יום רביעי, 08.05.2024 שעה 18:30
ליגה ספרדית 23-24
8722-7434ריאל מדריד1
7442-7334ג'ירונה2
7343-7034ברצלונה3
6739-6334אתלטיקו מדריד4
6133-5534אתלטיק בילבאו5
5435-4834ריאל סוסיאדד6
4939-4133בטיס7
4738-3733ולנסיה8
4555-5433ויאריאל9
4347-4134חטאפה10
3949-3733אוססונה11
3838-3133אלאבס12
3846-4233סביליה13
3743-3034לאס פלמאס14
3442-2733ראיו וייקאנו15
3240-2734מיורקה16
3150-3733סלטה ויגו17
2649-2334קאדיס18
2161-3633גרנאדה19
1467-3233אלמריה20
לוח משחקים
  • אלאבס
  • שישי, 10/05, 22:00
  • ג'ירונה
  • מיורקה
  • שבת, 11/05, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ויאריאל
  • שבת, 11/05, 17:15
  • סביליה
  • גרנאדה
  • שבת, 11/05, 19:30
  • ריאל מדריד
  • אתלטיק בילבאו
  • שבת, 11/05, 22:00
  • אוססונה
  • קאדיס
  • ראשון, 12/05, 15:00
  • חטאפה
  • אתלטיקו מדריד
  • ראשון, 12/05, 17:15
  • סלטה ויגו
  • ולנסיה
  • ראשון, 12/05, 19:30
  • ראיו וייקאנו
  • בטיס
  • ראשון, 12/05, 22:00
  • אלמריה
  • ברצלונה
  • שני, 13/05, 22:00
  • ריאל סוסיאדד

מעריץ את מסי, שייך לריאל: על קובו ומחטף הענק

טעות ביזארית שגרמה לבארסה לפספס אותו והבטחה שקיבל מהבלאנקוס שינו ליפני את הקריירה. ב-22:00 (חי בערוץ ONE) הוא ינסה לקלקל ללבנים עם מיורקה

|
טאקה קובו (רויטרס)
טאקה קובו (רויטרס)

לא הרבה שחקנים יכולים להעיד על עצמם שיש להם עבר גם בברצלונה וגם בריאל מדריד, אבל טאקה קובו בן ה-18 הוא אחד מאותם בודדים שכן. הכישרון הצעיר, "מסי היפני" אם תרצו, הוא השינוי המרענן ביותר בסגל של העולה החדשה מיורקה בלה ליגה העונה, זאת לאחר שהצטרף אליה בהשאלה מהבלאנקוס בקיץ. בצעד די נדיר מבחינתה, הקבוצה מהבירה שלרוב חוסמת את האופציה לשחקנים שהיא משאילה לשחק מולה לא עשתה זאת הפעם, והקשר ההתקפי הנהדר הזה רוצה להוכיח לה הערב (שבת, 22:00) שהיא טעתה כשלא עשתה את זה, ובכלל, טעתה שלא השאירה אותו בקבוצה הראשונה. המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי yes ,HOT סלקום TV ופרטנר TV. 

הנער הצעיר כאמור אותר לראשונה על ידי ברצלונה, אצלה שיחק בין 2011 ל-2015 בקבוצות הנוער השונות, אבל נאלץ לעזוב בעקבות עונש קשה שהוטל על הקטאלונים באותה התקופה, בטענה שהחתימו שחקנים צעירים למחלקת הנוער של המועדון (לה מאסיה) באופן לא חוקי. קובו חזר מכורח הנסיבות לטוקיו ומהר מאוד מצא את עצמו בליגה היפנית הבכירה, אלא שחוסר תשומת לב של פאריס סן ז'רמן ובעיקר ברצלונה, שקיוותה להחתים אותו בחזרה אחרי סיום אותו העונש, גרמו לכך שהוא ימצא את עצמו בריאל מדריד.

הזאר רעב לעוד, ריאל יוצאת למיורקה בשבת

אתם בטח שואלים איך קורה מצב כזה, ומסתבר שמדובר בטעות ביזארית לחלוטין מצדן של אלופות צרפת וספרד. חוזהו של הכישרון הצעיר בטוקיו הסתיים בתחילת יוני 2019 והבלאנקוס שידעו על כך הצליחו להחתימו בחינם מתחת לאפה של האקסית, כיוון שלפי אתר Transfermarkt שבדיעבד מסתבר שטעה, ליפני היו עוד שישה חודשים בחוזה והבלאוגרנה חשבו שיש להם עוד זמן עד שיצטרכו לעשות את הפנייה לקבוצה ולשחקן. הלבנים הגיעו עם הצעה אטרקטיבית – חוזה לחמש שנים ומשכורת של 1.2 מיליון אירו לעונה (ביפן טוענים שזה 2 מיליון אירו לעונה), והמחטף בוצע בהצלחה.

מעבר לטעות הגדולה של האלופה שזכתה לביקורות רבות וקיבלה בתקשורת את השם "הטעות הכי קריטית של בארסה בשנים האחרונות", לפי מספר דיווחים בספרד קובו הסכים לחזור למועדון מקטאלוניה ואפילו לשחק בקבוצת המילואים שנמצאת בליגה השלישית, אם בעונה שלאחר מכן יקודם לקבוצה הראשונה. ברצלונה לא הייתה מוכנה להציע ליפני מקום בסגל הבוגר בעונה השנייה שלו במועדון, כשבריאל מדריד השחקן כן קיבל את ההבטחה הזאת וזה מה שהכריע. ואכן, את קדם העונה הנוכחית הוא בילה לא רק עם קבוצת המילואים של הבלאנקוס אליה היה מיועד בהתחלה, אלא עם הקבוצה הבוגרת, ואפילו שיחק והרשים.

טאקה קובו מחליף את פדריקו ואלוורדה במשחק ההכנה מול פנרבחצ'ה (רויטרס)טאקה קובו מחליף את פדריקו ואלוורדה במשחק ההכנה מול פנרבחצ'ה (רויטרס)

בריאל מאוד התרשמו מהרכש החדש, שהפגין טכניקה וכושר מצוינים, היה עם הרבה ביטחון ורוגע באימונים ואפילו השתלב היטב עם השחקנים מבחינה חברתית, בעיקר כי השפה לא היוותה מכשול זכר לתקופתו בקטאלוניה והזיכרון הטוב שלו (יש פערים בין ספרדית לקטאלנית, ובכל זאת). השחקן שקובו היה הכי קרוב אליו במחנה של הקבוצה מהבירה בארצות הברית הוא אדן הזאר, לו הוא אמר בראיון משותף של השניים במסגרת סיקור אחד האימונים כי הוא צפה בסרטוני וידאו של הביצועים של הבלגי לפני משחקיו בקופה אמריקה עם יפן.

למרות ההתאקלמות החיובית במועדון מבירת ספרד והעובדה שקיבל מהמאמן זינדין זידאן הזדמנויות לשחק כמחליף בשלושה משחקי הכנה, קובו ידע שהעונה הוא לא הולך לקבל יותר מדי דקות בבוגרים ובריאל חשבו על פתרון יצירתי שיועיל לשני הצדדים – השאלה לאחת מקבוצות לה ליגה שתאפשר לו להשתפשף על הבמה של הגדולים. ויאדוליד ומיורקה הביעו התעניינות והעולה החדשה אף הצליחה לשים עליו את היד לבסוף, בצעד שכמובן התברר כחכם מאוד. הוא אמנם צעיר (יליד 2001) אך השפעתו על האדומים הייתה מיידית, חרף העובדה שהוא לא מוגדר שם כשחקן הרכב.

טאקה קובו (La Liga)טאקה קובו (La Liga)

כבר בהופעת הבכורה הביתית שלו בלה ליגה (שיחק לפני כן 11 דקות מול ולנסיה בחוץ), הקשר שנכנס כמחליף בדקה ה-63 סחט פנדל בבית נגד אתלטיק בילבאו, אך לצערו חברו אבדון פראץ פספס מהנקודה. בהמשך אגב אריץ אדוריס החטיא גם הוא בעיטת עונשין והמשחק הסתיים ב-0:0. במשחק שלאחר מכן היפני כבר בישל כמחליף בהפסד 4:2 לחטאפה, ובצמד המשחקים הבאים הוא קיבל באופן מתבקש את הקרדיט מהמאמן ויסנטה מורנו והשלים 90 דקות. במשחק האחרון של הקבוצה לפני הפגרה המאמן שיתף את קובו רק כמחליף, בהחלטה שהתפרשה בספרד כמפתיעה עקב ההשפעה ההתקפית החיובית של השחקן.

עושה רושם שהבלאנקוס קבעו שלקובו יש גנים טובים, וכחודש בלבד אחרי שהחתימו אותו, הצליחו להחתים גם את אחיו בן ה-12, שישחק בקבוצה לבני גילו, בצעד שאמור גם לעזור לטאקה להתרגל לחיים בספרד עם פנים מוכרות של בן משפחה. אלג’י קובו הצעיר משחק אף הוא כקשר התקפי ועובר בימים אלו קורס בספרדית, שפה שאחיו הבכור כבר די מסתדר איתה.

טאקה קובו (La Liga)טאקה קובו (La Liga)

מי מכם שראה אותו ועקב אחריו בוודאי יסכים עם הקביעה שכשהוא מחזיק בכדור, יש הרגשה שמשהו בלתי צפוי עומד לקרות, ומאוד יכול להיות שקובו הוא ה’אס’ בשרוול שמיורקה צריכה נגד המוליכה הבלתי מנוצחת עד כה בליגה, שהראש שלה כרגע הוא בעיקר במפגשים בליגת האלופות ובמועד הקלאסיקו מול ברצלונה. חשוב לציין כי לפי ההערכות הסיכויים של היפני לפתוח בהרכב אינם גבוהים כיוון שהוא לא ערך אימונים מלאים עם הקבוצה אחרי ששב מפגרת הנבחרות המתישה בה שיחק חמש דקות בלבד וטס 22 אלף קילומטרים במהלכה, אבל הוא קרוב לוודאי יקבל הזדמנות ממאמנו בשלב מסוים במשחק להוכיח למועדון לו הוא שייך מה הוא שווה.

לקראת המשחק מול הלבנים, קובו סיפק כמה פנינים בראיון על ההתאקלמות שלו בספרד והתייחס בין היתר דווקא לאנסו פאטי וליאו מסי, במה שהראה שעדיין יש לו פינה חמה בלב לבארסה. בנוסף, דיבר על ההחלטה לחתום דווקא בבלאנקוס, וכמו כן חשף מול מי הכי היה רוצה לשחק ומי לדעתו השחקן הצעיר הטוב ביותר בעולם כרגע.

טאקה קובו עם הכדור (La Liga)טאקה קובו עם הכדור (La Liga)

דעתו על ליאו מסי: “מאז ומתמיד מסי היה האליל שלי. אני לא יודע בן כמה הוא עכשיו, אבל זה מדהים שהוא כובש כל כך הרבה. יש עיתונאים שמשווים אותי אליו עדיין וזה כבוד גדול שמזכירים באותה נשימה אותי עם כזה כדורגלן, אבל אני צריך לעשות עוד הרבה כדי להגיע לרמה שלו. לא הכרתי אותו, אבל כשהייתי בלה מאסיה ביקשתי ממנו חתימה פעם”.

הזיכרונות מאנסו פאטי: “שיחקנו יחד כצעירים, הייתי בעיקר מוסר לו והוא היה כובש. זה מצוין ששחקנים צעירים משחקים בקבוצה הראשונה, בין אם זה אנסו או קרלס אלנייה”.

אנסו פאטי (רויטרס)אנסו פאטי (רויטרס)

העונש של פיפ”א שאילץ אותו לחזור ליפן: “כילד בן 13 זה מאוד קשה, אתה רוצה לשחק כדורגל ופתאום בלי סיבה ומבלי לדעת למה מעיפים אותך מהמדינה. אם להודות באמת אני עדיין לא יודע למה זה קרה. אם ילד רוצה לשחק כדורגל במועדון טוב, אני לא רואה שום סיבה שלא הוא לא יוכל ושלא יאפשרו לו לעשות את זה”.

ההחלטה לחתום דווקא בריאל: “אהבתי את הפרויקט הספורטיבי ואת התוכנית המסודרת שהייתה לקבוצה עבורי בשנים הקרובות, המחשבות שלהם על העתיד שלי. ריאל מדריד מאוד רצתה אותי וזה מה ששכנע לבסוף”.

טאקה קובו (רויטרס)טאקה קובו (רויטרס)

השחקן שהוא הכי רוצה לשחק מולו ומי לדעתו הצעיר הטוב ביותר: “אני ארצה מאוד לשחק מול פוגבה ולדבר איתו, מעולם לא ראיתי אותו משחק ב’לייב’. הצעיר הטוב ביותר? אמבפה, ובפער”. 

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */