יום ראשון, 05.05.2024 שעה 10:12
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

מנספורד: מקווה שנגיע למצב בו עטר נשאר צהוב

מנכ"ל מכבי ת"א הבהיר: "אני אופטימי שזה יקרה אך תזכרו שאנו פועלים תחת מגבלות", וגם: החיבור עם פיבן, העתיד של פרץ וכהן והנכד של צביקה רוזן

|
מיץ' גולדהאר ובן מנספורד (רדאד ג'בארה)
מיץ' גולדהאר ובן מנספורד (רדאד ג'בארה)

חגיגות האליפות של מכבי תל אביב הסתיימו וכעת מתחילה העבודה הרבה על העונה הבאה. במועדון מרוצים מההחלטה אשר התקבלה בקיץ האחרון, שמן הסתם נבעה מאילוצי הפייר פליי לקראת הכניסה לעונה האחרונה להסדר המגבלות מול הגוף הכלכלי המפקח של אופ”א. מי שדחף מאוד לעבר אותו שינוי, החזרת השחקנים המושאלים, ומיתג את המועדון מחדש כ-”100% מכבי”, הוא המנכ”ל האנגלי בן מנספורד. בשונה מקודמו בתפקיד, מרטין ביין, את החיבור העז של מנספורד למכבי ולת”א, אפשר לראות ולחוש בכל יום והיה ניתן להבחין בכך גם בחגיגות האליפות בראשון לציון כאשר עלה אל הבמה, פנה בעברית אל הקהל הצהוב וכל זאת כאשר הוא לובש את חולצתו של שחר פיבן. בסיום כל אלה ועל רקע לא מעט עניינים הקשורים בעונה הבאה, העניק מנספורד תשובות למספר שאלות, כמו סוגיית אלירן עטר, האפשרות שדור פרץ ויונתן כהן יתקדמו לאירופה וכן, גם הסביר את עניין החיבור שלו לשחקן ההגנה הצהוב. בתוך כך, שחקני הקבוצה והצוות ערכו סיור ב-'יד ושם' שהסתיים בביקור בגן חסידי אומות העולם של המשפחה שהצילה את אימו של הבעלים מיץ' גולדהאר.

בן אי אפשר להתחיל את השיחה הזו בלי שתסביר מה הקטע שלך עם שחר פיבן?
“יש אנשים שיותר מוכשרים ממני לדבר על מהו מכביסט ומהו מכביזם, אבל זה בחור שהלך ועשה את זה בדרך הקשה. עבר לרמלה, שיחק באשדוד. כשהוא קיבל הזדמנות בקדם העונה כשהיו לנו רק שלושה בלמים והוא היה הבלם הרביעי הפוטנציאלי, הוא בא ואמר ‘הנה ההזדמנות עליה חלמתי כל חיי ואף אחד לא ייקח זאת ממני’, ולא רק שהוא הפך לבלם לגיטימי בסגל, הוא אף ביסס את עצמו בלא מעט משחקים העונה כבלם הרכב לצד שרן ייני. אז עבורי, זה הופך אותו לאדם מיוחד והוא עוד שחקן שמסמל את מה שהקבוצה הזו הפכה להיות. זה לא רק לתת 100%, זה להוסיף עוד 10% מעבר לכך בכל שלב. כשדיברנו על החוזה שלו בקיץ ואני מקווה שהוא בסדר עם כך שאני מדבר על זה, החוזה שהוא ביקש והדרך שהוא ביקש לבנות אותו, היו כדי לעזור למשפחתו. מבחינתי – פיבן הוא מסוג השחקנים שאנו רוצים במועדון הזה”. 

צפו בחגיגות מכבי ת"א ובתגובות השחקנים

כשראית את ההופעות של דור פרץ העונה ושמונת שעריו, וכשאתה רואה את יונתן כהן עולה נגד מכבי נתניה ומבשל, ועושה זאת לצד כיבוש שערים לאורך העונה, אתה יותר שמח על התהליך שעשיתם או יותר חושש ששחקנים כאלה בדרך החוצה לאירופה?
”אתם יודעים מה, אם מכבי רוצה להתקדם, אסור לנו לפחד. אנחנו רוצים שחקנים שרוצים למקסם את היכולות שלהם, שאולי יכולים לשחק במקומות טובים יותר ממכבי. שיכולים לקחת את מכבי לאירופה. אנחנו לא יכולים לחשוש מכך ששחקנים כאלה יהיו אצלנו, אנחנו כן צריכים להיות מוכנים ולהגיד: ‘דור פרץ, לך עד הסוף, תגיע הכי רחוק שאתה יכול’, ואם יגיע הרגע שבו זה הזמן עבורו להתקדם אז נהיה צריכים להיות מוכנים עם השחקנים הבאים. עם עדן קארצב, עם עידו שחר ועם נדב נידם, אני בעל תקווה רבה. אנחנו צריכים באופן חיובי לעודד את השחקנים שלנו להיות הטובים ביותר שהם יכולים ובו זמנית להיות מוכנים לחיים שאחרי, אם הם אכן יעזבו ויימכרו לאירופה”. 

אתה עדיין כועס על אנשים שאמרו שהליגה חלשה?
”אם מישהו היה אומר לי אחרי המקומות בהם היינו, כמו הרגע בו ג’ורדי ואני עמדנו על הדשא באשדוד בעונה שעברה, שנגיע לאיפה שהגענו כיום? תקשיבו, עוד לא עשינו כלום. אנחנו צריכים לדחוף את מכבי למקסימום, אנחנו צריכים לדחוף את מכבי להצלחה באירופה, לשים את השם של מכבי על המפה, אז עבורי עשינו דרך ארוכה אבל יש עוד מה לעשות. ומי שאומר שהליגה החלשה? שוב, כבר אמרתי בעבר, זהו חוסר כבוד לעבודה של ולדימיר איביץ’ והצוות שלו, של שחקני מכבי ת”א, של אנשים שהתייצבו לאימון הראשון של העונה ב-17 ביוני, חוו את האכזבה באירופה אך התאוששו והמשיכו לאליפות. גם כאשר מכבי חיפה החלה את הריצה הטובה שלה, וגם הפועל באר שבע הייתה בתקופה הטובה שלה, אנחנו המשכנו לנצח, המשכנו להוסיף נקודות לטבלה. אז כשאומרים שהליגה חלשה, זה חוסר כבוד לעבודה שעשינו. זה גם חוסר כבוד ליענקל’ה שחר, לאלונה ברקת, למשה חוגג, כי אלו בעלים שממש מנסים לקדם את הכדורגל ולקרוא תיגר עלינו. הייתי שמח אם אנשים היו אומרים “כל הכבוד מכבי, ובעונה הבאה נבוא כדי לעקוף אתכם”. הקבוצה הזו עבדה היטב, אך כמה רחוק היא יכולה להגיע? זאת נדע בעונה הבאה כשכולם יתחילו שוב מאפס והמטרות יהיו על הגב של השחקנים שלנו. תסתכלו על מכבי נתניה ביום שבת – יש להם גמר גביע, אך הם ידעו שאנחנו באים אחרי הפסד לבני יהודה והם רצו לנצח אותנו גם. הם הגיעו בהרכב הכי חזק שלהם. החלק המעניין בעונה הבאה יהיה איך נתמודד עם לחץ מסוג אחר”. 

אלירן עטר חוגג. מנספורד אופטימי כי הוא ימשיך (עמרי שטיין)אלירן עטר חוגג. מנספורד אופטימי כי הוא ימשיך (עמרי שטיין)

אם הייתי מספר לך לפני שלוש שנים שזה המקום בו תהיה כיום, בראשל”צ, תחגוג אליפות, תדבר עברית, מה היית אומר לי?
”וואו, עבורי ההזדמנות להגיע לכאן באה בזמן טוב. הרגשתי תסכול רב שהחל להצטבר אצלי בלידס מחילופי הבעלים. כשהתחלתי לקרוא על מכבי, מהי, מאיפה היא קמה מ-1906, התחלתי להתרגש. תל אביב זו עיר שכולם יכירו עוד יותר טוב ביום שבת באירוויזיון, אבל וואו, איזו עיר זו, איזה אנשים נהדרים. הייתי בבית של ברק יצחקי ביום שישי בערב והמשפחה הזו, התרבות היהודית שמשמרת את הביחד הזה ואת הגיבוש המשפחתי, זהו משהו שאני אאמץ לעצמי לכל החיים. היה מיוחד עבורי גם לראות את הדמעה הקטנה בעיניו של ולדימיר איביץ’ כשהוא ראה את הווידאו שהכנו לו. אז אם היית אומר לי לפני שלוש שנים שאני אגיע לישראל, הייתי פונה אליך ואומר ‘על מה אתה מדבר?’, אך במציאות – נהניתי מכל רגע עד כה ואני מתרגש מאוד מהעתיד”. 

ביום שישי הגעתי למסיבת העיתונאים שלכם, ראיתי במגרש החנייה את נדב נידם ואת בר כהן עושים את הדרך למגרש, ואז נידם הוציא זוג נעליים מהתיק האישי שלו והראה אותן לבר כהן ואמר לו “תראה, אלו הנעליים ששרן ייני הביא לי”, עם חיוך גדול על פניו והתרגשות. זו מכבי ת”א שהייתה לך בראש בקיץ? מכבי שבה שרן ייני מעביר את הלפיד לנדב נידם, שבה דור מיכה חונך את בר כהן?
”ללא ספק, כן. לא הצלחתי להגיד כל מה שרציתי להגיד מול האוהדים בחגיגות האליפות, אז אשלים עכשיו כי מה שהכי ריגש אותי העונה זה לראות את שרן ייני הולך ונהיה טוב יותר עם הזמן, לראות את איתי שכטר משנה את כל הדינמיקה של חדר ההלבשה שלנו, הוא מנהיג אמיתי, לראות את המנהיגות של דור מיכה ושל אבי ריקן. זו קבוצת מנהיגים שאני פונה אליה. התפקיד שהם מילאו מול השחקנים הצעירים, הוא טוב מאוד. העתיד של מכבי ת”א בעיני בהיר מאוד, אבל נמשיך להצליח רק אם נשאר ביחד. מיץ’ דיבר על הנושא הזה אתכם, על התרבות, הכבוד, המשמעת. אני אוהב לראות את השחקנים הצעירים. הלכתי לראות את הקבוצה עד גיל 17. יש שם שחקנים מאוד מרגשים שעולים משם. הנכד של צביקה רוזן שמשחק כמגן שמאלי מסקרן מאוד ואני אוהב את הכישרון הזה, את הרעב של הצעירים, אתם רואים איזה הבדל זה עשה ואני לא רואה סיבה שלא נמשיך במודל הזה”. 

מיץ' גולדהאר עם עטר ופיבן. "האתגר יהיה לראות איך נתמודד עם לחץ אחר בעונה הבאה" (אחמד מוררה)מיץ' גולדהאר עם עטר ופיבן. "האתגר יהיה לראות איך נתמודד עם לחץ אחר בעונה הבאה" (אחמד מוררה)

אמרת לפני מספר ימים ש-80-90 אחוזים משחקני הסגל, יישארו. אני בטוח שהקהל הגדול של מכבי ת”א רוצה לדעת – האם אלירן עטר ימשיך?
”תקשיבו, יש כל סיבה שאלירן יישאר. אבל זה נכון שמה שקורה בענייני חוזה יישאר פרטי”. 

זה כן חשוב שתתן תשובה כי אנשים אומרים בימים האלה ‘מכבי לא רוצה את עטר’.
”אלירן היה חלק גדול מההצלחה שלנו העונה. בנאום הארוך שלי הייתי מודה לו על החלק שלו במגרש אך גם מחוצה לו. איך שימש כחונך ליונתן כהן והמשיך להתבגר. זה היה מצוין. אני מאוד מקווה שנגיע למקום בו המו”מ עובד ואלירן עטר ילבש צהוב גם בעונה הבאה, אך יש לנו מצב במועדון בו אנחנו צריכים לעמוד בתקרה מסוימת ולחבר את הפזל הזה לא יקרה בלילה אחד, אך אני כן מאוד מקווה שנגיע למקום טוב ואם לא אתם תשמעו על כך ישירות מאיתנו”. 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */