יום ראשון, 28.04.2024 שעה 16:38
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

חוגג: לא נופלים מאף אחת, נילחם על כל התארים

הבעלים של בית"ר ירושלים יורה: "זה לא לזרוק כסף לים", "אלי אוחנה התעקש שמיכאל יקבל את הספרה 11", על הרכש מנתניה: "השם מוחמד יופיע על חולצתו"

|
משה חוגג (אורן בן חקון)
משה חוגג (אורן בן חקון)

אחרי ההודעה על צירופו של מיכאל אוחנה לבית״ר ירושלים וקצת לפני כניסת השבת, הבעלים של בית״ר משה חוגג התראיין היום (שישי) לתקשורת וסיפר על העסקה מול הפועל באר שבע, הבהיר איזה שם יתנוסס על החולצה של עלי מוחמד, התייחס לאלונה ברקת, יעקב שחר, מיץ’ גולדהאר ובעיקר ניסה להסביר למה עלות של שני מיליון יורו על חצי כרטיס של שחקן שלא שיחק עונה שלמה זו עסקה כדאית.

משה חוגג פתח את דבריו: "אני מאוד מתרגש מההחתמה של מיכאל אוחנה. אלי יש רק אחד, הוא הגדול מכולם, אבל מיכאל הוא מוכשר באמת בצורה יוצאת דופן. יצא לי לראות אותו מקרוב בעונה הראשונה שלו בבאר שבע והוא ללא ספק אחד המוכשרים שיצא לי לראות. הוא עדיין לא מימש את הפוטנציאל, אנחנו מקווים ובונים שהוא יעשה את זה השנה אצלנו. אני בטוח שיהיה מרגש לשמוע את השם אוחנה בטדי, אלי אוחנה התעקש שהוא יקבל את הספרה 11, אני חושב שזה ירגש הרבה מאוד אנשים מהדור הוותיק יותר של אוהדי בית"ר, כאלה שישמחו לבוא עם הילדים והנכדים, זה היה חשוב לנו".

משה חוגג. "מתרגש מההחתמה של מיכאל אוחנה" (אורן בן חקון)משה חוגג. "מתרגש מההחתמה של מיכאל אוחנה" (אורן בן חקון)

השאיפות של בית״ר ירושלים: ״לגבי העונה הקרובה והעונות שלאחר מכן, ההחתמות האלה מדברות יותר חזק מכל דבר אחר. כשהגעתי בעונה הראשונה הבאתי הרבה שחקנים במהירות והיו מעט מאוד אפשרויות. עכשיו אנחנו עובדים כמו שצריך. התחלנו להתכונן כבר בינואר בהחתמה של קינדה ופלומן שחיזקו אותנו ואני שמח עם הרכש שנעשה עד עכשיו. פלומן מרגיש שהוא רכש נהדר שהוכיח עצמו, קינדה הראה מה הוא יודע לעשות לפרקים, כל זה עם החיבור של עלי מוחמד, לוי גארסיה ומיכאל אוחנה זה מאוד משמעותי".

הוצאותיו הכספיות: ״לגבי סכומי הכסף, מבחינתי אני מזיז את הכסף מצורה אחת לצורה אחרת. השחקנים האלה הם נכסים. זה לא לזרוק כסף לים, אני מאמין שנוכל למכור אותם בעתיד ביותר כסף ובלאו הכי הם מעלים את ערך המועדון. אני קניתי מוניטין פוטנציאלי -  המוניטין היה רע, שחקנים לא היו המעטים שכן היו כמו עידן ורד ניסו למכור אותם ואני עצרתי את זה. היום למועדון יש הרבה מאוד נכסים, שחקנים איכותיים ומהירים. אנחנו מהקבוצות היותר צעירות והיותר מהירות, גם הבלם אור זהבי שגדל בנוער שחקן מאוד מהיר, קונטה, גרצ'קין המגן , אמור להגיע גם מגן זר, פלומן, לוי גארסיה, דוד קלטינס, זאת קבוצה מאוד צעירה ומהירה וזה חשוב מאוד בכדורגל".

מיכאל אוחנה (חגי מיכאלי)מיכאל אוחנה (חגי מיכאלי)

"מהיום הראשון אמרתי כמה אני אוהב כדורגל טכני. יש לנו שחקנים בעלי טכניקה גבוהה מאוד ויראו את זה השנה. מיכאל אוחנה שיחק בנערים של בית"ר וזה מעציב אותי שהיום הוא הרכש הכי יקר בתולדות המועדון. יכלו לחסוך את ה-2 מיליון יורו אם לא היו משחררים אותו. אני מאוד מקווה שבתקופה שלי לא נעשה טעויות כאלה ונשחרר שחקנים שנמצאים מתחת לאף שלנו”, הוסיף הבעלים של המועדון מהבירה. 

“יש בירושלים וסביבתה הרבה שחקנים מוכשרים. מצד שני אני מאוד שמח שהוא חוזר הביתה ומאוד מקווה ומאמין שהעונה הזאת אנחנו ניתן פייט על כל התארים. אני מצפה לראות את האיכויות כמה שיותר מהר, יש לנו את כל הזמן להתכונן ולהתחבר, עשינו רכש משמעותי. אני לא זוכר שליוסי בניון לקח זמן להתאקלם בקבוצות ששיחק בהן, שחקנים טובים צריכים להתחבר מהר, אנחנו לא מחפשים תירוצים, צריך להתחבר ולהביא תוצאות", אמר משה חוגג לקראת העונה הקרובה.

יוסי בניון ואלי אוחנה באימון (רדאד ג'בארה)יוסי בניון ואלי אוחנה באימון (רדאד ג'בארה)

המחיר ששילם בעסקת אוחנה: ״צריך להפריד ולהבין את הגישה שלי. כשאני קונה שחקן צעיר זה לא משנה לי בכמה כסף קניתי אותו. אתם שוכחים אבל גם על מנור סולומון הצעתי שלושה מיליון יורו וסורבתי. הסיבה שאין לי בעיה להוציא סכומי כסף משמעותיים על שחקנים צעירים זה כי אני רואה זאת כסוג של הלוואה, מיכאל אוחנה ישחק אצלי שנתיים או שלוש ובסופם אמכור אותו ואקבל את הכסף חזרה ואקנה עוד שחקן זה לא כסף שהולך לפח, זה נכס. אני מסתכל על אוחנה ככה, האם בפוטנציאל הוא יכול לעזור לי לזכות בתארים? התשובה היא כן. האם בפוטנציאל אפשר למכור אותו בסכום גבוה יותר? התשובה היא גם כן. האם ייתכן ואמכור אותו בפחות כסף? התשובה היא גם כן, אבל גם אם כן הוא שירת אותי וזה לא נוראי, ולכן בסיכוי – סיכון אני הולך על המהלך הזה".

ההשקעה הרבה שמדמה את יכולתו לגולדהאר, אלונה ברקת ויעקב שחר: ״זה לא מעסיק אותי ולא העסיק אותי לשנייה. זה שאני טירון בכדורגל זו עובדה ולא דעה, וזה לא מעניין אותי בכלל. כל מה שמעניין זה להשיג תוצאות, אני אוהב אתגרים ואני אוהב לעמוד באתגרים. אומרים שזה ייקח כמה שנים, כמו שלקח לאחרים ואני רואה בזה אתגר. גם פתחתי את הכיס אבל אני חושב שעשינו את זה בחוכמה ושאנחנו בונים את הקבוצה נכון. אני חושב שבאמת ניתן פייט, לא בגלל הכסף, אלא בגלל האיכות של השחקנים ובגלל הפורמט והצורה שזה נבנה”.

מיץ' גולדהאר. באותה שורה עם חוגג? (חגי מיכאלי)מיץ' גולדהאר. באותה שורה עם חוגג? (חגי מיכאלי)

“אני לא רואה את זה כאתגר, כדי שיגידו שאני ושחר ואלונה ומיץ’ באותה שורה, זה לא מעניין אותי בכלל ואני לא מתעסק באגו. למי אני בכלל צריך להוכיח משהו? צריך להוכיח למישהו אם יש לי או אין לי כסף? אני ברוך השם, יש לי בית ויש לי אישה וילדים ויש לי נכסים ואני לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. אני הגעתי לפה בגלל דברים שכבר דיברתי עליהם בעבר, לעשות שינוי חברתי, ואני מאוד אוהב את המשחק. אני מאוד אוהב ספורט, אנחנו מתחרים ואני מאוד אוהב לנצח וכדי לנצח אני אעשה המון. אז אני גם מקווה לנצח וגם ליהנות מהדרך”, הוסיף הבעלים. 

“אני חושב שאנחנו עושים דרך יפה בשנה האחרונה. המועדון התקדם המון, על אף התוצאות הספורטיביות הרעות שהיו בשנה שעברה, המועדון התקדם ואני בטוח שגם התוצאות יגיעו השנה. זה לא אומר שאם לא ניקח אליפות נהיה מאוכזבים, שלא יהיה כאן בלבול. ושלא יחשבו שאני מצפה רק לאליפות. אני מצפה להתמודד כי בפוטנציאל אנחנו לא פחות טובים מאף אחד", סיים חוגג את התייחסותו לנושא המחירים ששילם בעסקאות האחרונות.

לוי גארסיה בועט. רכש של בית"ר (שחר גרוס)לוי גארסיה בועט. רכש של בית"ר (שחר גרוס)

הציפיות מהקבוצה השנה: "אני לא בא ואומר שאתאכזב אם לא נזכה באליפות. מכבי תל אביב עדיין פייבוריטים אבל אנחנו לא נופלים מאף קבוצה וצריכים לתת פייט. זה הזמן של רוני לוי ויוסי לחבר את כל הדבר הזה. יש הרבה זמן להתכונן ולהכין את כל הסגל. אם הפוטנציאל הזה יתממש אפשר להגיע רחוק מאוד. קחו שחקן כמו לוי גארסיה, מי שמכיר יודע שזה שחקן עם יכולות נדירות ויש לנו המון כאלה בקבוצה, נשאר רק לחבר את כל הדברים האלה- כולם מוכשרים ורעבים אך עדיין לא הוכיחו עצמם וזה התפקיד של הצוות המקצועי, לייצר קבוצה איכותית מהמכלול הזה".

מעורבותו בהחתמת השחקנים: "יוסי בניון בחור מאוד דומיננטי. אני אומר את דעתי, הוא שומע ולפעמים הוא אומר לי "זאת דעתך אך אני רוצה אחרת" ואני מכבד את זה. אני מבין אבל הוא מבין יותר. אין שום דבר שקורה בלי שיוסי יאשר. עלי מוחמד היה המועמד מספר 1 של יוסי בניון, זאת הייתה המטרה הראשונה. רק אחרי שהבאתי את עלי מוחמד שאלתי אותו מה הלאה".

רוני לוי (באדיבות בית״ר ירושלים) רוני לוי (באדיבות בית״ר ירושלים)

החשש מהפציעה שעבר אוחנה: "זה סיכון מחושב. הוא בחור צעיר, בחור חזק, בדקנו גם על האופי שלו והוא מקצוען מהמעלה הראשונה. הכל גם מותנה בבדיקות רפואיות מקיפות אך אנחנו בטוחים שהתגבר על הפציעה והוא יחזור כמו שצריך, הוא רק בן 23 וכל הקריירה לפניו".

העומס ב’דריבליסטים’ בבית”ר: "שאלתי את רוני לוי על כך שיש לנו הרבה דריבליסטים והוא אמר לי שהאתגר הוא ללמד שחקנים כאלה מתי לעשות מה, כי הם גם יודעים בנגיעה להעביר כדור. זה האתגר, איך לוקחים את אלה שהיו כוכבים בקבוצה שלהם וגורמים להם לשחק בקבוצה, להניע את הכדור ולא להחזיק אותו יותר מדי, וכן לעשות את הדריבל איפה שצריך לעשות אותו וזה מאוד משמעותי".

פרדי פלומין (חגי מיכאלי)פרדי פלומין (חגי מיכאלי)

רכש נוסף שיבוצע: "יהיו עוד שינויים, לא סיימנו. יהיו שחקנים שיעזבו אותנו, יהיו שחקנים שיצטרפו אלינו. נצרף עוד בלם ומגן ואני מאמין שבקרוב נסיים את בניית הסגל. חלוץ? גרסיה משחק בנבחרת כחלוץ 9 וגם בכנף, וארן בחצי עונה הבקיע 7 שערים, שלומי אזולאי כבש בקבוצת תחתית 9 שערים, רוני ויוסי מאוד מאמינים בהם. אני חושב שבחיבור עם הטכניקה וראיית המשחק של הקישור החבר'ה האלה יידעו לעשות את העבודה".

השם שיופיע על חולצתו של עלי מוחמד: "אני לא מבין למה מדברים על זה. מה השם משפחה שלו? מוחמד, זה מה שיופיע על החולצה, כבר אמרתי את זה. השם משפחה שלו מוחמד וככה זה יהיה. יש גם חוקים בעולם, זה לא עובד ככה. גם כשהשחקן נלחץ לא חששתי שהעסקה תיפול, הייתי מוכן לעשות כל מה שצריך כדי שהעסקה לא תיפול. בשורה התחתונה הוא מגיע ואנחנו מאוד שמחים".

עלי מוחמד. "מוחמד יופיע על החולצה" (אחמד מוררה)עלי מוחמד. "מוחמד יופיע על החולצה" (אחמד מוררה)

רכישת המנויים עד עתה: "לפי כל הבדיקות שלנו מדובר בקהל האוהדים הכי גדול בארץ, גם בנתוני הטרפיק באתרי האינטרנט. יחד עם זאת, תרבות המנויים במועדון היא רעה וזה משהו שאנחנו חייבים לשנות אותו. אנחנו המועדון שעשה את הרכש הכי משמעותי, אני לא זוכר בשנים האחרנות מועדון שרכש כך כל הרבה שחקנים בכל כך הרבה כסף. אני והצוות משקיעים הרבה מאוד כסף ומאמצים. אנחנו רואים שנתניה והפועל תל אביב על 5,000 מנויים, באר שבע על 9,000 ואנחנו אפילו לא על 2,000”.

“בשנה שעברה בשבוע שהצטרפתי עשינו 8,000, ציפיתי שהשנה נעבור את הדבר הזה, בטח לאחר רכש כמו שעשינו ,זה באמת מאכזב לראות את הקצב. אני חושב שהקהל צריך להחזיר הערכה לא רק בטוקבקים אלה בלהגיע לאצטדיון ולראות את חבורות השחקנים הזאת ולעזור לנו. בלי הקהל שידחוף ויעודד זה יהיה רע מאוד ואני מפה קורא לכולם, אם מעריכים את הרכש שאנחנו עושים, קדימה תעשו מנויים", הוסיף הבעלים בפנייה לאוהדי הקבוצה.

אוהדי בית"ר ירושלים. לא מהרו לעשות מנוי (אורן בן חקון)אוהדי בית"ר ירושלים. לא מהרו לעשות מנוי (אורן בן חקון)

האכזבה מהאוהדים: "אני מאוכזב מתרבות הצריכה של הקהל. אני מאוד מקווה שזה ישתנה, אני מביא את מיכאל אוחנה ושחקנים כל כך משמעותיים בכל כך הרבה כסף וזה לא מובן לי. כשהגעתי כבעלים נמכרו 8,000 בתוך שבוע אז מה קורה עכשיו? עם כל הכבוד לכישורים שלי כבעלים חדש אני לא עולה לדשא לשחק, עכשיו הגיעו שחקנים איכותיים שאמורים לגרום לקהל לקנות הרבה יותר מנויים מהשנה שעברה".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */