יום שבת, 18.05.2024 שעה 16:16

כלפון: ההסכם פותח את הכדורגל לחברות גדולות

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם יו"ר המנהלת על הסכם החסות החדש. בהמשך: מאמנים חדשים והדרבי בכדורסל. התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

נותנת חסות חדשה הוכרזה היום (שלישי) לכדורגל הישראלי, כאשר מנהלת הליגות לכדורגל חתמה על הסכם עם הבורסה לניירות ערך תמורת כ-13 מיליון שקל לשלוש שנים. ארז כלפון, יו”ר המנהלת דיבר בתכנית ואמר: “רוצה להגיד שמבחינת הכדורגל הישראלי היום יום חג, זה המוסד הפיננסי המוביל במדינת ישראל, זו חברה פרטית, חבריה הם גם בנקים ישראלים, זרים, חברות גדולות שנסחרות, זה אמון גדול בכדורגל הישראלי”.

איך שכנעתם אותם להיכנס?
“הבורסה התחילה לפני שנתיים מהלך חדש של מיתוג, שחלק ממנו זה איך להנגיש את הבורסה לציבור. אנשים ברחוב נרתעים היום ברחוב מהמילה בורסה, חושבים שזה רק הבנקים וחברות הביטוח שם, לא יודעים שכולנו מושפעים דרך קרן השתלמות וקרן פנסיה, אני חושב שהם עשו בחירה טובה, הם גם ילמדו ויחנכו את השחקנים, המאמנים, שזה לא פחות חשוב. לגבי איך עושים חיסכון פנסיוני, איך לא מבזבזים ואנחנו רואים מקרים שבגיל 50 שחקנים נשארים בלי פרנסה. חלק מההסכם הוא גם הדרכה. זה פותח את הכדורגל לחברות גדולות, אני יכול לספר שחברות נוספות כבר מתעניינות”

“אני קודם כל חושב שעשינו בתקופה האחרונה כברת דרך, התקדמות גדולה, יש דברים שנמצאים על הפרק, אמרנו אותם גם לבורסה, קודים אתיים, התנהגותיים, שייכנסו לכדורגל הישראלי, כל המהלך שעשינו החל מהכנסת ה-VAR, הפחתת זרים בלאומית, כל נושא הקבוצות מבחינת ההתנהגות, תמריצים עבור קהל, הבאת תלמידי בתי ספר, דוברות, כל הדבר הזה. ראינו רק אתמול את העלייה במספר הצופים, הראינו תכניות להמשך”.

מה ההבדל בכסף מג’פניקה
“אני לא אוהב להיכנס לעניינים כספיים, ג’פניקה שילמו קצת פחות מ-12 מיליון, עלינו במיליון פלוס, אבל זה לא רק זה”.

השם בעייתי
“לחברה קוראים הבורסה לניירות ערך, לא נשנה לה את השם, לא בוחר חברה לפי השם, זה שהם נכנסו לכדורגל הישראלי זה הישג ענק. אני חושב שיש משמעות גדולה לזה שהם נכנסו”.

בהמשך התכנית נדבר עם עמיר נוסבאום שעזב את הפועל באר שבע והגיע לאמן את הפועל פתח תקווה. כמו כן, נדבר עם רוני אוואט שחזר לאשדוד ואף נתייחס לדרבי התל אביב בו מכבי עלתה ל-0:2 בסדרה ורחוקה צעד מפיינל פור.

איזה חוקים חדשים או תקנות חדשות אתם מתכננים לעונה הבאה?
אני יכול להגיד שקודם כל אנחנו הולכים לקדם בקרוב את הקוד האתי גם לשחקנים וגם לבעלי קבוצות וכל עבירה שתיעשה מחוץ למגרש תטופל באופן נוקשה על ידי מנהלת הליגות. אני מדבר על מקרים יותר חמורים, מקרים שקרו מחוץ למגרש על ידי שחקני כדורגל שהם מודל לחיקוי לילדים צעירים. כמובן מה שעשינו עם קבוצות הבת ונתעסק לכל מבנה הליגות.

למה את מתכוון כשאתה אומר קבוצות בת?
קבוצות שמשחקות בליגה א’, קבוצות מליגת העל יוכלו לקחת אותן כקבוצות בת. הקבוצה תוכל לעלות עד ליגה לאומית, זה כמובן ישפיע גם על מספר הקבוצות בליגה הלאומית ונצטרך לבדוק אם אנחנו ממשיכים באותה שיטה שאנחנו משתמשים בה היום וכמובן הדבר הכי מרכזי הוא הקדמת שעות המשחקים, להביא יותר משפחות ויותר ילדים למגרשי הכדורגל, רוצים לראות את האצטדיונים מלאים. 

ארז כלפון (רדאד ג'בארה)ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

עמיר נוסאום: “בכר? למה שמאמן ישראלי לא ישלים סוף סוף שמונה-תשע שנים בקבוצה?”

אחרי שלוש שנים כעוזר המאמן של ברק בכר בהפועל ב”ש, בהן היה חלק בלתי נפרד מההצלחה המסחררת של הקבוצה וזה עמה בשתי אליפויות רצופות, עמיר נוסבאום החליט שהגיע הזמן לאתגר חדש, לבד. שוחחנו עם האיש שמונה למאמן הפועל פ”ת על העונה שחלפה, על הסיבות לכישלון העונה בב”ש ועל המטרות על המלאבסים.

איך עברה עליך ועל ב”ש העונה האחרונה?
“עונה מאתגרת ללא ספק. עונה שהתחילה בהדחה מאירופה ומכאן היה כדור שלג. אמרתי את זה כבר, האחריות היא עלינו, לא עצרנו את הכדור שלג בזמן, לא עשינו את ההחלטות והבחירות הנכונות והיה קשה”.

היה לכם קשה? הרגשתם בשלב מסוים שברק בכר מיצה?
“לא, בשום שלב. הוא האמין, ניסה, חשב מחוץ לקופסה. ספציפית לגבי, לא משנה מה היה קורה הייתי עוזב, גם אם היינו לוקחים דאבל”.

למה לא עזבת אחרי ההצלחות?
“גם לא הרגשתי מספיק מוכן וגם לא הייתה לי איזושהי הצלחה שהרגשתי שהיא מתאימה לי. כולם ידעו תוך כדי העונה ובמהלכה שאני פוזל החוצה, אני לא מתחבא מאחורי הכישלון של השנה”. 

אני רואה שהפועל ב”ש כשלה בכל החלטותיה מהרגע הראשון עד הרגע האחרון, כולם מיצו, כולל אלונה ברקת ואני מרגיש שהקבוצה צריכה את השינוי הזה.
“הפועל ב”ש הולכת לשנות את פניה. אני חושב שהמנטליות הישראלית קשה מאוד להחזיק מערכת יותר משלוש-ארבע שנים, משהו לא עובד”.

אתה לא מרגיש שברק בכר מיצה? שאיבד מהיכולת שלו להביא את ב”ש לגדולה?
“אם ברק יעשה עונה נפלאה אף אחד לא יגיד שהוא מיצה. למה שלא יהיה מאמן ישראלי שיעשה סוף סוף 8-9 שנים בקבוצה אחת? למה ישר אחרי שלוש שנים מדברים על משהו חדש? כישלונות קורים בכל העולם. בסך הכל הקבוצה השיגה את המקום השלישי ואת הכרטיס מאירופה אבל ברור שזה שלא היינו קרובים בכלל לאליפות זה כישלון”. 

איזה קבוצה את מקבל בהפועל פ”ת? יש שם רצון גדול מאוד לעלות ליגה.
”לא הולך להיות קל. האתגר הגדול הוא למעשה לנסות להשאיר את רוב הסגל, זה לא הולך להיות פשוט. אני מקווה שלא אצטרך לבנות בסיס חדש. בשלב הראשון מנסים להשאיר לא מעט שחקנים שמכונים לליגת העל”.

עמיר נוסבאום (רדאד ג'בארה)עמיר נוסבאום (רדאד ג'בארה)

רוני אוואט: “ג’קי אמר לי שאני האיש הכי מתאים לאמן את מ.ס אשדוד”

למרות ההישארות הסנסציונית בליגה, ג’קי בן זקן בחר שלא להמשיך את ההתקשרות עם אבי אוחבוט, שפינה את מקומו על הקווים לרוני אוואט, שחוזר לקדנציה שנייה במועדון. דיברנו עם האיש החדש של הקבוצה מעיר הנמל.

רוני, קודם כל מברוק על המינוי
“תודה רבה. הכל קרה ב-48 שעות, מ.ס אשדוד זה אחלה מועדון. בזמנו הייתה לי בעיה של תעודת הפרו ונכון לאותו זמן חשבו שצריך להיות מישהו אחר על הקווים וצריך לכבד את זה. בשנה שעברה החלטתי שלא צריך לשבת בבית ולחכות ואימנתי במכבי קביליו יפו, מקום מדהים. לשמחתי קיבלתי טלפון מג’קי בן זקן ומשם זה התגלגל. 

אם ג’קי לא רצה אותך, מה הביא אותו היום לחשוב שהוא כן רוצה אותך?
“אני עזבתי את הקבוצה לפני שנתיים ואז ג’קי החליט שהוא רוצה להביא את עמיר תורג’מן וכל הצוותץ עזב. מאז עבדו במועדון אם אני לא טועה חמישה מאמנים לא בהצלחה רבה, וכנראה שאחרי כל התקופה הזאת ג’קי הגיע למסקנה שאני הבנאדם המתאים ביותר לאמן את מ.ס אשדוד. אם ניקח את הסטטיסטיקה של כל המאמנים האחרים ושלי, שלי הייתה הטובה ביותר בשנים האחרונות”.

חוץ ממאמן אחד (אלי בוחבוט).
”קודם כל לא תמיד הכל הולך בקנה מידה של הצלחות, מי כמוך יודע (ברקוביץ’). יש לך פרמטרים מסוימים שמכריעים מעבר לניצחון כזה או אחר. נכון שמה שנעשה החודשיים האחרונים היה הירואי, אבל יש הבדל בין מאמן שמגיע חודש חודשיים לפני סוף עונה ויש עליך פחות לחץ כי יש לך הרבה פחות מה להפסיד, לבין מאמן שמגיע לבנות את הקבוצה בקיץ”.

מה עשית בשנתיים האחרונות?
”בשנה שעברה אימנתי ביפו, ושנה לפני כן הפסקתי את העבודה במ.ס אשדוד. לפני שלוש שנים גם אימנתי וכן הצלחתי להחזיר את הקבוצה לליגת העל”.

רוני אוואט (שחר גרוס)רוני אוואט (שחר גרוס)

אבי בוחבוט: “היה טבעי שאמשיך, אבל כעת אני על המדף”

ומזה שבא, לזה שהלך. למרות שהצליח להשאיר את מ.ס אשדוד בליגת העל כנגד כל הסיכויים בצוותא עם משה אוחיון, אבי בוחבוט קיבל הודעה על סיום דרכו במועדון מעיר הנמל. ניסינו לברר אם המאמן מדוע ההצלחה המסחררת לא סייעה לו להמשיך במועדון.

אז מה? השארת את הקבוצה בליגה, אבל לא התאים שתישאר. אתה מבואס?
אני לא יכול להיכנס לשיקולים של ג’קי. אני הגעתי לשם כמו שהגעתי בפעם הראשונה לג’קי והוא בחר אותי מבין רבים שכן רצו לבוא ולעבוד כי באמת הרשמתי אותו, יכול להיות שהשיקולים שלו ומה שהוא רואה לנכון לא תואם את זה. אני אתמול ישבתי עם ג’קי וגם היום, הייתה שיחה מאוד מכובדת וגם היה לו קשה. היה טבעי מאוד שאני אמשיך, בכל אופן חיכיתי בסבלנות, דיברנו בארבע עיניים והוא הסביר לי, אני לא רוצה להיכנס לשיקולים”.

מה הוא אמר לך?
“אם תרצו תשאלו אותו, לי הוא אמר את כל הדברים איך שהוא רוצה למ.ס אשדוד. בהתחלה כולם פקפקו בי ועמדתי במשימה בצורה יוצאת מן הכלל יחד עם ההנהלה והצוות”.

הוא מחזיק ממך או שהיית בובה?
“ממש לא בובה. עשיתי המון, הייתי מעורב והוא נתן לי המון ביטחון ושקט. היה איתי צוות ובחור שעבד איתי (משה אוחיון), אני והוא בחרנו ביחד את ההרכב. יכול להיות שמה שהתאים לאותה תקופה לא מתאים לתקופה הזאת. הייתי מאמן מצוין ועמדנו במשימה, זה הכי חשוב ומה שראיתי כנגד עיניי”.

אתה לא מאוכזב מזה שלא מעריכים את העבודה שלך? הצלתם את הקבוצה מקריסה.
“אני מסכים, אבל אי אפשר להגיד שלא העריכו אותי”.

אתה מקבל ג’וב אחר במועדון?
”לא, אני יכול להגיד שאנחנו מכבדים מאוד את השני ואני אהיה חלק ממשפחת מ.ס אשדוד, לא בעונה הקרובה אבל אני יודע שהוא מעריך אותי מקצועית ואנחנו עוד ניפגש בעתיד. אחרי המשימה שהצלחנו בה, מה שאף אחד לא האמין, אני אתחיל לדאוג לעצמי.  אני על המדף, פנוי להצעות ואשמח לקבל אותן. אני מסוגל ויכול, מגיע לי. נכון שחיכיתי עד לפגישה עם ג’קי, אבל כרגע יש כמה גישושים שיחד עם דודו דהאן וג’קי בן זקן אנחנו בודקים אותם”. 

אבי בוחבוט (נעם מורנו)אבי בוחבוט (נעם מורנו)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */