יום חמישי, 16.05.2024 שעה 17:33

רן ארנון נפל מגובה ונפצע בצוואר: יצאתי מזה בנס

התעמלות מכשירים: אלוף ישראל בטבעות נפל מהמכשיר בתחרות בפאריס בשבוע שעבר ונפגע בחוליות. “הרופאים בדקו אם אני חי או משותק. יצאתי מזה בנס”

|
רן ארנון (מערכת ONE)
רן ארנון (מערכת ONE)

פציעה מבהילה לאחד מהספורטאים המובילים בענף התעמלות המכשירים בישראל. רן ארנון, אלוף הארץ בתרגיל הטבעות, נפצע בשבוע שעבר בתחרות גביע האתגר בפאריס, אושפז בבית חולים מקומי והובא לארץ בטיסה מיוחדת עם ליווי של פאראמדיק ישראלי - לאחר שנחת מגובה רב ונפגע בחוליית עמוד השדרה בצוואר. אחרי שהתאושש, הסיפור נחשף לראשונה. 

“הייתי בתרגיל הטבעות”, שיחזר ארנון, “בירידה לסיום התרגיל בשיא התנופה התנתקו לי שתי הידיים, איבדתי שליטה בגוף, מהתנופה עשיתי שתי סלטות עד שהראש פגש את הרצפה. נפגעתי בחוליות הצוואר ויש לי רצועה קרועה בצוואר”.

ארנון בן ה-21 מפרדס חנה לא שב לאולם מאז. הוא טופל מהרגע הראשון על ידי הפיזיותרפיסט של הנבחרת, אדם בדיר, הוחזר לארץ בהליך מורכב והוא צפוי לעבור בקרוב MRI בצוואר לצד סדרת בדיקות מקיפה. “כרגע אני עם מתקן שמחזיק לי את הראש. עוד לא ברור אם אצטרך ניתוח או לא, זה תלוי באם הבדיקות ימצאו שהחוליות זזות או לא. אם הן זזות, כנראה שאצטרך לעבור את הניתוח”, סיפר המתעמל ל-ONE.

רן ארנון (מערכת ONE)רן ארנון (מערכת ONE)

בעברו, רן ארנון העפיל לגמרים בתחרויות מהסבב העולמי אך הוא עדיין בשלב הפריצה. “מבחינתי, אני רוצה לחזור לתחרויות אבל זה לא ממש תלוי בי. לרוב לא נפצעים בצורה כזאת. עפתי מגובה של 2.5 מטר עם מומנט של תנופה וסיבוב, דווקא בתקופה טובה שבה הגעתי לשיא שלי”, הוסיף.

עתידו של ארנון עדיין לא ברור. “כשהייתי באשפוז בצרפת, ראו שהמצב יחסית יציב והעבירו אותי לטיסה בביזנס בליווי של פאראמדיק מהארץ לאורך כל הטיסה. כל הרופאים אומרים שיצאתי מזה בנס, כי במקרים דומים יכלו להיות תוצאות גרועות יותר כמו שיתוק או מוות. כשהגעתי לארץ, דבר ראשון שאלו אותי אם אני חי, ואם אני חי אז איפה יש לי שיתוק. בדרך כלל בפגיעות של חוליות C1 עד C5 נגרם נזק רציני יותר, ואני נפגעתי למזלי בחוליות C6 ו-C7. היה לי מזל. אם הרופאים יאפשרו לי לחזור והגוף יאפשר לי לחזור, אני חוזר להתעמלות. כשיהיו אישורים, אני מאמין שאוכל לחזור בתוך כמה חודשים של מנוחה ואז אני אוכל להסתכל על זה בתור עיכוב קטן בקריירה”.

בעבר, אחיו, תום ארנון, נפצע בגבו, פרש והפך למאמן באגודת מכבי תל אביב. אדם בדיר, שמנוסה עם פציעות מהסוג הזה והיה שם כדי לפנות אותו לבית החולים, אמר: “נדיר להיתלש מהטבעות כמו שקרה לו ונדיר ליפול על הקרקע כמו שהוא נפל, אבל זה קורה. כשראיתי את הפציעה הייתי בטוח שזה שבר בחוליה. הוא יצא בנס רפואי משתי סיבות, גם כי הגוף שלו קטן וגם הוא בנוי טוב עם שרירים. אין ספק שהוא יצא בזול והיה פינוי טוב בעזרת הצוות הצרפתי”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */