יום רביעי, 08.05.2024 שעה 15:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הלפרין: מכבי? אני שמח במקום שבו אני נמצא

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מנכ"ל הפועל ירושלים: "היה משחק מדהים, שלטנו בקצב והראינו המון אופי". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נדבר עם מנכ”ל הפועל ירושלים, יותם הלפרין, על הניצחון הגדול על מכבי תל אביב ברבע גמר הגביע, וכן נשוחח עם מיקי ברקוביץ’. כמו כן, נעסוק במחלה המסתורית של מאור בוזגלו ונדבר עם אוהד אחיו. בנוסף, נדון עם עמוס מנסדורף, טניסאי העבר, על תואר ההוקרה אותו יקבל מעיריית תל אביב. בנוסף, נדבר עם אלוף העולם בג’יו ג’יטסו ונעסוק בכדורגל העולמי והמועמדים לכדור הזהב.

יותם הלפרין: “מכבי? הצביטה היחידה היא שפרשתי מכדורסל”

שוחחנו עם מנכ”ל הפועל ירושלים, יותם הלפרין, על הניצחון הענק של האדומים על מכבי תל אביב ברבע גמר גביע המדינה, על האלימות באולם ועל היריבות מול האקסית המיתולוגית.

שלום וערב טוב לך מנכ”ל הפועל ירושלים, יותם הלפרין.
”ערב טוב חברים”.

מכבי ת”א חזקה יותר על הנייר, אבל כל משחק הוא עולם ומלואו.
”לעולם אתה לא יודע איך יתפתח משחק, יש קהל ולחץ. הופענו למשחק הזה עם המון אופי. אני חושב שלשחק מול מכבי ת”א באולם שלה זה לא קל, היא בתקופה טובה. אבל אני חושב שאתמול ירושלים הוכיחה הרבה אופי, הגענו עם תוכנית משחק מדויקת ושלטנו. היה משחק מדהים, כל מי שאוהב כדורסל יכל להגיד את זה. הכדורסל הישראלי ספג משחק באמת טוב, והייתי אומר את אותם הדברים גם אם היינו מפסידים פשוט בפחות התלהבות. בכל משחק יש כל כך הרבה אמוציות, ויש דברים שלא אוהבים וחלק גדול מזה קורה גם במשחקים פחות מסוקרים”.

מה דעתך על האלימות באולם?
“מבחינת הכדורסל היה משחק טוב מעניין וכל מי שבסוף ראה אותו אמר שהיה לו מאוד כיף לראות. שום דבר לא יפה בכל מה שקשור לאלימות, זה לא צריך להתבטא בשום מגרש ספורט בעולם. בסך הכל אני חושב שחשוב שנראה את הדברים החיוביים במשחק אתמול”.

האם יש לך צביטה כשאתה משחק מול מכבי ת”א?
“היום אני בן 36 ושיחקתי שם בשנות העשרים המוקדמות. אני שמח במקום שאני נמצא, אבל כשאתה רואה את כל הצעירים על המגרש זה מרגש. הצביטה היחידה שיש לי בלב זה שהפסקתי לשחק כדורסל, זה יצבוט לי לכל החיים”.

יותם הלפרין (שחר גרוס)יותם הלפרין (שחר גרוס)

מיקי ברקוביץ’: “ספרופולוס קיבל החלטות לא טובות, אך לא שופטים אחרי הפסד אחד”

דיברנו עם שחקן העבר של מכבי תל אביב, מיקי ברקוביץ’, על המשחק אמש מול הפועל ירושלים, על מצבה של הקבוצה ועל היכולות של מאמנה, יאניס ספרופולוס.

ערב טוב שחקן העבר, מיקי ברקוביץ’.
”ערב טוב ושלום לכולם”.

מה דעתך על המשחק בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים?
“מאוד נהניתי מהמשחק אך פחות מהתוצאה הסופית. אני גם שיחקתי אחרי שעזבתי את מכבי, הייתי בראשון לציון ועליתי איתה לליגה הראשונה ואף שיחקתי מול מכבי. אנשים שוכחים שגם הייתי שנה בהפועל ירושלים. עדיין זוכרים לי את זה ברחוב ומזכירים לי את התקופה היפה”.

מה מצבה של מכבי ת”א כיום?
”אם הייתי מסתכל לפני שבועיים הייתי בטוח שהיא תהיה בפיינל פור ביורוליג, אבל היא הפסידה שני משחקים רצופים במילאנו ובברצלונה. למרות זאת, אני הימרתי שהם ינצחו את ירושלים בבית.לדעתי הסיבה היא יותר מדי לחץ על השחקנים אבל מצד ששני המאמן משתף 10 שחקנים במשחק וזה המון יחסית. הם בתקופה לא טובה כל כך, ומגיע שאפו גדול להפועל ירושלים, הם לקחו החלטות נכונות בסיום. זה היה ממש כמו משחק גמר”.

מה אתה חושב על ההחלטות של יאניס ספרופולוס במשחק?
“בכדורסל אני חושב שהשחקנים הדומיננטים זה הפליימייקר והביג מן. אני חושב שזה לא טוב שטאריק בלאק לא שיחק, הוא מאוד דומיננטי גם בליגה וגם ביורוליג, אבל אני לא מאמן ורק הסתכלתי מהצמד, החזקתי אצבעות שמכבי תנצח אבל זה לא קרה”.

מיקי ברקוביץ' (חגי מיכאלי)מיקי ברקוביץ' (חגי מיכאלי)

האם יאניס הוא הדמות המתאימה להוציא את מכבי לדרך חדשה?
“אני לא מכיר אותו בהיסטוריה שלו, אבל בעונה שעברה הוא הוציא את מכבי מהבוץ, הוא קיבל צ’אנס נוסף העונה והוא פתח אותה יפה. אבל בואו לא נשפוט אותו לאחר הפסד אחד”.

מה גרם למכבי להפסיד שוב?
“שחקנים לפעמים יכולים לאבד ביטחון ואז כדורים שנכנסים בקלות לא נכנסו ובהחלטות קטנות עושים טעויות מאבדים כדורים. ירושלים תפסו אותם בזמן טוב, אם הם היו משחקים נגדם לפני שלושה שבועות זה היה נראה אחרת. כשהמשחק הגיע לשוויון, ירושלים באו מאוד מוכנים לזה, ג’ייקובן בראון קלע שתי נקודות מהעונשין במאני טיים ומנגד מכבי החטיאה. מגיע להם כל הכבוד וזה היה הגמר מבחינתי”.

האם מכבי חזקה מבחינה מנטלית ותצליח להתאושש?
”היתרון של מכבי זה שהם משחקים פעמיים בשבוע והם כבר צריכים להתכונן ליורוליג אז זה לא יפגע בהם למשך זמן רב, כי הם חייבים להתכונן למשחק הבא. יש להם סדרה מאוד קשה ביורוליג ובליגה ואני מקווה שהם יתאוששו מזה. יותר חשוב שהם ייקחו את היורוליג ולא את גביע המדינה”.

מיקי ברקוביץ' (משה חרמון)מיקי ברקוביץ' (משה חרמון)

אוהד בוזגלו: “בהתחלה לא חשבתי שכאבי הראש חמורים, נעבור את זה יחד איתו”

שוחחנו עם אוהד בוזגלו, אחיו של מאור, על כאבי הראש החזקים ועל החשש שחלה במחלת הנשיקה.

ערב טוב אוהד בוזגלו.
“ערב טוב אופירה וברקו”.

איך התחילו כאבי הראש של מאור בוזגלו?
“לא חשבתי שזה משהו יותר מדי חמור, היו לו קצת כאבי ראש בחופשה משפחתית ברוסיה אבל זה לא היה נראה רציני מדי, כי בסך הכל הוא התנהג נורמלי. אבל זה טבעי וצריך לבדוק את זה. ברגע שזה אירוע חוזר חייב לבדוק את זה לעומק”.

האם מאור מעיד על חוסר המזל שלו?
”זה מעלה חיוך אצלי, כי אני כמאמן ומנטור של האחים שלי תמיד אומר למאור כמה מאות אלפים היו רוצים להיות בנעליים שלו, דווקא ברגעים שהוא מרגיש חוסר מזל הוא עדיין דמות מרכזית בכדורגל הישראלי שעשה קריירה מרשימה. הכל יחסי. מאור צריך להיות מאוד מבסוט בסך הכל. אני גם חושב שמבחינת פוטנציאל של מאור נטו הוא היה שווה קבוצה גדולה באירופה. אני הלכתי אחריו בנבחרות הצעירות לכל מקום והוא שיחק עם שחקנים מהגדולים בעולם והוא עלה עליהם בזמנו. אני הייתי בטוח שהוא שווה קבוצה גדולה, אבל זה לא קורה. אני מאוד שמח מהקריירה שלו”.

מה אתה אומר לו עכשיו?
”מאור הוא בן אדם חזק מנטלית. הוא עבר שלוש פציעות מאוד קשות והכל לעיני מצלמות, החיים שכולנו עוברים גורמים לנו להיות מאוד חזקים מנטלית. כולנו עוברים קשיים, הוא יעשה בדיקות ונעבור את זה איתו”.

האם זו הסיבה לוויתור על סרט הקפטן?
“זה כבר כאב ראש מסוג אחר, אני לא חושב שהוא מתחמק מאחריות. הוא מנהיג באישיות שלו, הוא היה קפטן ברוב הקבוצות שלו. גם אם הוא החליט להוריד מעצמו איזשהו עול מנטלי אז גם זה מקובל וזה בסדר”.

אוהד בוזגלו (אחמד מוררה)אוהד בוזגלו (אחמד מוררה)

עמוס מנסדורף: “המצב בטניס הישראלי לא טוב, הלכנו אחורה ביחס לעולם”

שוחחנו עם טניסאי העבר והמנהל המקצועי של איגוד הטניס כיום, עמוס מנסדורף, על מצבו של ענף הטניס בישראל ועל הפעולות שיש לעשות כדי להחזיר אותו לקדמת הבמה.

ערב טוב טניסאי העבר, עמוס מנסדורף האגדי.
”ערב טוב אבל לא להלחיץ אותי בבקשה”. 

איך יכול להיות שאתה, שלמה גליקשטיין ושחר פרקיס זה השמות היחידים שזכורים מהטניס בשלושים השנים האחרונות?
“יש את דודי סלע והראל לוי שהיו מדורגים 29 בעולם והיו לנו עוד שורה של שחקנים במאה המקומות הראשונים, היו לנו הישגים וכמובן אסור לשכוח את השחקניות. המצב שלנו לא טוב, אנחנו צריכים לעשות שינוי. לצערי אן לנו את אותן התוצאות כמו פעם. העולם רץ קדימה והרמה עולה ואיכשהו בישראל בטניס נשארנו מאחור. עכשיו אני המנהל המקצועי של איגוד הטניס והתפקיד שלנו הוא לקחת את הטניס קדימה ולהעלות את השחקנים הישראלים בדירוגים”.

יותר ויותר ילדים בישראל משחקים טניס.
”אין לנו בעיה של כמות ילדים שמשחקים. הבעיה היא ברגע שאתה רוצה להפוך את הטניס להישגי ומקצועי. יש פה בעיה כלכלית ותקציבית, ובנוסף במגרש טניס אחד אפשר לאמן עד שני תלמידים בלבד. מה שמפריע לי כיום בטניס הוא זה שהתנאים בין ישראל לבין שאר העולם לא דומים, הלכנו אחורה מבחינת התשתיות ורמת האימון, המחויבות וההשקעה. יש המון תירוצים אבל אני מנסה להגיע למקום שבו יש פלטפורמת אימונים מספיק טובה ושנוכל להגיד שלפחות ניסינו לתת צ’אנס לילדים להגיע לרמה גבוה מבחינה עולמית”.

עיריית תל אביב מכבדת אותך מאוד בהענקת פרס הספורט העירוני.
“אני הופתעתי שפנו אליי ואני שמח, אני מעריך כל מה שנותנים לי”.

עמוס מנסדורף (שחר גרוס)עמוס מנסדורף (שחר גרוס)

נמרוד ריידר: “אני רואה את הג’יו ג’יטסו מגיע למעמד של הג’ודו בארץ”

דיברנו עם נמרוד ריידר, אלוף העולם הישראלי הטרי בג’יו ג’יטסו בתחרות שנערכה באבו דאבי. דיברנו על הענף, כיצד התחיל להתעסק בו ועל הזכייה הנהדרת.

ספר לנו קצת על עצמך ועל ענף הג’יו ג’יטסו.
”זכיתי ביום שישי האחרון באליפות העולם באבו דאבי. ג’יו ג’יטסו ברזילאי דומה לג’ודו אבל החוקים קצת שונים, יותר מתעסקים בחניקות או בריחים. זה לא ענף אולימפי לצערי”.

איפה התחלת, כיצד הגעת לענף?
”התחלתי בגיל תשע בנהריה. יש סניף גדול בעיר, זה ספורט שהתחיל בברזיל והוא מתפתח נורא בשנים האחרונות, כמות המתאמנים בישראל הוכפלה בשנה האחרונה”.

אתה אלוף עולם, זה לא נתפס. זה לא מתסכל אותך שהמון אנשים לא יודעים על מה מדובר?
“ברור שהייתי מעדיף שהוא יהיה יותר מוכר, אבל צריך להתחיל מאיפשהו וזה יגיע למצב הזה”.

יש תחרויות בארץ?
“בוודאי. אנחנו מתאמנים במכונים ויש נבחרת לאומית. יש מכון כמעט בכל עיר בארץ”. 

אפשר להתקיים מבחינה כלכלית מזה?
“כן, אני ארוויח סכום נחמד מהזכייה”.

לאן אתה רואה את הענף מתפתח?
“כמו מעמדו של הג’ודו כיום, מבחינת הסיקור התקשורתי. כמות המתאמנים גדלה מאוד עם הזמן”.

נמרוד ריידר (התאחדות "אילת")נמרוד ריידר (התאחדות "אילת")
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */