יום ראשון, 19.05.2024 שעה 01:10
אבי נמני

מכבי לא מבריקה, אך נמצאת בעליונות

אבי נמני בטור אישי ל-ONE: השליטה של הצהובים במרכז המגרש הייתה מוחלטת מול האנמיות של ב"ש. אדלר היה הססן, ברק בכר לא מוציא משחקניו את המקסימום

משחק עונה ראשון על הנייר, ועל הדשא שני המועדונים המובילים בישראל בשנים האחרונות במפגש פסגה עם המון משמעויות לקראת המשך הדרך. מכבי תל אביב עדיין סוג של סימן שאלה בפתיחת העונה הנוכחית עם הדחה כואבת ומוקדמת מהמפעלים האירופאים, הדחה שגרמה לצהובים נזק כלכלי ומקצועי שעליו איביץ’ יכול לכפר אך ורק בדמות זכייה נוספת באליפות.

מצד אחד הסרבי עדיין לא מצא את הנוסחה הנכונה שתחזיר לצהובים את היכולת הטובה והמשכנעת מהעונה שעברה, מצד שני, גם ביכולת בינונית מכבי ת”א עדיין בראש הטבלה, אז תתארו לעצמכם מה יקרה כאשר הקבוצה אכן תיכנס לכושר משחק גבוהה – זה בכלל יקשה על שאר יריבותיה לצמרת לעצור אותה בדרך לזכייה נוספת בתואר האליפות. מנגד, הפועל באר שבע עם פתיחת עונה יחסית מעודדת לעומת העונה הכושלת אשתקד, אך עדיין סובלת מחוסר יציבות וחוסר תיאום, בעיקר במרכז ההגנה ביום לא טוב של ויטור וטאהא, וחוסר תיאום וריפיון בולט במרכז המגרש.

מיגל ויטור (איציק בלניצקי)מיגל ויטור (איציק בלניצקי)

האווירה הערב ביציעי בלומפילד הייתה פשוט נפלאה ונתנה תחושה של משחק באחת הליגות המובילות באירופה. לשמחתי, זכינו לפתיחת משחק תוססת, אגרסיבית ולעיתים אף פראית שלא זכתה לתגובה הולמת מצידו של שופט המשחק זיו אדלר, שהיה הססן וגרם למשחק להתדרדר לכיוונים לא ספורטיביים, שהובילו לכרטיס אדום מוצדק של מיגל ויטור. הפורטוגלי הגיע עצבני ולא מרוכז והותיר את באר שבע בעשרה שחקנים בשלב די מוקדם של המשחק.

מיגל ויטור לאחר העבירה (איציק בלניצקי)מיגל ויטור לאחר העבירה (איציק בלניצקי)

מבחינה מקצועית, במחצית הראשונה השליטה של מכבי תל אביב במרכז המגרש הייתה מוחלטת מול מרכז המגרש האנמי של האדומים, שלא הצליחו להוות יריב של ממש מול הצהובים האנרגטיים והדינמיים עם יוזמה, אך חוסר איכות בולטת בפעולה האחרונה מול השער. מנגד, האורחת התבססה על התקפות מעבר מסוכנות מצידה, אך זה בתדירות נמוכה שסיכנה באופן ממשי את שערה של מכבי ת”א פעם אחת במהלך המשחק.

לאחר הרחקתו של הבלם הפורטוגלי, ברק בכר תחילה ביצע מהלכים מבוקרים שהתבססו על פעולות הגנתיות על מנת לנסות לא לספוג את השער השני, אבל ככל שחלפו הדקות המאמן הימר על התקפה ברגעים שכבר לא היה לב”ש מה להפסיד, אך זה היה מאוחר מדי.

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)

ללא איכות ומחץ בחלק הקדמי, ובלי מצבים מסוכנים ליד שערו של טננבאום, מי שראוי למחמאות בצד האדום הערב הוא השוער שטקוס, שגילה יכולת טובה לאורך כל המשחק. ישנם תובנות ברורות מהערב התוסס שעבר עלינו והן שמכבי ת”א עדיין עם עליונות מוחלטת אל מול יריבותיה לצמרת.

עם זאת, עדיין האלופה לא מבריקה ורחוקה מהיכולת הטובה של העונה שעברה, אך צריכה להיות מרוצה מקפיצת המדרגה מבחינת היכולת המקצועית הערב לעומת משחקים קודמים שהיו פושרים ולעיתים מאכזבים. אולי זה פתח לדרך חדשה, ואילו באר שבע של ברק בכר צריכה להבין שהמשחק הערב הוא מראה אמיתית לפערים הגדולים בין שתי הקבוצות וזה צריך להוות תמרור הזהרה לבכר, שחייב למצוא את המערך הנכון והנוסחה המתאימה לסגל הקיים.

רוסלן ברסקי (רדאד ג'בארה)רוסלן ברסקי (רדאד ג'בארה)

נכון לכרגע לא נראה שברק מצליח להוציא משחקניו את המקסימום, ובוודאי שבאר שבע עדיין לא מצאה פתרון לעמדת הקשר האחורי והחור הגדול שג’ון אוגו הותיר, גם עם סגל השחקנים הקיים אני מאמין שבאר שבע תתמודד חזק בצמרת, אך ההכנה המנטלית למשחק הייתה לקויה וגרמה לחלק גדול משחקניה להיות רחוקים מיכולת מקצועית ומנטלית ממוצעת. לנו נותר לקוות לעוד משחקים מעניינים וסוחפים כפי שהיינו עדים להם היום, אני מקווה שזאת לא הבלחה אלא התחלה עם טעם של עוד כדורגל קצבי, דינמי, פיזי ומעניין כפי שהיה לנו הערב.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים