יום שבת, 18.05.2024 שעה 16:16

מדהים: הפועל אשדוד אלופת המדינה בכדוריד

סיפור מהאגדות. הדרומיים, שרק לפני כמה שנים היו בלאומית, הדהימו את האימפריה מכבי ראשל"צ עם ניצחון בסדרה (2:2 והפרש שערים עדיף) בדרך להיסטוריה

|
שחקני אשדוד עם צלחת האליפות (שחר גרוס)
שחקני אשדוד עם צלחת האליפות (שחר גרוס)

סיפור מהאגדות – הפועל אשדוד הצנועה חתמה הערב (שלישי) היסטוריה גדולה כשזכתה באליפות המדינה על חשבון אימפריית הכדוריד, מכבי ראשון לציון מלאת הניסיון ועמוסת התארים. הדרומיים, שרק עד לפני כמה שנים עוד טיילו בליגה הלאומית, גברו בסדרת הגמר על אימפריית הכדוריד מעיר היין למרות שהפסידו 36:32 במשחק החמישי, וזכו בתואר הודות להפרש שערים עדיף – שני ניצחונות לכל אחת ותיקו.

הפועל אשדוד זוכה באליפות היסטורית

אז עד כמה ההישג הזה עצום? רק ב-2012 הקבוצה מעיר הנמל רשמה הופעת בכורה בליגה הבכירה (!) ושבע שנים לאחר מכן היא כבר קטפה אליפות ראשונה ומדהימה כנגד כל התחזיות תוך התגברות על שתי הענקיות מעיר היין. מאידך, הצהובים-כחולים חלמו על אליפות 16 בהיסטוריה המפוארת של המועדון, אולם האדומים הציגו עליונות מרשימה לאורך רוב הסדרה המרתקת, ובסיום קיבלנו אולי את אחת ההפתעות המרתקות שידע הספורט הישראלי.

שחקני אשדוד חוגגים (שחר גרוס)שחקני אשדוד חוגגים (שחר גרוס)
בהפועל אשדודש חגגו היסטוריה (שחר גרוס)בהפועל אשדודש חגגו היסטוריה (שחר גרוס)

אגב, האחרונה שהפריעה להגמוניה של הקבוצות מעיר היין הייתה מכבי תל אביב שקטעה רצף ארוך (11 שנים) של הראשל”ציות עם שתי אליפויות מדהימות וכעת, הגיע התור של הדרומיים להפתיע את עולם הכדוריד הישראלי, שהיה צמא לרענון בדמות חבורה מלהיבה ומרעננת כמו זו שבנה אולג בוטנקו, שראוי לאינספור מחמאות על מסע קסם נפלא, כשאסור לשכוח כי בחצי הגמר התגבר גם על הדאבליסטית היוצאת, הפועל ראשון לציון.

הצהובים-כחולים, שהיו זקוקים הערב לניצחון ב-9 שערים (8 להארכה) במשחק החמישי ב”בית מכבי” בראשון לציון, עוד עשו קולות קלים של קאמבק, אך הדרומיים בדומה לשאר הסדרה הציגו אופי מרהיב, לא איפשרו למארחים לברוח (בעיקר הודות ליכולת מצוינת של טל ושי הרשקוביץ וגאבור לאנגהנס) ועמדו במשימה הגדולה אחרי שני ניצחונות לכל קבוצה בסדרה, אבל ביתרון של ארבעה שערים עבור הדרומיים, שמהווים את האלופה ה-12 בתולדות הכדוריד הישראלי.

שחקני אשדוד חוגגים (שחר גרוס)שחקני אשדוד חוגגים (שחר גרוס)
שחקני מכבי ראשל"צ מאוכזבים (שחר גרוס)שחקני מכבי ראשל"צ מאוכזבים (שחר גרוס)
יוסי ביטרמן (שחר גרוס)יוסי ביטרמן (שחר גרוס)

מאמן האלופה, אולג בוטנקו, אמר בסיום: ״תמיד האמנו באליפות, כי מקבלים גם בונוסים איתה. שנה שעברה היינו נאיבים מדי והקבוצה לא הייתה בנויה מספיק טוב למשימות כאלה, התאכזבנו אבל ככה חיזקנו במקומות הנכונים והנה זה הגיע. הדברים התחברו לכיוון שלנו, שיחקנו מול היריבות הטובות בליגה. אם היה קוף או פיל על הגב אז כן הוא ירד, אני שמח עד השמיים, אין ספק. זה הגיע לאחר עבודה קשה של כל המערכת של הפועל אשדוד ומגיע לנו״.

על השתתפות באירופה: ״בדיוק דיברנו עם נציג מעיריית אשדוד, על השקעת תקציב בקבוצה שתהיה מוכנה. אני הייתי רוצה לראות את אשדוד מתקדמת באירופה כמובן אבל אנחנו תלויים בתקציב העירייה״. על עתידו במועדון: ״אני תלוי בהחלטות של הועדה המקצועית באיגוד, שכרגע לא כל כך ידידותיים אליי וזה מפריע לי. אני אשב ואחשוב בסופו של דבר מה הכי טוב לי כי אני רוצה להמשיך באשדוד, לא חושב שיצליחו לעצור אותי”.

המצטיין של סדרת הגמר, טומיסלב סטויקוביץ’ הוסיף: ״אני כל כך גאה בכל הקבוצה הזו. מההנהלה עד המאמן והשחקנים המצוינים האלה. הצלחנו, לקחנו אליפות, זו ההרגשה הכי טובה שיכולה להיות. לא חשבתי על אליפות, כשהגעתי לקבוצה שנה שעברה הקבוצה הייתה עדיין נורא צעירה. השנה מהאימון הראשון ישר הרגשתי ואמרתי לכולם שאני מאמין שאפשר לעשות את זה, והמשאלה שלי באמת התגשמה. תואר ה-MVP? בכנות, לא מעניין אותי כל כך התואר האישי אלא רק הקבוצתי והאליפות המדהימה הזאת. אני מרגיש מדהים באשדוד, כמו בבית. האנשים במועדון פשוט אדירים, משפחה״. 

שחקני אשדוד חוגגים (שחר גרוס)שחקני אשדוד חוגגים (שחר גרוס)

מנגד, מאמן מכבי ראשון לציון, סער פרנקל, התקשה להסתיר את הרגשות: ״עצוב מאוד, כישלון גדול שלנו. קודם כל כישלון גדול שלי אישית, אני צריך להישיר מבט לתקשורת ולהתנצל בפני ראול סרוגו והקבוצה על כל התנאים שקיבלתי בשנתיים האלה ולא זכינו באליפות, אז הכישלון הוא קודם כל שלי, צריך לחשב מסלול מחדש. עצם זה שהיינו בכושר כזה טוב לכל אורך העונה עד מרץ לפעמים פעל לרעתנו הפעם. לא לשכוח שבאמת עשינו עונה טובה, היינו דומיננטיים בליגה עברנו את סטיאווה בוקרשט, ואפילו ניצחנו את סט רפאל בבית שלהם שהיא קבוצה מדהימה. אז פה באמת הכישלון בסוף העונה. מרבע גמר הפלייאוף כבר ראינו שאנחנו פחות טובים, לא רוצה לתרץ אבל חצי קבוצה הייתה פצועה, בחצי הראשון של העונה לא תקפו אותנו כמעט פציעות. אז שינינו ושיחקנו עם כל מיני אלתורים ופלאים, אבל עדיין זה לא תירוץ, הסגל שנבנה עם העומק הזה היה חייב לזכות באליפות״.

״לא היינו מספיק טובים, הדינמיקה ההגנתית בסדרה הזאת שייכת לאשדוד. הם גם לקחו זריקות נכונות שהשתלמו להם מול זריקות קשות שלנו מבחוץ. אני חושב שהתיקו כאן בבית במשחק השלישי כשהובלנו 4 במחצית היה סוג של הכרעה בסדרה. עשינו ככל יכולתנו היום, הצגנו את המשחק שלנו אבל זה לא הספיק, שורה תחתונה כישלון. העתיד? יש לי חוזה לעוד שנה אבל אני לא אחד שנאחז בקרנות המזבח, יש יו״ר והוא איש יקר, אנחנו ננוח כמה ימים ואז נשב כמו שצריך. עברנו חודש לא קל, נשב ונעשה חושבים מחדש. אם יוחלט שאני זה שצריך לפנות את המקום אז זה מה שצריך לקרות כי המועדון הזה יותר חשוב מהכל״, סיכם פרנקל.

סער פרנקל (שחר גרוס)סער פרנקל (שחר גרוס)
יוליאן סטראט הוותיק, לא הצליח לעזור הפעם (שחר גרוס)יוליאן סטראט הוותיק, לא הצליח לעזור הפעם (שחר גרוס)

 

מחצית ראשונה 14:16 למכבי ראשל”צ

שביעיית מכבי ראשל”צ: דן טפר, ולדי קופמן, ירמי סידי, בר מסורי, דניאל פרידמן, איבן קראצ’יץ’ וניר נאסטיה. אשדוד עלתה עם: טומיסלב סטויקוביץ’, יוסי ביטרמן, שרון שלום, טל הרשקוביץ, אדיר כהן, דור קלדרון וגאבור לאנגהנס.

אולג בוטנקו (שחר גרוס)אולג בוטנקו (שחר גרוס)
אוהדי מכבי ראשל"צ (שחר גרוס)אוהדי מכבי ראשל"צ (שחר גרוס)
אוהדי אשדוד (שחר גרוס)אוהדי אשדוד (שחר גרוס)

תחת אווירה נהדרת של שני הקהלים בבית מכבי, המארחים עלו ל-0:2 מהיר משערים של קראצ’יץ’ וקופמן, שהפיחו תקוות אצל הצהובים-כחולים לקאמבק מהסרטים. הרשקוביץ הוציא את האדומים מההלם עם זריקת פנדל מדויקת, שקודם לכן טפר הורחק לשתי דקות. אחרי שבע דקות מפתיחת ההתמודדות, האדומים חזרו לעניינים וצימקו לנקודה אחת בלבד כשהמומנטום של הצהובים נרגע. בר מסורי, עוד אקס של מכבי תל אביב, העניק למארחים יתרון של שלוש נקודות אחרי מספר איבודי כדור של הדרומיים. רותם סגל ניצל רגע של קיפאון בהגנה האשדודית והעניק יתרון שיא – 4 נקודות, כשהאורחים התקשו לעמוד תחת הלחץ הגדול. האדומים יצאו מההלם ואחרי שכבר מצאו עצמם בפיגור גדול, שבו אט אט לעניינים בעיקר הודות להגנה טובה, כשיותם טל קינח בשער נהדר בדרך לשוויון. הצהובים העלו הילוך בדקה האחרונה ויצרו הפרש של שני שערים, ששוב הלחיצו את החבורה של בוטנקו, שבעיקר מנצלת את העובדה שראשון בהתקפותיה ללא שוער.

ולדי קופמן (שחר גרוס)ולדי קופמן (שחר גרוס)
בר מסורי (שחר גרוס)בר מסורי (שחר גרוס)
ירמי סידי (שחר גרוס)ירמי סידי (שחר גרוס)
רותם סגל (שחר גרוס)רותם סגל (שחר גרוס)

מחצית שנייה 32:36 למכבי ראשל”צ

סידי נכנס חזק והכניע את סטויקוביץ’ בדרך ליתרון שלושה שערים, כזכור, חמישה בלבד מההארכה מותחת. טפר עם עצירה הגדולה מנע מאשדוד להוריד לאחד הפרש, אך לאנגהנס עם זריקה נהדרת מתחת לגופם של השחקנים קבע 18:17. הפער נשמר על כנו עם שערים משני צדי המגרש, כרגע האליפות כמובן אצל האדומים. האורחים פשוט לא מאפשרים לצהובים לברוח ושומרים על פיגור מינימלי, כשהלחץ הגדול בצד של פרנקל וחניכיו. המהפך האדום השולם, הצהובים כבר הפכו עצבניים יותר ויותר, איבדו ריכוז והחבורה של בוטנקו הענישה ועלתה ל-22:23 בדרך לאליפות הגדולה. החטאת ענק של מסורי שיכול היה לעלות את קבוצתו לפלוס 2, אך החטיא לבדו מול סטויקוביץ’ – הלחץ עושה את שלו ולאחר מכן קופמן הורחק לאחר עבירה מכוערת (התנצל לאחריה). סטויקוביץ’ עם הצלת המשחק מנע מקבוצתו פיגור שלוש, אולי בתקווה האחרונה של מחזיקת הגביע, שכבר הגדילה לחמש, אבל איבדה אוויר וראתה את יריבתה חוגגת אליפות באולמה הביתי.

שי הרשקוביץ עושה הגנה (שחר גרוס)שי הרשקוביץ עושה הגנה (שחר גרוס)
יואב נאמן (שחר גרוס)יואב נאמן (שחר גרוס)
ראסטקו סטויקוביץ' (שחר גרוס)ראסטקו סטויקוביץ' (שחר גרוס)
דור קלדרון (שחר גרוס)דור קלדרון (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */