יום שלישי, 14.05.2024 שעה 06:00

הסיפור מאחורי פרשיית האהבים בנבחרת הגלישה

הפרטים מתוך דוח הוועדה נחשפים: מתי נולד הקשר האינטימי בין קטי ספיצ'קוב למאמן הנבחרת פייר לוקט, איך זה נודע לאיגוד ולמה העבירה לילות בביתו?

|
קטי ספיצ'קוב עם השמפניה (שחר גרוס)
קטי ספיצ'קוב עם השמפניה (שחר גרוס)

פרשיית האהבים בנבחרת גלישת הרוח לנשים הובילה למשבר של ממש באיגוד השייט. במרכזה של הפרשה עמד המאמן פייר לוקט, שקיים קשר אישי עם הגולשת קטי ספיצ’קוב שזכתה במדליית הכסף באליפות העולם האחרונה. אמש (שני) פרסם איגוד השייט את המלצות הוועדה שבדקה את הנושא וקבעה כי ספיצ’קוב לא זכתה ליחס מועדף ממאמן הנבחרת, כך שהיא צפויה לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו 2020. אלא שכעת נחשפים הפרטים המלאים מתוך דו”ח הוועדה, ששופכים אור על מה שקרה מאחורי הקלעים בפרשה.

הקשר האישי בין לוקט לספיצ’קוב נולד בחודש פברואר האחרון. “מיד לאחר הסבב העולמי במיאמי, התוודה המאמן פייר לוקט בפני גולשת הנבחרת קטי ספיצ’קוב על רגשותיו כלפיה. במהלך חודש מרץ, לאחר שלקחה כחודש לחשיבה, נאותה הגולשת לרגשותיו של המאמן, והשניים החלו מאותו מועד במערכת יחסים רומנטית, בהסכמה מלאה של שני הצדדים הבוגרים. המאמן והגולשת החליטו לשמור על דיסקרטיות בנוגע לקשר שנוצר, וביקשו, כך לדבריהם, לשמור זאת כך עד לאחר אליפות העולם, בספטמבר”, כך נכתב בדו”ח הוועדה.

קטי ספיצ'קוב ופייר לוקט (איגוד השייט)קטי ספיצ'קוב ופייר לוקט (איגוד השייט)

עוד נכתב כי “המאמן, כבעל המרות בקשר זה, לא דיווח לממונים עליו על התפתחות הקשר האישי, כשזה החל, כפי שנדרש ממנו על פי הקוד האתי של איגוד השייט, והתקנון למניעת הטרדות מיניות ויחסי מרות”. לכן הוא גם פוטר מהאיגוד מיד עם התפוצצות הפרשה.

איך זה נודע? ובכן, על פי הוועדה, “ב-5 בספטמבר נאמר ליו”ר האיגוד גילי אמיר, על ידי המאמן שחף אמיר, עוזר מאמן נבחרת גלישה לגברים, כי שמע מצד שלישי שישנה שמועה שקיימת אפשרות לקשר רומנטי בין המאמן פייר לוקט לגולשת קטי ספיצ’קוב, וכי המקור למידע הוא כנראה הגולשת נוי דריהן”. על פי רצף האירועים שגוללה הוועדה: “בו ביום, באופן מיידי, ביקש יו”ר האיגוד מהמנהל המקצועי של האיגוד, אלי צוקרמן, לבדוק מול הגולשת נוי דריהן את היתכנות השמועה. אלי צוקרמן פעל מיידית וביקש מנוי להיפגש איתו עוד באותו היום, שכן היה זה ערב נסיעתה למחנה אימונים שלפני אליפות העולם”.

נוי דריהן. "המקור למידע" (עמית שיסל)נוי דריהן. "המקור למידע" (עמית שיסל)

השניים נפגשו בהרצליה, כאשר תוכן הפגישה בין צוקרמן לדריהן שנמסר לוועדה הכיל שתי גרסאות מעט סותרות. “אלי טוען ששאל את נוי האם היא יודעת על קשר אינטימי בין פייר לקטי, והסביר לה שאם אכן קיים וישנו קשר כזה, הרי מחובתו לטפל בכך”. לטענתו, נוי דריהן אמרה שהיא לא יודעת אם כן או לא, ושכרגע אין משהו שמפריע לה בצורת האימון של פייר. “סיכמנו שבמידה ומשהו מפריע לה, או שהיא יודעת משהו, היא פונה אליי ישר, ואני מחוייב לטפל בזה", העיד צוקרמן. מנגד, דריהן טענה כי כאשר אלי אמר שיש שמועות שהיא מספרת שקטי ופייר ביחד, ענתה לו כי היא בטוחה שיש מתח ביניהם ושכל אחד בנבחרת, ומחוץ לנבחרת, חושב כמוה.

כך למשל, דריהן אמרה כי סיפרה לאלי באותה פגישה על אירוע בו ישבו הגולשות עם המאמן בשעות הערב בבר-מסעדה באיטליה במסגרת מחנה אימונים בחודש יוני האחרון, שם “ניתן היה להבחין בוודאות קרובה ליחסים אינטימיים בין השניים”. לטענתה של נוי, צוקרמן ענה לה כי אם תבחר להתלונן, הוא יהיה חייב להפסיק את העבודה בנבחרת באותו הרגע, לעשות בירור ולהגיש דו”חות לממונים בדרגים גבוהים יותר. “אלי ייעץ לי לא להתלונן, מכיוון שאין לי הוכחה מוחשית. אני חששתי, לאור הדברים שאלי אמר ואזהרותיו, ולכן בחרתי לא להתלונן”, ציינה דריהן.

למחרת, המנהל המקצועי עדכן את יו”ר האיגוד גילי אמיר בדבר תוכן השיחה עם הגולשת, ויחד הם מגיעים להסכמה שיש להתקשר מיד לפייר לוקט, לבירור ישיר, ולא להשאיר את הנושא פתוח. עוד באותו היום מתבצעת השיחה. על פי דו”ח הוועדה, “אלי שואל את פייר, באופן ישיר, האם יש קשר רומנטי בינו לבין קטי. פייר משיב, לאחר השתהות קלה, כי אין בינו לבין הגולשת קטי ספיצ’קוב כל קשר אינטימי שהוא”. יום לאחר מכן, המאמן שינה את גרסתו, תוך שהוא יוזם קשר טלפוני עם אלי צוקרמן ובשיחה זו מתוודה על הקשר הרומנטי.

גילי אמיר. בירר את הנושא (איציק בלניצקי)גילי אמיר. בירר את הנושא (איציק בלניצקי)

עוד באותו היום, נפגש צוקרמן עם גילי אמיר, וביחד הם מחליטים להשאיר המידע חסוי עד לאחר אליפות העולם. “שיקוליהם היו שפיצוץ העניין יגרום להלם ותדהמה בקרב נבחרות הגולשים והגולשות, ויגרום להתמקדות ברכילות ולא בתחרות”, כך התרשמו חברי הוועדה. בתוך כך, צוקרמן יזם פגישה עם ספיצ’קוב שסיפרה לו כי הקשר שהתפתח הוא הדדי לחלוטין.

אחרי אליפות העולם, בה ספיצ’קוב הפכה לסגנית אלופת העולם, גילי אמיר מקיים פגישה עם אנשי הוועד האולימפי ומדווח על האירוע. במהלך הפגישה הוחלט להפסיק באופן מיידי את עבודתו של מאמן הנבחרת.

ספיצ'קוב עם המדליה (שחר גרוס)ספיצ'קוב עם המדליה (שחר גרוס)

ביום שישי, 18 באוקטובר, הגיעו הוריה של הגולשת מאיה מוריס, אורלי ואנדרו מוריס, לביתו של גילי אמיר לשיחה, וזאת לאחר שנודע להם מהבת שלהם על האירוע. בשעות אחר הצהריים של אותו היום מבקש יו”ר האיגוד לזמן את הגולשות מאיה מוריס, נוי דריהן ונגה גלר לשיחה, כדי לשמוע מה יש להן לומר ואיך הן מרגישות, עוד לפני שהנושא עולה להנהלת האיגוד. הם קובעים ליום ראשון, אלא שרבע שעה לפני מועד הפגישה המיועדת נשלח דואר אלקטרוני על ידי אייל גלר, אביה של הגולשת נגה גלר, ובו הוא מודיע כי הגולשות לא יגיעו לפגישה. ואז הסיפור התפוצץ.

בעדויות של הגולשות בפני חברי הוועדה הן מסרו את הגרסאות שלהן בנוגע לכמה אירועים שנויים במחלוקת שהתרחשו בנבחרת הגלישה לנשים, אך רוב הטענות הללו לא התקבלו על ידי הוועדה וברוב המקרים נמסרו מנגד גם גרסאות שסתרו את הדברים. יחד עם זאת, הגולשת מאיה מוריס טענה כי “בסבב הייר, קטי החליטה שהדירה קטנה ועברה לגור עם פייר”. זאת אומרת, שמוריס טענה כי עוד לפני שהקשר בין הצדדים נחשף, השניים לכאורה כבר ישנו ביחד בחו”ל.

מאיה מוריס. נתנה את גרסתה (איציק בלניצקי)מאיה מוריס. נתנה את גרסתה (איציק בלניצקי)

בתגובה לכך אמרה ספיצ’קוב: “היו שני ביתנים, הביתנים היו קרובים. בכל ביתן החדרים היו ממש קטנים. אם אני עם מאיה בחדר, אי אפשר לפתוח את המזוודות. אני ישנתי עם פייר כי הן לא רצו. הן התווכחו איתי. יש לי בעיות שינה, אני לא ישנה טוב, לכן ביקשתי גם חדר לבד באליפות העולם. הן לא רצו לישון עם פייר בביתן, אז אמרתי שאני אלך”.

בנוסף, מאיה מוריס טענה כי “בחודש מאי, במחנה כושר בצרפת, ישנו אצל פייר בבית. בהמשך נוי, נגה ואני, עברנו לגור בבית אחר בהמשך הרחוב, וקטי נשארה אצל פייר”. על כך אמרה ספיצ’קוב: “הדירה הייתה קטנה, ומאיה ואני היינו צריכות לישון יחד על מיטה נפתחת. אמרתי שזה לא נוח, ואני לא הולכת לישון בספה נפתחת עם עוד מישהי. הבית של פייר נמצא שני מטר ליד. יש שם חדר לבד וגם פרנסואה, מאמן הכושר שלנו, נמצא שם. שאלתי מי רוצה לישון אצל פייר, ואף אחת לא רצתה, אז אני הלכתי”.

הניקוד שהגולשת קטי ספיצ’קוב צברה עד לאחרונה עמד על 47 נקודות, בזכות העובדה שסיימה במקום השני באליפות העולם ובמקום החמישי באליפות אירופה שנערכו בשנה זו. אחריה, דורגה נוי דריהן עם 3 נקודות, מאיה מוריס הייתה עם מינוס 3 נקודות ונגה גלר עם מינוס 6 נקודות. היות והוועדה החליטה שלא לפגוע בניקוד שנצבר עד כה, ספיצ’קוב היא זו שצפויה להגיע לאולימפיאדת טוקיו 2020.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */