יום חמישי, 16.05.2024 שעה 11:23
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה 4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

אכזבה מפרץ, הכישלון בהבאת חלוץ עלה ביוקר

במכבי ת"א מצפים מהקשר ליותר, החיזוק הלקוי נתן אותותיו בהפסד בגמר. שכטר: "פחות טובים מהעונה שעברה". קנדיל, ייני ויאניוטיס ייעדרו כחודש נוסף

|
דור פרץ מאוכזב (רדאד ג'בארה)
דור פרץ מאוכזב (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב נפרדה מגביע הטוטו בו זכתה במשך שנתיים ברציפות כאשר אמש (שלישי) הפסידה לבית"ר ירושלים 2:0 בגמר באצטדיון בנתניה משני שערים שהגיעו בדקות הסיום. המאמן ולדימיר איביץ' אמר לאחר המשחק כי קבוצתו הפסידה כי הייתה הפחות טובה על המגרש ונכנעה בגלל טעות אחת בדקה קריטית, אך אם להגיד את האמת, מכבי נכנעה אמש כי היא פשוט קבוצת התקפה מוגבלת מאוד בשלב הזה של העונה. 

החיזוק הלקוי, שהתבטא בכך שלא נחת החלוץ הזר אותו איביץ' ביקש עוד מחודש ינואר האחרון, נתן את אותותיו בקמפיין האירופי והוא משפיע גם מתחילת העונה, אלא שההגנה הייתה מספיק חזקה כדי למנוע הפסדים בזירה המקומית, עד אתמול. הצהובים היו עדיפים במחצית הראשונה של המשחק, אך לא הצליחו להניע את הכדור כמו שצריך, איבדו בלי הפסקה במרכז השדה, סבלו מיכולת רעה מאוד של דור פרץ, אשר ממנו קיימת אכזבה גדולה וציפייה להרבה יותר בהמשך העונה, אבל בעיקר ומעל הכל  - נראה שאין שום פתרון התקפי בקבוצה של איביץ'. 

לוי: ״שמחים מהתואר, צריך לנצח גם בליגה״

הסרבי מנסה, משנה ציוותים, נתן הזדמנויות לשחקנים אחרים כמו אילון אלמוג ואיתי שכטר, אך גם מהם לא הגיעו השערים, אף על פי שבכל הנוגע לשחקן ההתקפה הצעיר, הוא עוד היה מהשחקנים שכן נראו טוב במכבי. איביץ' יהיה חייב למצוא פתרונות בהקדם, כבר ביום שבת הקרוב בטדי, אם הוא לא רוצה להכניס את בית"ר ירושלים חזק עוד יותר לעניינים גם בליגת העל. "ההתקפה שלנו תקועה, אנחנו לא משחקים טוב, הדברים לא זורמים לנו, אין שום שטף במשחק. רואים שהמאמן מנסה כל פעם שחקנים אחרים אבל זה לא עובד. הביאו את ניק בלקמן שהוא שחקן טוב והכל, אבל הוא לא חלוץ. הוא יכול להיות חלוץ שני או שחקן קו. אם חיפשו לחזק לנו את ההתקפה, אז לא עשו את זה". 

יחד עם זאת, צריך לציין כי כבר תקופה ששחקנים שהיו נהדרים בעונה שעברה, נעדרים. כשזה נוגע להתקפה מדובר כמובן בעומר אצילי המצוין שחסרונו מורגש בכל משחק. יונתן כהן לא מצליח לבוא לידי ביטוי עד כה ונמצא בתקופה לא טובה בכלל וכמובן שכל מה שקרה עם אלירן עטר עוד בקיץ כאשר לא נספר כלל בקמפיין האירופי, לא הוסיף. לצידם צריך לציין את צ'יקו אופואדו שפשוט נראה רע ולא מתאים לקבוצה. אם איביץ' רוצה לנסות לשנות עוד לפני ינואר, אולי הגיע הזמן שלו לשקול את ההחזרה של עטר לעמדת חלוץ השפיץ כפי ששיחק תחת אוסקר גארסיה, וכמובן, לתת דקות נוספות לאלמוג שהראה בכמה מהלכים אישיים שיש לו רגליים מלאות בכישרון. 

איתן טיבי, דן גלזר ודור מיכה מאוכזבים (חגי מיכאלי)איתן טיבי, דן גלזר ודור מיכה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

מי שדיבר על הקשיים בצד הצהוב הוא החלוץ, איתי שכטר, ששב להרכב אך לא הצליח לסייע לקבוצה לזכות בתואר: "אין ספק שמאכזב מאוד להפסיד תואר ולא משנה אם זה התואר הפחות חשוב מבין התארים. כל תואר בשבילנו ובשביל מכבי ת"א הוא סופר חשוב. ידענו שיהיה משחק קשה. איפשהו נפלנו בסוף בחוסר ריכוז אבל בית"ר ירושלים נראו יותר טוב, אי אפשר להסתיר את זה, לא היינו מספיק מסוכנים, לא היינו מספיק חדים, הם נראו יותר רעבים ובאנרגיות. איבדנו הרבה כדורים שאסור לנו לאבד וברגע שאתה מאבד הרבה כדורים, אתה מכניס את היריבה למשחק. הם זכו, נסיק את המסקנות והיו הרבה דברים לא טובים, יש כמה ימים להתכונן למשחק בטדי שהוא לא פחות חשוב מהמשחק הזה ואני מאמין בקבוצה ובמועדון שנגיע לשם ונעשה משחק הרבה יותר טוב". 

ההגעה אחרי המשחק מול מכבי חיפה שהיה אמור להביא אותם להיראות טוב יותר: "אני חושב שבהתחלה באמת באנו באנרגיות ממש טוב. ככל שהתקדם המשחק היו לנו איבודים, אני קורא להם איבודים פשוטים, איבודים בלי לחץ, וכשאתה מאבד כל כך הרבה כדורים בלי לחץ, מתנות, באזורים שאסור לך לאבד, אתה מכניס את היריבה למשחק ובית"ר ירושלים זו קבוצה שחיה על אנרגיות וברגע שאתה מאבד כדור אחרי כדור אז הם נכנסו למשחק ואנחנו טיפה בחוסר בטחון וזהו, זה מאכזב. מקווה להיות עד סוף הקריירה שלי במעמדים כאלה, בגמרים, אבל צריך לדעת להפסיד. להרים את הראש כי יש לנו כבר משחק מאוד מאוד קשה ביום שבת".

אילון אלמוג מאוכזב. נקודת האור היחידה במשחק של מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)אילון אלמוג מאוכזב. נקודת האור היחידה במשחק של מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

היכולת הפחות טובה מתחילת העונה גם בניצחונות: "אין ספק שאנחנו פחות טובים מהשנה שעברה, צריך לשים את זה על השולחן. ידענו שיהיה השנה הרבה יותר קשה, ידענו שקבוצות יתכוננו יותר. שנה שעברה לא בדיוק ידעו מה יקבלו מאיתנו בליגה. זה המצב, אבל פה אנחנו נמדדים. לא נמדדים כשפותחים פער של 15 נקודות ולא נמדדים ב-5-6 ניצחונות ברצף. עכשיו צריך להתמודד עם הדברים הפחות טובים, עדיין בליגה אנחנו בקצב צבירת נקודות מצוין, זה נכון שאנחנו לא נראים כמו שנה שעברה אבל ככל שנאסוף נקודות אז גם הביטחון יגיע ונשחק יותר טוב. אני מאמין שאנחנו נשתפר". 

עוד הוסיף שכטר: "ידענו שהשנה שעברה היא חד פעמית, שלא יהיה שוב מצב של 30 נקודות הפרש ושנהיה מעל הליגה בכל פרמטר, ובכל חלק במגרש. ידענו שיהיה יותר קשה ושיבואו שונה נגדנו, יותר הגנתי, יבואו לנסות 0:0 ולצאת למתפרצות, בשנה שעברה קבוצות עוד איכשהו ניסו לשחק איתנו כדורגל ונענשו. אבל פה נמדדים שחקנים ופה נמדדת קבוצה חזקה ואמרתי - המועדון הזה הוא מועדון מאוד חזק. פה נימדד. לא אחרי שמנצחים 0:4 ונכנסים לחדר הלבשה. אלא כשבאים עכשיו לחדר הלבשה אחרי הפסד של תואר ואחרי משחקים פחות טובים. צריך להיות ביחד, חזקים, מאמין בקבוצה ובמערכת ושנעלה על הדרך הנכונה". 

איתי שכטר ואור זהבי במאבק (חגי מיכאלי)איתי שכטר ואור זהבי במאבק (חגי מיכאלי)

הבעיה בחוד: "אין ספק שאנחנו השנה הזאת במיוחד בליגה נראים פחות איכותיים בקבלת ההחלטות ונראים פחות טוב, אי אפשר להסתיר את זה, אבל אנחנו עובדים קשה באימונים כדי שהכול יתחבר ויסתדר. בסוף הגולים יבואו והניצחונות ידבקו ונראה גם את החלק הקדמי נראה יותר טוב". 

מצבו: "במכבי ת"א זה מועדון שיש תחרות ואמרתי בשנה שעברה, אם יצטרכו אותי ל-20 דקות אז אתן את ה-20 דקות הכי טובות שלי ואם יצטרכו אותי ל-60 דקות. זה נכון שבליגה עדיין לא פתחתי, אני חושב שהיום הייתה לי הזדמנות טובה להוכיח את עצמי ולא הייתי טוב, אז אני קודם כל צריך להסתכל על עצמי ואיך אני משתפר ואיך אני נראה יותר טוב וברגע שאראה יותר טוב אני בטוח שאשחק גם יותר". 

אלירן עטר מאוכזב. אולי הגיע הזמן להשתמש בו כחלוץ המטרה של הקבוצה (רדאד ג'בארה)אלירן עטר מאוכזב. אולי הגיע הזמן להשתמש בו כחלוץ המטרה של הקבוצה (רדאד ג'בארה)

בכל הנוגע למצבת הפצועים, אנדראס יאניוטיס סובל מקרע ברצועות הקרסול וצפוי להיעדר כחודש נוסף. חודש זהו גם משך תקופת ההיעדרות של מאור קנדיל, לו יש קרע ברצועה הצידית בברך. בכל הנוגע לקפטן שרן ייני, ההערכה בגזרתו היא להיעדרות של עוד חודש לפחות. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */