יום שישי, 17.05.2024 שעה 11:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

אביטן ספג אש, ביקורת על בוזגלו: לא דומה לכלום

הפועל ת"א בהלם אחרי ה-3:0 לב"ש: "חייבים להפסיק להתדרדר". ביקורת גם על המאמן ("העלה מערך פחדני"), ינקו וכהן. קרע לפרץ, ג'ראפי בספק לבני יהודה

|
מאור בוזגלו (מרטין גוטדאמק)
מאור בוזגלו (מרטין גוטדאמק)

תחושות קשות ותסכול גדול בהפועל תל אביב לאחר התבוסה 3:0 להפועל באר שבע, שחתמה משחק תשיעי ללא ניצחון העונה בכל המסגרות והותירה את האדומים מת"א עם מאזן נקודות עגום שתי נקודות בלבד בתום המחזור הרביעי של ליגת העל. האוהדים שהדרימו לטוטו טרנר קראו שוב לניסו אביטן להתפטר, קיללו את הבעלים והניפו שלטים שקראו להם לפנות את מקומם. השחקנים והצוות פשוט היו בהלם ואותה דממה מחדר ההלבשה באצטדיון נמשכה גם בנסיעה באוטובוס בחזרה למתחם חודורוב.

הקבוצה החלשה שבנה אביטן עוד עשתה קולות של פייט במחצית הראשונה, אבל עד מהרה הלכה ודעכה, וספגה מראשו של בן שהר. כך היה גם בפתיחת המחצית השנייה, כשפרנסיס קיירמה נכנס כמחליף הביא איתו שינוי וכמעט כבש מיד, לאחריה הפועל ת"א התפרקה ועוד אמרה תודה שלא הובסה בצורה משפילה הרבה יותר. 

בכר: "ככה אנחנו צריכים להיראות"

בתווך, קרה האירוע ששבר לגמרי את האורחת, כשהחלוץ החדש דמבה קמארה - שהיה פעיל מאוד, לא הפסיד להטריד את שחקני ההגנה של ב"ש והרשים מבחינת פיזיות ומהירות – כבש שער בכורה שנפסל לאחר בדיקת VAR בשל נגיעת יד. מן העבר השני, המארחת קיבלה פנדל ושהר הכפיל את היתרון. מאז, הייתה זו הפועל ת"א האנמית וחסרת האונים שהתרגלנו לראות מפתיחת עונת 2019/20 שספגה פעם נוספת מרגליו של נייג'ל האסלביינק והייתה יכולה לספוג עוד כמה שערים, זכתה מן ההפקר פעם אחר פעם. 

"דרסו אותנו וגם כאילו ריחמו עלינו – זאת תחושה נוראית", אמרו בכאב בהפועל ת"א. "איבדנו את הראש אחרי פסילת השער. נכנסנו להלם ואז המשחק פשוט נגמר. פתאום נתנו להם שטחים, הכל נפרץ, היו כמה דקות של שיגעון ועצבים ואז הפסקנו לשחק. רק שלא נמשיך להתדרדר, חייבים לעצור את זה מהר. אם לא ננצח את בני יהודה, וקשה להגיד את זה בכלל, כבר יתגלגל פה כדור שלג שאי אפשר לראות איפה הוא ייעצר".

דמבה קמארה (מרטין גוטדאמק)דמבה קמארה (מרטין גוטדאמק)

אביטן שוב הציב מערך עם שלושה בלמים, הפעם גם עם שלושה קשרים אחוריים, כשלמעשה הזמין לחץ והתקפות מצד ב"ש, וכפי שעשה במחזור הפתיחה מול מכבי נתניה – הוא גם זנח את קו ההגנה המעובה כעבור כחצי שעה. הפעם הוא לא הקריב את דני גרופר אלא ביצע שינוי פנימי והעביר אותו לקישור, אבל זה לא מה שהפך את המשחק של הפועל ת"א להתקפי יותר, כשניר לקס, עמנואל בואטנג וסטפן ספירובסקי היו טרודים במשימות חילוץ והגנה במרכז השדה ובהגנה ומאור בוזגלו רשם עוד משחק נרפה. קמארה התרוצץ ולא הפסיק לזוז ולחפש פרצות, אבל שום דבר לא זז בחלק הקדמי.

"הוא יכול להגיד כמה שהוא רוצה שהוא בא לנצח ושאנחנו מסוגלים לנצח, אבל במערך פחדני כזה עם שני שחקני התקפה בטוח שאי אפשר לנצח בבאר שבע", תקפו במועדון האדום את אביטן. "ברור שלהמר על התקפה זה להתאבד בטרנר, אבל עדיין זה יכול היה להיראות אחרת וקצת יותר טוב. זאת הופעה שלא הוסיפה לו ולנו כבוד בכלל".

ניסו אביטן (מרטין גוטדאמק)ניסו אביטן (מרטין גוטדאמק)

בסביבת המועדון לא יכלו שלא לקשר בין ההפסד לאירוע המפתיע מיום שישי האחרון, כאשר זאב גרינברג בישר לאביטן ולנציגיו כי הבעלים מאמינים בו ורוצים להציע לו אופציה לשנתיים נוספות בחוזה: "לא צריך רק אופציה, אולי שהם יציעו לניסו חוזה פיקס לעוד שנתיים. אפילו הם לא מאמינים לספין של עצמם. רצו לשפר את המורל ולייצר שקט ובינתיים הריצו עוד בדיחה על חשבון מאמן ועל חשבון הפועל. רק עשו הרבה יותר רעש".

מלבד המאמן והבעלים, גם השחקנים ספגו אש מתוך הקבוצה, בראשם בוזגלו. "מאור לא דומה לעצמו וכרגע לא דומה לכלום", ביקרו בהפועל. "כלום לא הולך לנו, כולם נראים רע וזה נהיה גרוע יותר משבוע לשבוע, אבל אצלו זה קיצוני כי ממנו הכי ציפינו. לא בנינו אפילו על בוזגלו של לפני הפציעות או משהו שמזכיר את השחקן ההוא, אבל היכולת שלו היא בקושי סבירה". גם אריק ינקו ועידן כהן לא נשארו נקיים אחרי המשחק בב"ש, כשעליהם אמר גורם אחר: "שוער מנוסה כמו אריק לא יכול לצאת ככה מהשער ואז להתלבט אם לחזור, הוא לא שיחק שנה בליגה והזכיר לנו גם למה. האסלביינק ואורן ביטון עשו צחוק מעידן, זה כבר היה מביך. ההבדל בין עידן לאיאד אבו עביד – שמיים וארץ".

מאור בוזגלו בחימום (מרטין גוטדאמק)מאור בוזגלו בחימום (מרטין גוטדאמק)

בתוך כך, העצבים והתסכול במתחם חודורוב החלו למעשה עוד לפני המשחק, לאחר האימון המסכם, כאשר עומר דמארי קרא על הלוח שהוא לא מוזמן לסגל לקראת המשחק בב"ש ועזב את וולפסון בזעם, כשלא נאמר לו דבר בנושא, והדבר לא נעלם מעיניהם של חבריו לקבוצה. מלבדו, מוטי ברשצקי נותר מחוץ ל-18 בפעם השנייה ברציפות ועלי כנאנה הוצא מהסגל לאחר משחק אחד בלבד, כשלא הורשה לשחק עד לפני שבוע.

למרות ההפסד הכואב, בהפועל ת"א התעודדו מהיכולת של קמארה, שהוכיח שיש כוח חדש בהתקפה ונכנס לעניינים די מהר. כמוהו, במועדון שבעי רצון גם מאבו עביד, שנכנס כמחליף במחצית ונראה טוב, כשהוא יתמודד על מקום בהרכב מול כהן ואף צפוי לקבל את הקרדיט במשחק מול בני יהודה. 

לואי טאהא אחרי דמבה קמארה (מרטין גוטדאמק)לואי טאהא אחרי דמבה קמארה (מרטין גוטדאמק)

לקראת המשחק מול הקבוצה של יוסי אבוקסיס, יואב ג'ראפי עדיין בספק. השוער, שלא היה מתוכנן לפתוח מול ב"ש, ידע מראש כי גם המשחק מול הכתומים הוא בגדר סכנה עבורו ונושא שיתופו ייבחן בימים הקרובים לפי תחושתו, כשהנטייה כרגע היא לתת לינקו להמשיך בין הקורות ולאפשר לג'ראפי להחלים, מפריקה באותה יד שבה שבר אצבע לפני פתיחת העונה בליגה, להחלים במאת האחוזים. מי שעוד נמצא בספק למשחק מול בני יהודה הוא אוראל דגני. הבלם סובל מכאבים במפשעה וייבדק בימים הקרובים, אז גם ייקבע אם הוא יוכל לשחק, לפי תחושתו לקראת שבת.

בנוסף, ירין פרץ ייעדר שבועיים נוספים לפחות. ל-ONE נודע כי הבלם, שלא שיחק למעלה מחודש במדי הפועל ת"א בשל גב ואז חזר לשחק ונפצע במדי הנבחרת הצעירה של ישראל, סובל מקרע בגיד הקרסול ולמרות הערכות מוקדמות הוא יצטרך לנוח עוד, עד שיוכל לחזור לפעילות מלאה. בינתיים, מי שיגבו את אוראל דגני ורז שלמה הם המגנים אבו עביד ומרווין פירסמן, שיכולים לשחק גם כבלמים.

מרווין פירסמן עם הכדור (מרטין גוטדאמק)מרווין פירסמן עם הכדור (מרטין גוטדאמק)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */