יום ראשון, 19.05.2024 שעה 04:36

'איכות השלטון' דורשת לחקור את איגוד השופטים

התנועה פנתה לרשות התאגידים במטרה לפתוח בחקירה בנוגע לתפקוד האיגוד: "התקבלו תלונות המעידות על התנהלות חריגה ובלתי תקינה של חלק מחברי ההנהלה"

|
יריב טפר (נעם מורנו)
יריב טפר (נעם מורנו)

התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות התאגידים בבקשה לפתוח בחקירה של רשם העמותות בנוגע לתפקוד איגוד השופטים, בעקבות תלונות על התנהלות לא תקינה לכאורה. ל-ONE נודע כי הפנייה נעשתה בשבוע שעבר לרשות התאגידים, כאשר במקביל נעשו פניות במושא גם למשטרת ישראל ולמשרד מבקר המדינה, משום שבחלק מהתלונות עלה חשד לכאורה לביצוע עבירות פליליות מצד גורמים באיגוד.

התנועה פנתה לרשות התאגידים בשבוע שעבר עקב “תלונות שהתקבלו המעידות על התנהלות בלתי תקינה של חלק מחברי הנהלת איגוד השופטים בכדורגל, שעולה עד כדי התנהלות החורגת מתקנון האיגוד”, כך על פי לשון המכתב שנשלח לרשות.

במכתב שנשלח מהתנועה לרשות התאגידים נכתב: “לפי הפניות שהתקבלו במשרדי התנועה, בהוראת מנכ”ל האיגוד, מר יריב טפר, משולם על ידי האיגוד לכאורה שכר לבעלי תפקידים כגון שופטים עוזרים, ובניגוד למשרות הכתובות בתקנון ההתאחדות הכדורגל בישראל. יתרה מזאת, לתנועה נמסר כי ישנם שופטים ועוזרים שמקבלים שכר ללא משרה הכתובה בתקנון, שאף לא אושרו על-ידי הנהלת האיגוד. בנוסף, נמסר כי מר שמואל שטייף, מדריך באופ”א, קיים ביקורת לשופטים בניגוד לתקנון, בזמן שבנו שייך לאשכול הליגה הלאומית בכדורגל, ואף שימש כשופט בליגה”.
 
כמו כן, נטען על ידי התנועה לאיכות השלטון כי “לפי פרסומים בעיתונות, מנכ”ל האיגוד, מר טפר, צוין כמי ששינה את התקנון הנוגע לאיגוד, ללא אישור ועדת התקנון. יתרה מזאת, בפניות שהתקבלו צוין, כי מר טפר שינה את התקנון כשלוש פעמים באתר ההתאחדות ללא אישור. כמו כן, יצוין, כי לפי הפרסומים בעיתונות, ישנם שני חברי הנהלת איגוד, גב’ רונית תירוש ומר עידו נבון, שמונו ללא אישור או מינוי כנדרש בתקנון. בנוסף, נמסר כי רוב חברי הועדה המקצועית באיגוד, מונו ללא מינוי השנתי הנדרש בתקנון”.

רונית תירוש (רדאד ג'בארה)רונית תירוש (רדאד ג'בארה)

יש לציין כי איגוד השופטים כפוף מבחינה תקציבית וארגונית להתאחדות הכדורגל בישראל, שנחשבת לעמותה רשומה, ולכן היא כפופה לסמכויותיו של רשם העמותות שעשוי לפתוח בחקירה אם יימצא לנכון לעשות זאת בעקבות התלונה שהוגשה אליו. מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: “אנו מצפים כי תתבצע חקירה מקיפה מצד כל הרשויות הרלוונטיות בנושא”.

עו”ד אביתר אילון מהתנועה לאיכות השלטון מסר: “לאור חומרת הליקויים העולים מהפניות שהתקבלו אצלנו, אנו סבורים שמתחייבת בדיקה מעמיקה של הדברים על ידי כלל הגורמים האמונים על כך. אנחנו נוסיף ונמשיך לעקוב, ולוודא שטענות מעין אלו יקבלו את המענה הראוי”.

תגובת איגוד השופטים: “כל הנושאים שמועלים בפנייה נבחנו כבר על ידי מבקר הפנים של ההתאחדות לכדורגל ומפורטים בדו”ח שהגיש להנהלת ההתאחדות לכדורגל בדצמבר 2017. הדו”ח המקיף והמעמיק לא מצא דופי בהתנהלות המנכ”ל יריב טפר או בהתנהלות מר שטייף, כלל הערות מנהלתיות והמלצות לתיקון, וקבע כי טוהר המידות באיגוד נשמר. כל מה שדרש תיקון, תוקן והוצג בפני הנהלת ההתאחדות. יתרה על כן, חלק אחר של הטענות המוזכרות במכתב נדון בבתי הדין של ההתאחדות ובבתי דין אזרחיים וגם אז התברר כי האיגוד פעל ללא דופי, ללא משוא פנים ועל פי כללי מנהל תקין. מחזור הטענות לא ישנה זאת”.

שמואל שטייף הגיב: “מעולם לא ערכתי ביקורות לסגל השופטים שמשתייך לליגות שבהן שופט בני, החל מליגה ג’ ועד עכשיו. ממצאי ביקורת הפנים שנערכה בהתאחדות לכדורגל בדצמבר 2017 הוכיחו זאת”.

שמואל שטייף (רדאד ג'בארה)שמואל שטייף (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */