יום שבת, 18.05.2024 שעה 10:58

מוקי יהיה מדורג באולימפיאדת טוקיו 2020

הג’ודאי הבכיר על הפציעה בצלע: “לא שווה להסתכן בהחמרת הפציעה. קצת כואב, אבל זה שטויות”. בוטבול יעבור בדיקת MRI למרפק, בספק לגראנד פרי ת”א

|
שגיא מוקי (נעם מורנו)
שגיא מוקי (נעם מורנו)

בנבחרת ישראל בג’ודו החליטו שלא לסכן את טוהר בוטבול ושגיא מוקי שנפצעו, כך שהשניים הסתפקו היום (שישי) במדליות הכסף בטורניר המאסטרס שבסין לאחר שהחליטו להיעדר מהופעה בגמר. לפי הערכה ראשונית של הצוות הרפואי בנבחרת הגברים, מוקי יצטרך לנוח מספר ימים כדי להתאושש מהפציעה בצלעות, בעוד שבוטבול שסובל מפציעה רצינית יותר במרפק יעבור בדיקת MRI ויקבל זריקות. שניהם כרגע עלול להיעדר גם מגראנד פרי תל אביב, אך מוקי אופטימי כי יופיע לעיני הקהל הישראלי בחודש הבא.

את ההחלטה להוריד את בוטבול ומוקי מקרבות הגמר בתחרות היוקרתית קיבל מאמן הנבחרת אורן סמדג’ה. “החלטתי עם הצוות שלי שלא כדאי לסכן את הספורטאים ולכן לצערי הם לא התחרו בגמרים”, אמר סמדג’ה. בוטבול, אגב, טופל מאחורי הקלעים על ידי הפיזיותרפיסט אורי זמיר, שסיפק חבישה למרפק הפגוע של הג’ודאי שרשם הופעה מדהימה בתחרות הזו.

ביבי מברך את אלוף העולם שגיא מוקי

סמדג’ה סיכם והוסיף: “טוהר עשה תחרות מטורפת, הוא ניצח אלוף עולם, מדליסטים אולימפיים ואת כל הצמרת העולמית בדרך אל הגמר. אני מסיר בפניו את הכובע על מה שעשה ואני מייחל שיתאושש מהר. במקביל, שגיא התחיל את יום הקרבות שלו חלש, אבל אחר כך נכנס למומנטום טוב ונתן קרבות מטורפים. אני מרוצה מאוד משתי מדליות הכסף שלהם ומהתוצאות שהשגנו עד עכשיו. אני די מסופק, אבל מחר יש עוד ספורטאים שיעלו להתחרות ואנחנו לא נסתפק בזה”.

לצד זאת, יש חדשות טובות ומעודדות מבחינתו של שגיא מוקי. אלוף העולם ב-81 ק”ג זכה בניקוד חשוב לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו וביסס את מעמדו בדירוג העולמי, כך שהוא באופן סופי יהיה בין הספורטאים המדורגים והחזקים בתחרות האולימפית בעקבות הניקוד שצבר במאסטרס. פירוש הדבר הוא שמוקי צפוי לקבל הגרלות נוחות עד לשלב רבע הגמר בתחרות האולימפית. 

אורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)אורן סמדג'ה (חגי מיכאלי)

שגיא מוקי אמר ל-ONE: “אני מרגיש בסדר, קצת כואב אבל זה שטויות. התחלתי את היום בצורה יחסית פחות טובה, פסלו לי את החליפה כי היא הייתה קצת גדולה אבל בסוף המשכתי להתחרות איתה והכל היה בסדר. זה גרם לי להיכנס לקרב הראשון לא טוב, לא היה לי פשוט שם אבל התעליתי על עצמי, ואז נפתחתי וניצחתי באיפונים בצורה יפה כמו שאני רגיל לעשות בקרבות שהגיעו אחר כך”.

הג’ודאי הבכיר המשיך: “לצערי בחצי הגמר עשיתי סיבוב קטן שפגע בצלע. רציתי לעלות לגמר, אבל חבל לי לסכן את עצמי, יש לי מספיק נקודות ובמילא אני אהיה מדורג בטוקיו בזכות הניקוד שצברתי פה אז הסיכון של החמרת הפציעה לא שווה את זה. עכשיו אני אנוח ואחזור בכוחות מחודשים להמשך התחרויות בשנה הבאה”.

טוהר בוטבול ושגיא מוקי (חגי מיכאלי)טוהר בוטבול ושגיא מוקי (חגי מיכאלי)

מאיגוד הג’ודו נמסר: “טוהר בוטבול נפצע במרפק וייבדק בארץ. שגיא מוקי סובל ממתיחה קלה בשרירי הבטן ויחזור לאימונים ולתחרויות בתוך זמן קצר”. 

טוהר בוטבול בטיפול עם אורי זמיר הפיזיוטרפיסט (איגוד הג'ודו)טוהר בוטבול בטיפול עם אורי זמיר הפיזיוטרפיסט (איגוד הג'ודו)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */