יום שלישי, 21.05.2024 שעה 15:57
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

איביץ' נתן גב לפרץ, דאגה מהמצב בהתקפה

מאמן מכבי ת"א תמך בקשר שהורחק ב-0:0 עם בני יהודה ועל רקע ענייני הקיץ: "הוא יהיה טוב כמו בעונה שעברה, ואף יותר". הסרבי מחפש פתרונות לחוד

|
דור פרץ מאוכזב (חגי מיכאלי)
דור פרץ מאוכזב (חגי מיכאלי)

מכבי תל אביב חזרה אמש (ראשון) לבלומפילד וסיימה את הופעת הבכורה המחודשת שלה עם 0:0 נגד בני יהודה, ממנו יצאה בתחושות מעורבות. מצד אחד, המאמן ולדימיר איביץ' היה מרוצה מכך שהקבוצה לא ספגה ושחקני ההגנה הציגו יכולת טובה מאוד. מצד שני, הסרבי והצהובים באופן כללי מבינים כי אי הטיפול בבעיות במשחק ההתקפה של הקבוצה במהלך הקיץ האחרון - זו כעת הבעיה המרכזית לקראת המשך העונה. 

ההחלטה לא להביא חלוץ זר וההימור על ניק בלקמן ככזה, בינתיים יצרו יותר בעיות מאשר פתרונות. החלוץ מתקשה להשתלב במשחק ההתקפה הצהוב ועוד כשהיו 11 שחקנים על כר הדשא זה היה ניכר מאוד, כשהוא אף רשם החמצה גדולה. אולם, עושה רושם שבלקמן הוא לא הבעיה המרכזית, אלא גם מה שקורה מסביבו, שכן אלירן עטר ויונתן כהן הציגו משחק לא טוב בלשון המעטה ויש מי שסברו שהיה צריך להוציא את כהן במחצית ולא את דור מיכה, ולשחק עם הקפטן כקשר הרביעי בצד שמאל אחרי שהסרבי עבר לשחק ב-4:4:1 בשל ההרחקה. 

איביץ׳: אם לא מנצחים חשוב לא להפסיד

איביץ' הסביר כי ההחלטה להוציא את מיכה ועטר הייתה שיקול טקטי בלבד מבחינתו. בנוסף, המאמן הגן על דור פרץ וכשנשאל על הרחקתו, השיב: "אני לא רוצה לדבר על השופט. תאמין לי". לשאלה האם הוא חושב שמדובר בטעות שופט ולא בשתי טעויות של השחקן שהתחזה ואח"כ הכשיל, השיב והמשיך להגן: "אז אני אומר - אני לא רוצה לדבר על השופט", וזהו רמז ברור בכל הנוגע לאיך המאמן קרא את שתי הסיטואציות שהולידו את הכרטיסים הצהובים. בהמשך נשאל האם הוא חושב שאירועי הקיץ והעובדה שהשחקן לא נמכר לדינמו או לוקומוטיב מוסקבה, השפיעו על יכולתו של פרץ, וענה: "דור בחור רציני. הוא שחקן טוב מאוד, הוא מקצוען. הוא יהיה טוב כמו בעונה שעברה ואולי אף יותר מכך". 

ניק בלקמן תופס את הראש (רדאד ג'בארה)ניק בלקמן תופס את הראש (רדאד ג'בארה)

כעת ינסה איביץ' לנצל את הפגרה על מנת לעבוד על הבעיות בהתקפה ועם חזרת השחקנים מהנבחרות, יהיה זה בדיוק הזמן של הצעירים כמו איילון אלמוג ומתן חוזז לנסות ולפלס את דרכם אל ה-11 כבר מול הפועל כפר סבא, וכך גם של צ'יקו אופואדו שעלה מהספסל והראה דקות טובות לצד כאלה שפחות. באחרונה היה ניסיון של קבוצה מטורקיה לצרף את הניגרי, אך האופציה הזו לא ממש יצאה אל הפועל. הייתה מחשבה שאם מעבר שכזה ייצא אל הפועל, יובא חלוץ זר במקומו אך נראה שלפחות עד ינואר, יצטרך איביץ' להסתדר עם החומר הקיים אלא אם תחול תפנית דרמטית בליגות הבודדות שעוד יכולות לבצע העברות. 

מרבית חלונות העברות נסגרו או ייסגרו במהלך היום (שני, 2.9) כך שצריך לקרות משהו באמת גדול על מנת שאחד השחקנים יעזוב וכתוצאה מכך יוחלף באחר. הליגות שעוד פתוחות לפרק זמן מעבר לכך הן בבולגריה (5.9), צ'כיה (8.9) ופורטוגל (22.9) לצד ליגות במדינות ערביות או אסייתיות כאלה ואחרות, אך צריך לציין כי הצהובים לא ממש ממהרים למכור את שחקניהם הקיץ. על פרץ למשל, לא היו מוכנים לרדת מ-4 מיליון אירו (שתי הרוסיות הציעו מחצית מהסכום), ועל ז'איר אמאדור לדוגמה, ביקשו כ-1.5 מיליון אירו מווסקה מהליגה השנייה בספרד. 

יונתן כהן מאוכזב (רדאד ג'בארה)יונתן כהן מאוכזב (רדאד ג'בארה)

אז איך ינסו במכבי להשתפר? התקווה הגדולה של המאמן היא שאורוש ניקוליץ' אכן יוכל להיות חלק מהסגל למשחק מול הפועל כפר סבא בעוד כשבועיים. יחד איתו צפויים לחזור גם אנדראס יאניוטיס, שרן ייני ואולי גם אייל גולסה והתקווה היא כי חזרת הפצועים תסייע באופן משמעותי. אלא שבזמן שהמאמן עתיד לקבל בחזרה שלושה פצועים לפחות, הוא יקווה כי הפציעה של אנריק סבוריט לא תגרור היעדרות ארוכה יותר שתעלה לו במשחקים שלאחר הפגרה. את עומר אצילי הוא עשוי לקבל רק בעוד כחודש. בעקבות הפציעות הרבות, כרגע הנטייה היא לאפשר רק לעדן קארצב לעבור בהשאלה לעירוני קריית שמונה. 

מי שסיכם את המשחק מבין השחקנים היה אבי ריקן: "המשחק השתנה אחרי ההרחקה כמובן. היינו בחסרון של שחקן אך לדעתי היינו יכולים להראות קצת יותר איכות, אבל טבעי שכאשר שחקן מורחק אז הולכים אחורה. מאוד רצינו לפתוח עם ניצחון, לקחנו רק נקודה וניקח את הדברים הטובים, את מה שאפשר".

דן מורי מול אבי ריקן (רדאד ג'בארה)דן מורי מול אבי ריקן (רדאד ג'בארה)

מה עובר עליהם העונה: "העונה רק החלה. כמובן שהיה קמפיין אירופי לא מוצלח, אבל אלו אותם שחקנים, וזה אותו הצוות. התחלנו לא טוב, אנחנו מודעים לכך אבל בטוח שכן נראה טוב בהמשך. יש קצת פציעות, קצת דברים קטנים, עם הזמן נתחבר והפגרה תעזור לנו לחזור לעניינים ובתקווה שהפצועים יחזרו. אנחנו צריכים להיראות יותר טוב, זה נכון. כמובן שבמכבי ת"א תמיד שואפים לתארים ולניצחונות אבל בעונה שעברה לשם השוואה היינו בעמדה קצת שונה והדברים נראו טוב יותר עם הזמן. כולם רוצים שעכשיו נתפוצץ מהר אבל מה שעשינו בעונה שעברה היה בלתי רגיל. זה נראה פחות טוב כרגע אבל נתחבר בהמשך ונשחזר רגעים מהעונה שעברה". 

למה איביץ' חוזר כל הזמן על המשפט ש"צריכים להבין שהעונה שעברה מאחור": "קודם כל זה ברור לכולנו שזה משהו שונה. זו עונה אחרת, המאבקים יהיו שונים. אתם רואים שיש קשיים. ידענו שזה יקרה וראינו את זה באירופה. הדברים לא ילכו בקלות כמו בעונה שעברה. אנחנו צריכים להבין את זה כמערכת, אנחנו צריכים להבין את זה גם כשחקנים, לעבוד קצת יותר קשה בשביל שהדברים יבואו. בשנה שעברה הדברים באו בקלות בלי שהתאמצנו מאוד. פתאום שחקן כזה או אחר נכנס והדברים פשוט באו כשלעצמם. השנה נצטרך לתת הרבה הרבה יותר וראינו את זה היום ויהיו עוד קשיים גם בעתיד. נצטרך להתמודד". 

ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)ולדימיר איביץ' (חגי מיכאלי)

האמירות שהם אינם רעבים: "אני שומע את זה הרבה בזמן האחרון ולא כל כך מתחבר ולא מבין. הרעב קיים. כולנו רוצים להצליח. זה מחזיר אותי לשאלה הקודמת - זה קצת יותר קשה אז נראה לכם שאנשים לא רעבים. אנחנו רעבים, אף אחד לא רוצה להיכשל, כולם רוצים להצליח, באימונים עובדים קשה ורעבים ויש קשיים, צריך להתמודד איתם". 

הביקורות הרבות אחרי ההדחה מאירופה: "מי שביקר אותנו, עשה את זה כי לא הצלחנו וצריך לדעת לקבל את זה. זה חלק מהמקצוע. כשמנצחים הכל טוב ויפה, אבל כשלא מצליחים צריך לדעת לקבל את הביקורת ואנשים צריכים להבין את זה. כשלא מצליחים ולא מנצחים אז יכולים להגיד את זה (שהקבוצה מקרטעת, ר.א). בסך הכל, יש לנו ארבע נקודות, זה בדיוק מה שהיה לנו בשלב הזה בעונה שעברה. אז נמשיך לעבוד קשה באימונים ולהתחבר והדברים יראו יותר טוב". 

החיבור עם איביץ' שנראה כי נפגם: "דברים לא השתנו מבחינתנו ומבחינת הצוות. זה לא שהגיע צוות חדש וצריך להתרגל אליו. זה אותו הצוות. אתם מכירים את המאמן שלנו מספיק טוב, יש צורה ויש דרך וצריך להתאים את עצמנו אליו. שום דבר לא השתנה". 

סיכום הערב הראשון בבלומפילד: "כיף לראות את כל הקהל הצהוב ממלא אותו. לצערנו שלחנו אותם הביתה עם נקודה. אני מאמין שנגרום להם להרבה רגעים מאושרים העונה באצטדיון המהמם הזה". 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */