20, זה מתחיל מהגיל הצעיר. ככל שמחלקות נוער ישקיעו יותר כסף בגילאים הצעירים 10-12 אז ככה יהיה לנו כדורגל יותר טוב. יש ילדים חרוצים אבל צריך לתת להם את הכלים ואת הידע, אם יהיו מאמנים עם מספיק ידע, שיתנו את האימון האיכותי והלמידה אז בסופו של דבר נגדל שחקנים יותר טובים״.

אחד מהמאמנים באקדמיה, מיכאל זנדברג התייחס גם הוא לחלק שלו בפרויקט: ״פנו אליי לעשות פה משהו שהוא בין חוג כדורגל לקבוצה, אנחנו לא זה ולא זה אלא משהו באמצע וכמובן שנרתמתי לפרויקט הזה. אני חושב שזה מקום מאוד חשוב לילדים כדי להשתפר במקומות שקשה למאמנים בקבוצות להגיע, ברזולוציות הקטנות, הקבוצות הקטנות, בתשומת לב לפרטים הקטנים שזה משהו שמשך אותי ואני שמח להיות חלק מזה כבר שנתיים. הילדים היום לא נמצאים כמעט בשכונות כמו שאנחנו היינו כשהייתי ילד, הם מתאמנים הרבה יותר ממה שאנחנו היינו מתאמנים בגילאים שלהם אבל חסר להם מהשכונתיות קצת, האחד על אחד, ההטעיות, הדברים האלה שפה הם מקבלים כמו תחליף לשכונה כי הילדים פחות יורדים לשכונות היום ודבר כזה הוא התחליף שלי בתור ילד לשכונה״.

מיכאל זנדברג (רדאד ג'בארה)מיכאל זנדברג (רדאד ג'בארה)

״אני חושב שפרויקטים כאלה יכולים לתרום לצמיחה של הכדורגל מחדש, הלוואי ויפתחו עוד מקומות כאלה בעוד מקומות בארץ כי זה יוביל לשיפור הכדורגל ופילוח עוד כישרונות. כל השחקנים הכי גדולים בעולם ובארץ, גדלו בשכונות, על אספלט בכל מיני סיטואציות שהם לא של כדורגל אלא דווקא דברים יוצאי דופן והם גם עושים את הפעולות היוצאות דופן אז זה מה שחסר לנו והפרויקט הזה נותן את זה. לאמן בליגת העל? אולי בהמשך, פה זו התחלה טובה גם בשבילי. אני נהנה להיות על המגרש ולעבוד עם שחקנים וזו התחלה גם בשבילי בתור מאמן בלי שום ספק״.

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */