יום ראשון, 12.05.2024 שעה 09:07
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • שלישי, 14/05, 20:30
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • שלישי, 14/05, 20:45
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 14/05, 21:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • חמישי, 30/05, 00:00
  • מכבי ת"א

לא לפי הספר: הסיבות לקריסת חולון עד עכשיו

התקציב גדל, אבל התוצאות לא מגיעות. אחרי ה-90:81 באילת, הלחץ עולה. דרוקר כועס על ההגנה: "נוראית", ושינויים נוספים על הפרק: "היכולת מדאיגה"

|
שרון דרוקר (איציק בלניצקי)
שרון דרוקר (איציק בלניצקי)

אין ספק שבהפועל חולון לא פיללו לפתיחת עונה כזאת ובטח שלא מאמינים שם שככה הדברים נראים עם פתיחתו של חודש נובמבר. רק לפני קצת יותר מחודש יצאה העונה אל הדרך, אבל כבר עכשיו אפשר לומר שמדובר בפתיחה שגורמת ללא מעט דפיקות לב מואצות ולחששות לא מעטים.

ההפסד אמש (ראשון) באילת 90:81 לקבוצה המקומית במסגרת המחזור החמישי בליגת ווינר סל, היה למעשה החמישי בששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. הבעיה הגדולה היא שבליגה המאזן עומד על 3:2 וזה עוד לפני המפגשים מול הפועל ירושלים במחזור השביעי ב-27.11 ומול מכבי תל אביב במחזור ה-9.

הפועל אילת עם 81:90 מול הפועל חולון

לא היה קשה לראות את המצוקה של חולוניה על הפרקט בהיכל בגין. ברבע הראשון היא פשוט לא הייתה שם הגנתית ובטח לא התקפית עם איבוד כדור אחרי איבוד כדור, כאשר היו 18 כאלו במשחק בכלל. 14 כדורים חטפו שחקני אילת מהסגולים שהצליחו לחטוף רק 9 ורק 13 עבירות עשו השחקנים של שרון דרוקר במשחק, מה שהראה על היעדר “הלהט” אותו קיוו בקבוצה לראות.

“משהו שלא עובד בזמן האחרון הוא ההגנה, היא נוראית”, סיכם דרוקר את ההפסד באילת. “אנחנו לא מקריבים, ככה אי אפשר לנצח משחקים. לא כל יום קולעים 122 נקודות, לא כל יום אתה תלוי רק בהתקפה שלך. לא סתם אנחנו מאוכזבים כי אנחנו כל הזמן מדברים על זה, מנסים לעבוד על זה ואז מגיעים למשחק ואפילו לא מגיעים לארבע עבירות ברבע וזה מראה שאין אגרסיביות”.

שרון דרוקר (חגי מיכאלי)שרון דרוקר (חגי מיכאלי)

במועדון יכולים לתלות את פתיחת העונה הרעה במספר נקודות: הראשונה, התקציב אומנם גדל, אבל הסגל לא התחזק באיזשהו כוכב יוצא דופן. מלאקי ריצ’ארדסון לא עונה על הציפיות הגדולות למרות הרזומה המרשים, השאר לא כל כך יציבים ומתקשים לבוא לידי ביטוי, בטח בזירה האירופית. ראיין תומפסון לדוגמה רשם 14 דקות על הפרקט באילת ותרם 0 נקודות. ג’יילן ג’ונסון כבר שוחרר וטרוי קאופיי הצעיר (23, 1.93) הגיע עם הרבה סימני שאלה סביבו וכעת במועדון יקוו שיצליח להשתלב ולהציל משהו בזירה האירופית. מרקוס פוסטר ולטביוס וויליאמס יחסית בסדר, אבל עדיין לא מצליחים לסחוב את כל העסק על הגב.

"אפשר לסגור את הבסטה אם למרות הסגל הזה אנחנו צריכים כוכב", אמר גורם במועדון. "כוכב אנחנו לא צריכים, יש לנו הרבה כלים, אבל אנחנו צריכים מישהו שיעשה אצלנו סדר, כי אנחנו בעיקר מבולגנים, נראים לא טוב, חלק מהשחקנים לא מצליחים להוציא את הפוטנציאל שבהם כי המשחק לא שוטף".

יוגב אוחיון (חגי מיכאלי)יוגב אוחיון (חגי מיכאלי)

כמו כן, הסגל הישראלי של דרוקר אמנם מסקרן מבחינת השמות שיש בו כמו יוגב אוחיון שהגיע הקיץ מהפועל ירושלים וגיא פניני הוותיק שכבר מציין עונה שלישית בסגול. לצדם ניתן למצוא את עמית שמחון ושלומי הרוש, אבל המשותף לכולם הוא שהתרומה שלהם פשוט לא מספיקה. לא מדובר בשחקנים צעירים, המשותף לכולם הוא שחצו את גיל 30 (שמחון הצעיר ביותר בעוד אוחיון והרוש בני 32 ופניני בן 36) והם כבר לא מציגים את אותם היכולות כבעבר. טי ג’יי קליין כישראלי מצליח לספק את הסחורה, את זה אי אפשר לקחת לו, אבל דברים לא הולכים כל כך קל עבורו.

גורם במועדון התייחס לעובדה שגם בזירה האירופית דברים לא כל כך עובדים עד עכשיו ולמעשה הקבוצה כבר עכשיו בסכנה שלא לסיים בין ארבע הראשונות בבית ולעלות לשלב הבא בליגת האלופות של פיב"א. "באירופה אנחנו לא עם רגל בחוץ עדיין, זה בית מאוד קשה וצריך לראות את התקציבים והשחקנים ובכלל לא בטוח שאנחנו צריכים לעלות מבית כזה, צריך להתעלות פה", אמר אותו גורם. "שטרסבורג היא קבוצה שאנחנו נניח מתמודדים איתה על עליה, גם תרמה הפסד לא צפוי וגם לנו היה משחק כזה באוסטנד, ונכון שגם בבית הפסדנו משחק שהיה ביד. קל לא יהיה לנו, אבל נראינו כמו שנראינו כל ההכנה, זה לא ששם נתנו 30 נקודות בראש לכל קבוצה".

גיא פניני זורק (רדאד ג'בארה)גיא פניני זורק (רדאד ג'בארה)

ומה לגבי ריצ’ארד האוול? הסנטר הישראלי עדיין נראה קצת כבד ועדיין לא בכושר משחק מלא. עד כה הוא הוגבל ל-16.5 דקות לערב ובשני משחקים רשם רק 13 נקודות. במועדון יודעים שהרבה תלוי במתאזרח שאמור להוות חלק חשוב ברוטציה של דרוקר, באירופה ובטח בליגה, אבל עד עכשיו קשה באמת להעריך מה היכולות שלו והוא חייב להיכנס לכושר משחק מלא באופן בהול. "הוא ממש לא ב-100% כושר, כבד הוא לא אבל חודשיים הוא לא שיחק. הוא היה בליגה בפיליפינים והגיע אחרי חודש וחצי בלי טרום עונה כמו שצריך, אז לוקח זמן להניע את העסק איתו. הוא מאפשר לנו דברים שלא יכולנו עם ג'יילן ג'ונסון. למה הבאנו אותו? כי זה היה כסף קטן, יש מגבלת תקציב והחלטנו להמר".

הגורם גם התייחס לאכזבה שקיימה בכלל מחוסר ההצלחה לעומת הסגל שעומד לרשות חולון: "זה הסגל הכי יקר שהיה לנו, אתה מכיר מישהו שהיה שמח לראות את עצמו מפסיד. אבל קרו כאן לא מעט דברים בזמן קצר. גיא פניני פתאום חזר, לאחר שעד המשחק מול אוסטנד לא היה בעניינים בכלל, ריצ'ארד האוול הגיע, ג'יילן ג'ונסון נחתך, מודי מאור עזב והגיע עוזר חדש ועוד שחקן חדש. המערכת מגיבה יפה לכל מה שקורה, אבל אין ספק שאף אחד לא ציפה לקלוע 58 נקודות מול מכבי ראשון לציון, או להתקע 10 דקות בלי סל".

ריצ'ארד האוול (חגי מיכאלי)ריצ'ארד האוול (חגי מיכאלי)

"למי ששכח, לפני שתי עונות שזכינו בגביע, התחלנו ב-4:0. שני הפסדים לאילת והפועל תל אביב ועוד שני הפסדים באירופה ואז היה שינוי שהשפיע על העסק ורצנו ל-0:12. בשנה שעברה שרון דרוקר גם פתח לא טוב ואז הגיע לו סולימאן בריימו והיא נראתה מיליון דולר. יש דברים שאין להם הסבר, כמו שפנרבחצ'ה תקלע 21 נקודות במחצית נגד מכבי תל אביב ומשחק אחרי תוביל 7 נקודות מול ז'לגיריס קובנה ותפסיד בסוף. אנחנו מחפשים את הפתרונות".

אפשרות לשינוי נוסף בסגל? "מבחינת הישראלים, אין להם לאן ללכת, אבל לגבי לשחרר זר אני לא יודע, אולי. המעמד של דרוקר? אפשר להפסיד מאתיים פעם בעונה, אבל כשאתה נראה לא טוב, זה מדאיג. ראשל"צ קבוצה טובה, הפועל אילת קבוצה מכובדת ולהפסיד זה קורה. בשנה שעברה ניצחנו הרבה משחקים בשיניים, אבל היה אופי. כמו שדברים הלכו בשבילנו, זה גם יכול ללכת לצד השני. אבל כשאתה מגיע למצב שאתה בפער של 28 נקודות במחצית בראשל"צ ופה באילת 16 נק', זה מדאיג, שאנחנו לא משחקים טוב. לפני שלושה ימיים קלענו 122 נקודות, יש שיגידו שלפולנים אין מושג, אני אגיד שהם ניצחו את שטרסבורג. אנחנו פשוט לא יציבים, למה זה? אני לא יודע".

שרון דרוקר (נעם מורנו)שרון דרוקר (נעם מורנו)

והיה גם צד מנצח. הפועל אילת נראית שמתחילה להתחבר מאוד והניצחון, שהיה השני שלה ברצף, הפיח תקווה בקבוצה. רפי מנקו היה כוכב הערב עם 24 נקודות, שיא קריירה מבחינתו והשחקנים חגגו איתו בחדר ההלבשה את ההישג, כשהוא עצמו נראה נרגש מעצם ההישג האישי שרשם.

“שיחקנו נגד קבוצה טובה ועמוקה, שיחקנו לפרקים גדולים טוב ואני שמח שידענו לשמור על התוצאה ולנצח”, אמר המאמן המנצח אריק אלפסי. “שאפו גדול לשחקנים שלי, חיכינו להתפוצצות הזו של רפי מנקו ולמשחק הזה והמפתח הוא יציבות, כי הוא שחקן שמאוד משמעותי לנו”.

רפי מנקו (איציק בלניצקי)רפי מנקו (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */