יום שבת, 04.05.2024 שעה 13:48
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
75%1971-225124הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
54%1904-196624הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
30%1951-175423הפועל אילת
25%2122-198424הפועל ב"ש/דימונה
25%2138-196124הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • שבת, 04/05, 21:00
  • מכבי ת"א

צפו: אוהד הפועל תקף את פיזיותרפיסט מכבי

חבר עמותת הפועל ת"א, שגרם בעבר לסופו לרדוף אחריו, נראה דוחף בחוזקה את ראשו אלכסיי פיסמן, שהגיש תלונה במשטרה. הפועל: הרחקנו אותו מהאולם הביתי

|
אוהד הפועל ת
אוהד הפועל ת"א תוקף את הספסל של מכבי ת"א (איציק בלניצקי)

הדרבי התל אביבי בהיכל קבוצת שלמה סיפק אמש (ראשון) דרמה אדירה כאשר הפועל תל אביב ספגה 85:76 ממכבי תל אביב למרות שחזרה מפיגור 13 נקודות בסוף הרבע הרביעי והצליחה לכפות הארכה. 

עם זאת, הדרמה שהתרחשה ביציעים האפילה על הדרמה שעל הפרקט, כאשר כבר במהלך הרבע הראשון דיאנדרה קיין הורחק לאחר עימות חריף עם אוהדי הפועל תל אביב שישבו מאחורי הסל.

מכוער: אוהד הפועל ת"א תוקף פיזיותרפיסט

האוהדים האדומים ירקו על הגארד של מכבי תל אביב וקיללו אותו, קיין ירק גם הוא לעבר היציע וביצע תנועה מאיימת של זריקת כדור לעברם, מה שהלהיט יותר את האווירה. הקהל האדום זרק מקלות עץ ומצתים לעברו, והוא הורחק מהאזור על ידי חבריו שניסו להרגיעו ולאחר מכן גם הורחק מהמשחק על ידי צוות השיפוט וירד למקלחת מוקדמת.

בקרב האדומים עסקו בעיקר בשאלה ׳מי התחיל?׳ וטענו כי דיאנדרה קיין היה זה שיזם את העימות עם האוהדים האדומים. עם זאת, כבר כ-45 דקות הקהל האדום הצליח להוציא את קיין משלוותו, כאשר הגארד הגיב לאוהדים שישבו מאחורי הספסל של מכבי תל אביב בכעס רב ובקללות ואף חתר למגע פיזי עם מספר אוהדים.

בדוח השיפוט צוין בין היתר: “שחקן מכבי ת”א, דיאנדרה קיין ניגש לקחת את הכדור וספג קללות ויריקה לעברו. השחקן אחז בכדור וביצע תנועה לפיה בכוונתו להעיף את הכדור לעבר הקהל. בשלב זה החל מטח יריקות לעברו שאף פגעו באחד משופטי המשחק שעמד לידו”. דברים דומים צוינו גם בדוח המשקיף.

דרבי דרמה: 76:85 למכבי ת"א אחרי הארכה

אגב, פרט לתקרית הזאת, האווירה החמה והאלימה החלה כהרגלה עוד לפני כדור הפתיחה, כאשר האוהדים האדומים שרו: ״שמעון מזרחי תתאבד כבר״, ״שתהיה שואה למכבי״ וכמו כן, גם שרו פעם נוספת למאמן הכושר של מכבי תל אביב, בנו של מנהל הצהובים המנוח מוני פנאן ז״ל: ״איפה אבא?״. כמו כן, האדומים הניפו שלט האומר: ״אם תרצו או לא, מכבי לא תצא מפה״.

האווירה האלימה לא הסתכמה בכך, כאשר אחד האוהדים האדומים, חבר עמותה העונה לשם יואב אמיר, תקף לכאורה את אלכסיי פיסמן, אחד הפיזיותרפיסטים של מכבי תל אביב כאשר דחף לכאורה את ראשו בחוזקה, לאחר שהאחרון ניסה לחסום אותו בזמן שאמיר תקף בקללות קשות את הספסל של הצהובים בזמן פסקי הזמן של יאניס ספרופולוס לאורך כל המשחק, כל זאת תחת עיניו הבוחנות של עו״ד חיים יצחקי, חבר הנהלת הפועל תל אביב, שהכחיש בכל תוקף את הטענות לתקיפה וטען: ״אני מוכן להעיד על כך בבית הדין״.

אגב, אם שמו של יואב אמיר מוכר לכם, יש לכך סיבה, כאשר אם תפשפשו בארכיוני התקשורת ותחזרו חמש שנים בזמן עד ל-7 באפריל 2014, תגלו כי אמיר הוא אותו אוהד שהוציא בדרבי שנערך אז את סנטר הצהובים לשעבר סופוקליס שחורציאניטיס משלוותו וגרם לו לעלות ליציאה ולרדוף אחריו.

האוהדים הצהובים זיהו את אמיר והחלו לשיר לעברו: ״איך ברחת מסופו״, כאשר אמיר מצידו הגיב בהנפת אצבע משולשת לעבר היציע שאכלס את אוהדי מכבי וכמו כן, גם צירף צרור עסיסי של קללות יצירתיות למדי. בסיום, בעוד אנשי הפועל תל אביב, בראשות עו״ד יצחקי שכאמור עמד בסמוך לאמיר בעת התקרית, התעמתו עם מקביליהם הצהובים והכחישו את תקיפתו של הפיזיותרפיסט, אמיר המתין באין מפריע מחוץ לכניסת השחקנים ותקף פעם נוספת בקללות קשות את חברי ההנהלה הצהובה שהעזו לצאת מהיכל קבוצת שלמה ונשאר עד שאחרון השחקנים הצהובים עלה על האוטובוס. פיסמן הגיש תלונה במשטרה.

יאניס: "קרו פה דברים לא טובים לכדורסל"

לאחר פרסום הסרטון הפועל הוציאה הודעה: “לאחר צפייה בסרטון בו אוהד הקבוצה שישב מאחורי ספסל היריבה חורג מכללי ההתנהגות הראויים והמקובלים מבחינתנו במגרשי הכדורסל, הודענו לו על הרחקתו מאולמנו הביתי. אנו מגנים את המעשה, ונמשיך לפעול ליצירת אווירה חמה אך ספורטיבית ולבטח כזו שאינה חוצה קווים אדומים. אחרי עונת משחקים שברובה התנהג קהל אוהדי הקבוצה למופת, אנו שוב עדים לתופעות של פגיעה פיזית והשלכת חפצים לשדה המשחק שאינן ולא יהיו מקובלות בשום צורה ואופן”.

ולצד הבלאגן ביציעים, היה גם משחק דרמטי למדי בהיכל קבוצת שלמה, כאשר האדומים מחקו בשלוש הדקות האחרונות פיגור של 13 נקודות בריצת 0:13 אדירה, שגררה את המשחק להארכה בליי אפ של תומר גינת עם הבאזר לאחר חטיפה של ג׳רל מקניל, שניצל איבוד רשלני של סקוטי ווילבקין ופיצה על כך שאיבד את הכדור שניות קודם לכן עם דריכה על הקו.

עם זאת, למרות הקאמבק ההירואי, האדומים נכנעו בהארכה כאשר ספגו 14 נקודות והצליחו לקלוע 5 בלבד בדרך להפסד, שסיבך את המאבק של האדומים על הכרטיס לפלייאוף, כאשר עד לסיום העונה הסדירה הפועל תל אביב תשחק מול הפועל חולון והפועל ירושלים. אגב, חשוב לציין כי ההפסד לצהובים הגדיל את הסיכוי כי גם אם יצליחו להשתחל לפלייאוף, זה יהיה דווקא מהמקום השמיני, מה שיספק לנו סדרת רבע גמר לוהטת בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב.

“אני חושב שהוא ירק על מישהו ותקפו אותו בחזרה”

הפורוורד גרלון גרין, שקלע 7 נקודות, קטף שלושה ריבאונדים וחילק אסיסט אחד, סיפר בסיום: ״זה הפסד קשה, מכבי תל אביב כמובן קבוצה טובה, אני גאה בבחורים, נלחמנו עד הסוף וחזרנו מפיגור 13 נקודות. יש לנו שני משחקים נוספים שאנחנו צריכים לנצח עכשיו. כבר הרגשנו שזה בידיים שלנו, אבל היינו מותשים בהארכה ולא הצלחנו ולדחוף קדימה, אבל עכשיו אנחנו חייבים להיות מרוכזים במשחקים מול חולון והפועל ירושלים, לא מדובר במשחקים קלים, אבל גם אנחנו לא קבוצה שקל לשחק נגדה״.

גרלון גרין עובר את יובל זוסמן (שחר גרוס)גרלון גרין עובר את יובל זוסמן (שחר גרוס)

המאבק על המקום בפלייאוף: ״יש לי אמון בשחקנים, נלחמנו עד הסוף ואני חושב שנהיה בסדר ונגיע לפלייאוף. אני לא חושב שג׳רל מקניל דרך על הקו לקראת הסיום, אבל זה מה שהשופטים החליטו. ההפסד של אחי ג׳ראלד גרין עם יוסטון לגולדן סטייט? זה קורה״.

התקרית בין האוהדים האדומים לדיאנדרה קיין: ״אני מעדיף שלא להתייחס לזה, לא הייתי במשחק בדקות האלה ואני באמת לא יודע מה היה שם כי לא ראיתי. אני חושב שהוא ירק על מישהו ותקפו אותו בחזרה, לדעתי אנחנו צריכים לדעת לשמור על כבוד במשחק״.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */