יום שישי, 26.04.2024 שעה 21:12
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1891-216923הפועל ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
64%1731-182022הפועל ירושלים
57%1829-190423הפועל חולון
52%1932-190923עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
27%1889-167922הפועל אילת
25%2138-196124הפועל גליל עליון
22%2044-188623הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 77 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • 102 - 63
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • 73 - 90
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • 83 - 76
  • הפועל חיפה
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 18:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל אילת
  • רביעי, 01/05, 18:45
  • הפועל חולון

הפיקה לקחים: ירושלים ממשיכה לכוון לתארים

מחזיקת גביע המדינה (וגביע ווינר) מצאה תשובות לחולשות בעונה שעברה ומוכנה לתת פייט בכל החזיתות. ONE עושה לכם סדר לקראת העונה החדשה של האדומים

|
תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, עודד קטש, טרנט לוקט וסולימאן בריימו (קרדיט: קרולינה אריכמן)
תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, עודד קטש, טרנט לוקט וסולימאן בריימו (קרדיט: קרולינה אריכמן)

עונת 2019/20 בליגת ווינר סל נמצאת ממש מעבר לפינה, ואחרי שגביע ווינר הגיע לסיומו וניתן היה להתרשם לראשונה מהבדלים של הקבוצות השונות, הגיע הזמן לנתח את הקיץ שעבר עליהן, מה עשו בעונה שעברה ומה הן צפויות לעשות בעונה הקרובה בליגה הבכירה.

לאחר שהשלימה עם העובדה שאין באפשרותה להגיע ליורוליג (מסיבות כאלה ואחרות), הפועל ירושלים סימנה לעצמה חלום חדש - להנחית את פיינל פור ליגת האלופות של פיב״א בבירה ואולי אף לזכות בגביע אירופי שני בתולדות המועדון אחרי הזכייה ההיסטורית בגביע יול״ב ב-2004. לשם כך, בקבוצה הפיקו את הלקחים מהעונה שעברה וחיזקו את הסגל בהתאם לתקוות להגשמת החלום האירופאי ולפי היכולת בקדם העונה והזכייה המרשימה בגביע ווינר, בבירה יכולים להיות מרוצים. 

83:84 לירושלים על מכבי בגמר גביע ווינר

האדומים של עודד קטש עברו ׳מתיחת פנים׳ מסוימת בקיץ האחרון עם הצערת הסגל הישראלי והנחתת זרים חדשים שיהדקו את ההגנה וישלימו את הפאזל לעומת מה שהיה חסר בעונה שעברה, ׳הגרוש ללירה׳ להפיכת הקבוצה הנהדרת מהעונה שעברה לשלמה יותר עם חיזוק נקודות התורפה, אגב, כל זאת לצד שמירת בסיס השחקנים של הקבוצה בעונה שעברה ו-ONE מנתח לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת העונה החדשה.

מה עשו שם ב-2018/19? האדומים מהבירה, בעונתם הראשונה בליגת האלופות, היו במרחק נגיעה מהנחתת הפיינל פור האירופי בירושלים, אך נעצרו בסופו של דבר ברבע הגמר על ידי טנריפה הספרדית וסיימו את דרכם בליגת האלופות אחרי 15 ניצחונות ושלושה הפסדים בלבד.

עודד קטש (חגי מיכאלי)עודד קטש (חגי מיכאלי)

גם בזירה המקומית ירושלים עשתה עבודה טובה כאשר זכתה בגביע המדינה בפעם החמישית בתולדותיה עם ניצחונות על גלבוע/גליל, הפועל חולון ו-67:82 קליל בגמר על מכבי ראשון לציון. בנוסף, החבורה של עודד קטש סיימה את העונה הסדירה במקום השני עם 24 ניצחונות לעומת תשעה הפסדים, כאשר בפלייאוף האדומים רשמו סוויפ קליל ברבע הגמר עם 0:3 בסדרה מול הפועל באר שבע.

כאשר התקוות והציפיות כבר הרקיעו שחקים ובבירה הריחו את הדאבל מתקרב, החבורה של קטש, שהגיעה כפייבוריטית לזכייה בפיינל פור בהיכל מנורה מבטחים, מעדה ברגע האמת עם 92:86 למכבי ראשון לציון בחצי הגמר וסיום שובר לב לעונה הנהדרת שעם קצת מזל וריכוז הייתה יכולה גם להיגמר עם שניים או אפילו שלושה תארים.

שחקני הפועל ירושלים מניפים את הגביע (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל ירושלים מניפים את הגביע (רדאד ג'בארה)

התקציב לעונה הקרובה: אייל חומסקי ושותפיו ממשיכים לכוון להצלחות ולתארים ועל כן, ממשיכים להעמיד לרשות הקבוצה את התקציב השני בגודלו בליגה אחרי היריבה המרה מכבי תל אביב. העונה התקציב של האדומים ינוע סביב 32 מיליון ש״ח, כאשר מדובר בירידה מינורית בלבד לעומת התקציב בעונה שעברה, שנע סביב 34 מיליון ש״ח.

אייל חומסקי (איציק בלניצקי)אייל חומסקי (איציק בלניצקי)

השינויים בסגל הקבוצה: במסגרת הפקת הלקחים מהסיום הצורם לעונה שעברה, במועדון שמרו על הבסיס של הסגל בעונה החולפת, כאשר ג׳יימס פלדין, ג׳ייקובן בראון, טיישון תומאס, תמיר בלאט ובר טימור, שלאחר עונה לא פשוטה וקיץ רווי בסימני שאלה, קודם לתפקיד הקפטן בעונתו השישית באדום. 

ג'יימס פלדין. ימשיך להנהיג (חגי מיכאלי)ג'יימס פלדין. ימשיך להנהיג (חגי מיכאלי)

במקביל, לצד השארתם של טימור, שכבר מזמן הפך לסמל של הירושלמים ושל בלאט, שניצב בפני עונת מבחן ועל פי היכולת בגביע ווינר, נמצא בדרך הנכונה, בירושלים החליטו להצעיר את הסגל הישראלי. ליאור אליהו, יוגב אוחיון, אלכס צ׳וברביץ׳, תומר לוינסון הצעיר וגם האזרח הטרי, אמארה סטודמאייר, כולם כבר לא בירושלים (אם כי לגבי האחרון קיימים עדיין סימני שאלה ולא מן הנמנע שיספק הפתעות בהמשך), כאשר את מקומם בסגל הישראלי תפסו נמרוד לוי, עידן זלמנסון, דניאל רוזנבאום ודביר רינגוולד.

אמארה סטודמאייר. כבר לא בקבוצה, לפחות נכון לעכשיו (אחמד מוררה)אמארה סטודמאייר. כבר לא בקבוצה, לפחות נכון לעכשיו (אחמד מוררה)

בתוך כך, בגזרת הזרים האדומים סיימו את ההתקשרות עם ג׳וש אוונס שהוחלף בסולימאן בריימו הנהדר מהפועל אילת, כריס ג׳ונסון ודשון באטלר, שלא הצליחו לספק את הסחורה, פינו את הבמה לטרנט לוקט שמוסיף המון קשיחות ונחישות לסגל וממלא את אחד הדברים הבולטים שהיו חסרים בעונה שעברה בעמדה 3, בייחוד בפן ההגנתי. 

ג'וש אוונס. הוחלף בבריימו (אורן בן חקון)ג'וש אוונס. הוחלף בבריימו (אורן בן חקון)

אפרופו הפקת לקחים וחיזוק נקודות תורפה, הסנטר הליטאי מינדאוגאס קופשאס (2.17 מטר), שלרוב לא צפוי להיכלל בסגל לליגה, יוסיף לאדומים, במסגרת האירופית בעיקר, את ה׳סייז׳ שהיה חסר להם בצבע בעונה שעברה. בנוסף, גם מלקולם גריפין, שהגיע לקראת סיום העונה מא.א.ק אתונה לא המשיך בבירה, בעוד אייזיאה קאזינס הצטרף כשחקן משלים שיוכל לסייע בחלוקת העומס וכמו כן, גם בזירה האירופית.

מינדאוגאס קופשאס, יוסיף את הסייז שהיה חסר בצבע (רדאד ג'בארה)מינדאוגאס קופשאס, יוסיף את הסייז שהיה חסר בצבע (רדאד ג'בארה)

בגזרת הצוות המקצועי, מאמן הקבוצה בעונה וחצי האחרונות, עודד קטש, ממשיך בקבוצה בתקווה לזכות באליפות שנייה כמאמן לאחר הזכייה שלו בצלחת האליפות עם גלבוע/גליל בעונת 2009/10. תחת קטש ימשיכו לעבוד גם העונה עוזר המאמן יונתן אלון ומאמן הכושר רוברטו איזי, כאשר את מקומו של עוזר המאמן השני, ראיין פאנון, תפס ליאם פלין האוסטרלי.

שחקני הפועל ירושלים מניפים את גביע ווינר. המטרה: עוד תארים (איציק בלניצקי)שחקני הפועל ירושלים מניפים את גביע ווינר. המטרה: עוד תארים (איציק בלניצקי)

הזירה האירופית: המטרה העיקרית של האדומים מהבירה. לאחר שאספו את השברים והחליטו לוותר על חלום היורוליג הבלתי ניתן להשגה (לא בהכרח מסיבות מקצועיות), האדומים מהבירה סימנו את היעד שלהם ולאחר שבעונת הבכורה שלהם נעצרו בשלב רבע הגמר, העונה הירושלמים, למודי ניסיון מהעונה שעברה, ינסו פעם נוספת להנחית את הפיינל פור בישראל.

כאמור, הפועל ירושלים הפנימה את מה שכל כך היה חסר לה ברגע האמת בליגת האלופות והוסיפה ׳סייז׳ בצבע על מנת להתמודד עם הגובה והעוצמה של הסנטרים המשחקים בשורות שאר הטוענות לכתר, כאשר מינדאוגאס קופשאס וסולימאן בריימו צפויים לסייע לטיישון תומאס במשימה, כאשר גם עידן זלמנסון, נמרוד לוי והקשיחות חסרת הפשרות של טרנט לוקט יוכלו לסייע בנושא.

נמרוד לוי (אורן בן חקון)נמרוד לוי (אורן בן חקון)

בדרך לשמינית הגמר ולמטרתם להנחית את הפיינל פור בהיכל פיס ארנה, הירושלמים, שעלו בעונה שעברה מהמקום השני בבית 3, יצטרכו לסיים בין ארבעת המקומות הראשונים בבית 2 שכולל את א.א.ק אתונה, אלופת 2017/18, עליה גברה הפועל ירושלים ביוון 75:79 במחזור הפתיחה ולה נכנעו 83:70 בארנה בעונה שעברה וכמו כן, יריבה מוכרת נוספת היא מחזיקת הגביע הבלגי אנטוורפן, שהגיעה לחצי הגמר בעונה שעברה. הירושלמים נכנעו 101:89 בבלגיה, אך פיצו עם 72:92 נהדר בארנה.

בנוסף, לצד היריבות המוכרות מהעונה החולפת, עודד קטש ושחקניו יתמודדו גם עם אלופת פולין אנוויל ולוצלאבק, בנדירמה הטורקית, פו אורטז הצרפתית, רסטה וכטל הגרמנית, שנערכת לעונת הבכורה שלה במסגרת אירופית וסאן פבלו בורגוס הספרדית.

עידן זלמנסון ותמיר בלאט חוגגים (שחר גרוס)עידן זלמנסון ותמיר בלאט חוגגים (שחר גרוס)

למי שווה לשים לב?

טרנט לוקט - הסמול פורוורד בן ה-28 הגיע הקיץ לישראל על מנת לספק לירושלים את מה שדשון באטלר לא הצליח לתת ואת מה שכריס ג׳ונסון, בייחוד בגלל ריבוי הפציעות, לא היה מסוגל לתת. אקס בראונשווייג הגרמנית, טרנטו האיטלקית וסביליה הספרדית (כיום ריאל בטיס), מגיע אחרי שנתיים באו עקב קאזאן הרוסית ומסתמן כאחד משחקני ההגנה הטובים שנחתו בארץ, השערות שהתחזקו בעקבות היכולת הנהדרת שהציג בדרך לזכייה בגביע ווינר.

טרנט לוקט. החתיכה החסרה בפאזל? (אורן בן חקון)טרנט לוקט. החתיכה החסרה בפאזל? (אורן בן חקון)

סולימאן בריימו - אחרי עונת הבכורה הנהדרת בישראל בשורות הפועל אילת, הפאוור פורווד/סנטר, שזכה בתואר השחקן השישי בעונה שעברה, יוסיף לאדומים מהבירה קצת ממה שהיה חסר בעונה שעברה, קצת מנהיגות, חוצפה ו׳רוע׳. את האותות הראשונים לבשורה שהניגרי/אמריקאי שיחגוג בקרוב 30 מביא לבירה ניתן היה לראות כבר בזכייה בגביע ווינר, לאחר שנטל את המושכות וההנהגה בעקבות פציעתו של טיישון תומאס ואף קטף את תואר ה-MVP.

סולימאן בריימו. יוסיף 'רוע' (איציק בלניצקי)סולימאן בריימו. יוסיף 'רוע' (איציק בלניצקי)

ג׳יימס פלדין - הווינר הגדול של הפועל ירושלים והמנוע של הקבוצה בעונה שעברה ממשיך להוביל את האדומים גם העונה. אחרי זכייה בגביע המדינה וכמו כן, גם בגביע ווינר, השוטינג גארד בן ה-31 רע לעוד ועוד תארים ורוצה להשכיח את שיברון הלב של העונה שעברה. פלדין, שהציג יכולת נהדרת בגמר גביע ווינר, ימשיך להוביל את הקו האחורי ויהיה המוציא לפועל העיקרי של עודד קטש והאיש ללכת אליו במאני טיים.

ג'יימס פלדין. 'גו טו גאי' בהגדרה (אורן בן חקון)ג'יימס פלדין. 'גו טו גאי' בהגדרה (אורן בן חקון)

תמיר בלאט - עונה לאחר שהגיע בקול תרועה רמה מהפועל חולון, הרכז בן ה-22, ששיפר בעונה החולפת את השורה הסטטיסטית שלו לעומת המספרים שהציג בחולוניה, נמצא במעין עונת מבחן מבחינתו, כאשר במועדון האדום מהבירה מצפים ממנו לקחת יותר אחריות, לשחק באופן בוגר יותר ולהוביל את הקבוצה ואת הקו האחורי בצוותא עם ג׳יימס פלדין וג׳ייקובן בראון. עד כה, על פי היכולת שהציג בגביע ווינר, נראה כי בלאט הפנים את הדגשים של עודד קטש והחל ליישם אותם, כאשר התוצאות בהתאם.

תמיר בלאט. הציפיות גבוהות (חגי מיכאלי)תמיר בלאט. הציפיות גבוהות (חגי מיכאלי)

ציפיות לעונה הקרובה: אמנם זה היה ברור לאנשי המועדון עוד קודם לכן, אך הזכייה בגביע ווינר רק פתחה את התיאבון להפועל ירושלים, שתנסה גם העונה להיאבק על כל התארים: לשמור על גביע המדינה, לשוב לגמר הפלייאוף אחרי היעדרות בת שתי עונות ולהנחית בבירה צלחת אליפות שלישית בשש העונות האחרונות וכמו כן, שלישית בתולדות המועדון.

שחקני הפועל ירושלים מניפים את גביע ווינר (איציק בלניצקי)שחקני הפועל ירושלים מניפים את גביע ווינר (איציק בלניצקי)

בנוסף, כאמור, בירושלים מכוונים להגעה לחצי גמר ליגת האלופות, שתנחית את הפיינל פור האירופי בפיס ארנה. בבירה הפיקו את כל הלקחים מהטעויות והחסרונות של הקבוצה בעונה החולפת, התחזקו במקומות הנדרשים וידברו חזק, גם העונה, בכל הגזרות. האם זה יספיק על מנת לעשות את הצעד הנוסף בדרך לזכייה בתארים והאם ירושלים תצליח להיאבק עם מכבי תל אביב על תואר האליפות? ימים יגידו ובעיקר בריאות השחקנים, כל עוד האדומים יגיעו לשלבי ההכרעה ללא פציעות ובכושר טוב, אין סיבה שלא ייאבקו על התארים וישדרגו את ההישגים מהעונה שעברה.

הפועל ירושלים מודל 2019/20 (אורן בן חקון)הפועל ירושלים מודל 2019/20 (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */