יום ראשון, 05.05.2024 שעה 02:13

ברזל: הרצוג לא נכשל, יש לו טביעת יד בנבחרת

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם יו"ר מערך ההסברה בהתאחדות: "העבודה של רוטנשטיינר תימדד לאורך זמן". התוכנית משודרת גם ב- 101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

והערב בתוכנית נעסוק בהחלטת הוועדה המקצועית לגבי אנדי הרצוג שנדחתה בחודש וכמו כן, בניצחון של מכבי ת”א על אשדוד וב-1:1 המאכזב של מכבי חיפה מול בני יהודה, נעסוק בטעויות השיפוט במשחק בין הפועל חיפה להפועל רעננה ונתכונן למשחקי המחזור השלישי של שלב הבתים בליגת האלופות. 

שלומי ברזל: “לדעתי הרצוג לא נכשל, העבודה של רוטנשטיינר תימדד לאורך זמן”

שוחחנו עם יו”ר מערך ההסברה בהתאחדות לכדורגל על דחיית ההחלטה של הוועדה המקצועית לגבי אנדי הרצוג, על מינויו האפשרי של אורן חסון לתפקיד יו”ר ההתאחדות לכדורגל ועל הישגיו של ווילי רוטנטשיינר כמנהל המקצועי של נבחרת ישראל.

ערב טוב יו”ר מערך ההסברה בהתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל
“ערב טוב אופירה וברקו”.

למה צריך להשאיר את אנדי הרצוג בתפקיד מאמן נבחרת ישראל אם הוא לא מעוניין?
“הייתי בישיבה של הוועדה, היא הייתה דומה למה שאתם מדברים עליו כרגע, אהבו את החלק ההתקפי והעובדה שהיא יוזמת יותר ושאלו אותו יותר מפעם אחת בהמון ורסיות למה לא מצליחים למצוא פתרונות הגנתיים לבעיית הספיגה, והוא אמר שאין לנו מספיק שחקנים איכותיים, וזו לא בעיה מנטלית”.

שלומי ברזל (שחר גרוס)שלומי ברזל (שחר גרוס)

האם אנדי הרצוג נכשל?
”לדעתי הוא לא נכשל. יש טביעת יד שלו בנבחרת, למרות שבמבחן התוצאה לא הגענו לאן שרצינו. צריך להתרחש משהו לא צפוי כדי שהרומן בין אנדי הרצוג לנבחרת לא ימשיך”.

האם אורן חסון ימונה לתפקיד יו”ר ההתאחדות לכדורגל?
“אמורה להיות ישיבה הנהלה ב-30 באוקטובר והוא אמור להתמנות בקרוב”.

מה דעתך על ההישגים של ווילי רוטנשטיינר?
“העבודה של ווילי תימדד לאורך זמן. אחד האנשים החרוצים ביותר שיש בכדורגל הישראלי, רואים אותו מספיק במגרשים. ווילי אמר שהוא יכול במקום אחד והוא בחר להיות רק עם הנבחרת הבוגרת”. 

שטרן חלובה מאושר מהמינוי של אורן חסון?
“שטרן שמח על המינוי של אורן חסון”.

שלומי ברזל (איציק בלניצקי)שלומי ברזל (איציק בלניצקי)

אלישע לוי: “לראות את מכבי חיפה זה מעניין, נבנתה שם קבוצה מאוד טובה בניגוד לשנים האחרונות”

דיברנו עם המאמן הישראלי הוותיק על האפשרות שיחזור לאמן בליגת העל וניתחנו איתו את היכולת של מכבי חיפה ובני יהודה ב-1:1 ביניהן במחזור האחרון.

ערב טוב אלישע לוי
”ערב טוב ושלום לכם”.

אתה לא מרגיש שאתה נכחד בכדורגל הישראלי?
”ממש לא. מאחורי הקלעים יש לי הצעות, אחרי שבעה חודשים אני מאוד מתגעגע, אבל יש לי המון סבלנות לקבל את ההצעה הנכונה והמתאימה”.

מה דעתך על מרקו בלבול ומכבי חיפה העונה?
”כל מאמן עושה טעות בשלב כזה או אחר, השנה בניגוד לשנים קודמות נבנתה קבוצה מאוד טובה במכבי חיפה. יש שחקני התקפה מצוינים, צ’ירון שרי מצוין, היא קבוצה מאוזנת שמשחקת בסגנון שונה משאר הקבוצות, לראות את מכבי חיפה העונה זה מעניין. יש להם את הפוטנציאל ללכת קדימה עם 6-7 שחקנים בהתקפה אבל הם לא מנצלים את זה. הם צריכים ללחוץ על הדוושה ולנצל את הביתיות ולא להפקיר נקודות כמו נגד בני יהודה”.

מה אתה חושב על יוסי אבוקסיס כמאמן?
“אני חושב שיוסי מאמן מצוין. הוא משתמש נכון בכלים שלו, הוא לא נבהל מהמשחק בסמי עופר, יש הבדל בין להיות דומיננטי ולהניע כדור לבין להשתמש בכלים ולעמוד צפוף בהגנה. במשחקים הקלים יותר הוא צריך לשחק אחרת, בצורה יותר התקפית. היום צריך לזוז ממערך למערך בהתאם לכל משחק, צריך לדעת שכשאר אתה בונה סגל אתה צריך כלים לשחק בכל שיטה, בבית או בחוץ ולהיות מאוד מגוון וזה נדרש ברמות הגבוהות. כשאנשים באים לראות כדורגל, כולם אוהבים לראות משחק קדימה, אך מאמנים עושים התאמות וצריכים תוצאות, וכדי להשיג זאת צריך להיות עקבי, כי מאמנים בארץ הולכים הביתה אחרי 2-3 הפסדים”.

אלישע לוי (שחר גרוס)אלישע לוי (שחר גרוס)

אריק חיימוביץ’: “בעיה היא לא ה-VAR, אלא השופטים. אם צוות הוידאו קורא לך לבדוק את ההחלטה סימן שטעית, אם אתה מוותר על זה, זו בעיה”

שוחחנו עם השופט אריק חיימוביץ’ על טעויות ה-VAR במשחק בין הפועל רעננה והפועל חיפה ועל ההתנהלות של השופטים עם צוות הוידאו באופן שוטף.

ערב טוב השופט אריק חיימוביץ’
”ערב טוב אופירה ואייל”.

מה דעתך על השגיאות הרבות של ה-VAR?
“ה-VAR זה לא הבעיה, אלא השופטים. השופט ששרק מול אשר אלון שופט רק שנתיים או שלוש. מאז שהוא התחיל את דרכו בליגת העל קראו לו ארבע פעמים לבוא לבדוק את החלטתו מול ה-VAR והוא לא שינה פעם אחת את החלטתו. המשימה היא לא לסיים את המשחק בשלום אלא להיות דינמי, אם ה-VAR קורא לך זה סימן שטעית. השופטים צריכים לדעת לקבל את הטעות ולחזור בהם, אם הם לא חוזרים בהם זו בעיה”. 

מי לדעתך טעה בהחלטות במשחק של הפועל רעננה? 
“בפעם הראשונה השופט המרכזי טעה, ובפעם השנייה שופט ה-VAR לא קלט את זה. אנחנו מכירים את איגוד השופטים, התחרות היא גדולה, הוא היה צריך לקלוט את זה וזה לא קרה. יש תחרות בין השופטים וכל אחד רוצה להצליח ולפעמים לא רואים מה שצריך לראות בדיוק מה שהיה עם שופטי הרחבה”.

מי אשם יותר כשיש טעויות בהחלטות ה-VAR?
”צוות ה-VAR. יש להם את המוניטור והם קובעים. השיפוט היום הוא שיפוט מעבדתי, יושב מישהו מול המערכת עם מוניטור וטכנאי ומבקר את השופט במגרש. אין היום שער שלא נבדק מתחילת המהלך ועד סופו”.

יריב טפר: “טעויות ה-VAR במשחק של הפועל רעננה היו בטעות ולא במכוון, זה תהליך שלוקח זמן”

שוחחנו עם מנכ”ל איגוד השופטים על טעויות צוות ה-VAR במשחק בין הפועל חיפה להפועל רעננה, על אופן העבודה של צוות הוידאו וניתוח השגיאות לאחר משחקים.

ערב טוב מנכ”ל איגוד השופטים, יריב טפר
”ערב טוב ושלום לכם”.

האם כניסתה של מערכת ה-VAR שיפרה את טעויות השיפוט?
“בוודאות הוא שיפר כי מבחינה סטטיסטית יש פחות טעויות, יכול להיות שלאשר אלון יש תחושות משלו, אך אין ויכוח כי היו טעויות אתמול. ברוב המקרים הוא מבטל טעויות קריטיות ומה שקרה עם אשר אלון היה טעות ולא בכוונה”.

כיצד מנתחים טעויות ב-VAR?
“אריק לא השתלם בנושא ה-VAR אז הוא פחות מבין. יש לנו קופסה שחורה, אנחנו יודעים בדיוק מה נאמר בין שופטי ה-VAR לשופט הראשי. כאשר אנחנו מנתחים אירועים שנויים במחלוקת אנחנו שומעים מה נאמר בקשר בין השופט לצוות הוידאו. היה כשל של השופט המרכזי. צוות הוידאו לא היה החלטי בנוגע להחלטה הראשונה שלא נשרקה, ובמקרה השני הייתה טעות של שופטי ה-VAR. שמענו את ההתנהלות בקשר, היא לא הייתה טובה. אנחנו מפיקים לקחים וממשיכים הלאה”.

יריב טפר (נעם מורנו)יריב טפר (נעם מורנו)

מה לדעתך צריך לשנות?
“זה תהליך, זו עונה ראשונה שאנחנו משתמשים במערכת. אחד משני היעדים הכי משמעותיים שקבענו לשפר הוא נושא השיפוט. כשזה ישתפר ויהיה בצורה טובה ומהירה יותר, התחושה שלך כאוהד תהיה טובה ואתה תהיה מרוצה. אנחנו חייבים להשתפר בנושא המהירות בתהליך הזה. היעד השני הוא שרף ההחלטות יהיה אחיד. אינטריגות קיימות בכל משק תחרותי, וברגע שאנחנו נזהה משהו כזה שבא לידי ביטוי בהיבט המקצועי שופטים יסיימו את תפקידם באופן מיידי. אנחנו נאתר את השופטים שיהיו יעילים יותר ל-VAR שישמשו כשופטי וידאו. במדינות שמשתמשים ב-VAR כמה שנים ניתן לראות תהליך שיפור”.

מדוע לוקח המון זמן לקוון להניף את הדגל לנבדל?
“הוידאו בודק קווים שנמתחים על כל המגרש ולוקח זמן לוודא אם היה נבדל או לא. השופט לא יכול להיות בטוח כי הוא לא יכול לראות טוב יותר מהמצלמות”.

האם יש תכנית מגירה למקרה שהמטמעת ה-VAR תיכשל?
“אם אנחנו מודדים את שבעת המחזורים הראשונים, בשניים הראשונים היינו קטסטרופה לבין המחזורים האחרונים, למעט המשחק היחיד של הפועל רעננה, היו החלטות טובות ואני חושב שיש מגמת שיפור. זה לא נכשל, זה פשוט צריך להשתפר. הכדורגל מתפתח, אנחנו לא יכולים להישאר מאחור ולהשתפר בתהליך הזה, אנחנו חייבים לקחת בו חלק”.

יריב טפר (איתי כהן)יריב טפר (איתי כהן)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */