יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מכבי חיפה: קונטה רגיש? הוא הכה את אשתו

אין החלטה בדיון הירוקים מול בית"ר בנושא הגזענות. המגן: "במשחק לא ראיתי כלום, רק בווידאו". שוכוטוביץ' תקף: "אפשר למחוק את זה מהתצהיר שלך"

|
אנטואן קונטה (שחר גרוס)
אנטואן קונטה (שחר גרוס)

מכבי חיפה עמדה הערב (רביעי) לדין משמעתי בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בשל הקריאות הגזעניות לכאורה של אוהדיה במשחק מול בית”ר ירושלים כלפי אנטואן קונטה שמילא תצהיר בנושא והגיע להעיד. הדיין, נועם ליובין, לא הכריע בסוגיה לאחר דיון קשה בין הצדדים והדיון יימשך במועד אחר.

כזכור, במהלך המשחק בין הקבוצות ב-10 בנובמבר, אוהדי מכבי חיפה קראו קריאות גזעניות לכאורה במשחק מול בית״ר ירושלים לקונטה, זאת על פי תצהיר שמילא בנושא השחקן שהתחייב להגיע להעיד בבית הדין. קונטה נפגע מקריאות הקהל הירוק אליו ובתגובה החליט שלא להוציא את כדור החוץ עד ששוכנע לחזור להמשיך ולשחק.

אנטואן קונטה בדיון (שחר גרוס)אנטואן קונטה בדיון (שחר גרוס)

אל הדיון לא הגיע בעלי החיפאים, יעקב שחר. מי שכן הגיעו הם המנכ”ל אסף בן דב, הדובר דודו בזק ועורכי הדין אודי שכוטוביץ’ ועופר בן אסא. מהצד הבית”רי הגיעו אלי אוחנה, מוני ברוש, קונטה, הדובר אסף נחום והיועץ המשפטי של הירושלמים, רוני מוזסון. נועם ליובין הוא הדיין, כשגם עמית פנחס, היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, נכח בדיון.

ליובין, בטרם הקראת כתב האישום, אמר: “אני מבין שהנושא טעון, אי אפשר היה להתעלם מהכתבות היום, אך אני מבקש שנשמור על דיון תרבותי ומכבד”.

נועם ליובין (שחר גרוס)נועם ליובין (שחר גרוס)

היועץ המשפטי של הירוקים, שכוטוביץ’: “מכבי חיפה טוענת שלאור כל הבדיקות שביצעה אין כל ספק שלא נשמעו כל קריאות גזעניות. לדעתי צריך לבטל את כתב האישום ולזכות את הנאשמת, על פי סעיף בו צוין כי הקריאות קיבלו ביטוי בדוח שופט המשחק. בדוח השופט צוין כי לא נשמעו שום קריאות גזעניות. על כן לשיטתי, צריך לבטל את כתב האישום”.

נציג החיפאים המשיך וטען: “יש פה מחדל ברור בהגשה לכתב אישום הזה. מעבר לטענה ולהצהרה של השחקן אין שום תיעוד או דוח שמעיד על כך שזה התרחש. אנחנו פותחים פה פתח שעלול להוביל למקרים אחרים חמורים שכל טענה של שחקן תתקבל. התביעה הוגשה בהיעדר סמכות”.

אלי אוחנה (שחר גרוס)אלי אוחנה (שחר גרוס)

פינס ענה לו: “הטיעון של חברי נופל כבר בהתחלה כי אין שום הכרח ששופט המשחק ישמע ויכתוב את הדברים. בדוח השופט נכתב כי קונטה התלונן באוזניו ואף נזרקה לעברו כוס. על כן, האירוע קיבל ביטוי בדוח השופט ואפשר להתקדם הלאה”. 

שכוטוביץ’ השיב: “בדוח השופט נכתב האירוע על פי הצהרה של שחקן ולא ממה ששמע. תלונה של שחקן לא יכולה להוות סיבה להגשת כתב אישום”.

אנטואן קונטה (שחר גרוס)אנטואן קונטה (שחר גרוס)

פינס ענה: “המשחק נעצר על הרקע הזה, על פי התצהיר של השחקן. זאת אומרת, היה אירוע והאירוע הזה צוין בדוח השיפוט. ראיתי את ההחלטה בעניין הפועל פתח תקווה ואנחנו צריכים לקחת משם את זה שגם בכדורגל הבינלאומי וגם אצלנו צריך לקחת את זה שקריאות גזעניות זה דבר מאוד חמור, אולי הכי חמור שקורה היום בכדורגל ואסור לנו להתעלם מזה ללא קשר לזהות המתלונן”.

“דוח השופט אינו הוכחה, אבל אם אירע אירוע שאין לו תיעוד בדוח של שופט או משקיף הוא כאילו לא אירע ואז צריך באמת אישור להגיש כתב אישום בגינו. אבל ברגע שיש לנו תיעוד לאירוע בדוח השופט, משם אנחנו כבר עוברים למישור המשפטי”.

אודי שוכוטוביץ', עופר בן אסא, אסף בן דב ודודו בזק (שחר גרוס)אודי שוכוטוביץ', עופר בן אסא, אסף בן דב ודודו בזק (שחר גרוס)

שכוטוביץ הקריא שוב את דוח השופט וציין: ״כתוב כי קונטה התלונן באוזניהם אבל גם נכתב על ידי השופט שהוא ועוזרו לא שמעו את הקריאות המדוברות. אם טוענים כי יש עוד תלונה רשמית אז היינו צריכים לראות אותה, אבל אין בפני אדוני תלונה אלא תצהיר ועל כן אין להתייחס לתלונה”.

אחרי הפסקה בת כמה דקות, הצדדים שבו אל אולם הדיון. ליובין פתח בדבריו ואמר: “בתחילתו של הדיון ביקשה הנאשמת שיתבטל כתב האישום, על כך שהוגש על פי הצהרה בלבד, וכמו כן מצד שני אמר עורך דין פינס כי הוגשה תלונה רשמית של הקבוצה. דעתי הנה – אין לצמצם את רשימת המתלוננות ויש לאפשר לקבוצות אשר ‘חוטאות’ במלחמה בקריאות גזעניות לאפשר להם לעשות זאת, כי עלינו להילחם בכך בכל תוקף. אני דוחה את טענת הנאשמת על כך שיש לבטל את כתב האישום וממשיך בדיון”.

אסף בן דב (שחר גרוס)אסף בן דב (שחר גרוס)

שוכוטוביץ’ חקר את קונטה וביקש ממנו להסביר מה קרה בעת המשחק על פי צילומי המסך שנלוו לתלונה. השחקן אמר כי הוא מתקשה להסביר באנגלית אך יכול בצרפתית. כשנשאל על ידי עורך הדין מהיכן שמע את הקריאות, קונטה השיב: “מהיציע הצפוני”. 

מעתה, התנהל דו שיח בין שוכוטוביץ’ לקונטה:
קונטה: “שמעתי קולות של קופים, נהמות”.
שוכוטוביץ’: “מה המרחק שלך מהקוון?”.
קונטה: “היינו במרחק של בערך מטר”.
שוכוטוביץ’: “למה אתה חושב שהקוון לא שמע את הקריאות מהיציע?”.
קונטה: “אני לא יודע להגיד למה הוא לא שמע”.

אודי שוכוטוביץ' ועופר בן אסא (שחר גרוס)אודי שוכוטוביץ' ועופר בן אסא (שחר גרוס)

שוכוטוביץ’: ”אתה מזהה מי עמד לידך?”.
קונטה: “ליוואי גרסיה ועלי מוחמד”.
שוכוטוביץ’: ”הם לא שמעו כלום נכון? כי הם לא התלוננו”.
קונטה: “אני לא יודע ולא אחראי למה שהם שומעים או לא”.

שוכוטוביץ’: “שמעת מארבעים מטרים בערך את הקולות”
קונטה: “שמעתי אותם, אבל לא ראיתי אותם”.
מכאן, הדיין התערב בשיחה.
ליובין: “מה בדיוק ראית?”
קונטה: “בווידאו ראיתי תנועות, אבל במשחק עצמו לא ראיתי כלום”. 
שוכוטוביץ’: “אז אפשר למחוק את זה מהתצהיר שלך כי זה לא נכון שראית אותם במשחק עצמו”.

עמית פינס (שחר גרוס)עמית פינס (שחר גרוס)

קונטה: “ראיתי יותר מבן אדם אחד. בסוף שמעתי, לא ראיתי”.
שוכוטוביץ’: “אין לך שום הסבר לזה שאתה היחיד ששמע את הכל והיו לידך אנשים? רק ראית אחר כך בווידאו שזה היה ילד אחד”.
קונטה: “לא, אין לי”.
שוכוטוביץ’: “האם הגבת או עשית משהו כשעלי מוחמד הגיע ופעלו נגדו אוהדי בית”ר על רקע גזעני?”.
פינס התערב: “מתנגד לשאלה”.
ליובין: “לא רלוונטי”.

שוכוטוביץ’ הציג בפני קונטה פוסט שכתב באינסטגרם שלו אחרי דברי הגזענות שהתרחשו במשחק נגד בני יהודה: “אמרת שתעזוב את ישראל אם זה יקרה שוב כי זו חציית קו אדום מבחינתך”.
קונטה: “נכון, אני לא אוהב גזענות”.
שוכוטוביץ’: “אתה יודע שאתה משחק במועדון שהקהל שלו ידוע בכך?”.
פינס שוב התנגד וליובין אישר את ההתנגדות.

מוני ברוש ואלי אוחנה (שחר גרוס)מוני ברוש ואלי אוחנה (שחר גרוס)

אחר כך, שוכוטוביץ’ הציג בפני קונטה, ליובין ופינס את קטעי הווידאו מהמשחק המדובר בין מכבי חיפה ובית”ר ירושלים.

אלי אוחנה ביקש להגיד מספר מילים: “אני יודע שהשאלה על ההתייחסות לעלי מוחמד לא רלוונטית, אבל הוא היה רואה שיש התייחסות ותמיכה באינסטגרם שלו. יש לבית”ר ירושלים יחסים מצוינים עם מכבי חיפה, הם סמל לדו קיום, אבל זה יומרני להגיד אצלנו זה לא קורה כי בכל מקום יש אנשים שיגידו את זה. אני מכיר את קונטה שלוש שנים, הוא לא שקרן ולא אחד שיגיד סתם. אני יכול להגיד גם שבמחצית הוא בכה ולא רצה לצאת לשחק”.

אנטואן קונטה (שחר גרוס)אנטואן קונטה (שחר גרוס)

“קשה לי להבין איך מכבי חיפה הוציאה הודעה חצי שעה אחרי המשחק. אם מכבי חיפה הייתה מוציאה הודעה שיבדקו את הדברים ואם יתברר שהיה אז יטפלו, אבל זה לא נעשה. אנחנו לא היינו, כבית”ר ירושלים ולא קונטה צד בעניין בכלל. אנחנו במועדון נלחמים בצורה הכי אגרסיבית באוהדים מתפרעים ובטח בגזענות, אם מכבי חיפה הייתה אומרת לנו שיש טענה על שחקנים שלנו או כמו שהוא אומר שקיללו את עאיד חבשי, לא היינו מוציאים כלום שום תגובה אלא בודקים את העניינים. אם זה היה אמת, היינו מענישים במלוא החומרה. אנחנו אומרים לקבוצות להגיד לנו כל דבר שקורה כדי שנטפל”.

שוכוטוביץ’: “אתה לא יכול להשוות את בית”ר ירושלים בנושא הזה לאף קבוצה”.
אוחנה: “אני יכול להשוות את בית”ר ירושלים לכל מועדון ובכל דבר”.

אנטואן קונטה ליד דולב חזיזה (עמרי שטיין)אנטואן קונטה ליד דולב חזיזה (עמרי שטיין)

פינס סיכם: “זו לא הצגה. מדובר בשחקן שנפגע ואפשר להתנצל בפניו. מי שהוא קורבן לגזענות, מפתח גולגולת רכה וזה הופך אותו לרגיש לנושא יותר מכולם. צריכים לסמוך עליו ששמע יותר מכל אדם אחר, כי הוא רגיש. איך אני יודע? זה אירוע מתגלגל, זה התחיל בקולות והמשיך בתנועות. אותו ילד שישב יציע, לא המציא לבד הוא נסחף ממה שקורה ביציע ולמד מזה. שמענו פה את העדות של השחקן. אומנם הוא לא שולט בשפה האנגלית ולא ידע להסביר את המילה משפיל, אבל התגובה שלו לאירועים אומרת שזו תגובה רגשית שנבע ממשהו ואת התחושה שחש. העדות שלו בבית הדין, חיזקה את האותנטיות”.

שוכוטוביץ’ הוסיף: “אני לא זוכר נושא גזענות במועדון מכבי חיפה. המועדון דוגלת בשוויון, דו קיום ורק במשחק המדובר היו שמונה שחקנים מהמגזר הערבי ושחורי עור. האשמה כזו היא ירייה ברגל של מה שהמועדון דוגל בו. אי אפשר לייחס למועדון הזה עבירת גזענות. אני לא יודע איך חברי התרשם מהבעיות פנים, יכול להיות שהשחקן הגיע מטעות או מכוונה לא טובה, יש היום בעיות בצרפת”.

אוהדי מכבי חיפה (עמית מצפה)אוהדי מכבי חיפה (עמית מצפה)

“יש למחוק מכתב האישום שבעת המשחק הוא ראה תנועות של קוף מהיציע, אחרי שהשחקן הודה שלא ראה, אז יש למחוק את זה. התיק הזה יכול להיות תקדים מאוד מסוכן, מדרון חלקלק כי הכלל הוא שצריך להסתמך מדוח שופט או משקיף. אם הקוון אומר שלא שמע שום קריאות והיה קרוב לשם במרחק של פחות ממטר מהשחקן כמו שראינו. בית הדין לא יכול להרשות שכל שחקן יגיש תצהיר ששמע או ראה משהו ואותו תובע יגיש תביעה, על אחת כמה וכמה שהשופט כתב כי לא שמע כלום”.

“הייתי רוצה שיתייחסו שיש אישור מיוחד של היועץ המשפטי שאותו יש לתת אם אין תלונה רשמית. חבשי הצהיר שאוהדי בית”ר קראו לעברו קריאות גזעניות אבל לצערנו מדובר באירוע כמעט רגיל במשחקי בית”ר ושחקנים שלנו לא עוצרים את המשחק וממשיכים. השחקן נמצא בהליכים פליליים חמורים בצרפת אחרי שהכה את אשתו ופצע עובר אורח באופן קשה וכך שמבחינתי הוא אולי רגיש, אך צדיק בהחלט לא. לא מן הנמנע כי השחקן ביקש מבית”ר לא לעבור על כך לסדר היום על מנת שתהיה לו חוות דעת חיובית בצרפת”.

אנטואן קונטה. "ביקש לא לעבור על כך לסדר היום בשביל שייקבל חוות דעת טובה בצרפת" (רדאד ג'בארה)אנטואן קונטה. "ביקש לא לעבור על כך לסדר היום בשביל שייקבל חוות דעת טובה בצרפת" (רדאד ג'בארה)

פינס ענה לו: “לדעתי הפרשה שיש לו בצרפת אינה על דעת הקהל, אלא על פי שופט. על כן אין מה לפברק קריאות גזעניות”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */