יום שלישי, 21.05.2024 שעה 00:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

"בהרבה משחקים הרגשתי שהשחקנים נשברים"

שחר הירש על ניצחון הבכורה של הפועל ת"א במסע"ת לקראת הפועל חיפה: "האמנו עד השריקה האחרונה". ניסו אביטן: "חיכינו יותר מדי, זה ישב והעיק עלינו"

|
שחר הירש (שחר גרוס)
שחר הירש (שחר גרוס)

הפועל תל אביב שחררה הרבה לחץ ביום שבת האחרון, אחרי שהשיגה את ניצחון הבכורה שלה העונה אחרי 11 משחקים ללא ניצחון ובשבת, מול הפועל חיפה באצטדיון סמי עופר, היא תנצח לחבר ניצחון שני ברציפות. לקראת המשחק, ניסו אביטן דיבר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים.

"חיכינו המון לניצחון הזה, אפילו יותר מדי, אבל כמו בכל קבוצת כדורגל בשבוע שאחרי ניצחון הדברים נראים יותר טוב, הולכים יותר קל, נקווה עכשיו שנצליח לייצר רצף חיובי מבחינתנו", אמר המאמן. "דרך חדשה? מוקדם להגיד. אנחנו כולנו מבינים באיזה עולם אנחנו חיים שהתוצאות מאוד חשובות. אני שמח שהצלחנו סוף סוף לשחרר קצת קיטור מהצד שלנו. לא שום דבר לא יכול לבטל את הניצחון שלנו. כמו שהיינו ברצף שלילי אנחנו רוצים רצף חיובי. אנחנו מתכוננים טוב, יודעים שיש לנו יריבה טובה, במשחק חוץ לא פשוט, אבל אנחנו רוצים להמשיך ולעשות רצף חיובי".

אביטן: נקווה לייצר רצף חיובי

הירידה ביכולת למרות הניצחון: "לא תמיד אפשר להסביר את כל הדברים. היו משחקים גם ששיחקנו טוב וירדנו מאוכזבים מבחינת התוצאה. ראיתם עליי ועל השחקנים את ההתפרצות של השמחה והשתחרר משהו שישב והעיק עלינו. נקווה לקחת את המומנטום ולמנף אותו קדימה".

הפציעה של עמנואל בואטנג והאפשרות ששי אליאס יחזור מההשאלה בנס ציונה: "ראשית נאחל החלמה מהירה למנו. הוא שחקן משמעותי אצלנו, אמנם צעיר אבל משמעותי. ההערכה הראשונית היא שהוא יוכל לחזור במהלך חודש דצמבר, אבל אנחנו אחרי ניתוח, הוא יתחיל שיקום ונראה שאין דברים מיוחדים ושזה עובר כמו שאנחנו מצפים, מקווה שיחזור כמה שיותר מהר. זה תמיד מאכזב כששחקן נפצע באמצע העונה, אבל זאת הזדמנות לשחקנים אחרים להראות את היכולות שלהם. ניר לקס הוא אחד השחקנים המובילים שלנו והקפטן, מבחינת החיסרון אנחנו נתגבר על זה. לגבי אליאס, עוד מוקדם לדבר על חלון ההעברות בינואר". 

העונש של דמבה קמארה: "ראיתי את ההיעדרות שלו מהאימון בחומרה, הוא הסביר את הצד שלו. היה איזשהו עיכוב בטיסה חזרה של הנבחרת שלו (גינאה), גורמים בנבחרת אישרו את זה. מבחינתנו אנחנו כעסנו על הדרך והתקשורת שלו מולנו. הוא נענש באופן יחסי, זאת עבירת משמעת ראשונה שלו, נקווה שגם תהיה האחרונה".

דמבה קמארה (מרטין גוטדאמק)דמבה קמארה (מרטין גוטדאמק)

שיתוף הפעולה הטוב בין עומר דמארי לשחר הירש מול הפועל כפר סבא: "עוד מוקדם לדבר על ההרכב. החמאתי לעומר, החמאתי לשחר, הם נכנסו ועשו בדיוק את מה שאנחנו מצפים. לאורך כל התקופה אמרתי שיש לנו שלושה חלוצים טובים בסגל, יש מאבק צמוד ויש לי התלבטויות לגבי ההרכב".

"לא הייתי קורא לזה בישול, אבל אם הסטטיסטיקה מחמיאה לי אז בסדר גמור", אמר הירש על המאזן שלו בחצי השעה שנכנס כמחליף מול כפר סבא ועזר להפוך את התוצאה בדרך לניצחון. "התסריט הכי טוב לשחקן התקפה על הספסל זה להיכנס כשהקבוצה בפיגור, לכבוש ולנצח את המשחק. יותר טוב מזה אין. כל דקה על המגרש אני צריך להוכיח שמגיע לי לשחק והיה לי כיף לחזור אחרי תקופה לא קצרה שלא שיחקתי בכלל. אני מקווה להמשיך לשחק.

רז שלמה ועומר דמארי חוגגים שחר הירש (שחר גרוס)רז שלמה ועומר דמארי חוגגים שחר הירש (שחר גרוס)

"כשהייתי צעיר היה לי קצת יותר קשה לשבת בחוץ. הייתי מגיב לא טוב וזה היה פוגע בי בסופו של דבר. בשנים האחרונות עשיתי תהליך התבגרות עם עצמי והבנתי שבסופו של דבר לבוא ולעשות פרצופים וכל מני דברים כאלה לא יעזור ואני מנסה להוכיח שאני שווה. היו לי גם משחקים לא טובים, אין מה לעשות. זה ספורט קבוצתי, לא קל להיות טוב, הקבוצה עצמה לא תמיד נראתה טוב. אני עושה הכל בשביל זה, אבל לא תמיד זה הולך".

הלחץ שהשתחרר: "אני תמיד אומר את זה, בהפועל ת"א תמיד יש לחץ, גם אחרי 10 ניצחונות, כי תמיד יש פה שאיפות ומטרות. זה אף פעם לא ייגמר. תמיד נשאף יותר גבוה ממה שאנחנו משיגים. אבל כן האווירה היא יותר טובה והרבה יותר קל לתקן טעויות אחרי ניצחון".

השינוי שהוביל לניצחון הבכורה: "דווקא נגד כפר סבא שיחקנו טיפה פחות טוב מאשר במשחקים האחרונים, אבל מה שהרגשתי, עלינו השחקנים, ששידרנו תמיד שאפשר לנצח. גם כשהיינו בפיגור וגם ב-1:1. יכולנו להגיד שבסדר, השוונו ולהניע את הכדור עד לסיום המשחק, אבל הרגשנו שיכולים לנצח את המשחק הזה למרות שהוא כמעט נגמר. הרגשתי על כל השחקנים שאנחנו מאמינים. היו הרבה משחקים שהרגשתי שהרוח המנטלית שלנו יורדת ושחקנים נשברים. הפעם הרגשתי שאנחנו יכולים לנצח עד השריקה האחרונה.

"עכשיו יש לנו הרבה בטחון אחרי ניצחון, לחלוץ יותר קל, אבל לכדורגלן לוקח זמן לבנות בטחון וזה יכול לרדת מהר מאוד. כדורגל זה משחק פשוט, אבל עם המון עניינים בתוכו וצריך להיות מאוד חזק מנטלית, זה מאוד חשוב".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */