יום שבת, 18.05.2024 שעה 13:25
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

וויצ'יץ': לא נרשה לקרוא לשחקנים 'קופים וכושים'

המנהל הקצועי של מכבי ת"א הגיב לאירועי הדרבי: "המאבטחים כמעט והתנצלו בפני האוהד התוקף". יאניס ספרופולוס: "ביוון היו נותנים לנו ניצחון 0:20"

|
ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)
ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

יומיים חלפו מאז הדרבי התל אביבי בו גברה מכבי 76:85 על הפועל, אך האירועים האלימים והמכוערים שהתרחשו סביב הפרקט בהיכל קבוצת שלמה הם עדיין אלו שמעסיקים את שני הצדדים. היום (שלישי) באימון הצהובים התייחס המנהל המקצועי שלהם, ניקולה וויצ’יץ’, לאותם אירועים.

“זה היה עצוב לראות את המעשים האלימים האלה והגזענות, אבל מה שמעציב אותי עוד יותר היה לראות את הגופים שאמורים לאכוף את התופעה, למעשה נותנים לה יד”, הסביר הקרואטי והמשיך: “אפשר לראות בווידאו שהמאבטחים כמעט מתנצלים בפני הבחור שתקף את הפיזיותרפיסט שלנו ואף אחד מהם לא הגיב. אני אישית הלכתי לראש מערך האבטחה באולם ואמרתי לו ‘למה הוא עומד מאחורי הספסל שלנו תוציאו אותו’ והוא ענה לי שאי אפשר להוציא אותו. הופתעתי כששמעתי היום שאותו אוהד הוענש לחצי שנה שזה למעשה שבוע אחד בגלל הפגרה והוא יוכל לבצע את הפעולות האלימות שלו גם בעונה הבאה”.

וויצ'יץ': "לא ניתן לקרוא לשחקנים קופים"

וויצ’י’ץ לא עצר כאן והוסיף: “יש לנו עדיין את המנהלת שיכולה לקבל החלטות ואני בטוח שהאנשים שם מודעים לכך שלאלימות הזו אין מקום בספורט. הפועל תל אביב יכולה לנצח אותנו על המגרש כמו שעשתה בעבר ואנחנו נברך אותה. יכול מאוד להיות שניפגש עם הפועל בפלייאוף ואנחנו לא רוצים להיתקל שוב באלימות שכזאת כי זה פוגם במותג שלנו ואנחנו רוצים להביא משפחות וילדים למגרשים מבלי שיפחדו. אנחנו כמועדון, לא מראים סובלנות כלפיי אלימות. לא נקבל גזענות ושקוראים לשחקנים שלנו בשמות גנאי כמו ‘קופים’ ו’כושים’ ויאחלו להם איחולי מוות”. 

מכוער: אוהד הפועל ת"א תוקף פיזיותרפיסט

גם מאמן הקבוצה, יאניס ספרופולוס, סיפק את דעתו על שהתרחש: ״כשאתה מגיע למשחק הדמויות הראשיות הם השחקנים. אנחנו צריכים לתת לשחקנים לשחק את המשחק, להגן עליו כדי לסיים את המשחק בצורה טובה לכולם אבל זה לא קרה הפעם. אם אתה הולך לעשות את העבודה שלך ומסכן את עצמך מפני פרובוקציות, יריקות ומכות מהאוהדים אז לא נוכל לדבר על הספורט ולא על כדורסל. בליגה היוונית אם היה קורה מה שקרה לפיזותרפיסט שלנו, השופט היה עוצר את המשחק ושולח את הקבוצות לחדר ההלבשה והקבוצה האורחת הייתה מנצחת 0:20 באופן מיידי. אי אפשר להכות מישהו, אם חבר מהקבוצה נפגע מכל דבר, אפילו מפנס, המשחק נגמר״.

האם השחקנים יירדו מהמגרש בפעם הבאה שיתרחשו מקרים דומים? ״אני לא יכול להמליץ למכבי, מכבי מחליטה בשבילי ובשביל כולנו. אנחנו יכולים לדבר על זה כולנו ביחד אבל ההחלטה היא של הבעלים וכולנו ביחד איתם בכל החלטה שהם יקבלו כמו שהם יהיו איתנו, אנחנו איתם והם יודעים את זה – אנחנו משפחה ומה שהם יחליטו, כולנו נהיה בזה ביחד. ההחלטה האם לרדת מהפרקט או לא אחרי מה שקרה עם דיאנדרה קיין זו החלטה של המועדון ובוודאי תהיה על הפרק מעכשיו״.

המנהלת: “הפגיעה באיש מכבי היא עליית מדרגה ברמת האלימות”

בתוך כך, מנהלת הליגה בכדורסל העבירה את תגובתה באשר לאירועי הדרבי כמו גם למכתב של ראשי הפועל תל אביב, הדורש לקנוס את מכבי תל אביב על איומה לא להופיע למשחקי הדרבי. 

״מנהלת ליגת ווינר סל לא תסבול מקרי אלימות פיזית או מילולית  במשחקי הליגה. האירועים החמורים שהתרחשו בדרבי התל-אביבי ביום ראשון האחרון ובעיקר הפגיעה הפיזית של אוהד הפועל ת"א באיש צוות מכבי ת"א היא עליית מדרגה ברמת האלימות במגרשים ואנחנו נפעל בכל דרך כדי למנוע הישנות מקרים כאלה״. 

״מכבי ת"א בפרט וקבוצות אחרות בליגה בכלל לא  אמורות לחשוש להגיע למגרש כזה או אחר. ההתעסקות בקנס על איום אי הגעה למשחק בשלב זה הוא מיותר לחלוטין, האיום הממשי שהתרחש במשחק הוא הנושא המרכזי ועליו יש לתת את הדעת. בנוסף, במכתבה של מכבי ת"א מובהר כי אין החלטה רשמית שלא להגיע למגרש, הציטוט המדויק: ‘בהתאם להחלטה שעומדת להתגבש בהנהלת המועדון הרי שבמידה והדברים האמורים מלעיל לא יתוקנו ומקרה מהסוג הזה יישנה, הרי שקבוצתנו לא תופיע למשחק’. מנהלת הליגה מוטרדת מאוד מהעונש הקל שקיבל אותו אוהד בבית המשפט ומופתעת מהתנהלות המשטרה שדרשה זמן כל כך קצר להשעיה, עונש שלדעתנו לא יהווה הרתעה אמיתית״. 

״לכן מנהלת הליגה ומנהלת הכדורגל פועלות להקמת בתי משפטי ייחודיים לנושא הספורט זאת על מנת למנוע החלטות מסוג. במקביל המנהלת בימים תדחף לשיתוף פעולה עם איגוד הכדורסל במטרה להרחיק את האוהד המדובר לשנתיים לפחות מכל מגרשי הכדורסל בארץ, בהמשך להחלטת הפועל ת"א להרחיקו ממגרשה הביתי״.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */