יום ראשון, 19.05.2024 שעה 01:44
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

בראון: אסור שיקרה מה שקרה לנו ברבע השלישי

הגארד לא חיפש תירוצים אחרי ה-89:73 למכבי ת"א: "ווילבקין הרג את הביטחון שלנו". האדומים שוקלים לרשום את קופשאס לליגה בעקבות ההתרסקות בריבאונד

|
טרנט לוקט, ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין (איציק בלניצקי)
טרנט לוקט, ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין (איציק בלניצקי)

תסכול ואכזבה נרשמו אמש (ראשון) בחדר ההלבשה של הפועל ירושלים בהיכל מנורה מבטחים לאחר הפסד הבכורה של הקבוצה העונה ב-89:73 למכבי תל אביב, שקטע את פתיחת העונה המושלמת של האדומים לאחר שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות.

לצד האכזבה, נרשם גם לא מעט כעס, כאשר סולימאן בריימו ירד לחדר ההלבשה תוך דין ודברים עם שחקן מכבי תל אביב, קווינסי אייסי, שנותר מחוץ לסגל הצהובים. בהמשך, הדיון בין השניים התלהט והגיע לצעקות, קללות ודחיפות, כאשר שחקני שתי הקבוצות הפרידו והכניסו את בריימו ואייסי לחדרי ההלבשה של האדומים והצהובים בהתאמה, על מנת להרגיע את הרוחות.

נצחון צהוב במשחק העונה!

מבחינת החבורה האדומה של עודד קטש המשחק התחלק לשניים. שני רבעים ראשונים טובים בהם הקבוצה מהבירה היא זו שהכתיבה את הקצב ושלטה ברוב שלבי המשחק ומחצית שנייה קטסטרופלית, כולל רבע שלישי מזעזע בו מכבי קלעה לא פחות מ-34 נקודות, לעומת 18 של ירושלים, והשתלטה באופן בלעדי על המתרחש מתחת לסלים, בהתקפה ובהגנה.

הנתון המדאיג ביותר מבחינת הירושלמים הגיע דווקא מהשחקנים הישראלים, כאשר תמיר בלאט קלע 3 נקודות בלבד, בעוד נמרוד לוי, עידן זלמנסון ובר טימור לא סיפקו נקודות. בסך הכל, התרומה של הישראלים למשחק של ירושלים ב-60 דקות משותפות הייתה 3 נקודות, תשעה אסיסטים, שמונה ריבאונדים וחטיפה אחת. 

בנוסף, נתון אחר שצריך להדאיג את קטש, נובע מהחולשה שהציגו שחקני הקבוצה בסגירה לריבאונד, מה שבא לידי ביטוי בכך שהצהובים רשמו 44 ריבאונדים, בעוד השחקנים באדום סיפקו 26 בלב. אגב, בירושלים ישקלו לרשום את הסנטר הליטאי מינדאוגאס קופשאס גם לליגה, על מנת לשלבו במשחקים בהם הקבוצה תזדקק לסייז אותו הוא, על כל 2.16 המטרים שלו, יכול לספק במאבקים על הכדורים החוזרים.

מינדאוגאס קופשאס (אורן בן חקון)מינדאוגאס קופשאס (אורן בן חקון)

לצד האכזבה הגדולה מהתפוקה הדלה של השחקנים הישראלים למשחק, נקודת האור היחידה הייתה יכולתו האדירה של ג׳ייקובן בראון, שלמרות ההפסד המשיך בפתיחת העונה הנפלאה שלו עם 27 נקודות, כולל 6 מ-6 לשלוש, בנוסף לארבעה ריבאונדים, שלושה אסיסטים ושתי חטיפות. עם זאת, בעוד הגנת מכבי תל אביב התקשתה להתמודד עם בראון, ההגנה הירושלמית לא הצליחה להתמודד עם סקוטי ווילבקין, שחגג עם 26 נקודות (6 מ-7 לשלוש) וחמישה אסיסטים.

בראון, שהצטיין במשחק, התייחס בסיום להפסד: ״אנחנו מתקדמים וממשיכים הלאה. היכולת שלי? אני מנסה להיות שם בשביל הקבוצה שלי, בכל הזדמנות שיש לי על המגרש אני מנסה לגרום לכך שהנוכחות שלי תהיה מורגשת. ניסיתי לעשות את הטוב ביותר שלי כדי שנשיג את הניצחון, אבל עכשיו אני חושב רק על רביעי. אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו, לשחק ביחד, אחד בשביל השני ולתת את הכל על הפרקט וכל השאר יסתדר כבר מעצמו״. 

הרבע השלישי: ״הם לקחו זריקות קשות, סקוטי ווילבקין קלע ארבע שלשות אם אני זוכר נכון. אם לא היינו נותנים לו את ההזדמנויות האלה אולי היה משחק אחר, אבל הם לקחו את הזריקות וקלעו וצריך לתת להם את הקרדיט על זה, אי אפשר לקחת את זה מהם ועכשיו נמשיך הלאה ונראה מה יקרה בהמשך העונה. התקרית בסיום? אני לא יודע מה קרה, עדיין לא ירדתי לחדרי ההלבשה כשהכל קרה״.

ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון (אורן בן חקון)ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון (אורן בן חקון)

גארד הקבוצה, ג׳יימס פלדין, שסיפק 18 נקודות, התייחס בסיום להפסד ואמר: ״הם הרגו אותו בריבאונדים, היו להם 44 ולנו רק 26, זה הבדל גדול מדי ואנחנו חייבים לשפר את זה. זה רק משחק אחד, אבל אנחנו לא יכולים לתת לאף קבוצה לקחת מולנו כל כך הרבה ריבאונדים״. 

הקריסה ברבע השלישי המזעזע: ״סקוטי ווילבקין היה חם והרג את המומנטום והביטחון שלנו, אסור לנו לתת לזה לקרות. אנחנו קבוצה טובה ומנוסה ואסור לנו שיקרה דבר כזה, אבל זה רק משחק אחד ואמרתי לבחורים שאסור לנו לתת למשחק הזה להשפיע על העונה שלנו, זה רק משחק אחד ואנחנו חייבים להתקדם כי יש משחק גדול לפנינו ברביעי מול ראסטה וכטה בליגת האלופות״.

סקוטי ווילבקין (רדאד ג'בארה)סקוטי ווילבקין (רדאד ג'בארה)

הסיבות להפסד ולנחיתות המשמעותית בריבאונדים: ״אין ספק שהריבאונדים הפסידו לנו את המשחק. אני לא יודע למה זה קרה, המאמן יצטרך להסביר לנו מה לעשות אחרת. אני לא מבין מה גרם לזה שהם היו כל כך חזקים בריבאונד ההתקפה, אנחנו צריכים פשוט לשחק חזק וטוב יותר. מינדאוגאס קופשאס היה עוזר לנו בזה? מי יודע? זו החלטה של המאמן לא לשחק איתו ואי אפשר לדעת מה היה קורה אם הוא היה משחק״.

הסנטר עידן זלמנסון סיפר בסיום: ״אני חושב שלא נכנסנו טוב למשחק, הם עשו כמה ריצות, אחת ממש גדולה ואני חושב שלא הגבנו טוב, אבל זה קורה וזה חלק ממשחק ונשתפר במשחק הבא. ברבע השלישי הם עשו כמה זריקות קשות ואני חושב שלא הגבנו נכון, היינו צריכים להעלות טיפה אגרסיביות, אבל אלה דברים שקורים. לא שיחקנו טוב הפעם, אבל נלמד מזה למשחק הבא, זה בטוח. יש כאן חברה מעולים ואני בטוח שלא תהיה בעיה להרים את עצמנו לקראת יום רביעי, נעשה שני אימונים טובים ונגיע מוכנים למשחק מול ראסטה וכטה״.

עידן זלמנסון (איציק בלניצקי)עידן זלמנסון (איציק בלניצקי)

התקרית בין בריימו לאייסי בסיום: ״אני מניח שסיננו שם כמה מילים והעניין קצת התחמם, אבל זה לא משהו רציני ומתקדמים הלאה״.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */