יום ראשון, 12.05.2024 שעה 11:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

איביץ': שחקנים לא יכולים לשחק איך שבא להם

מאמן מכבי ת"א נשאל על עטר וכהן אחרי ה-0:1 על חיפה: "יש לנו שיטה. מי שנותן 100%, ישחק". בקבוצה מבינים: היחסים עם עטר נמצאים במסלול התנגשות

|
ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)
ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב עמדה אמש (שבת) בהצלחה בפני המבחן הראשון הגדול שלה בליגת העל כאשר רשמה ניצחון בכורה באצטדיון בלומפילד המחודש, 0:1 על מכבי חיפה, היריבה המושבעת שלה ומי שהוגדרה כאיום המרכזי על האליפות הצהובה, וזאת בעזרת שער עצמי של טרנט סיינסבורי האוסטרלי. במועדון התאכזבו משלל ההחמצות שרשמו במהלך המשחק ודיברו על כך שעם חדות מול השער במספר מהלכים היו יכולים לרשום תוצאה גדולה ומרשימה יותר על הירוקים. 

לפני המשחק כולם עסקו בזעזוע הגדול שהתרחש ביום שישי כאשר ולדימיר איביץ' פרסם את הסגל למשחק והותיר מחוץ ל-18 שלו את אלירן עטר ואת יונתן כהן. הסרבי הצליח להפתיע שוב גם ביום המשחק עצמו, כאשר לראשונה העונה פתח במערך של שלושה בלמים, סוג של "מערך מראה" לזה של מרקו בלבול ובכך ביטל לחלוטין כל אפשרות של הירוקים להוציא את משחקם אל הפועל. שחקני האלופה לחצו בלי הפסקה, נלחמו על כל כדור וגם המאמן המפסיד הודה בכך בסיום כשאמר כי "הפסדנו בכל מאבק אפשרי במרכז השדה", הוכחה לכך שהשיטה של איביץ' עבדה. הסרבי עצמו אישר את הדברים בסיום והסביר כי "החלטנו לשחק במערך זהה לשל חיפה כדי לגרום להם לשנות סגנון ובכך להשיג את מה שרצינו". 

צפו באיביץ' תוקף את השופטים

לאחר המשחק שמעו הצהובים כי הטענה היא שהם ניצחו במשחק "ביום חלש", ו"לא במשחק גדול", מה שהפריע להם. "זה היה משחק חשוב מאוד וזה ניצחון חשוב מאוד, אם דניאל טננבאום צריך במשחק כזה גדול לזנק רק פעם אחת לכדור שנבעט לעבר השער שלו, איך אפשר להגיד שאנחנו היינו ביום חלש? כל מה שעבדנו עליו לקראת המשחק בוצע על הדשא. עם קצת יותר חדות מול השער זה גם מסתיים ב-0:3 ואז מה היו אומרים, שעשינו משחק ענק?", תהו במכבי, שגם הופנה זעם גדול בעניין השיפוט של אוראל גרינפלד כפי שניתן היה לקרוא אמש ב-ONE

הדמות המסקרנת ביותר בסיום הייתה כמובן איביץ'. המאמן הסרבי זכה בעונה שעברה באליפות ב-31 נקודות הפרש, אך העונה הכל הולך לו קשה יותר. בקיץ הייתה ביקורת גדולה על המאמן בגין הכישלון באירופה, שנבע גם מכך שאינו מנסה לגוון או לשנות, וכי הלך כל הזמן עם אותם השחקנים בלי ניסיון לבצע שינוי במשחקה של הקבוצה מתוך החומר הקיים שלו. אמש הוא סוף סוף עשה זאת. הכניס את שחר פיבן לצד איתן טיבי וז'איר אמאדור, הלך עם ניק בלקמן וצ'יקו אופואדו כשני החלוצים, ובחילופיו נתן הזדמנות גם למתן חוזז הצעיר. ועדיין, כולם חיכו לשמוע מה יהיה לו להגיד על אותו זעזוע שהוא חולל בסגל שלו ביום שישי. 

ולדימיר איביץ' (עמרי שטיין)ולדימיר איביץ' (עמרי שטיין)

את האליפות בעונה שעברה הצלחת להביא למכבי ת"א בעזרת המלחמה הגדולה דרך האימונים. זה היה האלמנט המיוחד שלכם. האם במשחק הזה, כששלחת את יונתן כהן ואלירן עטר ליציע, העברת מסר לכל השחקנים שהולך להיות קרב פתוח מאוד על המקום בסגל, אולי אפילו יותר מבעונה שעברה?
"יש לי בסגל יותר מ-22 שחקנים. כל מי שלא פצוע, יכול לשחק. גולסה וניקוליץ' למשל מוכנים, זה רק עניין של לבחור את הרגע הנכון מבחינתנו להתחיל להשתמש בהם. בעונה שעברה, השתמשתי בכולם. העונה אעשה זאת שוב. הם צריכים להראות לי היום דרך האימונים, יום אחר יום, שהם רוצים לשחק והם ישחקו. הם צריכים לדעת שיש לנו אסטרטגיה למשחק. אנחנו צריכים לתקוף ואנחנו צריכים להגן. בסוף עולים 11 שחקנים שצריכים לעשות את מה שאנחנו עובדים עליו באימונים ולבצע את ההוראות. הם לא יכולים לשחק איך שבא להם. הם לא יכולים רק לשחק עם הכדור ברגליים שלהם, הכדורגל הזה נגמר לפני 20 שנים. אני לא אוהב את זה. אולי אחרים כן. אני לא רוצה לשחק ככה. אני מאמן שרוצה שהשחקנים שמשחקים אצלו יתנו מעצמם 100%. זה החזון שלי. אני לא יודע אם אני טועה או לא. אולי אחריי יגיע מישהו שיעשה דברים אחרים". 

רמז נוסף ששלח איביץ' הגיע בהמשך, כאשר לפני המשחק היו טענות שהוא הותיר את עטר וכהן מחוץ לסגל בשל חוסר רצינות באימוני הסיומת לאורך השבוע האחרון. "האם יש לנו בעיה בייצור מצבי הבקעה? לא. יש לנו עניין עם הסיומת, אבל אפשר לתקן את זה באימונים. אם אנחנו רוצים לשפר את זה, השחקנים שלי צריכים לנסות להיות רציניים באימונים, תוך כדי אימוני הסיומת, ואני בטוח שהשערים יבואו ונהיה יותר אפקטיביים".   

אלירן עטר מאוכזב (רדאד ג'בארה)אלירן עטר מאוכזב (רדאד ג'בארה)

במכבי ת"א מבינים כי עליהם לטפל בסוגיה הזו שמתפתחת מול עטר וכפי שפורסם ב-ONE לאחר ההחלטה של המאמן לנפות את החלוץ מהסגל, שוררת מתיחות בין הצדדים. הצהובים מקבלים לא מעט מסרים בנושא ומבינים כי היחסים בין השניים במסלול התנגשות וכי בעניין הזה יהיו חייבים לטפל בהקדם כדי שלא ישפיע על המשך העונה. במצב הנוכחי, קשה לראות איך עטר מרוויח לעצמו מחדש את המקום בסגל של הסרבי וכבר מתחילות לא מעט אמירות על כך שהצדדים צריכים להיפרד בינואר. אין ספק כי הסוגיה הזו היא לפתחם של המנכ"ל בן מנספורד ושל ברק יצחקי, שאמש שוחח עם אוהדים בתא הכבוד וניסה להרגיע ולגמד את העניין: "מנפחים את זה ליותר ממה שזה באמת", אמר לפי אותם אוהדים. 

איביץ' נשאל בסיום המשחק גם על שחר פיבן שחזר לפתוח ("הוא היה כמו התינוק שלך בעונה שעברה, בטח היה קשה להשאיר אותו מחוץ להרכב במשחקים האחרונים"). 
"הוא לא התינוק שלי", צחק הסרבי. "יש לו יום הולדת והוא סידר לעצמו מתנה טובה. שחר הגיע בעונה שעברה, עבד קשה מאוד, הרוויח את המקום שלו ושיחק משחקים רבים. הוא התחיל את העונה בהרכב, הוא חזר עכשיו לפתוח והוא יקבל עוד דקות רבות. הוא גבר, הוא דוגמה טובה לכולם כדי שיבינו מה זה מוסר עבודה. לא רק הוא, יש עוד הרבה כמוהו אבל הם צריכים לשמור על כך יום אחר יום. זו לא שאלה של לעשות משחק טוב אחד או שניים. צריך יציבות, צריך לעבוד קשה ומה שבעבר נגמר. מה שהיה בעונה שעברה נגמר מבחינתנו".

שחר פיבן עם הכדור (עמרי שטיין)שחר פיבן עם הכדור (עמרי שטיין)

הסרבי שלח מחמאות לעברו של איתי שכטר שעלה מהספסל: "שכטר עלה מהספסל ונתן את הכול. הוא עשה עבודה נהדרת. הוא נכנס ופשוט היה מדהים. שאלתם אותי על החלוצים? שכטר כאן, הוא חלוץ, אנחנו נעבוד קשה ונדאג שיהיה יותר ביטחון בחלק הקדמי כדי שנכבוש יותר שערים". על דור פרץ אמר: "דור בחור שעובד קשה. הוא ייתן לנו את מה שהוא יודע לתת. אני מצפה ממנו ליותר כי הוא בחור מנוסה, הוא שחקן טוב, הוא חכם מאוד. הוא עבד קשה נגד חיפה ואני מאמין בו, הוא ייתן לנו את מה שאנחנו צריכים ממנו". 

המאמן ציין בנוסף את אנדרה ז'ראלדש שרשם את משחקו הטוב ביותר מאז שהצטרף. "כבשנו שער במצב נייח לראשונה העונה אחרי ששחקן שלא הגביה שום כדור חופשי עד כה, לקח את הקרן הזו עליו ומשם הגיע השער". 

אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)אנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)

אחד השחקנים המצטיינים על כר הדשא מבחינת הצהובים היה איתן טיבי, כאשר הקבוצה שמרה שוב על רשת נקייה. "קודם כל הייתה אווירה מחשמלת ומדהימה. לי בתור שחקן היה ממש כיף. שמח שיצאנו עם הנקודות מכאן", אמר הבלם. "צריך לתת קרדיט לכל הקבוצה שהיא מחויבת מבחינה הגנתית, שיחקנו לראשונה עם שלושה בלמים העונה והיה לנו משחק טוב. כרגע זו רק תחילת העונה ומאוד מוקדם להתחיל לחשוב על מה יהיה הלאה ואיך. יש לנו משחקים חשובים מאוד השבוע נגד בית"ר ירושלים ורק על זה צריך להסתכל".

הצהרת כוונות: "קודם כל מכבי ת"א זה מועדון שבכל עונה הצהרת הכוונות שלו היא מאוד ברורה - ללכת על כל התארים ואם אנחנו לא נגיד את זה, אז זה יהיה שקר. אני לא רואה בניצחון הזה הצהרת כוונות. זה היה משחק על שלוש נקודות, משחק חשוב אבל אנחנו רק בתחילת העונה. אני לא חושב שנכון עבור מכבי לחשוב מה קבוצות אחרות חושבות עליו. מכבי ת"א צריכה לבוא לכל משחק כדי לעשות את המיטב ולנצח. זה לא משנה מה חושבים עלינו. אנחנו בסופו של דבר רוצים לנצח". 

איתן טיבי חוגג עם דור פרץ (עמרי שטיין)איתן טיבי חוגג עם דור פרץ (עמרי שטיין)

פתיחת העונה המרשימה שלו באופן אישי: "אני עובד מאוד קשה. בסופו של דבר, גם כשלא הייתי בקבוצה, הצבתי לעצמי מטרה ברורה - איפה שלא אהיה, אני רוצה לבוא בכושר הכי טוב ולהדביק את הפער. אני שמח שזה מה שעשיתי. עבדתי עם מספר אנשים שעזרו לי, אני רוצה להמשיך כך עכשיו ולעשות את הכל על מנת להצליח עם הקבוצה. השנה הצבתי לעצמי כמה יעדים, אשמור אותם לעצמי ובסוף השנה אגיד לכם אם הגשמתי אותם. הרעב שלי אף פעם לא השתנה ולא ישתנה גם. ביום שהוא ישתנה, לא אמשיך לשחק". 

ביום שלישי הקרוב תפגוש מכבי ת"א את בית"ר ירושלים בגמר גביע הטוטו כאשר הצהובים יחזרו לאצטדיון בנתניה לראשונה מאז המשחקים באירופה בקיץ. אחרי הזעזוע שביצע איביץ' ובעקבות המשחק נגד חיפה, השחקנים נמצאים במתח גדול לדעת איך ייראה הסגל וההרכב וכבר עכשיו ההערכות הראשוניות מדברות על כך שעטר לא יהיה חלק ממנו, אך כמובן שהוא עוד יכול לשנות את התמונה דרך האימונים הקרובים אם יגיע בגישה של להוכיח לאיביץ' שמקומו בחזרה ב-18 שלו.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */