יום שישי, 17.05.2024 שעה 06:15

לבקוביץ': אני ראוי לנבחרת, אך מתעסק בהחלמה

השוער שנפצע ונותח לפני פתיחת העונה משתקם לקראת החזרה לשער הונבד ומפגין ביטחון: "בונים עליי פה". וגם: הפריחה של אלון תורג'מן. מדור הליגיונרים

|
רובי לבקוביץ' (רדאד ג'בארה)
רובי לבקוביץ' (רדאד ג'בארה)

לצאת לאירופה, גם אם לא לאחת מהליגות הבכירות ביבשת, זהו פחות או יותר החלום של כל שחקן בליגת העל. התנאים, המשכורות, החשיפה לליגות הגדולות והחוויה מעבר לגבול הם דברים אליהם שואפים הכדורגלנים בכחול-לבן להגיע, אפילו אם רק לתקופה קצרה, במהלך הקריירה. את החלום הזה הגשים בתחילת העונה רובי לבקוביץ’, שאחרי עונה מצוינת בהפועל תל אביב מצא את מקומו בהונבד, אלופת הונגריה מעונת 2016/2017.

אבל לצערו של השוער בן ה-31, רגע לפני תחילת העונה בתחילת חודש אוגוסט, הוא נפצע בצורה קשה כשקרע את הרצועה הצולבת בברכו במהלך משחק סיבוב המוקדמות השני בליגה האירופית מול קראיובה הרומנית, ולמעשה לא זכה לפתוח את העונה בליגה עם הקבוצה. 

למרות שחלק מהתחזיות ניבאו כי השוער הישראלי סיים את העונה, נראה שהחזרה שלו למגרשים קרובה מאוד. אבל עד שישוב לפעילות, לבקוביץ’ סיפר בראיון למדור על השיקום, החיים בבודפשט, התנאים בהונגריה, השאיפות ללבוש את המדים הלאומיים, וכמובן, גם על העונה הלחוצה בהפועל תל אביב. מיד לאחר מכן, וכמו בכל שבוע, נציג לכם את הנוסע המתמיד, השדרוג למחלקה ראשונה והעיכוב בהמראה. “מהדקים חגורות” יוצאים לדרך.

רובי לבקוביץ' (עמרי שטיין)רובי לבקוביץ' (עמרי שטיין)

רובי, לפני הכל, איך מתקדם תהליך ההחלמה? אחרי הפציעה לא מעט אנשים ניבאו שסיימת את העונה, אתה יכול כבר לומר מתי תחזור למגרשים?
”השיקום מתקדם מצוין. אני כבר שלושה חודשים אחרי הניתוח, אני מרגיש הרבה יותר חזק. אני מתקדם יפה מאוד, חזרנו לבודפשט לפני שבועיים בערך, ככה שאני ממשיך את השיקום מהארץ פה, והכל מתקדם מצוין. אני מעריך שאחזור בחלק השני של העונה אחרי פגרת החורף, אני לא יודע בדיוק מתי, אבל זה הכיוון”. 

הפציעה הגיעה אחרי אחת מהעונות הטובות בקריירה שלך, אם לא הטובה ביותר. איך הרגשת כשהבנת שיש צורך בניתוח ולאחריו בתקופת החלמה ארוכה?
“ברור שזה לא היה פשוט אחרי באמת עונה מצוינת והתחלה מצוינת גם פה בליגה האירופית. לוקח כמה רגעים לעכל את זה, אבל מהר מאוד עשיתי את הסוויצ', נכנסתי לניתוח ועשיתי את ההכנה בראש שזו הולכת להיות תקופה מאתגרת וזה חלק מהמקצוע. צריך לקחת את זה בחשבון לפני שדברים כאלה קורים ואז כשזה קורה זה פחות כואב. צריך לדעת שחלק מהעניין זה גם פציעות, ופציעות ארוכות טווח, אבל אני כבר אחרי השלב הזה ואני אחזור חזק יותר". 

בהונבד ממשיכים לבנות עליך כשוער ראשון למרות הפציעה? איך הייתה התמיכה שלהם במהלך השיקום?
“כמובן שבהונבד מאוד תומכים בי ומאוד מצפים לחזרה שלי. הם לא מאיצים בי ורוצים שאחזור במאה אחוז ובקטע הזה הם נותנים לי את כל מה שאני צריך ואת כל הכלים שאני דורש כדי להיות בריא, הם מדהימים. אני מרגיש ומבין שכשאני אחזור לכושר משחק אני גם אחזור להיות השוער הראשון והם מאוד מאמינים בי ובונים עליי”. 

רובי לבקוביץ' עם הכדור (איציק בלניצקי)רובי לבקוביץ' עם הכדור (איציק בלניצקי)

מדובר בקבוצה שזכתה באליפות הונגריה לפני שלוש שנים. איך התנאים במועדון ביחס לאלו שחווית בהפועל ת”א או בקבוצות אחרות בישראל?
“התנאים פה זה משהו שאין לאף קבוצה בארץ, אני כישראלי לא נתקלתי בדבר כזה, זה מאוד הפתיע אותי. המתקנים פה זה ברמות הכי גבוהות באירופה, יש פה מתקן אימונים שאנחנו רק יכולים לחלום עליו בישראל, אז בטח שלא בהשוואה להפועל ולא בהשוואה לאף קבוצה בארץ. לאף קבוצה בישראל אין מתקן כזה ויכולות כאלה. גם האצטדיונים פה זה משהו נדיר, רק בבודפשט יש חמישה או שישה אצטדיונים מדהימים”.    

ומבחינת החיים שמחוץ לכדורגל, אתה מרוצה מההחלטה לעבור לבודפשט?
החיים בבודפשט, עד כמה שאני פה, מאוד טובים. זו עיר מאוד תיירותית, שוקקת חיים ויפה. התנאים פה טובים בסך הכל, קצת שונים מישראל, אבל אין טענות. אני, אשתי והילד מאוד מרוצים פה”. 

המעבר להונבד יצא אל הפועל כי לא הייתה לך הצעה אטרקטיבית מליגת העל?
“כמובן שההצעה מהונבד הייתה ההצעה הכי טובה שקיבלתי. אין קבוצה בליגת על שלא הייתה צריכה שוער ולא פנתה אליי, זה היה נורא מחמיא אבל כשאתה מקבל הצעה ממועדון כזה, שנחשב פה בהונגריה, אז לא חשבתי פעמיים. העיניים פה לאירופה הן הרבה יותר קרובות, אפשר לומר שאתה יותר קרוב לצלחת. הונבד זה מועדון עם שם ואתה יכול להתקדם מפה יותר בקלות מאשר מישראל. והרמה פה מאוד מאוד גבוהה”.  

רובי לבקוביץ' (שחר גרוס)רובי לבקוביץ' (שחר גרוס)

איך הרמה בליגה ההונגרית ביחס לזו הקיימת בליגת העל בישראל?
“קשה לי לעשות את ההשוואות בין הליגה ההונגרית לישראלית כי בכל זאת נפצעתי ולא טעמתי מהרמה של הליגה, חוץ ממה שראיתי מבחוץ, אבל אני חושב שהרמה פה גבוהה. שוב, קשה לעשות את ההשוואות, אבל היא בהחלט מהטובות שאני ראיתי לפחות”. 

בהנחה שתחזור לכושר מהעונה שעברה במהרה, אתה חושב שיש לך מקום בסגל הנבחרת?
“אני חשוב שהוכחתי כבר בשנה שעברה שאני ראוי להיות אחד משלושת השוערים של הנבחרת. כרגע הדברים קצת שונים אז אני צריך להתעסק רק בהחלמה שלי, כלומר להתחזק ולחזור לאימונים מלאים ומשחקים. ברגע שזה יקרה אז אני חושב שהדברים האלה יגיעו באופן טבעי, אבל כרגע אני מתעסק רק בלהיות בריא”. 

בעונה שעברה היה לך חלק גדול בכך שהפועל ת”א שרדה בליגת העל, מה אתה חושב על מה שקורה שם? יש סיכוי שהמועדון הזה יחזור לליגה השנייה?
“הפועל תל אביב זה מועדון שהוא מאוד יקר לי. אמנם עשיתי בו עונה אחת, אבל זה היה מאוד אינטנסיבי והרגיש לי כמו ארבע עונות. עזרתי המון להפועל בשנה שעברה והם עשו עבורי המון דברים טובים. אני מקווה שהם לא יקלעו למאבקי תחתית כי זה לא פשוט במועדון עם לחץ כמו הפועל. זה שונה שהפועל נכנסת למאבקי תחתית מאשר קבוצה אחרת, אני לא רוצה לפגוע באף קבוצה, אבל הלחץ בהפועל אדיר ואני מקווה שהם לא יגיעו לשם”.  

רובי לבקוביץ' (שחר גרוס)רובי לבקוביץ' (שחר גרוס)

הנוסע המתמיד

אלון תורג’מן, אומנם לא פתח את העונה עם פציעה קשה כמו זו של לבקוביץ’, אבל כזו שמנעה ממנו לפתוח בהרכב של אוסטריה וינה באופן רציף. מאז שהחלוץ חזר לכושר משחק מלא הוא בהחלט פורע שטרות במדים הסגולים וכבר הספיק לכבוש שלוש פעמים בחמישה משחקים, לצד בישול אחד. במחזור האחרון תורג’מן לא הצליח לעזור לקבוצתו להימנע מהפסד, אבל שער ובישול, שהגיעו אחרי שער במחזור שלפני, בהחלט עזרו לו להיכנס למועדון שלנו.

מחלקה ראשונה

השבע החלטנו להעניק את השדרוג למי שאומנם נמצא מחוץ לאור הזרקורים הרחק בארצות הברית, אך בגיל 35 ממשיך לעשות חיל בליגת ה-USL. בסוף השבוע שעבר רשם דקל קינן 90 דקות במדי סקרמנטו ריפובליק בניצחון 1:2 על רנו, ועזר לקבוצתו להעפיל לחצי גמר הפלייאוף המחוזי, שייערך בלילה שבין שבת לראשון. הבלם, שסיפר למדור רק לפני מספר שבועות כי הוא שלם עם ההחלטה להעביר את הקריירה יקווה להמשיך ביכולת הטובה גם בשלב הבא מול אל פאסו ולעשות ביחד עם חבריו עוד צעד בדרך לתואר בליגה השנייה בטיבה במדינה.

דקל קינן (עמרי שטיין)דקל קינן (עמרי שטיין)

עיכוב בהמראה

בירם כיאל לא מצליח למצוא את היציבות בצ'רלטון. אחרי שהפסיד ארבעה משחקי ליגה בגלל פציעה, הקשר לא פתח פעם אחת בלבד בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה, וגם אז הוחלף בדקה ה-72, כשבשני המשחקים הנוספים עלה מהספסל בדקות ה-78 וה-87. אנדי הרצוג בוודאי מקווה שכבר בשני המשחקי הבאים הקשר שירד מהפרמייר ליג לליגת המשנה כדי לצבור יותר דקות, יצליח לבסס את מעמדו בתוך ה-11 של לי בוייר, כשבאופק כבר אפשר לראות את המשחקים מול פולין וצפון מקדוניה במוקדמות יורו 2020.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */