יום שישי, 10.05.2024 שעה 09:04

"לא אתן לוויכוחים פוליטיים להשפיע בג'ודו"

חודש לפני אליפות העולם, יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר התייחס למקרי עבר בהם איראנים החרימו קרבות נגד ישראלים: "מקווה שיעמדו בהתחייבות"

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

אחד מהקונפליקטים הכי גדולים בספורט העולמי הוא בין הספורטאים הישראלים לאיראנים, והוא בא לידי ביטוי בעיקר בג’ודו. כחודש ימים לפני אליפות העולם שתתקיים ביפן, ובה שני הצדדים עלולים לפגוש זה את זה בהגרלה, יו”ר איגוד הג’ודו העולמי מריוס ויזר התייחס לנושא ואמר: “לא אתן לוויכוחים הפוליטיים להיכנס ולהשפיע על מה שקורה על מזרן הג’ודו”.

כזכור, לפני כחודשיים פרסם האיגוד העולמי כי איראן הסכימה להפסיק להחרים קרבות, כאשר הציג מסמך רשמי, עליו היו חתומים יו”ר הוועד האולימפי האיראני ויו”ר איגוד איגוד הג’ודו האיראני, שציינו: “אנו מתחייבים לפעול לפי הקוד של הוועד האולימפי הבינלאומי. אנו נמצאים במשא ומתן מול הפרלמנט כדי להסדיר את עניין הענישה (לספורטאים שמעוניינים להתחרות מול יריבים שהמשטר באיראן מסרב להם להופיע מולם, א.מ)”. אלא שמיד לאחר מכן, פורסמו באיראן הכחשות להצהרה הזו ושם הבהירו כי אין שינוי במדיניות הרשמית של המדינה, כך שהג’ודאים שלהם לא יופיעו מול יריבים ישראלים.

שגיא מוקי מפיל את יריבו (חגי מיכאלי)שגיא מוקי מפיל את יריבו (חגי מיכאלי)

ויזר השיב לשאלות לאוהדי הג’ודו בחשבון הטוויטר שלו, שם כתב בעקבות זאת: “ראיתי את הדיווחים בתקשורת (הכוונה לתקשורת באיראן ובה המדינה מתנערת מההתחייבות להופיע מול ישראלים, א.מ). פרסמנו מחדש את המכתב של הוועד האולימפי האיראני, בו הם הצהירו בבירור כי הם מתחייבים לאמנה של הוועד האולימפי הבינלאומי ומתחייבים לבקשה של איגוד הג’ודו העולמי לעמוד נגד האפלייה האתנית. אני מקווה שהם יעמדו בהתחייבויות שלהם כי אני לא מאמין שהספורטאים האיראנים בעצמם מסרבים להתחרות במקרים כאלה. אני חושב שלא צריך לערב בין הנחיות פוליטיות לבין הספורט ולא אאפשר לוויכוח הפוליטי להיכנס לתוך מזרן הג’ודו. על המזרן מתחרים למען הערכים של הספורט ולמען עולם טוב יותר”.

אם האיראנים אכן יעמדו בהתחייבויות שלהם, אז באליפות העולם הקרובה עשוי להיות קרב מרתק בין שגיא מוקי שניצב במקום הראשון בדירוג האולימפי לאולימפיאדת טוקיו 2020 לבין סעיד מולאי שמדורג במקום השני. מולאי, כזכור, הביע מחאה מול המשטר האיראני כאשר פרסם תמונה של דגל ישראל בחשבון האינסטגרם שלו, מה שלכאורה הוביל לכך שהוא לא התחרה במשך שבועות ארוכים, עד שחזר לאחרונה. מאז ששב למזרן, הוא נמנע מלהגיע לתחרויות אליהן נרשמו ישראלים - אך באליפות העולם השניים עשויים להיפגש, ושם יהיה המבחן האמיתי. אם מולאי ינטוש או יביים פציעה, האיגוד העולמי יצטרך להחליט כיצד לפעול.

שגיא מוקי (חגי מיכאלי)שגיא מוקי (חגי מיכאלי)

בנוסף, מריוס ויזר התייחס לביטול התחרות בטוניסיה, לאחר שהמארגנים לא איפשרו לישראלים להשתתף בגראנד פרי שתוכנן להיות במדינה בשנה שעברה. על כך סיפר: “אנחנו עדיין משוחחים עם הצד של טוניסיה. אנחנו לא נוותר. ברגע שהם יעמדו בדרישות שלנו, האירוע יחזור מחדש”.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */