יום שבת, 18.05.2024 שעה 20:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 0 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 0
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 0 - 0
  • הפועל חיפה

צ'יבוטה רוצה לעזוב עם גביע: ישראל - הבית שלי

רגע לפני הגמר מול נתניה, חלוץ בני יהודה בראיון מיוחד על אבוקסיס ("כמו אבא"), שועה ("כוכב, יגיע רחוק"), לודוגורץ, וגם: הנהמות מאוהדי מכבי ת"א

|
צ'יבוטה.
צ'יבוטה. "אני לא סובל פה" (איציק בלניצקי)

מאוויס צ’יבוטה רושם עונה מצוינת בבני יהודה, גם באופן אישי וגם באופן קבוצתי. מחר (רביעי) ב-20:45 העונה שלו ושל הזהובים תגיע לשיא והוא יקבל הזדמנות לזכות בתואר ראשון בקריירה, כאשר הקבוצה משכונת התקווה תפגוש באצטדיון סמי עופר את מכבי נתניה לקרב במסגרת גמר גביע המדינה.

רגע לפני המפגש מול היהלומים של סלובודאן דראפיץ’ ושי ברדה, התפנה החלוץ להעניק ראיון מיוחד ל-ONE, בו דיבר על הגמר המתקרב, על היריבה, העונה הטובה שהוא חווה עם בני יהודה וגם על מאמנו, יוסי אבוקסיס.

צ'יבוטה: "יהיה מאוד כיף לסיים עם תואר"

כזכור, באמצע העונה החלוץ נמכר לאלופת בולגריה, לודוגורץ, אליה יצטרף בסיום העונה. כעת לראשונה הוא מתייחס למעבר המתקרב ולשאיפות העתידיות, לחברו הקרוב ירדן שועה, לתקרית הנהמות במשחק מול מכבי תל אביב וגם לחיבור שלו לישראל. הקריאה מומלצת.

מאוויס, אנחנו רגע לפני גמר הגביע. כמה אתה מתרגש?
"אני איש שלא כל כך מתרגש בדרך כלל, אבל עכשיו זה באמת מרגש. זו ההזדמנות הראשונה שלי לזכות בתואר, זה הכי קרוב שיש. אם נזכה זה יהיה כיף מאוד. הפעם הראשונה היא תמיד משהו מיוחד".

חשוב לך לסיים את הדרך בבני יהודה בטעם מתוק?
"ברור שזה חשוב לי, וזה חשוב גם למועדון ולכולם. יש כאן הרבה שחקנים צעירים וכולנו רוצים לעשות את זה".

מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)

יש אווירה מיוחדת בקבוצה לקראת המשחק?
"אצלנו תמיד יש אווירה מיוחדת, בלי קשר לגמר. השחקנים והצוות תמיד שמחים בחדר ההלבשה, אבל בשבועות האחרונים קצת פחות, בגלל פטירתו של אביו של ברק אברמוב. הוא מאוד קרוב אלינו ואיש יקר בשבילנו, אז האווירה הטובה קצת ירדה. אני מקווה שניתן לו מתנה שתחזיר לו את השמחה".

בסיום ה-2:2 מול מכבי חיפה נפצעת. ישר עבר לך בראש שיש מצב שלא תשחק בגמר?
"לא הגעתי למחשבות האלה, אבל פחדתי שיש משהו חמור. זה לא היה נראה טוב באותו לילה, הברך כאבה לי. פחדתי שזו פציעה שייקח לי הרבה חודשים להתאושש ממנה, אבל תודה רבה, הכל בסדר".

בוא נעזוב רגע את הגמר ונדבר על חצי הגמר. איזו הופעה גדולה נתתם מול מכבי תל אביב בטדי.
"באנו כמו שבאים לחצי גמר. באנו כמו קבוצה שרוצה לנצח ורוצה להיות בגמר. קצת לפני המשחק הזה נפגשנו מולם בליגה במשחק שאם הייתי בו מדויק לא היינו מפסידים. בגלל זה באנו לטדי באותה גישה - שאנחנו יכולים לעשות את זה. תמיד האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה. אתה לא יכול להיות בגמר בלי לנצח בחצי גמר, גם אם זה אומר לנצח את הקבוצה הכי טובה בארץ".

מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)

מה עזר לכם לנצח שם?
"האווירה. הרבה זמן לא ראינו את הקהל שלנו ככה. כבר כשיצאנו להתחמם אמרנו 'זה היום שלנו'. זה עזר לנו מאוד ואנחנו רוצים שהאוהדים יגיעו ככה גם במשחקי הליגה. אנחנו צריכים את הקהל שלנו יותר מהכול. כל יום שאנחנו מתאמנים וחושבים על המשחק אנחנו גם חושבים על איך הקהל יבוא. אנחנו באמת חושבים על זה, ואם הקהל שלנו בא כמו שהוא יודע לבוא במשחקים הגדולים אז ברור שזה מוציא מלך את כל כולך. אנחנו לא קבוצה של כוכבים שיכולה לנצח בכל משחק ובכל מגרש, אנחנו צריכים את הקהל שלנו בכל מקום. אם הוא יבוא איתנו תמיד אנחנו נעשה דברים הרבה יותר טובים ממה שאנחנו עושים עד עכשיו, זה יהיה לנו הרבה יותר קל.

מה אתה חושב על היריבה בגמר, מכבי נתניה?
"מכבי נתניה קבוצה טובה מאוד, לא צריך להגיד את זה - כולם רואים. זה גמר שהוא ממש 50-50. מדובר בשתי קבוצות חזקות ומי שתהיה יותר טובה באותו יום תנצח, והלוואי שזה יהיה אנחנו".

בשלושת המפגשים שלכם מול נתניה העונה, לא הפסדתם.
"אני לא חושב שצריך להסתכל על סטטיסטיקה כזו או אחרת. גם מכבי ת"א לא הפסידה עד חצי הגמר. לא צריך להתייחס לזה, צריך להתייחס לאיך שאנחנו נראים, לבוא מוכנים ולעשות את העבודה".

מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)

“יכולתי לתת יותר העונה, אוהב את אבוקסיס כמו אבא, שועה כוכב”

אתה נותן עונה מצוינת, כבשת לא מעט שערים. אתה מרגיש שעשית את השנה את הפריצה הגדולה?
"לפי המספרים כן, אבל הפריצה שלי כבר הייתה בשנה שעברה. הרגשתי שאני כבר מוכן ושאני שחקן הרבה יותר טוב, לא רק מבחינת כדורגל ומספרים, אלא שחקן שיכול גם לתרום לקבוצה ולא משחק רק בשבילו ובשביל להבקיע ולבשל. אני שחקן שיכול גם לעזור, וזה לא פחות חשוב מהגולים. אני רץ ועוזר להגנה, וזה דברים שהייתי עושה פחות בעבר. אני מרגיש שהתקדמתי המון, והעונה זו רק המשך".

אני מאמין שהיו לך הרבה ציפיות מעצמך בתחילת העונה. אתה מרגיש שעמדת בהן?
"המטרות שלי בתחילת עונה תמיד היו לעבור את המספרים של העונה הקודמת. עשיתי את זה, אבל אני חושב שיכולתי לתת עוד הרבה".

מה אתה חושב שהיית יכול לתת יותר?
"אני חושב שיכולתי לתת הרבה יותר מספרים וגם יכולת יותר טובה. הייתי קרוב לשם, אבל מסתפקים במה שיש. מה שחשוב זה שהקבוצה רצה טוב, זה יותר חשוב מההצלחה האישית".

מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)

באמת הקבוצה עושה עונה מצוינת. מה מיוחד בבני יהודה של השנה?
"קודם כל הבעלים. הוא נותן שקט לעבוד ונותן שקט למאמן. המאמן מעביר את השקט הזה לשחקנים, וזה לא פחות חשוב מכדורגל. ברגע שאין שקט שחקנים משחקים פחות בביטחון. אצלנו אין הבדל בין מי שבהרכב הראשון לבין מי שבספסל. זה מה שמיוחד - הקבוצתיות. מהבעלים ועד האפסנאי".

אמרת מקודם שתמיד יש אווירה טובה בקבוצה. במה היא מתבטאת?
"אין פה מישהו שמעל הקבוצה. כולנו אותו דבר. ברגע שכל השחקנים מרגישים ככה אז יש אווירה טובה וחיובית".

אומרים שאתה הליצן של חדר ההלבשה.
"משהו כזה, כן. אני אוהב שיש אווירה טובה. אני תמיד אוהב לשמוח. זה חשוב מאוד, ברגע שאין אווירה בחדר ההלבשה זה מביא הרבה דברים רעים. ההוא יכול לחשוב שמישהו מלכלך עליו וכו'. כשיש אווירה כזו, כולנו ביחד. זה טוב וזה מוביל להצלחה. כולם חברים שלי בקבוצה".

מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)

גם בעונה שעברה, 2017/2018, שיחקת בבני יהודה ועשיתם עונה טובה, אבל בקיץ היו הרבה מאוד שינויים. חששתם שתעשו העונה עונה פחות טובה?
"ברור. אולי עשרה שחקני הרכב עזבו. יש חששות של מי יבוא ואיך זה יתחבר. בתחילת העונה הפסדנו 4:0 להפועל תל אביב בגביע הטוטו ואני חושב שזה הדבר הכי טוב שקרה לנו. ישר אחרי זה יוסי אבוקסיס שינה את המערך ל-5-3-2 ואז התחלנו לרוץ בצורה מצוינת".

גם בקיץ הקרוב אמורים להיות לא מעט שינויים ויהיה קשה לשחזר את ההישגים של העונה הנוכחית.
"יהיה קשה, אבל ברגע שיש את הבסיס הטוב אז אתה יכול לעשות יותר. הבסיס זה יוסי אבוקסיס עם הצוות שלו והשחקנים פה. הם יודעים להביא שחקנים טובים שמתאימים להם. המועדון יודע מה מתאים לו ולכן ההצלחה תבוא".

אתה לא חושב שזה קצת מקשה על הקבוצה כל שנה לעשות כל כך הרבה שינויים?
"לא. אני חושב שזה טוב לשחקנים, כי לפעמים אחרי שאתה עושה עונה טובה אתה חושב 'אני רוצה להגיע רחוק יותר' ואתה מתחיל להביא שמות, וזה לא תמיד טוב. לקחו עכשיו שני שחקנים שעשו עונה טובה בליגה הלאומית (אורי צעדון ודור כוכב, א.ב) ובני יהודה יודעת לבחור את השחקנים שמתאימים לה. נתת עונה טובה ועשית את שלך? אתה יכול ללכת ולפנות מקום לעוד אחד שרעב להצליח".

אורי צעדון ודור כוכב במדי בני יהודה (אינסטגרם)אורי צעדון ודור כוכב במדי בני יהודה (אינסטגרם)

מה הסוד של יוסי אבוקסיס?
"יוסי הוא קודם כל בן אדם. יש הרבה מאמנים שחושבים שאם הם בתפקיד הזה אז כל השחקנים צריכים להגיד 'אמן' על כל מה שהם אומרים. זה ההפך מיוסי. יוסי קודם כל נכנס לך ללב. בגלל זה גם רואים שהשחקנים משחקים קודם כל בשביל הקבוצה ובשבילו. באמת אנחנו משחקים בשבילו, אנחנו רוצים שהוא יצליח לא פחות מאיתנו. יש בו משהו מיוחד. הוא מנסה להיכנס לך ללב, להבין מה טוב בשבילך ומה אתה רוצה. הוא יודע שההצלחה שלך ושלו צריכות ללכת ביחד. זה חשוב מאוד. יוסי מכבד את כולם, אין אצלו שחקני הרכב ושחקני ספסל".

נשמע ממש שהוא מחובר אליכם כמו חבר.
"הוא יודע לעשות את ההפרדה. כשצריך לדפוק על השולחן הוא דופק, וכשצריך לפתוח לך את הדלת הוא פותח. יוסי הוא כמו אבא בשבילי, אני אוהב אותו כמו אבא. כל מה שיש לי, כל בעיה, לא משנה באיזה נושא, אני בא ומדבר איתו. זה חשוב שיש לי בן אדם כזה, שאני יודע שכשיש לי בעיה אני יכול לפנות אליו מתי שאני רוצה והוא ינסה לפתור אותה. אני חושב שגם שאר השחקנים מרגישים ככה כלפיו".

יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)יוסי אבוקסיס (חגי מיכאלי)

עד ינואר שותפך לחוד היה ירדן שועה. קצת התאכזבת שהוא עזב? כי הייתם שילוב מצוין.
"אני מכיר את ירדן מגיל 14, הוא היה שכן שלי. אני אמנם לא בגיל שלו, אבל גדלנו ביחד. אני מכיר אותו בחיים האישיים ולא רק במגרש. אני קרוב אליו מאוד. בכל בוקר שהייתי קם הייתי רואה אותו יוצא עם הכלב שלו. לא התאכזבתי שהוא עבר למכבי חיפה כי שמחתי בשבילו שהוא התקדם, אבל היה לי קצת עצוב שאני לא אראה אותו כל בוקר".

כמה רחוק אתה חושב שהוא יכול להגיע?
"הוא יגיע רחוק מאוד. יש לו כל כך הרבה כדורגל. ירדן זה 'וואו'. אני מחפש את המילים לתאר אותו ואין לי. ירדן זה כוכב. לא משנה מה אני אגיד, הוא כוכב".

מה אתה חושב על כל העניינים האחרונים שקרו איתו במכבי חיפה, כשלאחרונה גם הושעה מאימונים?
"אני לא יודע מה הולך שם ואני לא יכול להתייחס לדברים שקורים שם. אני יכול להגיד רק מה שאני יודע".

ירדן שועה חוגג (עמרי שטיין)ירדן שועה חוגג (עמרי שטיין)

אתה חושב שירדן צריך איזשהו 'ליטוף' מסוים או יחס מיוחד?
"הוא קיבל בבני יהודה יחס כמו שכולם מקבלים, ואם הוא צריך לקבל יחס מיוחד במכבי חיפה אז אולי. באמת אני לא יכול להיכנס למשהו שאני לא יודע בדיוק מה קרה בו, מה עשו לו ומה הוא עשה".

“מחכה לעבור ללודוגורץ, רוצה להמשיך להתקדם”

הגיע הזמן שנדבר קצת על הקבוצה הבאה שלך, לודוגורץ. כמה אתה כבר מחכה לעבור?

"אני מחכה, אבל קודם כל אני רוצה לעשות פה משהו טוב. אני רוצה לעבור, אני שמח מהמעבר הזה וחושב שזו התקדמות בשבילי. כשבאתי לבני יהודה אמרתי מהיום הראשון, גם לברק אברמוב, שברגע שאני אצא מהמועדון אני מקווה שזה יהיה לאירופה, כדי שברק יקבל משהו שהוא חושב שטוב למועדון, ושאעזוב בלי לריב אפילו שנייה. רק ככה ידעתי שאני אהיה שמח לסיים, ואני מבסוט שזה קרה. אבל לפני המעבר יש לי עוד משימה פה. אחרי שאני אסיים את המשימה שלי אני אהיה הכי שמח לעבור".

למרות שלודוגורץ קבוצה מצוינת, בחרת לעבור דווקא לליגה הבולגרית. לא העדפת לחכות להצעות מליגות בכירות יותר?
"היו לי כמה הצעות, אבל אני חושב שזה מה שהיה לי הכי טוב. כשאני יושב עם הסוכנים שלי, אבי ציוני ודודו דהאן, אנחנו מדברים והם נותנים לי את ההצעות שיש. אני מדבר עם המשפחה ובחרנו את מה שחשבנו שהכי טוב בשבילנו, ואני שמח מהמעבר הזה".

אתה חושב שתצליח להיות שחקן מפתח בלודוגורץ?
"אף אחד לא מבטיח לי כלום. אני צריך לבוא, לעבוד ולהילחם כדי להיות שם שחקן מפתח. זה לא בא בדיבורים, רק במגרש. אני לא נכנס לעניינים אם בונים עליי או לא, בכדורגל אם אתה טוב אתה משחק. בתחילת העונה אף אחד לא בנה שהקבוצה פה תהיה על ירדן שועה, או שחקנים כמו שי קונסטנטין, מתן בלטקסה או דולב חזיזה, שהוא השחקן הכי טוב שלנו העונה. כשהעונה רצה רואים שצריך לבנות את הקבוצה סביבם, כי מגיע להם. אם אתה תהיה טוב אז העניינים מסביב יסתדרו. זה שטויות בשבילי אם בונים עליי או לא".

מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)

מכביד עליך להיות עם תג מחיר של מיליון יורו?
"לא. אני לא מתייחס לזה בכלל. עד שאמרת לי לא זכרתי בכלל שמכרו אותי במיליון יורו. אני לא מתעסק עם עניינים של כסף, אני צריך לשחק כדורגל. גם לפני שהגעתי לבני יהודה לא התייחסתי בכלל לכמה אני מרוויח. גם בשנה שעברה היו הרבה שחקנים שהרוויחו יותר ממני בבני יהודה. זה לא מעניין אותי, אני צריך לשחק את המשחק שלי. אני בא למגרש ורוצה להצליח ולנצח. גם אם הייתי עולה 50 שקל הייתי בא באותה גישה".

חתמת בבולגריה באמצע העונה. איך זה לשחק חצי עונה בבני יהודה כשאתה יודע שבסוף העונה אתה תהיה בקבוצה אחרת?
"בכדורגל חשוב להיות איפה שאתה שמח, נהנה וכיף לך. ברגע שאני נמצא כאן וטוב לי אז שום דבר לא מפריע לי, כי אני לא סובל פה. אם הייתי סובל פה אז לא הייתי רוצה בכלל להישאר פה ולא הייתי מחכה חצי עונה. כיף לי פה, יש לי חיבור עם ההנהלה, עם הצוות, עם השחקנים ועם הקהל. חבל שזה נגמר כל כך מהר, אבל הכל לטובה".

מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)

מה השאיפות שלך? להגיע ללודוגורץ, לשחק שם עונה או שתיים ואז להתקדם לליגה גדולה יותר?
"ברור. כשהגעתי לישראל בפברואר 2012 החלום שלי היה שחקן בכיר בליגת העל. אמרתי שאחרי שאעשה את זה אז אתקדם, ואני שמח שבאמת עשיתי את הצעד הזה. כשאני אגיע לשמה אז אני ארצה לעשות צעד נוסף. תמיד אני שואף ללכת קדימה ולא לחזור אחורה".

“הנהמות מול מכבי ת”א? יש אנשים שרוצים לעשות נזק. התקדמתי”

במהלך ההפסד 2:0 למכבי ת"א במחזור ה-31 טענת לנהמות מצד הקהל של האלופה כלפיך. ספר על האירוע מנקודת מבטך.
"הרגשתי לא נעים, אבל זה בסדר, כבר התקדמתי. עברתי כבר את הדברים האלה. אני אף פעם לא חוזר אחורה, תמיד רואה קדימה. היו אנשים שרצו לעשות נזק, אבל זה בסדר, יש למכבי ת"א בסה"כ קהל טוב ואני מכיר אישית חלק מהם. כמו בכל בית, תמיד יש ילדים טובים ואחד או שניים שלא הולך להם טוב ותמיד הם מנסים לחפש את הדברים הרעים. חבל שיש כאלה שמתעסקים בשטויות האלה, אבל לא נורא, זה המצב".

אלה לדעתך אותם אנשים שקיללו בלי הפסקה את יוסי אבוקסיס בניצחון האחרון מולם, 2:3?
"כן, לדעתי זה אותם אנשים. הם גם המשיכו לקלל אותי באותו משחק ביחד עם שאר השחקנים שהיו מחוץ לסגל. היה מישהו שירק עלינו, אבל המשטרה תטפל בזה. זה בסדר".

אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

אתה מרגיש שמכבי ת"א לא עשתה מספיק כדי לעצור את מה שקרה? כשאוהדי בני יהודה נהמו לעבר פרדי פלומין ואנטואן קונטה מבית"ר ירושלים המשחק כמעט הופסק.
"לא. מכבי טיפלה בנושא כמו שצריך ועשתה מה שצריך. אני הייתי במגרש על הדשא ולא יכולתי לראות כמה הם עשו כדי לטפל בעניין הזה, אבל אחרי שנגמר המשחק הבנתי שהם עשו כל מה שצריך. חבל בכלל שאנחנו מתייחסים לדברים כאלה, כי אנחנו שחקני כדורגל ואנחנו צריכים להתעסק רק בספורט ולא בשטויות כאלה".

בוא נמשיך לדבר על מכבי. אמנם לא שיחקת, אבל הקבוצה הנחילה לה את ההפסד הראשון שלה העונה בליגה, 2:3. איך זה הרגיש?
"אותי אישית לא מעניין שזה ההפסד הראשון שלהם. ברגע שאני מנצח אני שמח, זה לא משנה מה קורה עם הקבוצה היריבה ואם זה ההפסד הראשון או האחרון שלה. אני לא מאחל לאף אחד רע, אבל אני אוהד מספר אחד של הקבוצה שלי. כשהקבוצה שלי מפסידה כולם רואים את המצב רוח שלי, אתם יכולים לשאול את הקרובים שלי איך אני מרגיש. כשאני מנצח אז רואים שאני שמח, זה לא משנה אם שיחקתי או לא, זו הקבוצה שלי. אני מרגיש שאני על הדשא למרות שלא שיחקתי, ואני שמח בגלל הניצחון ולא בגלל ההפסד הראשון של מכבי ת”א".

מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)מאוויס צ'יבוטה (איציק בלניצקי)

מאז חודש אוגוסט מכבי ת"א הפסידה פעמיים בכל המסגרות, ופעמיים זה היה מול בני יהודה. מה אתם עושים נכון שכל כך מקשה עליהם?
"בני יהודה באה לכל משחק כדי לנצח. לפעמים אני שומע שאנשים אומרים שאנחנו משחקים הגנתי מדי. קבוצה שמשחקת הגנתי לא יכולה להבקיע 3 פעמים מול מכבי ת"א. אנחנו באים לנצח. אז מה אם אנחנו קצת חוזרים אחורה, כולם צריכים לעבוד. זה בדיוק מה שאמרתי מוקדם יותר, שהתבגרתי במשחק שלי ונהייתי שחקן יותר טוב, אני מתכוון בדיוק לדברים האלה. לדעת לעשות הגנה והתקפה. פעם חשבתי שאני שחקן התקפה ואני לא יכול את שני התפקידים. חשבתי לעצמי 'אני שחקן התקפה, מה יש לי לעשות הגנה'. הבנתי ששחקן כדורגל אמיתי, שרוצה להגיע רחוק, צריך לדעת לעשות את שני הדברים האלה. אנחנו יודעים מה אנחנו שווים ואת סגנון המשחק שלנו, וננסה להביא את זה בכל משחק, לא משנה נגד מי. גם אם נשחק מול קבוצה מליגה שלישית, נשחק באותו סגנון".

היית לא מעט שנים במכבי ת"א. היא עשתה אליפות גדולה השנה. אתה מרגיש שיכולת להשתלב בסגל שלה העונה?
"זה לא משנה מה שאני מרגיש, אני בבני יהודה ואני שמח פה. אני אף פעם לא חוזר אחורה וחושב 'מה היה קורה אם'. ואם לא הייתי בבני יהודה אז לא הייתי בגמר הגביע. אני לא חושב ככה. אני שמח במקום שאני נמצא, טוב לי. גם כשאני לא אהיה פה אני מאחל למועדון הזה באמת רק הצלחה, כי יש פה אנשים שאני באופן אישי ממש אוהב. הלב שלי נמצא פה".

צ'יבוטה במדי קבוצת הנוער של מכבי ת"א (עמרי שטיין)צ'יבוטה במדי קבוצת הנוער של מכבי ת"א (עמרי שטיין)

“אני וישראל זה סיפור אהבה. הצבעתי לביבי”

ספר לי קצת על החיבור שלך לישראל.
"אני וישראל זה סיפור אהבה. הגעתי לכאן כילד ואני יוצא מפה כאבא, וזה אומר הכל".

לא מזמן חגגנו את יום העצמאות, זה משהו שאתה מרגיש אליו חיבור ושייכות?
"כן. יום לפני כן, ביום הזיכרון, היה לי יום הולדת. לא חגגתי כמו שצריך כי זה יום שלא מתאים לחגוג בו. אני מרגיש את החיבור".

מאוויס צ'יבוטה חוגג (אחמד מוררה)מאוויס צ'יבוטה חוגג (אחמד מוררה)

כשתחזור מאירופה, מאחל לך שזה יהיה עוד הרבה מאוד שנים, אתה תחזור לישראל אני משער.
"ברור. זה הבית שלי. אני חי פה את היום-יום שלי. אם אני נוסע לחו"ל אני מרגיש כמו זר, ופה אני מרגיש בבית".

למי הצבעת בבחירות?
"ברור שלביבי".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */