יום ראשון, 19.05.2024 שעה 04:22
ליגה איטלקית 23-24
9219-8636אינטר1
7443-7236מילאן2
6727-5136בולוניה3
6728-4936יובנטוס4
6439-6536אטאלנטה5
6044-6336רומא6
5937-4736לאציו7
5440-5336פיורנטינה8
5146-5336נאפולי9
5032-3336טורינו10
4644-4336גנואה11
4548-3936מונצה12
3752-3236לצ'ה13
3448-3436ורונה14
3352-3536אודינזה15
3365-3836קליארי16
3268-4336פרוזינונה17
3252-2636אמפולי18
2972-4236ססואולו19
1676-2836סלרניטנה20
לוח משחקים
  • פיורנטינה
  • 2 - 2
  • נאפולי
  • לצ'ה
  • 2 - 0
  • אטאלנטה
  • טורינו
  • 1 - 3
  • מילאן
  • ססואולו
  • ראשון, 19/05, 13:30
  • קליארי
  • מונצה
  • ראשון, 19/05, 16:00
  • פרוזינונה
  • אודינזה
  • ראשון, 19/05, 16:00
  • אמפולי
  • אינטר
  • ראשון, 19/05, 19:00
  • לאציו
  • רומא
  • ראשון, 19/05, 21:45
  • גנואה
  • סלרניטנה
  • שני, 20/05, 19:30
  • ורונה
  • בולוניה
  • שני, 20/05, 21:45
  • יובנטוס

איך הוא עשה את זה? ניתוח הנגיחה של רונאלדו

מיטב המוחות ניסו להבין מה בדיוק היה שם. חזן ("להבדיל ממסי, CR7 אתלט"), נמני ("ביצוע יוצא דופן") ואלון מזרחי ניתחו. וגם: הפרשנות מהקופץ לגובה

|
רונאלדו באוויר. פנומן (רויטרס)
רונאלדו באוויר. פנומן (רויטרס)

ביום רביעי האחרון, בזמן שרוב חובבי הכדורגל היו עסוקים בצפייה בקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה, היה זה דווקא כריסטיאנו רונאלדו שתפס את הכותרות עם הגול האדיר שכבש. הפורטוגלי של יובנטוס שהיה רגיל לככב בערב של קלאסיקו כאחד הגיבורים במפגש הספרדי, הצליח שוב לגנוב את ההצגה כשהדהים את עולם הספורט כולו, דווקא כשהוא באיטליה.

הרשת הייתה עמוסה בשלל תמונות ו-וריאציות שונות ודי משעשעות לתמונה המרהיבה בה נראה מרחף באוויר בעת המפגש עם הכדור בדרך אל השער מול סמפדוריה. היו שכינו את הנגיחה בשם ‘CR7 AIRLINES’ והיו כמו בעמוד הרשמי של המועדון האיטלקי שהשתעשעו עם הרעיון והדביקו את תמונתו בשלל סיטואציות משונות – כמבקר בחלל, שחקן כדורסל בדרך להטבעה עם הראש, מזנק מעל ג'ירפות בספארי ואף מגיע עם ראשו אל פסגת מגדל פיזה המפורסם.

וואו!!! רונאלדו קופץ 2.6 מטר, כובש ומנצח

רונאלדו פגש את הכדור בגובה של 2.56 מטרים, 71 ס"מ מעל הקרקע שם שהה 1.5 שניות עד למפגש עם הכדור, נתונים כמעט בלתי נתפסים ועל כן ניסינו לברר ביחד עם מיטב המוחות מה בדיוק קרה שם? איך מגיעים לביצוע כזה? והאם כדורגלני ארצנו צריכים להתחיל לראות סרטונים של רונאלדו בכדי ללמוד? רמז – יכולים, אבל עדיין לא כל כך בטוח שיגיעו לאותה התוצאה.

מי שמכיר את רונאלדו בצורה מאוד עקבית בשל תפקידו כפרשן הליגה האיטלקית והספרדית בערוץ ONE, אלון חזן, הסביר איך אפשר לנתח את הנגיחה הזו ואת כלל הביצוע באופן כללי: "אני חושב שהניתור היה מדהים ויוצא דופן בעיקר בגלל שהוא עמד ליד שחקן יריב אז ניתן היה לראות כמה גבוה הוא עלה. בעבר ראינו כבר את רונאלדו עושה דברים כאלה, אם זה מספרות מטורפות כשהוא מרים את הרגליים למקומות שאנשים לא מגיעים עם הראש, ואם זה מספר נגיחות שהוא גם עלה גבוה ככה שאין שום ספק שאחד הדברים שאומרים עליו הכי הרבה לאורך הקריירה שלו זה שהוא אתלט ברמות הכי גבוהות שאפשר. הוא אתלט ברמה של אתלטים ובטח ובטח מעל כל כדורגלן שנמצא על כר הדשא”.

"ניתור מדהים ויוצא דופן". אלון חזן (אחמד מוררה)"ניתור מדהים ויוצא דופן". אלון חזן (אחמד מוררה)

עוד הוסיף עוזר מאמן הנבחרת: “עשו סרטים בעבר על היכולת היציאה שלו, הזריזות שלו, הכוח המתפרץ שלו, שזה אחד הדברים שיש לו מעל כולם וזה דבר מדהים שבגיל מתקדם כמו שלו הוא עדיין יכול להביא את עצמו לכוח מתפרץ שמביא אותו לניתור מטורף. במקרה או שלא במקרה, השבוע התפרסם ראיון עם מהדי בנעטיה, ששיחק איתו ביובנטוס וסיפר שאחרי משחק בזמן שכולם הולכים לעשות דברים שונים, הוא הולך לחדר הכושר לעבוד ולחזק את עצמו בדברים שהוא יודע שהוא יצטרך בהמשך – זה רונאלדו. הוא כבר הוכיח שהוא יכול להתמודד עם אתלטים ברמות גבוהות כשהיו מבחנים בזמנו". 

כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם שחקני יובנטוס (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם שחקני יובנטוס (רויטרס)

בתור חלוץ עבר ומאמן בהווה, לדעתך אפשר לאמן שחקנים להגיע ליכולת כזו?
"אפשר לאמן אתלטים, לא כדורגלנים, כי אני חושב שמעטים מאוד עובדים ברמה של רונאלדו ושיש להם ברגליים את מה שיש לו בכוח המתפרץ האדיר שלו, ונוסף לזה גם תזמון נכון. אני לא חושב שהיום קבוצה יכולה לעבוד באופן קבוצתי ולהביא שחקנים לרמה כזו, אלא אם אלו שחקנים שיש להם את הפרמטר הזה שהוא כבר קיים אצלם. רונאלדו הוא יחיד בדורו מהבחינה הזאת, להבדיל ממסי שהוא ספורטאי וגאון כדורגל, רונאלדו הוא אתלט ברמות הגבוהות ביותר שאפשר לבקש”.

"רונאלדו יחיד בדורו מהבחינה הזו". אלון חזן (רדאד ג'בארה)"רונאלדו יחיד בדורו מהבחינה הזו". אלון חזן (רדאד ג'בארה)

“אני לא חושב שזה קשור לגובה של שחקן, יש הרבה שחקנים שכשאתה רואה אותם על המגרש הם נמוכים ובלי להכיר את הנתונים שלהם אתה אומר הוא בטח עם משחק ראש ירוד ואז פתאום אתה רואה שהשחקן עולה לנגיחה מעל שחקנים שיותר גבוהים ממנו, כמו לדוגמה שובל גוזלן שהוא נראה חלוץ נמוך אבל עם הטיימינג והכוח ניתור שלו הוא יכול לעבור שחקנים שגבוהים ממנו. ערן זהבי יש לו את התזמון הנכון, הוא עלה בזמנו (בבאזל) גבוה ויפה מאוד אבל רונאלדו הוא חריג ומה שעשה את השער שלו למיוחד עוד יותר היה זה שזה לא היה נראה כמו כדורגל, אלא כמו מבחן אתלטים”.

“הביצוע עצמו הוא ביצוע יוצא דופן”, טען אבי נמני שגם כן כפרשן עוקב מקרוב אחר הכוכב של יובנטוס. "הזווית שהוא נמצא בה ושילוב של ההתרוממות, שהייה וטכניקת נגיחה אלה כל כך הרבה פרמטרים בביצוע אחד שהוא הביא את כולם לסופר מקסימום. מה שבאמת מייחד את הביצוע הזה הוא הגובה שהוא הצליח להתרומם אליו והשהייה שהוא באמת שהה באוויר הרבה מאוד זמן עד שבאמת הכדור פגע לו בראש ומשם המשיך לרשת. זה ביצוע יוצא דופן, תחת לחץ, תחת שומר מזווית קשה והוא באמת הצליח להביא את כל היכולות הפיזיות והטכניות שלו למקום מקסימלי. זה קשה להגיע לביצוע כזה עם לחץ של הגנה ובמרחק כזה כי צריך את התזמון הנכון, את הניתור שיגיע בזמן כי הכדור הרי הגיע מהגבהה רחוקה אז הכל צריך להיות באופן מושלם. בביצוע של רונאלדו התזמון באמת היה מושלם כי הכדור הגיע מרחוק אל הפינה הרחוקה תחת לחץ של שחקן הגנה, הוא הצליח גם להתרומם וגם להצליח לשהות באוויר עד המפגש עם הכדור ואז גם ידע להכניס את הראש אל הכדור כדי שהוא באמת יפגוש את הרשת. בעיני צריך שילוב של שני הדברים גם נתונים פיזיולוגיים וגם יכולת, כדי לבצע את זה כמו שעשה רונאלדו”.

"ביצוע יוצא דופן". אבי נמני (שחר גרוס)"ביצוע יוצא דופן". אבי נמני (שחר גרוס)

"אם נעזוב רגע את הנגיחה עצמה לשער, מה שבלט אצלו זו ההתרוממות שלו והשהייה באוויר", ניסה להסביר שחקן העבר וגדול הכובשים הישראלים, אלון מזרחי, מה סוד הקסם של CR7: "הניתור שלו היה מדהים, היה חצי מטר מעל הבלם ובדרך כלל כשעולים לנגיחה אז הבלם עולה איתך ויש הבדל של סנטימטר לפה או לשם אבל לא הבדל של חצי מטר. עוד משהו זו הטכניקה שלו עם הכדור שהוא הצליח להוריד עם המצח לתוך השער שכל זה נובע מסיבה אחת פשוטה, לרונאלדו יש גוף של ילד בן 23-24. הרי הוא בן 35 עוד מעט וכשהוא הגיע ליובנטוס, עשו לו בדיקות רפואיות ששם גילו שהגיל שלו זה בכלל לא פקטור ביחד לגוף שלו כי הוא ממש אתלט. הפיזיות שלו זו תוצאה של עבודה קשה באימונים ובחדרי כושר, ראיתי סרטונים עליו והוא עובד מאוד קשה בשביל להגיע לרמה הזו אז כל אלו אפשרו לו להגיע לנגיחה כזו עוצמתית כי זה דבר שלא רואים בכלל בכדורגל, אני לא ראיתי את זה בעבר, כולל פלה הגדול, וזה כי רונאלדו הוא אתלט בכל קנה מידה עולמי”.

כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

“העובדה שהוא הצליח את כל זה יחד עם השמירה ההדוקה עליו זה מה שמפתיע בסיפור הזה, בזמן שהבלם כבר נוחת לקרקע הוא היה עדיין באוויר ונגח את זה אז זה פשוט מדהים. אפשר לשפר יכולות כאלה, אם רואים את הסרטונים של רונאלדו באימונים שלו ישר אפשר להבין גם איך הוא הגיע להתרוממות כזו כי זה הכל תוצאה של עבודת רגליים קשה מאוד שהובילה אותו לניתור כזה ואני לא חושב שעוד מישהו יכול לעשות את זה. היכולות האתלטיות והפיזיות שלו הן מהרמות הגבוהות שיש ואני לא חושב שיש עוד מישהו שיכול להתקרב אליו, תמיד עושים השוואה בין מסי לרונאלדו וההבדל ביניהם הוא שמסי הוא גאון כדורגל ורונאלדו זה תוצאה של עבודה קשה".

"לא חושב שיש עוד מישהו שיכול לעשות את זה". אלון מזרחי (משה חרמון)"לא חושב שיש עוד מישהו שיכול לעשות את זה". אלון מזרחי (משה חרמון)

נוסף לאגדות הדשא, גם הקופץ לגובה, דימה קרויטר, סיפר על מה שהתחולל בענף שלו עקב הנגיחה, או יותר נכון הניתור של הפורטוגלי: "אחרי הגול הזה, הסתכלתי באינסטגרם שלי ושם יש לי מלא קופצי גובה ומאמנים מכל העולם ואנשים ממש דיברו על זה, זה ממש פגע בכולם שמישהו בכלל העז להשוות בין הגבהים שאנחנו כקופצי גובה קופצים לעומת הנגיחה של רונאלדו. אף אחד לא רוצה להוריד ממנו או להגיד שהוא פחות אתלט ממישהו אחר, למרות שהבנתי שהנגיחה שלו נגד יונייטד הייתה יותר גבוהה בסביבות ה-2.93 מטרים שזה כבר גבהים באמת יפים”.

"אנחנו בתור קופצים מסתכלים על זה כגובה שהוא נמוך". דימה קרויטר (שחר גרוס)"אנחנו בתור קופצים מסתכלים על זה כגובה שהוא נמוך". דימה קרויטר (שחר גרוס)

“אחד המאמנים באנגליה, מדליסט אולימפי, עשה סרטון עם קופץ שלו שהגיע ל-3.37 מטרים עם הראש רק שתבינו את המשמעותיות. אנחנו בתור קופצים מסתכלים על זה כגובה שהוא נמוך, אין משהו מיוחד בגובה עצמו אבל מה שכן זה מיוחד שהוא בן 35 כמעט ועושה את הדברים האלה ביחס לכדורגלן זה דבר שהוא יותר ממדהים. אני חושב שכל אחד יכול להגיע לגובה הזה עם אימונים אבל עם הטיימינג שלו והביצוע הזה לזה באמת רק הוא יכול להגיע, יש פה עניין גדול של תזמון כי הוא נגח אחרי שהוא התחיל קצת ליפול, לא בשיא הגובה שלו וזה מה שעושה את הגול הזה למיוחד וזה בעיני הסוד. חשוב לי להגיד שאף אחד לא מוריד ממנו ומהיכולות שלו, הוא כמו אל בשביל הספורטאים האחרים אבל את הקפיצה לגובה נשאיר לקופצים”.

כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */