יום שבת, 18.05.2024 שעה 10:55
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

דרום חלום: אשדוד, ב"ש, נס ציונה ואילת יפתיעו?

אליהו מצית את הדמיון של הדולפינים, הדר בנה בקיץ שקט סגל מעניין והדרומיים מאמינים בישראלים מנוסים. ONE עושה לכם סדר לקראת העונה החדשה, חלק ב'

|
מנקו, לימונד, כהן וסבן (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
מנקו, לימונד, כהן וסבן (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

עונת 2019/20 בליגת ווינר סל נמצאת ממש מעבר לפינה ואחרי שגביע ווינר סל הגיע לסיומו וניתן היה להתרשם לראשונה מהסגלים של הקבוצות השונות, הגיע הזמן לנתח את הקיץ שעבר עליהן, מה עשו בעונה שעברה ומה הן צפויות לעשות בעונה הקרובה בליגה הבכירה.

אחרי שניתחנו את קבוצות הצפון בחלק א’, הגיע הזמן להמשיך. מכבי אשדוד, שנפרדה משיתוף הפעולה עם באר טוביה, התגברה על הבעיות הכלכליות והצליחה לבנות סגל מעניין, הדרומיים העבירו קיץ שקט למדי בקונכייה, עירוני נס ציונה הרימה את הרמה עם רכש מסקרן והתשתתפות עונה נוספת באירופה והפועל אילת אמנם נראית מלאת בעיות, לפחות בצד הכלכלי, אבל הסגל שנבנה די מרשים. ONE מנתח לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת העונה החדשה.

רביב לימונד, נדב זילברשטיין וג'ף וויטי (גרפיקה: קרולינה אריכמן)רביב לימונד, נדב זילברשטיין וג'ף וויטי (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

עירוני נס ציונה

בעונה שעברה: מקום חמישי והדחה ברבע גמר הפלייאוף

היכל: לב המושבה: 1,300 מקומות ישיבה

תקציב: 6.5 מיליון שקל

סגל: האמת, להסיר את הכובע בפני ראשי נס ציונה. דקוואן קוק מטובי הזרים בליגה בעונה שעברה, שוכנע להישאר עונה נוספת, טל דן הוותיק כרגיל לא הולך לשום מקום וגולת הכותרת הייתה הגעתו של רביב לימונד, ששיחק בכל המקומות הגדולים וראה הרבה תארים בחייו ובחר בנס ציונה כתחנה הבאה. במובן הזה, הקבוצה יצרה לעצמה מספיק מוניטין כדי ששחקנים לא יחששו להגיע. עידן אלבר ועידו שבת חזרו מההשאלות לליגה הלאומית לצד ליאור קררה שבא ממכבי רעננה לקפיצת מדרגה ויחד עם גולן גוט ורביב פיטשון יש לנדב זילברשטיין באמת אחלה של סגל ישראלי.

גם בזרים יש חשיבה מעניינת. מלבד קוק שיכולותיו ידועות, הקבוצה מלב המושבה הביאה את ג’ף וויטי, סנטר מנוסה בגובה שלא רואים כאן הרבה- 2.13 מטר, את ג’ף הולאוול שאמור להיות ספק נקודות עיקרי וקורי פישר הוותיק שמגיע עם רזומה עשיר ומסקרן, שינסה לסדר את העניינים על הפרקט, במיוחד לצידו של לימונד בו ייעשה לא מעט שימוש בעמדה 2. הזרים הללו, הם שאמורים לתת את התשובה בעיקר ביורופקאפ, שם הקבוצה תתמודד עם סגנון אחר של משחק מאשר בארץ.

תחזית: הגעה נוספת לפלייאוף, כי למה לא? כישרון יש, שחקנים ותיקים שהם אקסים של נבחרת ישראל גם יש, זרים עם עבר ב-NBA בהחלט, אין שום סיבה שהכתומים של דניאל זילברשטיין לא יעשו עוד עונה יפה ואולי יצליחו לעבור את רבע הגמר.

ליאור אליהו, בראד גרינברג ונואה דיקרסון (גרפיקה: קרולינה אריכמן)ליאור אליהו, בראד גרינברג ונואה דיקרסון (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

מכבי אשדוד

בעונה שעברה: מקום 9

היכל: הקרייה – 2,000 מקומות ישיבה

תקציב: 7.5 מיליון שקל

סגל: ליאור אליהו. כאן מסתכם הקיץ של אשדוד בכל הנוגע לכוכבים, כי כל שאר הסגל מבוסס דווקא על הצעירים שמחפשים את הפריצה. הפורוורד שסיים תקופה בת שש שנים בהפועל ירושלים והביא שלל הישגים ותארים לבירה, מגיע למקום חדש, לאתגר חדש, הרבה פחות לחץ והמולה ויותר הנאה. הכוכב החדש אמור להיות זה שמנווט את הסגל שיכלול צעירים לקראת פריצה כמו עמית עבו, צוף בן משה ותומר לוינסון ומביא אותו לספק משחקים יפים. כרמל בוכמן חוזר מהליגה הלאומית כישראלי מנוסה ובשל ויחד עם עודד ברנדויין וסטו דגלאס שהגיע מהפועל תל אביב כקלע מוכח, השלושה ייתנו עוד קצת ניסיון לסגל.

זרים? מעניין מאוד מה שיש לאשדוד להציע. נואה דיקרסון הגיע לאחר שבראד גרינברג קיבל לגביו המלצות והוא הראה ניצוצות, גם לדונטיי האנטון עדיין לא מוכר בנוף הכדורסל הישראלי והוא ינסה להטביע חותם ומי שיהיה האמריקאי הבכיר, שינסה לגבש את החברים החדשים עם הקבוצה הוא אלייז’ה ג’ונסון ששיחק בעונה שעברה בהפועל גלבוע/גליל וכבר מכיר את המנטליות הישראלית.

תחזית: שליאור אליהו לא יגיע לפלייאוף? קשה להאמין. קבוצה סימפטית מאוד עם צעירים מוכשרים, זרים צעירים שרוצים להוכיח ומאמן מנוסה שכבר עשה הרבה דברים בכדורסל הישראלי אמורים להספיק כדי להגיע לשמונה הראשונות.

עדי כהן סבן, רמי הדר וטי ג'יי וויליאמס (גרפיקה: קרולינה אריכמן)עדי כהן סבן, רמי הדר וטי ג'יי וויליאמס (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

הפועל באר שבע

בעונה שעברה: מקום 7 והדחה ברבע גמר הפלייאוף

היכל: הקונכייה – 3,000 מקומות ישיבה

תקציב: 8 מיליון שקל

סגל: מוקדם מאוד החלה העבודה של ב”ש על הסגל וזה השתלם עם סגירה מוקדמת של הסגל שאיפשרה הרצה מלאה של הסגל שאמור לשחק העונה בקונכייה. ארבעה מהזרים בהם בחר רמי הדר ללא עבר בכדורסל הישראלי ומגיעים כסימני שאלה. אבל סטיב זאק לדוגמא, שמתנשא לגובה של 2.11 מטר, הוא לא משהו שרואים הרבה בארץ. טי ג’יי וויליאמס הראה את הרמה שלו בגביע ווינר וגם ג’ון פטרוסילי מצטייר כשחקן יציב. אנתוני לורנס כבר מההתחלה לא נראה כמי שיישאר בסגל והוא הוחלף במהרה על ידי אקס הפועל ירושלים דשון באטלר, אך נייט לינהארט הגיע עם רזומה עשיר כולל עונה במכבי תל אביב והוא כן מוכר לכדורסל הישראלי, בסך הכל מדובר בהחתמות ברמה גבוהה.

סימן הקריאה הגדול הוא בנושא המתאזרחים. בב”ש הביאו שלושה מתאזרחים לקבוצה – פיליפ הרץ הדני, ספנסר ווייס ששיחק במכבי אשדוד וטרנס ווטסון שהראה בעונה שעברה מה הוא יודע. עדי כהן סבן חזר אחרי שנה בחוץ כשהושבת בשל פציעה קשה מאוד והרשים בהכנה הקיץ, בן אייזנהארט ממשיך ומהליגה הלאומית הצטרפו נעם לייש ואור קורנליוס, כאשר עמית זיס ממשיך עוד עונה באדום. הרכש האחרון בהחלט היה בן אלטיט, שהגיע לחזק את מצבת הגבוהים של הקבוצה.

תחזית: בבירת הנגב אוהבים מתאזרחים ומאוד מאמינים בהם ועל כן הביאו שלושה כאלו לעונה הקרובה. הזרים מסקרנים ואחד מהם אפילו שיחק ביורוליג עם מכבי תל אביב. רמי הדר שוב בונה סגל עמוק כדי שיוכל לרוץ עד שכמה שניתן וייתכן שזה ישתלם לו עם הופעה נוספת בפלייאוף. 

ג'ארד טרל, אריק אלפסי ורפי מנקו (גרפיקה: קרולינה אריכמן)ג'ארד טרל, אריק אלפסי ורפי מנקו (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

הפועל אילת

בעונה שעברה: מקום 4 והדחה בחצי גמר הפיינל פור

היכל: בגין – 1,200 מקומות ישיבה

תקציב: 6 מיליון שקל

סגל: אריק אלפסי בא לעבוד בהפועל אילת והוא הגיע עם דעה מגובשת כיצד הסגל שלו צריך להיראות. הוא השאיר את השלד מהעונה שעברה שכלל את יהונתן שולדבראנד ואבי בן שימול הוותיקים, נתן לרפי מנקו את המושכות גם לעונה הקרובה ודניאל ראובן גם קיבל את המנדט להמשיך באילת. זיו בן צבי הגיע מהליגה הלאומית אחרי שהוביל את מכבי קריית מוצקין בהצלחה ושני שחקני מכבי תל אביב הצעירים – נווה בן שמן ורזיאל חיון, הגיעו לעבות את מצבת הגארדים. הרכז היהודי-אמריקאי ג’ף גריי מגיע לתת עוד קצת ניסיון לעמדת הרכז, כאשר הוא רשם קריירת מכללות לא רעה.

גם בזרים הקו היה מרענן במיוחד. הפורוורד קייוון דבנפורט הגיע ובגיל 23 הוא עושה צעדים ראשונים בכדורסל האירופי, ג’ארד טרל בן ה-24 מגיע לאירופה אחרי ששיחק במינסוטה מה-NBA ואילת זוכה להיות היעד הראשון שלו.  אריק תומפסון, הסנטר בן ה-26 ששיחק בלוצרן מהליגה השווייצרית הראשונה ואצלה סיים עם דאבל-דאבל עונתי בא להיות התשובה מתחת לסלים ואליהם חובר לארי גורדון שיהיה הוותיק בזרים, בן 32, אחרי שרשם קריירה עשירה למדי ולו רזומה מעניין במיוחד והציפיות ממנו ספציפית גבוהות.

תחזית: עם ישראלים ותיקים שיודעים את העבודה ויכולים להרכיב לבדם כמעט חמישייה איכותית, הכל יהיה תלוי בחיבור עם הזרים החדשים. אם זה יעבוד, אין סיבה שגם הפעם הקבוצה הכי דרומית לא תהיה למעלה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */