יום ראשון, 19.05.2024 שעה 05:22

אירוח אליפות העולם בכדורמים לנשים בספק

התחרות העולמית עד גיל 18 שצפויה להגיע לישראל בספטמבר, נמצאת בסימן שאלה בשל גובה התקציב שמעניק משרד הספורט. האיגוד: "פועלים להשיג תקציב ראוי"

|
אליפות העולם עד גיל 18 בספק (פטריסיה בן עזרא)
אליפות העולם עד גיל 18 בספק (פטריסיה בן עזרא)

אליפות העולם בכדורמים עד גיל 18 שאמורה להתקיים בישראל, נמצאת כרגע בספק. אומנם איגוד הכדורמים הישראלי זכה באירוח התחרות, אבל בגלל גובה התקציב שניתן לתחרות מטעם המדינה - כעת באיגוד שוקלים כיצד לפעול ובודקים האם ניתן בכלל לקיים את התחרות.

ל-ONE נודע כי בשיחות הראשוניות בין איגוד הכדורמים למשרד הספורט דובר על תקציב תמיכה של כארבעה מיליון שקלים עבור אירוח התחרות בארץ, אך בימים האחרונים התקיימה פגישה נוספת ובה הודיעו אנשי משרד הספורט כי תקציב התחרות יעמוד על 2.7 מיליון שקלים. בעקבות זאת, באיגוד שוקלים האם לוותר על אירוח התחרות, כדי להימנע מכניסה לחובות.

נבחרת הנשים בכדורמים (איגוד הכדורמים)נבחרת הנשים בכדורמים (איגוד הכדורמים)

אליפות העולם לנשים עד גיל 18 בכדורמים אמורה להתקיים בספטמבר הקרוב, בבריכה בחיפה או בבריכת מכון וינגייט. מדובר בתחרות גדולה עם 20 נבחרות מרחבי העולם, כולל נבחרות כמו ארצות הברית, סין ויפן שיגיעו לשבועיים של משחקים בארץ. להפקת התחרות נסגר הסכם על חברת קומטק וכעת היא בוחנת את האפשרות לקיים את האירוע גם בתקציב נמוך יותר, אם כי ספק גדול שזה ניתן לביצוע בגלל הדרישות המחמירות של פינ”א.

מדינת ישראל לא הביאה בשנים האחרונות תחרות בסדר גודל כמו של אליפות עולם במשחקי כדור, ועד שזה קורה נדמה כי המדינה עלולה להתבזות עם ביטול של הרגע האחרון. ההחלטה הסופית צפויה להתקבל בחודש הקרוב. יש לציין כי במקביל האיגוד פתח בשיחות לאירוח אליפות אירופה לבוגרים בכדורמים ב-2024 בארץ, אבל אם האיגוד יוותר על אירוח התחרות הקרובה, קיים חשש כי גם המשא ומתן עם האיגוד האירופי עלול להתפוצץ. מנכ”ל האיגוד האירופי, מרקו בירי, אמור להגיע לישראל בקרוב כדי לדון בפרטים.

הבריכה של וינגייט (איציק בלניצקי)הבריכה של וינגייט (איציק בלניצקי)

במשרד הספורט קיים תקציב שנתי שמיועד לאירוח תחרויות בינלאומיות בישראל, במסגרת תקנה לאירוח אירועים בינלאומיים שנוסדה בימי השרה מירי רגב במטרה שלה לעודד איגודים לארח תחרויות בינלאומיות. לצד גידול בהזרמת כספים לתקנה, שעומדת כיום על כ-15 מיליון שקלים, במשרד הספורט טוענים כי לאחרונה גדל גם הביקוש מצד האיגודים לארח תחרויות יוקרתיות וחשובות בישראל, דבר שמחזק את מעמדם בעולם ותורם לשיפור ההישגים של הספורטאים הישראליים.

בגלל הגידול, כך טוענים במשרד הספורט, כל איגוד יצטרך להסתפק בסכום נמוך יותר ממה שציפה לקבל. אך יחד עם זאת, יש לציין כי לפי ההערכות, משרד הספורט העביר שליש מהתקציב השנתי שניתן לתחרויות הבינלאומיות לטובת הפקת גראנד פרי תל אביב בג’ודו, כך שהאירוע יקבל מהמדינה סכום גדול של 5.4 מיליון שקל לתחרות שבה ישתתפו כ-500 ספורטאים שיגיעו לשלושה ימי תחרויות בישראל. לצד זאת, יש איגודים שיקיימו תחרויות בסדר גודל דומה אך יקבלו הרבה פחות.

מירי רגב (חגי מיכאלי)מירי רגב (חגי מיכאלי)

כמובן שאף איגוד לא רוצה להתבזות בביטול תחרויות בינלאומיות, אך באיגוד הכדורמים יצטרכו לנסות לפתור את הבעיה. באיגוד אישרו כי נושא האירוח נמצא בבדיקה.

מאיגוד הכדורמים נמסר בתגובה: “איגוד הכדורמים מודה על התמיכה ממשרד הספורט, על אף הרצון לקבל תמיכה גבוה יותר. האיגוד פועל גם מול גורמים נוספים להשיג את התקציב הראוי כך שלראשונה מדינת ישראל תארח את אליפות העולם בכדורמים נשים עד גיל 18 בצורה ראויה שתמשוך את קהל אוהבי הענף, שיעודדו וידחפו את הנבחרת הישראלית”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */