יום שישי, 17.05.2024 שעה 07:57
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

עידן זלמנסון: מכבי ת"א? גם הלו"ז שלנו צפוף

סנטר הפועל י-ם מודע גם הוא לצפיפות בין משחק הגביע לבין המשחק בליגה מול חולון: "רוצים לשמור על התואר, נבוא מוכנים". פלדין: "אסור לנו להתלונן"

|
עידן זלמנסון (אורן בן חקון)
עידן זלמנסון (אורן בן חקון)

מחזיקת גביע המדינה הפועל ירושלים גברה אמש (ראשון) 80:85 על הפועל תל אביב ברבע הגמר ותמשיך במסע ההגנה על התואר, אך עושה רושם כי פרט לניצחון, בבירה לא יקחו יותר מדי מהמשחק הזה להמשך. 

שוב, החבורה האדומה של עודד קטש פתחה את המשחק ברבע ראשון מזעזע, דבר שמאפיין את הקבוצה בתקופה האחרונה, כאשר נקלעה לפיגור של 17 נקודות כבר ברבע הראשון, בו ספגה לא פחות מ-32 נקודות מהאדומים של אריאל בית הלחמי, שידעו לנצל את החולשה שהציגו השחקנים מהבירה.

קטש: ניצחנו, עשינו את העבודה ואני שמח על כך

על אף הפתיחה הרעה, בבירה מרוצים מכך שפעם נוספת הצליחו להוכיח אופי, לחזור מפיגור בדרך לניצחון ולהתאושש מההפסד המאכזב 81:75 לפו אורטז הצרפתית בליגת האלופות. מי שבלטו לטובה וחתומים על הקאמבק של ירושלים הם ג’יימס פלדין, שלהט עם 22 נקודות, שישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים, ג’ייקובן בראון, שסיפק 16 נקודות וחמישה אסיסטים, הסנטר טיישון תומאס שסיפק 12 נקודות ושמונה ריבאונדים והקפטן בר טימור, שתרם 12 נקודות וארבעה ריבאונדים. 

עם זאת, מרגע שהסתיים המשחק, בירושלים התעסקו אך ורק בדבר אחד - מועד משחק רבע הגמר מול מכבי תל אביב וההחלטה לדחות את המשחק מיום ראשון לשני על מנת לאפשר לצהובים יום מנוחה נוסף אחרי המשחק ביום שישי בברצלונה. בעקבות ההחלטה השרירותית מצד איגוד הכדורסל, ירושלים תיאלץ לשחק שני משחקים ב-48 שעות, שכן אחרי מפגש הגביע מול מכבי תל אביב ביום שני, האדומים מהבירה יעלו על הפרקט פעם נוספת, במשחק חוץ בהיכל טוטו מול הפועל חולון.

במועדון לא אהבו בלשון המעטה את ההחלטה, כאשר המנכ״ל גיא הראל, שהיה נסער מדחייתו של המשחק, זעם ואמר: “אין סרט כזה, זה פשוט לא יכול לקרות”. כפי שפורסם אמש ב-ONE, הראל בנוסף שיגר מעין אזהרה לעבר איגוד הכדורסל כאשר הצהיר: “אנחנו כנראה לא נעלה למשחק הגביע מול מכבי תל אביב אם לא יזיזו לנו את משחק הליגה מול הפועל חולון. לא נשחק פעמיים ב-48 שעות”.

גיא הראל (אורן בן חקון)גיא הראל (אורן בן חקון)

כאמור, על מנת לקיים את משחק הגביע מול הצהובים ביום שני, בירושלים דורשים להזיז את משחק הליגה מול חולוניה לפחות ביום אחד ליום חמישי, בטענה שלא הגיוני שעל מנת לאפשר למכבי ת”א מנוחה, פוגעים בהם, תוך חוסר התחשבות בלוח הזמנים הצפוף ובריאותם של השחקנים ודורשים מהאיגוד לזכור ולהפנים שיש בכדורסל הישראלי עוד קבוצות פרט למכבי ת”א.

ג’יימס פלדין, שהצטיין עם 22 נקודות, שישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים, סיפר בסיום: “זה היה עוד משחק קשה בשבילנו, אבל ידענו שיהיה קשה. הפועל ת”א קבוצה טובה וקבוצות מביאות את הטוב ביותר שלהן כדי לשחק נגדנו, אז אנחנו מצפים לזה. עכשיו אנחנו צריכים לפענח איך להביא את הטוב ביותר שלנו כבר מהג’אמפ בול. אין לי מושג למה אנחנו לא מצליחים לעשות את זה, זו בעיה שהחמישייה הפותחת, ואני בתוכה, נצטרך למצוא לה תשובות”.

ההפסד בצרפת והרבע הראשון החלש: “אני לא חושב שזה היה המשך להפסד לפו אורטז, הם לקחו זריקות קשות ברבע הראשון, קלעו הרבה שלשות. הפועל ת”א התחילה את המשחק כמו אנוויל ולוצלאבק. אני שמח שידענו איך להירגע ועדיין לנצח את המשחק. זה היה עניין של ריצות, הם התחילו עם ריצה גדולה וניסינו לחזור. אני חושב שהיינו טובים יותר ממה שעשינו בצרפת”.

הגרלת רבע הגמר מול מכבי ת”א: “אני לא יכול לדבר על זה. זה מה שזה, אנחנו לא יכולים להתלונן, נצטרך להיות מוכנים לזה. יש לנו משחק חשוב ביום רביעי מול אחת הקבוצות הטובות בבית שלנו, אז אנחנו לא חושבים על מכבי עכשיו, נתעסק בזה כשיגיע הזמן. הרצון לחזור למסלול אחרי ההפסד בצרפת? אנחנו שונאים להפסיד, בעיקר בליגת האלופות, כי הפלייאוף שם מגיע לפני הליגה, אז אנחנו מתרכזים בזה וכל משחק חשוב, אנחנו רוצים לסיים במקום הראשון בבית כדי להשיג יתרון ביתיות”.

עודד קטש מתדרך את פלדין (אורן בן חקון)עודד קטש מתדרך את פלדין (אורן בן חקון)

הסנטר עידן זלמנסון, שלא הצליח לייצר נקודות ב-8:25 דקות על הפרקט, סיפר: “משחק לא קל, הפועל ת”א באו ונשכו מההתחלה. לא פתחנו טוב את המשחק, שוב. אני מסתכל קודם כל על עצמי וחושב שאני צריך להרים את הרמה באופן אישי, הגנתית בטוח בכמה משחקים האחרונים ובתור קבוצה גם, זה ניצחון חשוב שניקח ליום רביעי מול סן פבלו בורגוס וליום שני מול מכבי ת”א”.

העובדה שנקלעו לפיגור 17 ברבע הראשון: “עודד קטש היה מאוד רגוע, תמיד. עודד הוא לא מאלה שמשדרים לחץ, תמיד מנסה לחשוב על הכל בשיקול דעת ולהכניס אותנו לפרופורציות. בסופו של דבר אנחנו קבוצה עם אופי, רואים את זה לאורך כל העונה, אנחנו חוזרים המון מפיגורים. אנחנו לא צריכים להיכנס לפיגורים כדי לנצח משחקים, אבל זה תהליך למידה שנצטרך לעבור. יש לנו קבוצה מוכשרת מאוד ואנחנו יכולים לשחק טוב לאורך זמן וברגע שנשחק טוב לאורך 40 דקות, ואני בטוח שזה יגיע, נהיה מפחידים”.

הפתיחה החלשה: “זה איזה סימפטום של המשחקים האחרונים, אנחנו רואים את זה. אני לא יודע כל כך מה הסיבה לזה, אבל שוב, כל אחד צריך להסתכל מה הוא יכול לעשות יותר טוב. אני מסתכל על עצמי וצריך לעלות יותר אגרסיבי, גם התקפית וגם הגנתית ואני יכול להבטיח שאני אעשה את זה כבר מהמשחק הבא כי אנחנו לא צריכים להגיע למצבים האלה פשוט, אנחנו יותר טובים מזה ורוצים לראות את זה על המגרש”.

המפגש מול סן פבלו בורגוס בליגת האלופות: “זה משחק לא קל, כל משחק באירופה בחוץ הוא לא קל בכלל ואני בטוח שהם יגיעו עם המון התלהבות וקהל שדוחף אותם. נצטרך לבוא מההתחלה, לשחק את הכדורסל שלנו, לחזור לבסיס שלנו שהוא קודם כל הגנה, לפתוח את המשחק טוב, לא להיקלע לפיגור ופשוט להגיע ולנצח את המשחק הזה כי בחוץ הרבה יותר קשה לחזור מפיגור. זה תלוי בנו בסופו של דבר, אני מרגיש שכל משחק תלוי בנו”.

שחקני הפועל ירושלים (אורן בן חקון)שחקני הפועל ירושלים (אורן בן חקון)

על חברו בעונה שעברה, ג’יי פי טוקוטו, המשחק בבורגוס: “ג’יי פי הוא חבר טוב, הייתה לי ולסולימאן בריימו תקופה מדהימה איתו באילת ואנחנו בקשר עד עכשיו, גם בקבוצת ווטסאפ של הפועל אילת וגם באופן אישי, ככה שיהיה מאוד כיף לראות אותו ולשחק נגדו. אנחנו חברים טובים, חוץ מה-40 דקות האלה. ב-40 דקות האלה אם אני אצטרך לתת לו מרפק הוא בטוח יקבל אחד וכמובן, גם חיבוק אחרי המשחק, זה בטוח. אנחנו מאוד אוהבים אותו, היינו מבלים המון גם מחוץ למגרש. אני לא חושב שהיה יום שלא התראינו כולנו, כל הקבוצה, גם מחוץ לאימונים. הייתה שם אווירה מיוחד ורק זיכרונות טובים. הפעם לנזל סמית’ היה פה וזה גם אותו דבר וגם אלייז’ה בראיינט ופרדריק בורדיון, קצת פרוסים פה בליגה שחקנים משם וזה כיף גדול לפגוש אותם, תמיד”.

על המשחק מול מכבי ת”א וההפסד מולם בליגה: “לא חושבים ספציפית על לתקן מול מכבי, אני חושב שבכל משחק אנחנו מסתכלים קודם כל על עצמנו. זה משחק עם משמעות, רבע גמר גביע ואנחנו רוצים לעלות לחצי. אנחנו מחזיקי הגביע ורוצים לשמור על התואר ופשוט לעלות ולשחק את הכדורסל הכי טוב שלנו. גם במשחק הזה, למרות התקופה הטובה של מכבי והם באמת משחקים כדורסל יפה לאחרונה, גם פה אני מאמין שאם נביא את המשחק שלנו לידי ביטוי זה יהיה תלוי בנו”.

מועד המשחק: “אני הבנתי שהמשחק ביום שני, לפי מה שהבנתי הם רצו לדחות בגלל המשחק בחוץ מול ברצלונה. לנו יש משחק ברביעי מול חולון, ככה שגם לנו הלו”ז צפוף. מתי שזה יהיה – נגיע מוכנים ויהיה משחק טוב”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */