יום שבת, 18.05.2024 שעה 13:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"יהיה קשה לישון, הקבוצה הפחות טובה עלתה"

איתי שכטר סיכם את הדחת מכבי ת"א מול קלוז': "עדיפים עליהם, לא היה פנדל". סבוריט מאמין שיהיה כשיר לסודובה, דוידזאדה חש ברע וטופל על ידי מד"א

|
איתי שכטר מאוכזב (חגי מיכאלי)
איתי שכטר מאוכזב (חגי מיכאלי)

מכבי תל אביב סיימה אמש את דרכה במוקדמות ליגת האלופות עם 2:2 נגד קלוז' שהוביל להפסד 3:2 בסיכום שני המשחקים, אכזבה גדולה וכישלון בשורה התחתונה אל מול היעד הראשון שהוצב בפני אלופת ישראל הקיץ. כעת הצהובים יתחילו מיידית את ההכנה שלהם למשחק מול סודובה הליטאית שתגיע ביום חמישי לאצטדיון בנתניה למשחק הראשון בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. 

שינוי אחד שאולי המאמן ולדימיר איביץ' יוכל לבצע עד אז הוא החזרתו של המגן השמאלי הספרדי, אנריק סבוריט, אל ההרכב הפותח. המגן השמאלי חש טוב יותר ומאמין שהוא יהיה כשיר למשחק הקרוב. כמובן שהאימונים עד המשחק וההחלטה של הצוות המקצועי והרפואי האם להחזירו כבר עכשיו, הם אלו שיכריעו. 

שכטר: "מאכזב מאוד,נצטרך להרים את הראש"

כמו כן, בסיום המשחק אנשי מד"א הוזעקו אל חדר ההלבשה של מכבי ת"א לאחר שהמגן השמאלי אופיר דוידזאדה חש ברע. הוא עבר סדרת בדיקות במקום ונלקח להמשך בדיקות נוספות, אך עשה זאת כשהוא הולך על רגליו בכוחות עצמו והצהובים עדכנו לפני היציאה מנתניה כי הם מאמינים שמצבו טוב. מי שנמצא בספק גדול מאוד למשחק מול סודובה הוא הקפטן שרן ייני שממשיך להחלים מפציעתו בשריר התאומים. 

מי שלקח קשה מאוד את ההדחה אמש היה החלוץ, איתי שכטר, שהיה מעורב באירוע השנוי במחלוקת כאשר דקות בודדות אחרי שער היתרון של ניק בלקמן, נשרק פנדל לקלוז' אחרי שהשופט טען לעבירה שביצע חלוץ מכבי ת"א בתוך הרחבה של אנדראס יאניוטיס. 

דוידזאדה, שכטר, בלקמן, ז'ראלדש, אמאדור וגלזר מאוכזבים (חגי מיכאלי)דוידזאדה, שכטר, בלקמן, ז'ראלדש, אמאדור וגלזר מאוכזבים (חגי מיכאלי)

איתי, איך מסכמים תיקו שהוא כולו הפסד כמובן?
"אחרי הגול הראשון הרגשנו שזה בידיים שלנו וחוסר ריכוז, אני חושב לא היה פנדל, אבל לפעמים זה הכדורגל. יכול להיות שהייתי צריך לעצור לפני. השופט מספיק מנוסה וראה פנדל, מאכזב אבל גם אח"כ היו דקות שהיינו יכולים לחזור למשחק. ברמות האלה לספוג גם במשחק הראשון וגם במשחק הזה מסוג של שני מצבים נייחים, זה מכריע את ההתמודדות. לדעתי ראינו מכבי ת"א חזקה, אבל נענשים על דברים כאלה. נצטרך להרים את עצמנו במטרה הבאה שהיא הליגה האירופית". 

ברור לך שהקבוצה לא הודחה בגלל הפנדל שעשית, יש פה אחריות הרבה יותר גדולה.
"כן אבל אני חושב שב-0:1 היה מומנטום חיובי לצד שלנו וראינו את הטירוף של הקהל והאנרגיות שהיו וצריך גם לשבח אותם על האוויר המדהימה ועל העידוד בסיום. אני חושב שמכבי ת"א קבוצה יותר טובה מקלוז' אם מסתכלים על שני המשחקים. אמרתי לפני המשחק הראשון שזה יוכרע על טעות לפה וטעות לשם, ושם נפלנו. אולי זו קבוצה טיפה יותר מנוסה, אבל אנחנו טובים מהם. החזרנו אותם למשחק ישר אחרי ה-0:1, זה מאכזב. היינו בטוחים שעם הקהל נעלה לשלב הבא. לפעמים קבוצה פחות טובה עוברת שלב. צריך לזכור אף על פי שאני לא אוהב לדבר על זה, אבל יש לנו שחקנים סופר חשובים שיושבים בחוץ פצועים והיו יכולים לעזור לנו במשחקים האלה". 

שחקני מכבי ת"א בסיום המשחק (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א בסיום המשחק (איציק בלניצקי)

רובנו בתקשורת לא ציפינו שמכבי ת"א תגיע לשלב הבתים בליגת האלופות כי זה בעיקר עניין של מזל לא של יכולת. אבל לא לעבור את קלוז' זה כישלון?
"כן, אני לא אוהב לדבר על כישלונות והראש אחרי משחק לא תמיד יכול לתאר את גודל האכזבה. אבל עפנו מול אלופת רומניה. לא עפנו מול אלופה ממדינה אחרת ואני לא רוצה לזלזל באף מדינה. ברור שאנחנו טובים יותר מהם ונפלנו כנראה קצת בניסיון, במצב הנייח ברומניה, בפנדל שלדעתי לא היה, גם אחרי זה ב-1:1 היו לנו שני מצבים לעלות ליתרון והכל נראה אחרת. רוב המשחק הם העיפו כדורים והרחיקו. ניסינו לייצר מצבים נגד הצפיפות והיו לנו הרבה דקות טובות". 

איתי אולי ההכנה לא הייתה טובה? לא ספציפית למשחק הזה. במחנה אימונים ראינו אתכם לא טובים, שחקנים נפצעו, שחקני חיזוק באו מאוחר מדי, שוער שהגיע מאוחר, דסה וטיבי עזבו. אולי גם נחלשתם?
"מוקדם לדעת. עשינו לדעתי הכנה טובה מבחינת מועדון. עשינו שני מחנות אימון, שיחקנו הרבה משחקי אימון, נכוון שכמה שחקנים חשובים ודומיננטיים עזבו וצריך לחבר את השורות כי במשחקים האלה שיחקו שוער והגנה שלא שיחקו לפני זה ביחד, נפצעו גם כמה שחקנים משמעותיים כמו שרן ייני וסבוריט, פתאום איבדנו אותם וזו הגנה כמעט חדשה לגמרי, אז אולי נפלנו בקטנות בדברים האלה. אבל תירוצים יש מהיום עד מחר. בסוף הם עלו ואנחנו לא. יש עכשיו עוד עונה ארוכה, אנחנו מועדון מספיק חזק, נשפר דברים ונתכונן למשימה הבאה שהיא לא פחות חשובה - הליגה האירופית". 

שחקני מכבי ת"א בסיום המשחק (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א בסיום המשחק (איציק בלניצקי)

קח אותנו להפסקה, אתם יורדים ב-2:1, הייתם מרוסקים?
"היינו מאוכזבים, אבל הייתה אמונה שאם נבקיע שער מהיר אז נוכל לחזור. יונתן הבקיע ואז היו שני כדורי רוחב שהכדור פגע בדרך בשחקן שלה ואם זה היה נכנס הכל משתנה. אחר כך זה כבר היה בונקר רומני והיה קשה לחזור. הקבוצה היותר טובה לא עלתה". 

אמרת שהפסדתם על המצב הנייח ברומניה וגם על המצב שהחל מקרן פה, כמה התכוננתם לזה שנגדכם קבוצה מטורפת במצבים נייחים, שיש לה ים תרגילים כאלה?
"אין ספק שזו קבוצה שחיה על מצבים נייחים, על כדורים ארוכים ועל הכדורים השניים שנופלים. עבדנו על זה כל השבוע שאם הם יעשו גולים זה ממקרים כאלה. עשינו את המקסימום כדי לעשות משחק הגנה הכי טוב שיש אבל זה הכדורגל. מאכזב מאוד. אנחנו המועדון הגדול בישראל וחייבים להרים את הראש כי יש לנו מזל שלא נגמרה לנו העונה באירופה עדיין". 

ז'ראלדש ואמאדור מאוכזבים (איציק בלניצקי)ז'ראלדש ואמאדור מאוכזבים (איציק בלניצקי)

בסיום המשחק היה נראה שאתה אוכל את עצמך מבפנים.
"כן אני מאמין שיהיה לי קשה לישון ביומיים שלושה הקרובים, את הסיטואציה של הפנדל ראיתי לפני. ראיתי שהוא עושה סטופ, ראיתי שהוא עוצר קצת, ואמרתי לעצמי שאני צריך לעצור קצת ועכשיו גם ראיתי את הפנדל בחדר ההלבשה, זה משהו שלא שורקים וגם אמרתי את זה לשופט, אני מכיר אותו מהתקופה בגרמניה, זה שופט גדול, אבל אמרתי לו את דעתי והוא אמר לי שהוא היה בטוח שזה פנדל ויכול להיות שהוא טעה. אמרתי לו שזו טעות שמכריעה התמודדות. יכול להיות שהייתי צריך לעצור הרבה לפני. לא מתאים לי לעשות טעות כזאת". 

היה חשוב לך גם באופן אישי יותר, כי המועדון בסוף הלך איתך, יכלו להביא חלוצים זה לא בעיה להביא חלוץ, אבל אמרו שלא יביאו מישהו אם הוא לא יותר טוב מאיתי שכטר.
"אני מרגיש טוב מאוד מבחינה פיזית. נכון שהיום היו לי דקות טובות ופחות טובות אבל הרגשתי טוב על המגרש, הרגשתי שאני מנצח ברוב העימותים שלי ומייצר מצבים לקבוצה אבל בסוף זוכרים את החצי טעות שלי. אעשה הכל כדי להחזיר לקבוצה על הדשא. אני בטוח שנהיה מאוד חזקים העונה". 

אלירן עטר רואה את הכרטיס הצהוב (חגי מיכאלי)אלירן עטר רואה את הכרטיס הצהוב (חגי מיכאלי)

איך מרימים את הקבוצה באמת?
"זה הכדורגל. אנחנו ספורטאים. מייצגים מועדון גדול. גם שנה שעברה היה לנו הפסד לא פחות מאכזב, עפנו לקבוצה פחות טובה מהרומנים, גם שם קיבלנו פנדל גבולי ועפנו ועשינו אח"כ עונה חלומית. יש לנו צ'אנס לתקן. נגיע סופר מוכנים ליום חמישי ונעשה הכל כדי להגיע לשלב בתים בליגה האירופית כי זה יהיה נפלא למועדון". 

שאלה לסיום - לפני שבוע, מישהו בתקשורת החליט שאתם כשחקנים התנגדתם להחתמה של ניק בלקמן. מחר בטח כולם יכוונו את החצים לעבר השוער. מה אתה כדמות מובילה בחדר ההלבשה תעשה כדי לבוא ולמנוע שהדברים האלה ישפיעו?
"קודם כל, חדש לי מה שאמרת על ניק. ניק בחור טוב וחיובי ורואים שהוא יעזור לנו המון. השוער הוא פוטנציאל ומוכשר וצריך לזכור שהוא לא שיחק תקופה ולבוא למשחקים כאלה חשובים אחרי תקופה ארוכה זה לא פשוט. אנחנו קבוצה. אנחנו לא מחלקים את עצמנו לשוער, בלם, קשר או חלוץ. אני בטוח שהוא יעשה עונה מצוינת ביחד איתנו. נהיה ביחד בטוב ובפחות טוב. חדר הלבשה ומועדון חזק נמדדים לא באליפויות אלא ברגעים הפחות נעימים". 

בלקמן והחברים חוגגים אחרי שער היתרון (חגי מיכאלי)בלקמן והחברים חוגגים אחרי שער היתרון (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */